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市場調査レポート
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1582640

IDC FutureScape:世界のメディアとエンターテインメント2025年予測

IDC FutureScape: Worldwide Media and Entertainment 2025 Predictions

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 25 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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IDC FutureScape:世界のメディアとエンターテインメント2025年予測
出版日: 2024年10月28日
発行: IDC
ページ情報: 英文 25 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

この調査は、2025年以降のメディア・エンターテインメント業界に関するIDCの予測トップ10を提供するものです。IDCのWorldwide Media and Entertainment Digital StrategiesのリサーチディレクターであるAlex Holtz氏は、「メディア・エンターテインメント業界は、施設とクラウドベースのサービスの両方からなるハイブリッドモデルの採用を通じて、ストリーミングアプリケーションの制作、配信、収益化の近代化を受け入れています。M&E組織がクラウドサービスへの移行を進める中で、生成型人工知能、機械学習、データ分析などの先進技術を採用し、インテリジェントな意思決定でワークフローの自動化を改善する一方、より高いレベルの効率性と生産性、優れたユーザー体験を提供するビジネスサイクルのフライホイール効果を発揮し、収益性の向上、コストの削減、収益性の重視に結実させるまたとない機会を手にしています。」とも、述べています。

IDC FutureScape図

エグゼクティブサマリー

IDC FutureScape予測

  • 外部要因の概要
  • 予測:テクノロジー購入者への影響
    • 予測1:2025年末までに、コンテンツ、配置、ローカリゼーションに関するインテリジェントな決定機能を備えたGenAI主導の自動化されたパーソナライズされた広告作成が、すべてのブランドと広告代理店の25%で実装される
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測2:2025年末までに、収益1億米ドルを超えるすべての主要メディアテクノロジーベンダーの25%が、5つのエコシステムビジネスサイクルの柱すべてにわたってサービスを拡大する
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測3:2026年末までに、メディア企業の20%が、パフォーマンス指標を集約し、自動的に改善を実行したり、人間の意思決定のためのオプションを提示したりするGenAI主導のメディア運用を導入する
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測4:2026年末までに、インテリジェントプロファイルに基づくGenAIベースの自己決定型視聴体験が、スポーツに特化したオーバーザトップストリーミングサービスプロバイダーの50%に採用される
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測5:2027年末までに、クラウドメディアサービス向けの統合アプリケーションプログラミングインターフェース標準が標準化委員会によって承認され、世界中の主要なクラウドベースのM&Eベンダーの80%に導入される
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測6:2027年末までに、クラウドベースのメディア資産のリンクと管理を備えたバーチャルプロダクションが、映画業界の50%と放送業界の25%で採用される
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測7:2028年末までに、カメラビュー、オーディオ、グラフィック、その他の監督選定のためのソースをコンパイルしたシーンの提案の自動組み立てが、すべてのライブプロダクションの25%で実装される
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測8:2028年末までに、生のビデオを脚本を最もよく表すシーンに組み立て、技術的属性を適用する自動編集が、ポストプロダクション業界の20%で実装されます。
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測9:2029年末までに、インタラクティブなソーシャルおよびゲームサービスを統合されたUX/UIに容易にし、自動化するCTVオペレーティングシステムが、世界中のCTVインストールベースの33%を占めるようになる
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測10:2029年末までに、コンテンツの作成、制作、配信、収益化のためのクラウドベースのメディアファクトリーが放送業界の25%で100%導入される
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス

テクノロジー購入者へのアドバイス

  • 人々
  • プロセス
  • テクノロジー

外部 促進要因:詳細

  • AI主導のビジネスモデル-AI実験から収益化への移行
  • 自動化への推進力- データ主導の未来に向けて
  • AI主導の職場変革-明日の労働力を今日から構築
  • 技術的負債との戦い-IT近代化へのハードルを乗り越える
  • コネクテッドTVの普及-無料の広告付きストリーミングTV、コネクテッドTVのUX/UIの進歩、インタラクティブサービスが主な推進力として機能
  • メディアとエンターテインメントのクラウド導入と統合- 施設とクラウドベースのサービスのハイブリッド導入とエコシステムの統合
  • リモート制作の導入- 世界中のメディアクリエイティブ専門家を活用

