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市場調査レポート
商品コード
1493350

北米のマーケティングテクノロジー市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、タイプ別、用途別、国別、セグメント予測、2024年~2030年

North America Marketing Technology Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Social Media Tools, Content Marketing Tools, Rich Media Tools, Automation Tools), By Type, By Application, By Country, And Segment Forecasts, 2024 - 2030


出版日
ページ情報
英文 90 Pages
納期
2~10営業日
カスタマイズ可能
価格
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北米のマーケティングテクノロジー市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、タイプ別、用途別、国別、セグメント予測、2024年~2030年
出版日: 2024年05月28日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

北米のマーケティングテクノロジー市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、北米のマーケティングテクノロジー(MarTech)市場規模は、2024年から2030年にかけて20.1%のCAGRを記録し、2030年までに4,703億米ドルに達すると予測されています。

データ主導の意思決定に対する需要の高まりが、MarTechの需要を促進しています。MarTechにより、企業は細分化された顧客グループに対応し、ターゲットを絞ったアプローチを構築することができます。マーケティングテクノロジーを採用する企業は、遠隔地のチームや異なるデジタル・プラットフォーム間で生産性を維持することができます。

自動化と人工知能(AI)の成長は、こうしたプラットフォームの強化に大きな役割を果たしています。自然言語処理(NLP)、コンピューター・ビジョン、予測分析、ディープ・ニューラル・ネットワーク(DNN)、拡張分析などは、企業の行動予測、顧客コミュニケーションの合理化、コンテンツ作成の自動化、精度の高い文脈広告の作成、コスト削減などに役立っています。キャンペーン用のアセット(見出し、説明文、画像)の生成などで新興国市場を支援するため、マイクロソフトはCopilot AI(技術大手によって開発されたチャットボット)のトライアルをより広範な広告主に展開しました。

このプラットフォームは、NLPと生成AIを組み合わせ、同社の広告製品、用途、機能、関連リンクなどに関して、適切かつ迅速な回答を提供します。さまざまな業界からのMarTechに対する需要の高まりが、市場の成長を促進すると予想されます。これらのソリューションのエンドユーザーは、そのアプリケーションから生産的な価値を得ています。eコマースユーザーのためのパーソナライズされたショッピング体験、ヘルスケア業界における患者問い合わせのためのチャットボット、メディア&エンターテインメント業界における顧客エンゲージメント戦術などは、企業がマーケティングテクノロジーを採用することを奨励している価値志向の側面です。

北米のマーケティングテクノロジー市場レポートハイライト

  • ソーシャルメディアツール製品セグメントが2023年に24.5%のシェアで市場を独占しました。このセグメントは、他のツールと比較して最も費用対効果の高いツールの1つであるため、予測期間中にCAGR21.2%で成長すると予想されます。また、企業はソーシャルメディアツールを活用して大量の貴重なデータを生成しています。
  • デジタルマーケティングタイプは2023年に圧倒的な市場シェアを占め、予測期間中に最も速いCAGRで成長すると予測されます。コストの削減、よりターゲットを絞ったアプローチへのアクセス、パーソナライズされたメッセージなど、デジタルマーケティングに関連する利点が、このセグメントの成長に寄与する主な要因です。
  • ヘルスケア・アプリケーション分野は、2023年に大きな市場シェアを占め、予測期間中に急速なCAGRで成長すると予測されています。自動化は、自動予約リマインダー、処方箋補充、ウェブ検索に基づくアクション・トリガー・メッセージなどを通じて、ヘルスケア・プロバイダーが顧客体験を向上させ、より良いケアを提供するのに役立っています。適切かつタイムリーなコミュニケーションを通じて、患者との真のつながりを育むのに役立っています。
  • 2023年12月、Amazon Web Services, Inc.は、マーテック・コンピテンシー・プログラムであるAWSデジタル・カスタマー・エクスペリエンス・コンピテンシーの拡大を発表しました。オーディエンスと顧客データの管理、広告プラットフォーム、広告インテリジェンスと測定、プライバシーが強化されたデータは現在、AWSの広告およびマーケティングテクノロジーコンピテンシーと呼ばれるアップデートプログラムに追加されている新しいコンピテンシーの一部です。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 北米のマーケティングテクノロジー市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
    • 親市場の見通し
    • 関連 / 付随市場の見通し
  • 業界バリューチェーン分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 市場機会分析
  • 北米のマーケティングテクノロジー市場分析ツール
    • 業界分析 - ポーターのファイブフォース分析
    • PESTEL分析

