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市場調査レポート
商品コード
1606580

インドの電動二輪車(e2W)OEMメーカーの戦略的プロファイリング

Strategic Profiling of the Electric Two-wheeler Original Equipment Manufacturers in India


出版日
ページ情報
英文 89 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
インドの電動二輪車(e2W)OEMメーカーの戦略的プロファイリング
出版日: 2024年11月06日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 89 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

技術革新への投資、優れたカスタマーエクスペリエンスの提供、持続可能なビジネスモデルの採用によって競合情勢を乗り切ることができるOEMは、長期的な成功のために有利な立場にあると思われます。

本レポートでは、インドの電動二輪車(e2W)市場の主要企業を特定しています。インドにおけるe2Wの主要なOEM企業を、その沿革、市場シェア、ビジネスモデル、製品ポートフォリオ、市場でのポジショニング、財務実績、事業戦略に焦点を当てて詳細に分析しています。本調査では、インドのe2W分野における競合情勢を詳細に調査し、各OEMが提供する主要機能、仕様、価格、ターゲット市場などのモデル群を評価しています。本レポートでは、各OEMの研究開発努力、バッテリー技術、充電インフラ、接続機能を調査し、その技術力を評価しています。また、各主要企業の強み、弱み、機会、脅威(SWOT)分析を行い、現在のポジションだけでなく、潜在的な成長・改善の道筋や、競合他社や外部勢力から直面する可能性のある課題を明らかにしています。さらに本レポートでは、インドの電気自動車革命を推進する上で重要な新興企業を取り上げています。これらの新興企業は目覚ましい成長の可能性を示し、市場の需要に素早く対応し、ますます高度な技術を提供し、環境問題に取り組んでいます。継続的な支援と投資により、これらの新興企業はインドのモビリティランドスケープを形成する上でさらに重要な役割を果たすことになると思われます。本レポートでは、成長を促進・抑制する要因を分析し、市場関係者が活用すべきこの分野のシフトから生まれる機会を特定しています。基準年は2024年、予測期間は2025年~2030年です。

目次

変革

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 電動二輪車(e2W)OEMが直面する上位3つの戦略的課題の影響

エコシステム

  • 分析範囲
  • 競合環境
  • 主要競合

成長要因

  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因
  • インドのe2W市場における主要OEMの売上高と市場シェア

成長環境

  • OEM別のe2W売上高比較
  • インドにおける主要e2W向けOEMの製造施設
  • タミル・ナードゥ州がe2W向けOEM製造拠点にとって最も魅力的な州である理由の分析
  • e2WセグメントのOEM別成長ランキング

主要企業プロファイル

  • Company 1:Ola Electric - 会社概要
  • プロファイル
  • e2Wモデル
  • SWOTマトリックス
  • 最近の発表/投資
  • 今後の戦略と計画
  • Company 2:TVS Motor - 会社概要
  • プロファイル
  • e2Wモデル
  • SWOTマトリックス
  • 最近の発表/投資
  • 今後の戦略と計画
  • Company 3:Ather Energy - 会社概要
  • プロファイル
  • e2Wモデル
  • SWOTマトリックス
  • 最近の発表/投資
  • 今後の戦略と計画
  • Company 4:Bajaj Auto Ltd - 会社概要
  • プロファイル
  • e2Wモデル
  • SWOTマトリックス
  • 最近の発表/投資
  • 今後の戦略と計画
  • Company 5:Greaves Electric Mobility - 会社概要
  • プロファイル
  • e2Wモデル
  • SWOTマトリックス
  • 最近の発表/投資
  • 今後の戦略と計画
  • Company 6:Okinawa Autotech Pvt. Ltd - 会社概要
  • プロファイル
  • e2Wモデル
  • SWOTマトリックス
  • 最近の発表/投資
  • 今後の戦略と計画
  • Company 7:Hero MotoCorp - 会社概要
  • プロファイル
  • e2Wモデル
  • SWOTマトリックス
  • 最近の発表/投資
  • 今後の戦略と計画
  • Company 8:Revolt Intellicorp - 会社概要
  • プロファイル
  • e2Wモデル
  • SWOTマトリックス
  • 最近の発表/投資
  • 今後の戦略と計画

