市場調査レポート
商品コード
1370510
AR/VRチップ市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測AR/VR Chip Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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AR/VRチップ市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年10月15日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のAR/VRチップ市場規模は2022年に36億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年の間に21.55%の成長率(CAGR)を示し、市場は2028年までに130億米ドルに達すると予測しています。
拡張現実(AR)および仮想現実(VR)チップは、さまざまな機器に搭載される電子回路です。ARは、現実世界と仮想オブジェクトをシームレスに融合させ、リアルでインテリジェントなパーソナライズされた体験をサポートする技術を指します。一方、VRは人工的な3次元(3D)環境間の相互作用を促進するためのコンピュータ生成シミュレーションです。AR/VRチップは、シリコン、プラスチック、金属ワイヤーを使用して製造され、回路の層を形成します。これらのチップは、ハンドヘルド機器、ヘッドアップ・ヘッドマウント・ディスプレイ(HMD)、ジェスチャー・トラッキング・デバイス、プロジェクターやディスプレイ・ウォールなどに広く使用されています。その結果、AR/VRチップは、ゲーム産業、航空宇宙・防衛産業、教育・娯楽産業、メディア産業など、幅広い分野で応用されています。
世界中のゲームおよびエンターテインメント産業における製品利用の高まりが、市場に明るい見通しを生み出しています。AR/VRチップは、半導体を介して電子信号を制御するセンサーベースのゲームで広く使用されています。さらに、スマートフォンやその他のデバイスで、全体的なユーザーインターフェイス体験を向上させるゲーム機能が増えていることも、成長を促す要因として作用しています。さらに、学生、看護師、その他の医療専門家を訓練するために、医療業界にAR/VRチップが広く採用され、自分の命を危険にさらしたり危険にさらしたりすることなく、医療従事者を訓練するための貴重なツールが提供されていることも、市場の成長を後押ししています。これとは別に、優れた視力、高解像度ビジュアル、3Dビューイングを提供する360度ビューイング機能を備えたHMDやゴーグルに対する製品需要の増加が、市場成長に弾みをつけています。さらに、パイロットの訓練や、戦略的マッピングを通じて困難を理解し立ち向かうための仮想環境を確立するための民間航空や軍事用途での製品利用の高まりは、市場成長にプラスの影響を与えています。その他の要因としては、広範な研究開発(R&D)活動、消費者の支出能力の上昇、教育産業における製品需要の高まりなどが挙げられ、市場の成長を促進すると予想されます。
The global AR/VR chip market size reached US$ 3.6 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 13.0 Billion by 2028 exhibiting a growth rate (CAGR) of 21.55% during 2023-2028.
Augmented reality (AR) and virtual reality (VR) chips are electronic circuits installed in various devices. AR refers to a technology that seamlessly merges the real world with virtual objects to support realistic, intelligent, and personalized experiences. On the other hand, VR is a computer-generated simulation to facilitate interaction between an artificial three-dimensional (3D) environment. AR/VR chips are manufactured using silicon, plastic, and metal wires to create the layers of the circuit. These chips are widely used in handheld devices, head-up, head-mounted displays (HMDs), gesture tracking devices, and projector and display walls. As a result, AR/VR chips find extensive applications across the gaming, aerospace and defense, education and entertainment, and media industries.
The rising product utilization in the gaming and entertainment industries across the globe is creating a positive outlook for the market. AR/VR chips are widely used in sensor-based games to control electronic signals via a semiconductor. Additionally, the increasing number of gaming features in smartphones and other devices to enhance the overall user interface experience is acting as another growth-inducing factor. Moreover, the widespread adoption of AR/VR chips in the healthcare industry to train students, nurses, and other medical professionals by providing valuable tools for training medical personnel without jeopardizing or endangering one's life is favoring the market growth. Apart from this, the increasing product demand for HMDs and goggles with 360-degree viewing capabilities to offer superior vision, high-resolution visuals, and 3D viewing is providing an impetus to the market growth. Furthermore, the rising product utilization in civil aviation or military applications to establish a virtual environment to train pilots and understand and confront difficulties through strategic mapping is positively influencing the market growth. Other factors, including extensive research and development (R&D) activities, rising expenditure capacities of consumers, and growing product demand in the education industry, are anticipated to drive the market growth.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global AR/VR chip market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on chip type, device type and end user.
Processor ICs
User Interface ICs
Power Management IC
Head Mounted Display
Gesture Tracking Device
Projector and Display Wall
Head Up Display
Handheld Device
Gaming
Entertainment and Media
Aerospace and Defense
Healthcare
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Advanced Micro Devices Inc., Broadcom Inc., Intel Corporation, MediaTek Inc., Nvidia Corporation, Qualcomm Incorporated and Spectra7 Microsystems.