第4章 北米のマーケティングテクノロジー市場:製品の推定・動向分析

  • 製品変動分析と市場シェア、2023年・2030年
  • 北米のマーケティングテクノロジー市場:製品変動分析、2023年・2030年
  • ソーシャルメディアツール
  • コンテンツマーケティングツール
  • リッチメディアツール
  • 自動化ツール
  • データ・分析ツール
  • 販売促進ツール

第5章 北米のマーケティングテクノロジー市場:タイプの推定・動向分析

  • タイプ変動分析と市場シェア、2023年・2030年
  • 北米のマーケティングテクノロジー市場:タイプ変動分析、2023年・2030年
  • デジタルマーケティング
  • オフラインマーケティング

第6章 北米のマーケティングテクノロジー市場:アプリケーションの推定・動向分析

  • アプリケーション変動分析と市場シェア、2023年・2030年
  • 北米のマーケティングテクノロジー市場:アプリケーション変動分析、2023年・2030年
  • IT・通信
  • 小売業・eコマース
  • ヘルスケア
  • メディア・エンターテイメント
  • スポーツイベント
  • BFSI
  • 不動産
  • その他

第7章 北米のマーケティングテクノロジー市場 - 競合情勢

  • 最近の動向と影響分析:主要市場参入企業別
  • 企業分類
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
    • 拡大
    • 合併・買収
    • パートナーシップ・コラボレーション
    • 新製品の発売
    • 研究開発
  • 企業プロファイル
    • Amazon Web Services, Inc.(Amazon.com, Inc.)
    • Apple
    • Adobe Inc.
    • Amdocs
    • Buzzoole(Buzzoole Holdings Limited)
    • Konnect Insights(Prudence Analytics and Software Solutions Pvt. Ltd)
    • Google LLC(Alphabet Inc.)
    • Microsoft
    • Oracle
    • SAP
    • ContentGrow
    • Iterable, Inc.
    • Shift Paradigm
    • MiQ
    • Hootsuite Inc.
    • Buffer
    • eclincher, Inc.
    • CoSchedule
    • (LG Ad Solutions)Alphonso Inc
    • Community
    • Infobip Ltd.
    • Meta
    • Salesforce, Inc.
図表

List of Tables

  • Table 1 List of abbreviations
  • Table 2 North America Marketing Technology (MarTech) market, by country, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Table 3 North America Marketing Technology (MarTech) market, by product, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Table 4 North America Marketing Technology (MarTech) market, by type, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Table 5 North America Marketing Technology (MarTech) market, by application, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Table 6 U.S. Marketing Technology (MarTech) market, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Table 7 U.S. Marketing Technology (MarTech) market, by type, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Table 8 U.S. Marketing Technology (MarTech) market, by application, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Table 9 Marketing Technology (MarTech) market market, by product, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Table 10 Canada Marketing Technology (MarTech) market, by type, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Table 11 Canada Marketing Technology (MarTech) market, by application, 2018 - 2030 (USD Billion)

