市場調査レポート
商品コード
1404939
UCaaS(Unified Communication as a Service )の市場規模、シェア、動向分析レポート:展開別、業界別、地域別、セグメント別予測(2023年~2030年)Unified Communication As A Service Market Size, Share & Trends Analysis Report By Deployment (Public Cloud, Private Cloud), By Industry Vertical (Education, Healthcare, BFSI, Hospitality, Real Estate), By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030 |
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UCaaS(Unified Communication as a Service )の市場規模、シェア、動向分析レポート:展開別、業界別、地域別、セグメント別予測(2023年~2030年) |
出版日: 2023年11月09日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 105 Pages
納期: 2~10営業日
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世界のUCaaS(Unified Communication as a Service )の市場規模は、2023年~2030年にCAGR20.4%を記録し、2030年には2,623億7,000万米ドルに達すると予測されています。
この成長の背景には、複数のコミュニケーション機能を備えたクラウドベースのコラボレーションツールや、企業間のクロスファンクショニングに対する需要の増加があります。特にパンデミックの中でリモートワークモデルの採用が増加していることが市場成長に大きく寄与しています。
2023年8月、RingCentral Inc.は、RingCentralの中核的なユニファイドコミュニケーション機能(メッセージ、ビデオ、電話、SMS、FAXを含む)とコンタクトセンター機能をシームレスに統合し、生成AIの力とともに、インテリジェントなコンタクトセンターを内蔵し、容易に導入可能なソリューションであるRingCXを発表しました。
同市場は、各社の技術開発により大きく成長しています。AIは、日常的なコミュニケーションプロセスの自動化にますます利用されるようになっています。市場には、音声テキスト変換、リアルタイム翻訳、リアルタイム文字起こし、ビデオのスマートフレーミングなど、AIの使用事例がいくつかあります。これらは、従来のユニファイドコミュニケーションシステムではサポートされていない、実用性の高い用途の一部です。
ソリューションプロバイダーは現在、AIや拡張現実(AR)を採用し、遠隔で働くチームをサポートすることで、オフィス内のチームへの依存を減らしています。この動向は、音声インテリジェンス、通話後のサマリー、ライブ通話感情分析を含む最新機能の開発を促進しています。市場の成長を後押しするもう一つの重要な技術開拓は、5Gインフラの拡大です。5Gインフラはユーザーに利点を提供し、コミュニケーションとコラボレーションの体験を向上させるからです。5Gは、超高精細(UHD)ビデオおよび音声通話をサポートし、ユーザーが最適なパフォーマンスでどこからでもクラウドサービスにアクセスできるようにし、AI、AR、VR、IoTなどの新機能の開発とシステムへの統合を容易にします。
組織はさまざまな地域に分散しているため、生産性を高めるための強固なコラボレーションツールが必要とされています。この点で、システムはスケーラビリティを提供し、企業が迅速に新機能を追加し、既存のエンタープライズ・アプリケーションと統合することを可能にするため、効果的なツールとして登場することが期待されています。さらに、このソリューションには現在、通話時間、コミュニケーションパターン、応答時間などに関する洞察を提供する分析ツールが付属しています。このような新機能の登場と先進技術との統合は、組織のデジタル変革戦略を加速させ、市場に収益機会をもたらすと期待されています。
複数の市場企業ーは、消費者の需要に効果的に応えるため、AIと統合されたソリューションの導入に注力しています。例えば、Google LLCは2023年8月、Gmail、Slides、Drive、Docsなどで構成される同社のWorkspaceアプリ全体でDuet AIアシスタントを開始しました。この新しいAIツールは、様々な革新的な機能を備えています。Googleドキュメントのアウトラインをスライドに変えたり、スプレッドシートのデータを使ってチャートを作成したりできます。Duetは、ユーザーが電子メールの返信を書いたり、文法をチェックしたり、画像を生成したりすることもでき、クリエイティブなツールとしても機能します。また、AIを利用した照明や音響の調整、会議の自動要約も可能です。
The global unified communication as a service market size is expected to reach USD 262.37 billion by 2030, registering a CAGR of 20.4% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The growth can be attributed to the increased demand for cloud-based collaboration tools with multiple communication features and cross-functioning across enterprises. The increasing adoption of remote working models, especially amid the pandemic, has significantly contributed to the market growth.
In August 2023, RingCentral Inc. launched RingCX, a built-in, intelligent contact center, and readily deployable solution that seamlessly integrates RingCentral's core unified communications features (encompassing messaging, video, phone, SMS, and fax) with contact center functionalities, along with the power of generative AI.
The market is witnessing significant growth on account of the ongoing technological developments introduced by the market players. Artificial intelligence (AI) is being increasingly used for automating routine communication processes. There are several use cases of AI in the market, such as speech-to-text, real-time translation, real-time transcription, smart framing for video, etc. These are some of the high-utility applications that are not supported by the conventional systems of unified communications.
The solution providers are now adopting AI and Augmented Reality (AR) to support teams working remotely, thereby reducing the dependence on in-office teams. This trend facilitates the development of the latest features comprising voice intelligence, post-call summaries, and live call sentiment analysis. Another crucial technological development favoring the market growth is the expansion of 5G infrastructure, as it offers several benefits to the users that improve their communication and collaboration experience. It supports Ultra-High-Definition (UHD) video and voice calls, allows users to access their cloud services from anywhere with optimum performance, and facilitates the development and integration of new functionalities, such as AI, AR, VR, and IoT, in the systems.
As organizations are dispersed across different geographies, they require robust collaboration tools to increase their productivity. In this regard, the systems are expected to emerge as an effective tool as they offer scalability, allowing companies to quickly add new features and integrate them with the existing enterprise applications. Besides, the solutions now come with analytics tools that provide insights into call durations, communication patterns, response times, etc. The advent of such new features and integration with advanced technologies is expected to accelerate digital transformation strategies in organizations, creating remunerative opportunities for the market.
Several market players are focusing on introducing solutions integrated with AI to cater to consumer demands effectively. For instance, in August 2023, Google LLC launched Duet AI assistant across its Workspace apps, comprising Gmail, Slides, Drive, Docs, etc. This new AI tool comes with various innovative features. It can turn Google Docs outline into Slides or create a chart using the data in a spreadsheet. Duet can also serve as a creative tool by allowing users to write an email response, check grammar, and generate images. It also provides AI-based lighting and sound tweaks, as well as automated meeting summaries.