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市場調査レポート
商品コード
1630497
エンタープライズAIと機械学習業務の提供における苦闘The Struggles of Delivering Enterprise AI and Machine Learning Operations |
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エンタープライズAIと機械学習業務の提供における苦闘 |
出版日: 2025年01月10日
発行: IDC
ページ情報: 英文 7 Pages
納期: 即納可能
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このIDC Market Perspectiveでは、急速に進化するAI市場において、テクノロジーサプライヤーが効果的なMLOpsソリューションを提供する際に遭遇する困難について考察しています。使いやすさ、セキュリティ、自動化、コラボレーション、積極的な顧客エンゲージメントの重要性を強調しています。「今日のAIサプライヤーは、不安定なバランス感覚に直面しています。顧客によってAIの成熟度が大きく異なる市場をナビゲートしています。AIの水に足をつっこんだばかりの顧客から、最先端のソリューションを求める先進的な顧客まで様々です。多様な顧客ニーズに対応し、AIの成熟度スペクトルを管理し、従来型AIとジェネレーティブAIの両方に戦略的に投資することは、めまぐるしく変化するAI情勢におけるベンダーの決定的な課題です。」と、IDC AI ソフトウェア担当調査ディレクター、キャシー・ランゲ氏は述べています。
This IDC Market Perspective explores the difficulties that technology suppliers encounter in delivering effective MLOps solutions in a rapidly evolving AI market. The document provides actionable advice for suppliers, emphasizing the importance of ease of use, security, automation, collaboration, and proactive customer engagement. "AI suppliers today face a precarious balancing act. They're navigating a market with wildly varying levels of AI maturity among customers, from those just dipping their toes in the AI water to advanced adopters demanding cutting-edge solutions," says Kathy Lange, research director, AI Software at IDC. "Addressing diverse customer needs, managing the AI maturity spectrum, and strategically investing in both traditional and generative AI is a defining challenge for vendors in the fast-paced AI landscape."