List of Figures

  • Fig. 1 Market research process
  • Fig. 2 North America marketing technology market segmentation
  • Fig. 3 Marketing technology market landscape
  • Fig. 4 Information procurement
  • Fig. 5 Data analysis models
  • Fig. 6 Market formulation and validation
  • Fig. 7 Data validating & publishing
  • Fig. 8 Market snapshot
  • Fig. 9 Segment snapshot (1/2)
  • Fig. 10 Segment snapshot (1/2)
  • Fig. 11 Competitive landscape snapshot
  • Fig. 12 Parent market outlook
  • Fig. 13 North America marketing technology market value, 2023 (Revenue, USD Billion)
  • Fig. 14 North America marketing technology market - Industry value chain analysis
  • Fig. 15 North America marketing technology market - Market dynamics
  • Fig. 16 North America marketing technology market - PORTER's analysis
  • Fig. 17 North America marketing technology market - PESTEL analysis
  • Fig. 18 North America marketing technology market: Product movement analysis
  • Fig. 19 North America marketing technology market: Product outlook and key takeaways
  • Fig. 20 Social media tools market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Billion)
  • Fig. 21 Content marketing tools market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Billion)
  • Fig. 22 Rich media tool market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Billion)
  • Fig. 23 Automation tool market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Billion)
  • Fig. 24 Data & analytics tools market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Billion)
  • Fig. 25 Sales enablement tools market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Billion)
  • Fig. 26 North America marketing technology market: Type movement analysis
  • Fig. 27 North America marketing technology market: Type outlook and key takeaways
  • Fig. 28 Digital marketing market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Billion)
  • Fig. 29 Offline marketing market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Billion)
  • Fig. 30 North America marketing technology market: Application movement analysis
  • Fig. 31 North America marketing technology market: Application outlook and key takeaways
  • Fig. 32 IT & telecommunication market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Billion)
  • Fig. 33 Retail & e-commerce market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Billion)
  • Fig. 34 Healthcare market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Billion)
  • Fig. 35 Media & entertainment market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Billion)
  • Fig. 36 Sports & events market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Billion)
  • Fig. 37 BFSI Market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Billion)
  • Fig. 38 Real Estate market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Billion)
  • Fig. 39 Others market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Billion)
  • Fig. 40 Key Company Categorization
  • Fig. 41 Company Market Positioning
  • Fig. 42 Strategy Framework
目次
Product Code: GVR-4-68040-286-8

North America Marketing Technology Market Growth & Trends:

The North America marketing technology (MarTech) market size is anticipated to reach USD 470.3 billion by 2030, registering a CAGR of 20.1% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The growing demand for data-driven decision-making is fostering the demand for MarTech. MarTech enables companies to cater to fragmented customer groups and build a targeted approach. Companies employing marketing technologies can maintain productivity across teams remotely and across different digital platforms.

Growth in automation and artificial intelligence (AI) has played a significant role in enhancing these platforms. Natural language processing (NLP), computer vision, predictive analytics, deep neural networks (DNN), and augmented analytics help companies in behavior forecasting, streamline customer communication, automate content creation, create contextual ads that are highly precise, and cut costs, among other benefits. To aid marketers in generating assets for campaigns (headlines, descriptions, and images) and other aspects, Microsoft rolled out Copilot AI (a chatbot developed by the tech giant) trial to a more extensive set of advertisers.

The platform combines NLP and generative AI to deliver relevant and quick answers regarding the company's advertising products, uses, features, relevant links, and more. The growing demand for MarTech from various industries is expected to drive market growth. End-users of these solutions are obtaining productive value from their application. Personalized shopping experiences for e-commerce users, chatbots for patient inquiries in the healthcare industry, and customer engagement tactics in the media & entertainment industry are some value-oriented aspects encouraging companies to employ marketing technologies.

North America Marketing Technology Market Report Highlights:

  • The social media tools product segment dominated the market with a share of 24.5% in 2023. The segment is expected to grow at a CAGR of 21.2% over the forecast period as it is one of the most cost-effective tools compared to other tools. In addition, businesses utilize social media tools to generate a high volume of valuable data
  • The digital marketing type segment held the dominant market share in 2023 and is estimated to grow at the fastest CAGR over the forecast period. The benefits associated with digital marketing, such as lower costs, access to a more targeted approach, and personalized messages, are key factors contributing to the segment growth
  • The healthcare application segment accounted for a major market share in 2023 and is projected to grow at a rapid CAGR over the forecast period. Automation has helped healthcare providers enhance the customer experience and deliver better care through automatic appointment reminders, prescription refills, and action-triggered messages based on their web searches. It has helped foster a real connection with patients through relevant and timely communication
  • In December 2023, Amazon Web Services, Inc. announced the expansion of its AWS Digital Customer Experience Competency, a martech competency program. Audience & customer data management, ad platforms, ad intelligence & measurement, and privacy-enhanced data are some new competencies being added to the updates program, now called AWS Advertising and Marketing Technology Competency

