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市場調査レポート
商品コード
1370444
冷凍ベーカリー製品市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023~2028年予測Frozen Bakery Products Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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冷凍ベーカリー製品市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023~2028年予測 |
出版日: 2023年10月15日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の冷凍ベーカリー製品市場規模は2022年に297億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年にかけて4.3%の成長率(CAGR)を示し、2028年までに396億米ドルに達すると予測しています。
冷凍ベーカリー製品は、トウモロコシ、米、小麦、大麦、オート麦、ライ麦から製造されるパン、ケーキ、ペストリー、ドーナツで構成されます。生鮮ベーカリー製品に比べ物流や輸送に便利で、氷の結晶で微生物の劣化を防ぐ。また、新鮮な材料を保存する必要がないため、保管スペースを節約できます。
栄養価が高く、保存期間が長いといった冷凍ベーカリー製品の利点に対する大衆の意識の高まりは、市場を牽引する重要な要因のひとつです。さらに、多忙なライフスタイルのため調理時間が少なく、すぐに食べられる(RTE)食品の需要が増加しています。これに加えて、世界の社会人の増加によるコンビニエンス・フードの消費の増加が、市場の成長を後押ししています。さらに、オンラインやオフラインの流通チャネルを通じて冷凍ベーカリー製品を幅広く入手できることが、業界の投資家に有利な成長機会を提供しています。このほか、主な市場プレーヤーはグルテンフリーの冷凍ベーカリー製品を導入するために研究開発(R&D)活動に幅広く投資しています。また、非発酵冷凍生地(UFD)や部分焼成冷凍パン(PBF)といった高度なベークオフ技術(BOT)にも注力し、労働集約的な生産を削減しており、これが市場にプラスの影響を与えています。その他の成長要因は、可処分所得の増加、急速な都市化、欧米食への需要の高まり、レストランやその他の施設給食での利用の増加です。さらに、革新的でエキゾチックな風味を持つ冷凍ベーカリー製品のインダクションは、飲食品(F&B)業界における非中核業務のアウトソーシングの増加と相まって、今後数年間で売上を伸ばすと予想されます。
The global frozen bakery products market size reached US$ 29.7 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 39.6 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.3% during 2023-2028.
Frozen bakery products comprise bread, cakes, pastries, and donuts that are produced from corn, rice, wheat, barley, oats, and rye. They are convenient for logistics and transportation compared to fresh bakery products and have ice crystals to prevent microbiological degradation. In addition, they save storage space by eliminating the need to preserve fresh ingredients.
The growing awareness among the masses about the benefits of frozen bakery products, such as highly nutritious and longer shelf life, represents one of the key factors driving the market. Moreover, there is a rise in the demand for ready-to-eat (RTE) food products due to hectic lifestyles and consequently less time for cooking. This, along with the increasing consumption of convenience food due to the rising number of working professionals across the globe, is propelling the growth of the market. Additionally, the wide availability of frozen bakery products through online and offline distribution channels is offering lucrative growth opportunities to industry investors. Besides this, key market players are extensively investing in research and development (R&D) activities to introduce gluten-free frozen baked goods. They are also focusing on advanced bake-off technologies (BOT), such as unfermented frozen dough (UFD) and partially baked frozen bread (PBF), to reduce labor-intensive production, which is positively influencing the market. Other growth-inducing factors are rising disposable incomes, rapid urbanization, the escalating demand for western diets, and their increasing usage in restaurants and other institutional food services. Furthermore, the introduction of frozen bakery products with innovative and exotic flavors, in confluence with the rising outsourcing of non-core activities in the food and beverage (F&B) industry, is expected to increase their sales in the coming years.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global frozen bakery products market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on product type, distribution channel and end user.
Bread and Rolls
Cakes and Pastries
Cookies and Biscuits
Others
Artisan Baker
Retail
Catering
Online Channel
Retail
Food Service Industry
Food Processing Industry
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Aryzta AG, Associated British Foods plc, Bridgford Foods Corporation, Conagra Brands Inc., Dawn Food Products Inc., Europastry S.A., Flowers Foods, General Mills Inc., Kellogg Company, Lantmannen, TreeHouse Foods Inc. and Vandemoortele.