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市場調査レポート
商品コード
1535914

オンライン旅行の市場規模:サービス別、予約形態別、プラットフォーム別、旅行者別、用途別、予測、2024年~2032年

Online Travel Market Size - By Services (Transportation, Accommodation, Tour Packages), By Mode of Booking (Online Travel Agencies, Direct Travel Suppliers), By Platform (Mobile-based, Web-based), By Traveler, By Application & Forecast, 2024 - 2032


出版日
ページ情報
英文 240 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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オンライン旅行の市場規模:サービス別、予約形態別、プラットフォーム別、旅行者別、用途別、予測、2024年~2032年
出版日: 2024年06月24日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 240 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

オンライン旅行の市場規模は、スマートフォンやインターネットの普及に伴うデジタル技術の採用拡大が牽引し、2024年から2032年にかけてCAGR 7%超が見込まれます。

GSMAによると、2023年には世界人口の約54%(43億人)がスマートフォンを所有しています。消費者がオンライン取引に慣れてきたことで、旅行の予約にオンライン・プラットフォームを利用するケースが増えています。

可処分所得の増加や体験型旅行の増加傾向は、休暇やレジャー活動への支出をさらに増加させています。オンライン旅行代理店やオンライン・プラットフォームは、消費者の多様な嗜好に対応するため、オーダーメイドの旅行パッケージ、シームレスな予約体験、リアルタイムの最新情報を提供することで、この動向を活用しています。旅行プレビューのためのVRや安全な取引のためのブロックチェーンなどの先進技術の統合は、市場の成長をさらに促進すると思われます。

サービス別に見ると、運輸部門のオンライン旅行市場は、2024年から2032年にかけて大きな成長を遂げると予測されています。これは、総合的な顧客体験を向上させる包括的な旅行関連サービスを提供できるためです。オンライン・プラットフォームは、航空券や宿泊施設の予約オプションに加え、レンタカー、旅行保険、ガイド付きツアーなど、さまざまな付帯サービスを提供するようになっています。

オンライン旅行市場規模は、海外予約アプリケーション分野で2032年まで大幅な成長が見込まれます。世界な接続性が向上し、旅行がより身近になるにつれ、旅行者は海外旅行の管理にオンライン・プラットフォームの利便性と効率性を求めるようになっています。モバイルアプリやAI主導のレコメンデーションなど、テクノロジーの急速な進歩により、予約プロセスはさらに合理化され、よりユーザーフレンドリーでパーソナライズされたものになると思われます。

アジア太平洋地域のオンライン旅行業界は、中間層人口の拡大とインターネット普及率の上昇により、2032年まで大幅な成長が見込まれます。可処分所得の増加に伴い、APACでは旅行に投資する経済的余裕を持つ消費者が増えており、競争力のある価格と利便性を提供するオンライン予約プラットフォームへの需要が高まっています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • サプライヤーの状況
    • オンライン旅行会社(OTA)
    • 旅行サプライヤー
    • メタ検索エンジンおよびアグリゲーター
    • テクノロジープロバイダー
    • エンドユーザー
  • 利益率分析
  • テクノロジーとイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 2023年の旅行者数
  • 主要ニュースと取り組み
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • 旅行・観光に対する消費支出の増加
      • オンライン予約プラットフォームの技術進歩
      • インターネットの普及とデジタル接続の増加
      • 旅行業界に対する政府の取り組みの増加
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 規制遵守
      • 経済的・地政学的不安定
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:サービス別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 輸送
    • 航空会社
    • レンタカー
    • 鉄道
    • クルーズ
    • バス
  • 宿泊施設
  • ツアーパッケージ

第6章 市場推計・予測:予約形態別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • オンライン旅行会社
  • 直接旅行業者

第7章 市場推計・予測:プラットフォーム別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • モバイルベース
  • ウェブベース

第8章 市場推計・予測:旅行者別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • レジャー旅行者
  • ビジネス旅行者

第9章 市場推計・予測:用途別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 海外予約
  • 国内予約

第10章 市場推計・予測:地域別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • ニュージーランド
    • 東南アジア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • UAE
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • その他の中東・アフリカ

第11章 企業プロファイル

  • American Express Travel
  • Booking Holdings
  • CheapOair
  • CheapTickets
  • EaseMyTrip
  • eDreams ODIGEO
  • eTraveli Group
  • Expedia Group
  • Flighthub
  • Hipmunk
  • Hopper
  • itilite
  • JustFly
  • Kiwi.com
  • Orbitz
  • Sabre Corporation
  • Trip.com Group
  • TUI Group
  • Webjet Limited
  • Wego
目次
Product Code: 9984

Online travel market size is anticipated to witness over 7% CAGR between 2024 and 2032 driven by the increasing adoption of digital technologies along with the widespread use of smartphones and the internet. As per GSMA, in 2023, around 54% of the global population, equating to 4.3 billion individuals, were smartphone owners. With consumers becoming more comfortable with online transactions, they are increasingly turning to online platforms for booking travel arrangements.