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Segment Definitions
    • 1.2.1. Product
    • 1.2.2. Type
    • 1.2.3. Application
    • 1.2.4. Country Scope
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
    • 2.2.1. Product outlook
    • 2.2.2. Type outlook
    • 2.2.3. Application outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. North America Marketing Technology Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent market outlook
    • 3.1.2. Related/ancillary market outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
      • 3.3.1.1 Increasing adoption of targeting strategies
      • 3.3.1.2 Growing adoption of social media
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
      • 3.3.2.1 Data security and privacy concerns
    • 3.3.3. Market Opportunity Analysis
      • 3.3.3.1 Growing investments in artificial intelligence
  • 3.4. North America Marketing Technology Market Analysis Tools
    • 3.4.1. Industry Analysis - Porter's
      • 3.4.1.1. Supplier power
      • 3.4.1.2. Buyer power
      • 3.4.1.3. Substitution threat
      • 3.4.1.4. Threat of new entrants
      • 3.4.1.5. Competitive rivalry
    • 3.4.2. PESTEL Analysis
      • 3.4.2.1. Political landscape
      • 3.4.2.2. Economic landscape
      • 3.4.2.3. Social landscape
      • 3.4.2.4. Technological landscape
      • 3.4.2.5. Environmental landscape
      • 3.4.2.6. Legal landscape

Chapter 4. North America Marketing Technology Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Product Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 4.2. North America Marketing Technology Market: Product Movement Analysis, USD Billion, 2023 & 2030
  • 4.3. Social media tools
    • 4.3.1. Social media tools market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.4. Content marketing tools
    • 4.4.1. Content marketing tools market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.5. Rich media tool
    • 4.5.1. Rich media tool market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.6. Automation tool
    • 4.6.1. Automation tool market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.7. Data & analytics tools
    • 4.7.1. Data & analytics tools market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.8. Sales enablement tools
    • 4.8.1. Sales enablement tools market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 5. North America Marketing Technology Market: Type Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Type Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 5.2. North America Marketing Technology Market: Type Movement Analysis, USD Billion, 2023 & 2030
  • 5.3. Digital marketing
    • 5.3.1. Digital marketing Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 5.4. Offline marketing
    • 5.4.1. Offline marketing Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 6. North America Marketing Technology Market: Application Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Application Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 6.2. North America Marketing Technology Market: Application Movement Analysis, USD Billion, 2023 & 2030
  • 6.3. IT & telecommunication
    • 6.3.1. IT & telecommunication market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.4. Retail & e-commerce
    • 6.4.1. Retail & e-commerce market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.5. Healthcare
    • 6.5.1. Healthcare market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.6. Media & entertainment
    • 6.6.1. Media & entertainment market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.7. Sports & events
    • 6.7.1. Sports & events market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.8. BFSI
    • 6.8.1. BFSI market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.9. Real Estate
    • 6.9.1. Real estate market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.10. Others
    • 6.10.1. Others market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 7. North America Marketing Technology Market - Competitive Landscape

