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市場調査レポート
商品コード
1782108
大型商用車用EPSの市場機会、成長促進要因、産業動向分析、2025~2034年予測Heavy Commercial Vehicle EPS Market Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis, and Forecast 2025 - 2034 |
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カスタマイズ可能
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大型商用車用EPSの市場機会、成長促進要因、産業動向分析、2025~2034年予測 |
出版日: 2025年07月01日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 2~3営業日
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大型商用車用EPSの世界市場規模は、2024年に170億米ドルとなり、CAGR 6.8%で成長し、2034年には323億米ドルに達すると予測されています。
この市場の成長を後押ししているのは、大型輸送セクターにおける電動化へのシフト、ドライバーの快適性向上に対する需要の高まり、車両効率をめぐる規制圧力の高まりです。EPSシステムは、精密なハンドリングを提供し、メンテナンスコストを削減し、従来の油圧式代替品に比べて消費エネルギーが少ないです。これらの特徴により、稼働時間の向上、総所有コストの最小化、車両性能の合理化を求めるフリートオペレーターにとって、EPSはますます魅力的な選択肢となっています。
メーカーが商用トラックに高度な安全性と半自律機能を搭載し続ける中、EPSは重要なイネーブラーとしての役割を果たしています。車線センタリングや自動ステアリング調整のようなシステムは、効果的に機能するために電動ステアリングソリューションに依存しています。OEMが持続可能性、モジュラーアーキテクチャー、電動化ドライブトレインを優先するにつれて、EPSは油圧システムよりも既定の選択肢になりつつあります。
市場範囲 | |
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開始年 | 2024 |
予測年 | 2025-2034 |
開始金額 | 170億米ドル |
予測金額 | 323億米ドル |
CAGR | 6.8% |
さらに、EPSは最新のプラットフォーム向けに統合の柔軟性を高めているため、エンジニアは電気技術や自律走行技術の普及に伴って設計を迅速に適応させることができます。モジュール式であるため、さまざまな車両アーキテクチャにシームレスに組み込むことができ、従来油圧システムで使用されていた複雑な機械部品の必要性が減少します。この設計の自由度は、製造工程を合理化するだけでなく、パッケージング効率も向上させ、進化する車両レイアウトへの対応を容易にします。
コラムアシストEPSシステムは2024年に40%のシェアを占め、2034年までのCAGRは6.2%と予測されています。ステアリングコラム内に収まる設計により、ボンネット内の混雑が緩和され、自動車メーカーは車内スペースを効率的に再構成できます。これらのシステムは、より大きなトルク要求に対応できるように進化しており、軽量車だけでなくフルサイズのトラックにも適しています。モジュール構造と効率的なモーター出力により、商用車クラス全体で費用対効果の高いソリューションとなっています。
販売チャネルでは、OEMセグメントが2024年に80%のシェアを占めています。この優位性は、インテリジェントで安全適合技術を搭載した車両への要求が高まっているためです。OEMは、生産時にセンサーベースのEPSシステムを統合することで、ブレーキアシストや自律制御のような高度な機能との互換性が向上するというメリットがあります。また、EPSを最初から車両に組み込むことで、認証の合理化、1台当たりのコストの削減、アフターマーケットでの取り付けと比べた製造の簡素化も実現します。
米国の大型商用車用EPS市場規模は2024年に43億米ドルで、75%のシェアを占めています。この主導的地位は、エネルギー効率の義務付けや国の安全基準など、厳しい排出ガス・安全政策に支えられています。このような規制により、OEMは効率が低く汚染も多い油圧システムよりもEPSを採用するようになっています。EPSは高精度の制御をサポートし、メーカーが進化するコンプライアンスと持続可能性の目標を達成するのに役立ちます。
市場情勢を形成している上位企業には、Nexteer、Infineon、ZF、Bosch、Thyssenkrupp、JTEKT、Mandoなどがあり、2024年の世界売上高の55%近くを占めています。大型商用車用EPS市場の主要企業は、競争力を維持するためにプラットフォームの拡張性と製品のカスタマイズに注力しています。OEMとティア1サプライヤーの戦略的提携が拡大し、EPS技術の新車設計への早期統合が可能になっています。各社は、自律走行のような将来対応可能なアプリケーションをサポートするため、高性能モーターシステムと制御ユニットに投資しています。また、トルク密度の向上、ユニットの軽量化、過酷な環境下でのEPSの耐久性向上のために、研究開発パイプラインを強化している企業も多いです。デジタルシミュレーションツールは、試験を迅速化し、市場投入までの時間を短縮するために採用されています。
The Global Heavy Commercial Vehicle EPS Market was valued at USD 17 billion in 2024 and is estimated to grow at a CAGR of 6.8% to reach USD 32.3 billion by 2034. Growth in this market is being fueled by the shift toward electrification in the heavy-duty transport sector, growing demand for improved driver comfort, and mounting regulatory pressures surrounding vehicle efficiency. EPS systems offer precision handling, reduce maintenance costs, and consume less energy compared to traditional hydraulic alternatives. These features make EPS an increasingly attractive option for fleet operators seeking to improve uptime, minimize total cost of ownership, and streamline vehicle performance.
