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市場調査レポート
商品コード
1128259

クラウドストリーミングゲームの世界市場の予測(2022年~2026年):モバイルが勢いづく

Worldwide Cloud-Streamed Gaming Forecast, 2022-2026: Mobile Gathers Momentum

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 34 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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クラウドストリーミングゲームの世界市場の予測(2022年~2026年):モバイルが勢いづく
出版日: 2022年09月22日
発行: IDC
ページ情報: 英文 34 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

5Gネットワークとデバイスが世界的に普及するにつれ、特にAndroidスマートフォン向けクラウドストリーミングゲームが成長する可能性が高くなると予測されています。

当レポートでは、世界のクラウドストリーミングゲーム市場について調査し、世界および4つの地域における月間ユーザー数、利用時間、収益について考察するほか、B2BおよびB2Cの主要ベンダーとブランドの評価、市場動向、成長促進要因および阻害要因の評価を行っています。

IDCの市場予測図

エグゼクティブサマリー

技術サプライヤーへのアドバイス

市場予測

  • 世界の予測
    • 市場構造と主要ベンダーのポジショニング
    • MOGEとメタバースアングル
  • 北米の予測
  • 西欧の予測
  • アジア太平洋地域(日本を含む)の予測
  • その他の地域の予測

市場の状況

  • 促進要因と阻害要因
    • 促進要因
      • 5Gセルラーネットワークの展開と5Gスマートフォンの販売
      • CSGインフラとサービス/コスト効率の改善
    • 阻害要因
      • ローカルゲームオプション
      • 欧米の主要市場におけるインフレと景気後退
      • B2Cベンダーは富裕層よりハードコアゲーマーに焦点を当てる
  • 重要な市場の発展
  • 前回予想からの変更

市場の定義

調査手法

関連調査

目次
Product Code: US48508022

This IDC study examines the cloud-streamed gaming market from 2019 through 2026. It considers monthly users, hours of use, and revenue globally and in four geographic regions: North America, Western Europe, Asia/Pacific (including Japan), and the rest of the world (MEA, LA, and CEE). This study segments monthly users and hours of use across mobile, PC/Mac/Linux/Chrome, and TV screens globally. The document includes an assessment of key B2B and B2C vendors and brands, and it assesses market trends and growth drivers and inhibitors."Worldwide, we expect the MAU base of cloud-streamed gaming service users to rise by almost 29% per year in 2021-2026 to more than 100 million. Several challenges to growth nevertheless remain. As 5G networks and devices proliferate across the globe, though, cloud-streamed gaming is quite likely to see particular growth on Android smartphones." - Lewis Ward, research director, Gaming and AR/VR at IDC

IDC Market Forecast Figure

Executive Summary

Advice for Technology Suppliers

Market Forecast

  • Worldwide Forecast
    • Market Structure and Leading Vendor Positioning
    • MOGEs and the Metaverse Angle
  • North America Forecast
  • Western Europe Forecast
  • Asia/Pacific (Including Japan) Forecast
  • Rest of World Forecast

Market Context

  • Drivers and Inhibitors
    • Drivers
      • 5G Cellular Network Rollouts and 5G Smartphone Sales
      • CSG Infrastructure and Service/Cost Efficiency Improvements
    • Inhibitors
      • Local Gaming Options
      • Inflation and Recession in Key Western Markets
      • B2C Vendors' Focus on Hardcore Gamers Rather than Affluent Gaming Households
  • Significant Market Developments
  • Changes from Prior Forecast

Market Definition

Methodology

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