デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1404939

UCaaS(Unified Communication as a Service )の市場規模、シェア、動向分析レポート:展開別、業界別、地域別、セグメント別予測(2023年~2030年)

Unified Communication As A Service Market Size, Share & Trends Analysis Report By Deployment (Public Cloud, Private Cloud), By Industry Vertical (Education, Healthcare, BFSI, Hospitality, Real Estate), By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 105 Pages | 納期: 2~10営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=160.11円
UCaaS(Unified Communication as a Service )の市場規模、シェア、動向分析レポート:展開別、業界別、地域別、セグメント別予測(2023年~2030年)
出版日: 2023年11月09日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 105 Pages
納期: 2~10営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

UCaaS(Unified Communication as a Service )市場の成長と動向:

世界のUCaaS(Unified Communication as a Service )の市場規模は、2023年~2030年にCAGR20.4%を記録し、2030年には2,623億7,000万米ドルに達すると予測されています。

この成長の背景には、複数のコミュニケーション機能を備えたクラウドベースのコラボレーションツールや、企業間のクロスファンクショニングに対する需要の増加があります。特にパンデミックの中でリモートワークモデルの採用が増加していることが市場成長に大きく寄与しています。

2023年8月、RingCentral Inc.は、RingCentralの中核的なユニファイドコミュニケーション機能(メッセージ、ビデオ、電話、SMS、FAXを含む)とコンタクトセンター機能をシームレスに統合し、生成AIの力とともに、インテリジェントなコンタクトセンターを内蔵し、容易に導入可能なソリューションであるRingCXを発表しました。

同市場は、各社の技術開発により大きく成長しています。AIは、日常的なコミュニケーションプロセスの自動化にますます利用されるようになっています。市場には、音声テキスト変換、リアルタイム翻訳、リアルタイム文字起こし、ビデオのスマートフレーミングなど、AIの使用事例がいくつかあります。これらは、従来のユニファイドコミュニケーションシステムではサポートされていない、実用性の高い用途の一部です。

ソリューションプロバイダーは現在、AIや拡張現実(AR)を採用し、遠隔で働くチームをサポートすることで、オフィス内のチームへの依存を減らしています。この動向は、音声インテリジェンス、通話後のサマリー、ライブ通話感情分析を含む最新機能の開発を促進しています。市場の成長を後押しするもう一つの重要な技術開拓は、5Gインフラの拡大です。5Gインフラはユーザーに利点を提供し、コミュニケーションとコラボレーションの体験を向上させるからです。5Gは、超高精細(UHD)ビデオおよび音声通話をサポートし、ユーザーが最適なパフォーマンスでどこからでもクラウドサービスにアクセスできるようにし、AI、AR、VR、IoTなどの新機能の開発とシステムへの統合を容易にします。

組織はさまざまな地域に分散しているため、生産性を高めるための強固なコラボレーションツールが必要とされています。この点で、システムはスケーラビリティを提供し、企業が迅速に新機能を追加し、既存のエンタープライズ・アプリケーションと統合することを可能にするため、効果的なツールとして登場することが期待されています。さらに、このソリューションには現在、通話時間、コミュニケーションパターン、応答時間などに関する洞察を提供する分析ツールが付属しています。このような新機能の登場と先進技術との統合は、組織のデジタル変革戦略を加速させ、市場に収益機会をもたらすと期待されています。

複数の市場企業ーは、消費者の需要に効果的に応えるため、AIと統合されたソリューションの導入に注力しています。例えば、Google LLCは2023年8月、Gmail、Slides、Drive、Docsなどで構成される同社のWorkspaceアプリ全体でDuet AIアシスタントを開始しました。この新しいAIツールは、様々な革新的な機能を備えています。Googleドキュメントのアウトラインをスライドに変えたり、スプレッドシートのデータを使ってチャートを作成したりできます。Duetは、ユーザーが電子メールの返信を書いたり、文法をチェックしたり、画像を生成したりすることもでき、クリエイティブなツールとしても機能します。また、AIを利用した照明や音響の調整、会議の自動要約も可能です。