As manufacturers continue embedding advanced safety and semi-autonomous features into commercial trucks, EPS serves as a critical enabler. Systems like lane centering and automated steering adjustments depend on electric steering solutions to function effectively. EPS is becoming a default choice over hydraulic systems as OEMs prioritize sustainability, modular architecture, and electrified drivetrains.
Market Scope | |
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Start Year | 2024 |
Forecast Year | 2025-2034 |
Start Value | $17 Billion |
Forecast Value | $32.3 Billion |
CAGR | 6.8% |
Additionally, EPS offers enhanced integration flexibility for modern platforms, allowing engineers to adapt designs quickly as electric and autonomous technologies become more prevalent. Its modular nature enables seamless incorporation into various vehicle architectures, reducing the need for complex mechanical components traditionally found in hydraulic systems. This design freedom not only streamlines manufacturing processes but also improves packaging efficiency, making it easier to accommodate evolving vehicle layouts.
The column-assist EPS systems held a 40% share in 2024 and are projected to grow at a 6.2% CAGR through 2034. Their design, which fits within the steering column, reduces under-hood congestion and allows automakers to reconfigure cabin space efficiently. These systems are evolving to support higher torque demands, making them suitable not just for lighter vehicles but also for full-sized trucks. Their modular structure and efficient motor output make them a cost-effective solution across commercial vehicle classes.
In terms of sales channels, the OEM segment held an 80% share in 2024. This dominance is due to the increasing requirement for vehicles equipped with intelligent and safety-compliant technologies. OEMs benefit from integrating sensor-based EPS systems during production, which improves compatibility with advanced features like braking assistance and autonomous controls. Building EPS into the vehicle from the outset also ensures streamlined certification, reduced per-unit cost, and simpler manufacturing compared to aftermarket installations.
United States Heavy Commercial Vehicle EPS Market was valued at USD 4.3 billion in 2024, holding a 75% share. This leadership position is underpinned by stringent emissions and safety policies, including energy-efficiency mandates and national safety standards. These regulations drive OEMs to adopt EPS over hydraulic systems, which are less efficient and more polluting. EPS supports high-precision control, aiding manufacturers in meeting evolving compliance and sustainability targets.
The top companies shaping the market landscape include Nexteer, Infineon, ZF, Bosch, Thyssenkrupp, JTEKT, and Mando, collectively accounting for nearly 55% of global revenue in 2024. Leading companies in the heavy commercial vehicle EPS market are focusing on platform scalability and product customization to stay competitive. Strategic collaborations between OEMs and Tier 1 suppliers are expanding, allowing early-stage integration of EPS technologies into new vehicle designs. Firms are investing in high-performance motor systems and control units to support future-ready applications like autonomous driving. Many are also strengthening their R&D pipelines to improve torque density, reduce unit weight, and extend EPS durability in harsh environments. Digital simulation tools are being adopted to accelerate testing and reduce time-to-market.