The rise in disposable incomes and the growing trend of experiential travel have further led to increased spending on vacations and leisure activities. Online travel agencies and platforms are capitalizing on this trend by offering tailored travel packages, seamless booking experiences, and real-time updates to cater to diverse consumer preferences. The integration of advanced technologies, such as VR for travel previews and blockchain for secure transactions will further drive the market growth.

The overall industry is divided into service, mode of booking, platform, traveler, application, and region.

Based on service, the online travel market from the transportation segment is slated to witness significant growth during 2024-2032. This is due to the ability to offer a comprehensive range of travel-related services that enhance the overall customer experience. Online platforms increasingly provide booking options for flights and accommodations as well as a variety of ancillary services, such as car rentals, travel insurance, and guided tours.

Online travel market size from the international booking application segment will foresee considerable growth up to 2032. As global connectivity is improving and travel is becoming more accessible, travelers are increasingly seeking the convenience and efficiency of online platforms to manage their international trips. Rapid advancements in technology, such as mobile apps and AI-driven recommendations, will further streamline the booking process for making it more user-friendly and personalized.

Asia Pacific online travel industry value is anticipated to witness substantial growth through 2032 attributed to the expanding middle class population and the rising internet penetration rates. As disposable incomes are increasing, more consumers in APAC are having the financial means to invest in travel, leading to higher demand for online booking platforms to offer competitive prices and convenience.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definition
  • 1.2 Research design
    • 1.2.1 Research approach
    • 1.2.2 Data collection methods
  • 1.3 Base estimates & calculations
    • 1.3.1 Base year calculation
    • 1.3.2 Key trends for market estimation
  • 1.4 Forecast model
  • 1.5 Primary research and validation
    • 1.5.1 Primary sources
    • 1.5.2 Data mining sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis, 2021 - 2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
    • 3.2.1 Online travel agencies (OTAs)
    • 3.2.2 Travel suppliers
    • 3.2.3 Metasearch engines and aggregators
    • 3.2.4 Technology providers
    • 3.2.5 End-user
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology & innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Number of travelers, 2023
    • 3.6.1 North America
    • 3.6.2 Europe
    • 3.6.3 Asia Pacific
    • 3.6.4 Latin America
    • 3.6.5 MEA
  • 3.7 Key news & initiatives
  • 3.8 Regulatory landscape
  • 3.9 Impact forces
    • 3.9.1 Growth drivers
      • 3.9.1.1 Rising consumer spending on travel and tourism
      • 3.9.1.2 Technology advancements in online booking platform
      • 3.9.1.3 Increasing Internet penetration and digital connectivity
      • 3.9.1.4 Rise in government initiatives for travel industry
    • 3.9.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.9.2.1 Regulatory compliance
      • 3.9.2.2 Economic and geopolitical instability
  • 3.10 Growth potential analysis
  • 3.11 Porter's analysis
  • 3.12 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Services, 2021 - 2032 ($Bn)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Transportation
    • 5.2.1 Airline
    • 5.2.2 Car rental
    • 5.2.3 Rail
    • 5.2.4 Cruise
    • 5.2.5 Bus
  • 5.3 Accommodation
  • 5.4 Tour packages

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Mode of Booking, 2021 - 2032 ($Bn)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Online travel agencies
  • 6.3 Direct travel suppliers

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Platform, 2021 - 2032 ($Bn)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Mobile-based
  • 7.3 Web-based

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Traveler, 2021 - 2032 ($Bn)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Leisure travelers
  • 8.3 Business travelers

Chapter 9 Market Estimates & Forecast, By Application, 2021 - 2032 ($Bn)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 International booking
  • 9.3 Domestic booking

Chapter 10 Market Estimates & Forecast, By Region, 2021 - 2032 ($Bn)

  • 10.1 Key trends
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 U.S.
    • 10.2.2 Canada
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 UK
    • 10.3.2 Germany
    • 10.3.3 France
    • 10.3.4 Italy
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Russia
    • 10.3.7 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 China
    • 10.4.2 India
    • 10.4.3 Japan
    • 10.4.4 South Korea
    • 10.4.5 ANZ
    • 10.4.6 Southeast Asia
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 Latin America
    • 10.5.1 Brazil
    • 10.5.2 Mexico
    • 10.5.3 Argentina
    • 10.5.4 Rest of Latin America
  • 10.6 MEA
    • 10.6.1 UAE
    • 10.6.2 South Africa
    • 10.6.3 Saudi Arabia
    • 10.6.4 Rest of MEA

Chapter 11 Company Profiles

  • 11.1 American Express Travel
  • 11.2 Booking Holdings
  • 11.3 CheapOair
  • 11.4 CheapTickets
  • 11.5 EaseMyTrip
  • 11.6 eDreams ODIGEO
  • 11.7 eTraveli Group
  • 11.8 Expedia Group
  • 11.9 Flighthub
  • 11.10 Hipmunk
  • 11.11 Hopper
  • 11.12 itilite
  • 11.13 JustFly
  • 11.14 Kiwi.com
  • 11.15 Orbitz
  • 11.16 Sabre Corporation
  • 11.17 Trip.com Group
  • 11.18 TUI Group
  • 11.19 Webjet Limited
  • 11.20 Wego