UCaaS(Unified Communication as a Service )市場のレポートハイライト

  • 展開別では、パブリッククラウドセグメントが2022年に最も高い市場シェアを占めました。この成長は、IoT、エッジコンピューティング、リアルタイムアナリティクスの利用拡大、ビッグデータ消費の増加、BFSI、IT・通信、製造などの最終用途産業におけるデジタルトランスフォーメーションの増加に起因しています。
  • 業界別では、医療分野が2022年に最大の市場シェアを占めました。メッセージング、ビデオ会議、クラウドベースのテレフォニーなどのUCaaS技術を活用すれば、重要な医療データにリアルタイムでアクセスできます。いくつかの地域では政府が遠隔医療を試験的に導入し、安価な遠隔患者ケアを提供しており、UCaaSプロバイダーにビジネスチャンスをもたらしています。
  • UCaaSソリューションは、主要なサードパーティの医療アプリケーションと統合し、コンプライアンスに準拠したデータ共有を可能にします。これによりプロバイダーは、どこからでも電子カルテ(EHR)を安全に共有し、更新することができます。
  • 音声、ビデオ、メッセージといった様々なコミュニケーションチャネルを単一のプラットフォームに統合し、生産性を向上させ、企業間のコミュニケーションを合理化することで、UCaaSには十分な成長機会が生まれています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 市場変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 市場機会分析
  • 業界分析ツール
    • ポーターの分析
    • マクロ経済分析
  • UCaaS(Unified Communication as a Service )市場:COVID-19の影響分析
  • UCaaS(Unified Communication as a Service )市場:技術情勢

第4章 展開の推定・動向分析

  • 市場規模の推定、予測、動向分析(2018年~2030年)
  • 展開の変動分析と市場シェア(2023年・2030年)
  • 展開別
    • パブリッククラウド
    • プライベートクラウド

第5章 業界の推定・動向分析

  • 市場規模の推定、予測、動向分析(2018年~2030年)
  • 業界の変動分析と市場シェア(2023年・2030年)
  • 業界別
    • 自動車
    • 教育
    • 医療
    • BFSI
    • ホスピタリティ
    • 不動産
    • 法務
    • IT・通信
    • その他

第6章 地域の推定・動向分析

  • UCaaS(Unified Communication as a Service )市場:地域別(2023年・2030年)
  • 北米
    • 北米のUCaaS(Unified Communication as a Service )市場推定と予測(2018年~2030年)
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 欧州のUCaaS(Unified Communication as a Service )市場推定と予測(2018年~2030年)
    • ドイツ
    • 英国
  • アジア太平洋
    • アジア太平洋のUCaaS(Unified Communication as a Service )市場推定と予測(2018年~2030年)
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
  • ラテンアメリカ
    • ラテンアメリカのUCaaS(Unified Communication as a Service )市場推定と予測(2018年~2030年)
    • ブラジル
    • メキシコ
  • 中東・アフリカ(MEA)
    • 中東・アフリカのUCaaS(Unified Communication as a Service )市場推定と予測(2018年~2030年)

第7章 UCaaS(Unified Communication as a Service ):競合情勢

  • 主要企業
    • 8x8 Inc.
    • Ale International
    • Avaya Llc
    • Cisco Systems Inc.
    • Fuze Inc.
    • Ibm Corporation
    • Mitel Network Corporation
    • Nec Corporation
    • Ringcentral Inc.
    • Verizon
  • 主要市場参入企業による最近の開発と影響分析
  • 企業の分類
  • 参入企業の概要
  • 財務実績
  • 製品のベンチマーク
  • 企業ヒートマップ分析
  • 企業の市場ポジショニング
  • 企業の市場シェア分析(2022年)
  • 戦略マッピング
    • パートナーシップ
    • 合併と買収
    • 新製品/新機能の発表
    • 事業拡大
    • 契約
図表

