市場調査レポート
商品コード
1128259
クラウドストリーミングゲームの世界市場の予測(2022年~2026年):モバイルが勢いづくWorldwide Cloud-Streamed Gaming Forecast, 2022-2026: Mobile Gathers Momentum |
クラウドストリーミングゲームの世界市場の予測(2022年~2026年):モバイルが勢いづく |
出版日: 2022年09月22日
発行: IDC
ページ情報: 英文 34 Pages
納期: 即納可能
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5Gネットワークとデバイスが世界的に普及するにつれ、特にAndroidスマートフォン向けクラウドストリーミングゲームが成長する可能性が高くなると予測されています。
当レポートでは、世界のクラウドストリーミングゲーム市場について調査し、世界および4つの地域における月間ユーザー数、利用時間、収益について考察するほか、B2BおよびB2Cの主要ベンダーとブランドの評価、市場動向、成長促進要因および阻害要因の評価を行っています。
This IDC study examines the cloud-streamed gaming market from 2019 through 2026. It considers monthly users, hours of use, and revenue globally and in four geographic regions: North America, Western Europe, Asia/Pacific (including Japan), and the rest of the world (MEA, LA, and CEE). This study segments monthly users and hours of use across mobile, PC/Mac/Linux/Chrome, and TV screens globally. The document includes an assessment of key B2B and B2C vendors and brands, and it assesses market trends and growth drivers and inhibitors."Worldwide, we expect the MAU base of cloud-streamed gaming service users to rise by almost 29% per year in 2021-2026 to more than 100 million. Several challenges to growth nevertheless remain. As 5G networks and devices proliferate across the globe, though, cloud-streamed gaming is quite likely to see particular growth on Android smartphones." - Lewis Ward, research director, Gaming and AR/VR at IDC