  • 7.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 7.2. Company Categorization
  • 7.3. Company Heat Map Analysis
  • 7.4. Strategy Mapping
    • 7.4.1. Expansion
    • 7.4.2. Mergers & Acquisition
    • 7.4.3. Partnerships & Collaboration
    • 7.4.4. New Product Launches
    • 7.4.5. Research and Development
  • 7.5. Company Profiles
    • 7.5.1. Amazon Web Services, Inc. (Amazon.com, Inc.)
      • 7.5.1.1. Participant's overview
      • 7.5.1.2. Financial performance
      • 7.5.1.3. Product benchmarking
      • 7.5.1.4. Recent developments
    • 7.5.2. Apple
      • 7.5.2.1. Participant's overview
      • 7.5.2.2. Financial performance
      • 7.5.2.3. Product benchmarking
      • 7.5.2.4. Recent developments
    • 7.5.3. Adobe Inc.
      • 7.5.3.1. Participant's overview
      • 7.5.3.2. Financial performance
      • 7.5.3.3. Product benchmarking
      • 7.5.3.4. Recent developments
    • 7.5.4. Amdocs
      • 7.5.4.1. Participant's overview
      • 7.5.4.2. Financial performance
      • 7.5.4.3. Product benchmarking
      • 7.5.4.4. Recent developments
    • 7.5.5. Buzzoole (Buzzoole Holdings Limited)
      • 7.5.5.1. Participant's overview
      • 7.5.5.2. Financial performance
      • 7.5.5.3. Product benchmarking
      • 7.5.5.4. Recent developments
    • 7.5.6. Konnect Insights (Prudence Analytics and Software Solutions Pvt. Ltd)
      • 7.5.6.1. Participant's overview
      • 7.5.6.2. Financial performance
      • 7.5.6.3. Product benchmarking
      • 7.5.6.4. Recent developments
    • 7.5.7. Google LLC (Alphabet Inc.)
      • 7.5.7.1. Participant's overview
      • 7.5.7.2. Financial performance
      • 7.5.7.3. Product benchmarking
      • 7.5.7.4. Recent developments
    • 7.5.8. Microsoft
      • 7.5.8.1. Participant's overview
      • 7.5.8.2. Financial performance
      • 7.5.8.3. Product benchmarking
      • 7.5.8.4. Recent developments
    • 7.5.9. Oracle
      • 7.5.9.1. Participant's overview
      • 7.5.9.2. Financial performance
      • 7.5.9.3. Product benchmarking
      • 7.5.9.4. Recent developments
    • 7.5.10. SAP
      • 7.5.10.1. Participant's overview
      • 7.5.10.2. Financial performance
      • 7.5.10.3. Product benchmarking
      • 7.5.10.4. Recent developments
    • 7.5.11. ContentGrow
      • 7.5.11.1. Participant's overview
      • 7.5.11.2. Financial performance
      • 7.5.11.3. Product benchmarking
      • 7.5.11.4. Recent developments
    • 7.5.12. Iterable, Inc.
      • 7.5.12.1. Participant's overview
      • 7.5.12.2. Financial performance
      • 7.5.12.3. Product benchmarking
      • 7.5.12.4. Recent developments
    • 7.5.13. Shift Paradigm
      • 7.5.13.1. Participant's overview
      • 7.5.13.2. Financial performance
      • 7.5.13.3. Product benchmarking
      • 7.5.13.4. Recent developments
    • 7.5.14. MiQ
      • 7.5.14.1. Participant's overview
      • 7.5.14.2. Financial performance
      • 7.5.14.3. Product benchmarking
      • 7.5.14.4. Recent developments
    • 7.5.15. Hootsuite Inc.
      • 7.5.15.1. Participant's overview
      • 7.5.15.2. Financial performance
      • 7.5.15.3. Product benchmarking
      • 7.5.15.4. Recent developments
    • 7.5.16. Buffer
      • 7.5.16.1. Participant's overview
      • 7.5.16.2. Financial performance
      • 7.5.16.3. Product benchmarking
      • 7.5.16.4. Recent developments
    • 7.5.17. eclincher, Inc.
      • 7.5.17.1. Participant's overview
      • 7.5.17.2. Financial performance
      • 7.5.17.3. Product benchmarking
      • 7.5.17.4. Recent developments
    • 7.5.18. CoSchedule
      • 7.5.18.1. Participant's overview
      • 7.5.18.2. Financial performance
      • 7.5.18.3. Product benchmarking
      • 7.5.18.4. Recent developments
    • 7.5.19. (LG Ad Solutions) Alphonso Inc
      • 7.5.19.1. Participant's overview
      • 7.5.19.2. Financial performance
      • 7.5.19.3. Product benchmarking
      • 7.5.19.4. Recent developments
    • 7.5.20. Community
      • 7.5.20.1. Participant's overview
      • 7.5.20.2. Financial performance
      • 7.5.20.3. Product benchmarking
      • 7.5.20.4. Recent developments
    • 7.5.21. Infobip Ltd.
      • 7.5.21.1. Participant's overview
      • 7.5.21.2. Financial performance
      • 7.5.21.3. Product benchmarking
      • 7.5.21.4. Recent developments
    • 7.5.22. Meta
      • 7.5.22.1. Participant's overview
      • 7.5.22.2. Financial performance
      • 7.5.22.3. Product benchmarking
      • 7.5.22.4. Recent developments
    • 7.5.23. Salesforce, Inc.
      • 7.5.23.1. Participant's overview
      • 7.5.23.2. Financial performance
      • 7.5.23.3. Product benchmarking
      • 7.5.23.4. Recent developments