List of Tables

  • Table 1 Key market driver impact
  • Table 2 Key market restraint/challenge impact
  • Table 3 Key market opportunity impact
  • Table 4 Global Unified communication as a service market revenue estimates and forecast, by deployment, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Table 5 Global Unified communication as a service market revenue estimates and forecast, by industry vertical, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Table 6 Company heat map analysis
  • Table 7 Key companies undergoing partnerships
  • Table 8 Key companies involved in merger & acquisition
  • Table 9 Key companies involved in new product/feature launch
  • Table 10 Key companies involved in expansions

List of Figures

  • Fig. 1 Unified Communication as a Service Market Segmentation
  • Fig. 2 Information procurement
  • Fig. 3 Data analysis models
  • Fig. 4 Market formulation and validation
  • Fig. 5 Data validating & publishing
  • Fig. 6 Market snapshot
  • Fig. 7 Segment snapshot (1/2)
  • Fig. 8 Segment snapshot (2/2)
  • Fig. 9 Industry snapshot
  • Fig. 10 Unified communication as a service market value, 2022 & 2030 (USD Billion)
  • Fig. 11 Value chain analysis
  • Fig. 12 Market dynamics
  • Fig. 13 Number of subscriptions for 5G across the globe, (Million units)
  • Fig. 14 Year-on-year enterprise public cloud adoption
  • Fig. 15 Unified communication as a service market: PORTER's analysis
  • Fig. 16 Unified communication as a service market: Macroeconomic analysis
  • Fig. 17 Unified communication as a service market, by deployment, key takeaways, 2018 - 2030 Revenue (USD Billion)
  • Fig. 18 Unified communication as a service market, by deployment: market share, 2022 & 2030
  • Fig. 19 Public Cloud market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 20 Private Cloud market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 21 Unified communication as a service market, by industry vertical, key takeaways, 2018 - 2030 Revenue (USD Billion)
  • Fig. 22 Unified communication as a service market, by industry vertical: market share, 2022 & 2030
  • Fig. 23 Automotive market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 24 Education market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 25 Healthcare market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 26 BFSI market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 27 Hospitality market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 28 Real Estate market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 29 Legal market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 30 IT & Telecom market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 31 Others market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 32 Unified communication as a service market by region, 2022 & 2030, Revenue (USD Billion)
  • Fig. 33 Regional marketplace: Key takeaways
  • Fig. 34 Regional marketplace: Key takeaways
  • Fig. 35 North America unified communication as a service market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 36 U.S. unified communication as a service market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 37 Canada unified communication as a service market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 38 Europe unified communication as a service market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 39 Germany unified communication as a service market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 40 UK unified communication as a service market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 41 Asia Pacific unified communication as a service market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 42 China unified communication as a service market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 43 India unified communication as a service market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 44 Japan unified communication as a service market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 45 Latin America unified communication as a service market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 46 Brazil unified communication as a service market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 47 Mexico unified communication as a service market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 48 MEA unified communication as a service market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 49 Key company categorization
  • Fig. 50 Company Market Positioning
  • Fig. 51 Company Market Share Analysis
  • Fig. 52 Strategy framework
目次
Product Code: GVR-4-68038-155-9

Unified Communication As A Service Market Growth & Trends:

The global unified communication as a service market size is expected to reach USD 262.37 billion by 2030, registering a CAGR of 20.4% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The growth can be attributed to the increased demand for cloud-based collaboration tools with multiple communication features and cross-functioning across enterprises. The increasing adoption of remote working models, especially amid the pandemic, has significantly contributed to the market growth.

In August 2023, RingCentral Inc. launched RingCX, a built-in, intelligent contact center, and readily deployable solution that seamlessly integrates RingCentral's core unified communications features (encompassing messaging, video, phone, SMS, and fax) with contact center functionalities, along with the power of generative AI.