参考資料

  • 関連調査
目次
Product Code: US51750324

This IDC study provides IDC's top 10 predictions for the media and entertainment industry for 2025 and beyond. "The media and entertainment industry has embraced modernization of production, distribution, and monetization for streaming applications through the adoption of a hybrid model consisting of both facility and cloud-based services," said Alex Holtz, research director, Worldwide Media and Entertainment Digital Strategies at IDC. "As M&E organizations continue to transition to cloud services, they have the unique opportunity to adopt advanced technologies including generative artificial intelligence, machine learning, and data analytics to improve workflow automation with intelligent decisioning while unleashing the business cycle flywheel effect delivering higher levels of efficiency and productivity and superior user experiences, culminating in higher monetization, lower costs, and a focus on profitability."

IDC FutureScape Figure

Executive Summary

IDC FutureScape Predictions

  • Summary of External Drivers
  • Predictions: Impact on Technology Buyers
    • Prediction 1: By the End of 2025, GenAI-Driven Automated and Personalized Ad Creation with Intelligent Decisioning for Content, Placement, and Localization Will Be Implemented by 25% of All Brands and Ad Agencies
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 2: By the End of 2025, 25% of All Major Media Technology Vendors with Revenue Greater than $100 Million Will Expand Services Across All Five Ecosystem Business Cycle Pillars
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 3: By the End of 2026, 20% of Media Companies Will Adopt GenAI-Driven Media Operations That Aggregate Performance Metrics and Automatically Execute Improvements or Present Options for Human Decisioning
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 4: By the End of 2026, GenAI-Based Self-Determined Viewing Experiences Based on Intelligent Profiles Will Be Adopted by 50% of All Sports-Focused, Over-the-Top Streaming Service Providers
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 5: By the End of 2027, Unified Application Programming Interface Standards for Cloud Media Services Will Be Approved by Standards Committees and Deployed by 80% of Major Worldwide Cloud-Based M&E Vendors
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 6: By the End of 2027, Virtual Production with Cloud-Based Media Asset Linking and Management Will Be Adopted by 50% of Motion Pictures and 25% of the Broadcast Industries
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 7: By the End of 2028, the Automated Assembly of Suggested Scenes, Compiling Camera Views, Audio, Graphics, and Other Sources for Director Selection Will Be Implemented by 25% of All Live Productions
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 8: By the End of 2028, Automated Editing via the Assembly of Raw Video into Scenes That Best Represent a Script and Applying Technical Attributes Will Be Implemented by 20% of the Postproduction Industry
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 9: By the End of 2029, CTV Operating Systems That Facilitate and Automate Interactive Social and Gaming Services into a Unified UX/UI Will Represent 33% of the Worldwide CTV Installed Base
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 10: By the End of 2029, 100% of Cloud-Based Media Factories for Content Creation, Production, Distribution, and Monetization Will Be Adopted by 25% of the Broadcast Industry
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance

Advice for Technology Buyers

  • People
  • Process
  • Technology

External Drivers: Detail

  • AI-Driven Business Models - Moving from AI Experimentation to Monetization
  • The Drive to Automate - Toward a Data-Driven Future
  • AI-Driven Workplace Transformation - Building Tomorrow's Workforce Today
  • Battling Against Technical Debt - Overcoming Hurdles to IT Modernization
  • Connected TV Adoption - Free Ad-Supported Streaming TV, UX/UI Advancements in Connected TV, and Interactive Services Acting as Key Drivers
  • Media and Entertainment Cloud Adoption and Convergence - Hybrid Adoption of Both Facility and Cloud-Based Services and Ecosystem Consolidation
  • Remote Production Adoption - Leveraging Media Creative Experts Globally

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