The market is witnessing significant growth on account of the ongoing technological developments introduced by the market players. Artificial intelligence (AI) is being increasingly used for automating routine communication processes. There are several use cases of AI in the market, such as speech-to-text, real-time translation, real-time transcription, smart framing for video, etc. These are some of the high-utility applications that are not supported by the conventional systems of unified communications.

The solution providers are now adopting AI and Augmented Reality (AR) to support teams working remotely, thereby reducing the dependence on in-office teams. This trend facilitates the development of the latest features comprising voice intelligence, post-call summaries, and live call sentiment analysis. Another crucial technological development favoring the market growth is the expansion of 5G infrastructure, as it offers several benefits to the users that improve their communication and collaboration experience. It supports Ultra-High-Definition (UHD) video and voice calls, allows users to access their cloud services from anywhere with optimum performance, and facilitates the development and integration of new functionalities, such as AI, AR, VR, and IoT, in the systems.

As organizations are dispersed across different geographies, they require robust collaboration tools to increase their productivity. In this regard, the systems are expected to emerge as an effective tool as they offer scalability, allowing companies to quickly add new features and integrate them with the existing enterprise applications. Besides, the solutions now come with analytics tools that provide insights into call durations, communication patterns, response times, etc. The advent of such new features and integration with advanced technologies is expected to accelerate digital transformation strategies in organizations, creating remunerative opportunities for the market.

Several market players are focusing on introducing solutions integrated with AI to cater to consumer demands effectively. For instance, in August 2023, Google LLC launched Duet AI assistant across its Workspace apps, comprising Gmail, Slides, Drive, Docs, etc. This new AI tool comes with various innovative features. It can turn Google Docs outline into Slides or create a chart using the data in a spreadsheet. Duet can also serve as a creative tool by allowing users to write an email response, check grammar, and generate images. It also provides AI-based lighting and sound tweaks, as well as automated meeting summaries.

Unified Communication As A Service Market Report Highlights:

  • Based on deployment, the public cloud segment accounted for the highest market share in 2022. The growth can be attributed to the rise in the IoT, edge computing, growing use of real-time analytics, rise in consumption of big data, and increasing digital transformation among end-use industries such as BFSI, IT & telecom, and manufacturing, among others
  • Based on industry vertical, the healthcare segment accounted for the largest market share in 2022. Leveraging UCaaS technologies such as messaging, video conferencing, and cloud-based telephony can access critical healthcare data in real time. Governments of several regions are testing telemedicine to provide affordable remote patient care, providing opportunities for UCaaS providers
  • UCaaS solutions integrate with top third-party healthcare applications, allowing for compliant data sharing. This allows providers to securely share and update Electronic Health Records (EHRs) from anywhere
  • The integration of various communication channels, such as voice, video, and messaging, into a single platform to improve productivity and streamline communication across businesses has created ample growth opportunities for unified communication as a service industry

Table of Contents

Chapter 1 Methodology And Scope

  • 1.1 Market Segmentation & Scope
  • 1.2 Market Definitions
  • 1.3 Information Procurement
    • 1.3.1 Information Analysis
    • 1.3.2 Market Formulation & Data Visualization
    • 1.3.3 Data Validation & Publishing
  • 1.4 Research Scope And Assumptions
    • 1.4.1 List Of Data Sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Market Snapshot
  • 2.2 Segment Snapshot (1/2)
  • 2.3 Segment Snapshot (2/2)
  • 2.4 Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3 Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1 Market Lineage Outlook
  • 3.2 Industry Value Chain Analysis
  • 3.3 Market Dynamics
    • 3.3.1 Market Driver Analysis
    • 3.3.2 Market Restraint Analysis
    • 3.3.3 Market Opportunity Analysis
  • 3.4 Industry Analysis Tools
    • 3.4.1 Porter's Analysis
    • 3.4.2 Macroeconomic Analysis
  • 3.5 Unified Communication as a Service Market - Covid-19 Impact Analysis
  • 3.6 Unified Communication as a Service Market - Technology Landscape

Chapter 4 Deployment Estimates and Trend Analysis

  • 4.1 Market Size Estimates & Forecasts and Trend Analysis, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.2 Deployment Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 4.3 Unified Communication as a Service Market Estimates & Forecast, By Deployment (USD Billion)
    • 4.3.1 Public Cloud
    • 4.3.2 Private Cloud

Chapter 5 Industry Vertical Channel Estimates and Trend Analysis

  • 5.1 Market Size Estimates & Forecasts and Trend Analysis, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 5.2 Industry Vertical Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 5.3 Unified Communication as a Service Market Estimates & Forecast, By Industry Vertical (USD Billion)
    • 5.3.1 Automotive
    • 5.3.2 Education
    • 5.3.3 Healthcare
    • 5.3.4 Bfsi
    • 5.3.5 Hospitality
    • 5.3.6 Real Estate
    • 5.3.7 Legal
    • 5.3.8 It & Telecom
    • 5.3.9 Others

Chapter 6 Regional Estimates & Trend Analysis

  • 6.1 Unified Communication as a Service Market By Region, 2022 & 2030
  • 6.2 North America
    • 6.2.1 North America Unified Communication As A Service Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.2.2 U.S.
      • 6.2.2.1 U.S. Unified Communication As A Service Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Biilion)
    • 6.2.3 Canada
      • 6.2.3.1 Canada Unified Communication as a Service Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.3 Europe
    • 6.3.1 Europe Unified Communication As A Service Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.3.2 Germany
      • 6.3.2.1 Germany Unified Communication As A Service Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.3.3 UK
      • 6.3.3.1 UK Unified Communication As A Service Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.4 Asia Pacific
    • 6.4.1 Asia Pacific Unified Communication As A Service Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.4.2 China
      • 6.4.2.1 China Unified Communication As A Service Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.4.3 India
      • 6.4.3.1 India Unified Communication As A Service Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.4.4 Japan
      • 6.4.4.1 Japan Unified Communication As A Service Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.4.4 South Korea
      • 6.4.4.1 South Korea Unified Communication As A Service Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.4.4 Australia
      • 6.4.4.1 Australia Unified Communication As A Service Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.4.4 New Zealand
      • 6.4.4.1 New Zealand Unified Communication As A Service Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.5 Latin America
    • 6.5.1 Latin America Unified Communication As A Service Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.5.2 Brazil
      • 6.5.2.1 Brazil Unified Communication As A Service Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.5.3 Mexico
      • 6.5.3.1 Mexico Unified Communication as a Service Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.6 Middle East & Africa (MEA)
    • 6.6.1 MEA Unified Communication As A Service Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 7 Unified Communication As A Service - Competitive Landscape

  • 7.1 Key Participants
    • 7.1.1 8x8 Inc.
    • 7.1.2 Ale International
    • 7.1.3 Avaya Llc
    • 7.1.4 Cisco Systems Inc.
    • 7.1.5 Fuze Inc.
    • 7.1.6 Ibm Corporation
    • 7.1.7 Mitel Network Corporation
    • 7.1.8 Nec Corporation
    • 7.1.9 Ringcentral Inc.
    • 7.1.10 Verizon
  • 7.2 Recent Development & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 7.3 Company Categorization
  • 7.4 Participant's Overview
  • 7.5 Financial Performance
  • 7.6 Product Benchmarking
  • 7.7 Company Heat Map Analysis
  • 7.8 Company Market Positioning
  • 7.9 Company Market Share Analysis, 2022
  • 7.10 Strategy Mapping
    • 7.10.1 Partnership
    • 7.10.2 Merger & Acquisition
    • 7.10.3 New Product/Feature Launch
    • 7.10.4 Expansion
    • 7.10.5 Contracts