主要新興企業

  • 新興企業のプロファイル:Ultraviolette Automotive(インド)
  • 新興企業のプロファイル:River Mobility(インド)

成長機会領域

  • 成長機会1:e2W向けOEMの革新的ビジネスモデル
  • 成長機会2:インド国内でのディーラー拡大
  • 成長機会3:e2W向けOEMの収益性を高める技術の進歩

付録と次のステップ

  • 成長機会のメリットと影響
  • 次のステップ
  • 別紙リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: MH6D-44

OEMs that can Navigate the Competitive Landscape by Investing in Innovation, Providing Superior Customer Experiences, and Adopting Sustainable Business Models will be Well-positioned for Long-term Success

This report identifies the major players in the Indian electric two-wheeler (e2W) market. It conducts an in-depth analysis of the top e2W original equipment manufacturers (OEMs) in India, focusing on their history, market share, business model, product portfolio, market positioning, financial performance, and business strategy. The study takes a close look at the competitive landscape in the e2W space in India and evaluates the range of models each OEM offers, including their key features, specifications, pricing, and target markets. The report assesses the technological capabilities of each OEM, examining their research and development efforts, battery technology, charging infrastructure, and connectivity features. It provides a strength, weakness, opportunity, and threat (SWOT) analysis of each key player, highlighting not just the current position but also their potential paths for growth or improvement and the challenges they may face from competitors and external forces. Additionally, the report features key start-ups in India that are crucial in driving the electric vehicle revolution in the country. These start-ups show impressive growth potential, are quick to respond to market demand, offer increasingly advanced technologies, and address environmental concerns. With continued support and investment, these start-ups are set to play an even more significant role in shaping India's mobility landscape. The report analyzes the factors driving and restraining growth and identifies the opportunities emerging from the shifts in this space for market players and stakeholders to leverage. The base year is 2024, and the forecast period is from 2025 to 2030.

Table of Contents

Transformation

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Electric Two-wheeler (e2W) OEMs

Ecosystem

  • Scope of Analysis
  • Competitive Environment
  • Key Competitors

Growth Generator

  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Sales and Market Share of Key OEMs in the Indian e2W Market

Growth Environment

  • OEM-wise e2W Sales Comparison
  • Manufacturing Facilities of Key e2W OEMs in India
  • Analysis of Why Tamil Nadu is the Most Attractive State for e2W OEM Manufacturing Units
  • OEM-wise Growth Ranking for the e2W Segment

Key Company Profiles

  • Company 1: Ola Electric-Company Overview
  • Ola Electric Profile
  • Ola Electric: e2W Models
  • Ola Electric: SWOT Matrix
  • Ola Electric: Recent Announcements/Investments
  • Ola Electric: Future Strategies and Plans
  • Company 2: TVS Motor-Company Overview
  • TVS Motor Profile
  • TVS Motor: e2W Models
  • TVS Motor: SWOT Matrix
  • TVS Motor: Recent Announcements/Investments
  • TVS Motor: Future Strategies and Plans
  • Company 3: Ather Energy-Company Overview
  • Ather Energy Profile
  • Ather Energy: e2W Models
  • Ather Energy: SWOT Matrix
  • Ather Energy: Recent Announcements/Investments
  • Ather Energy: Future Strategies and Plans
  • Company 4: Bajaj Auto Ltd-Company Overview
  • Bajaj Auto Ltd. Profile
  • Bajaj Auto Ltd: e2W Models
  • Bajaj Auto Ltd: SWOT Matrix
  • Baja Auto Ltd: Recent Announcements/Investments
  • Bajaj Auto Ltd: Future Strategies and Plans
  • Company 5: Greaves Electric Mobility-Company Overview
  • Greaves Electric Mobility Profile
  • Greaves Electric Mobility: e2W Models
  • Greaves Electric Mobility: SWOT Matrix
  • Greaves Electric Mobility: Recent Announcements/Investments
  • Greaves Electric Mobility: Future Strategies and Plans
  • Company 6: Okinawa Autotech Pvt. Ltd-Company Overview
  • Okinawa Autotech Pvt. Ltd Profile
  • Okinawa Autotech Pvt. Ltd: e2W Models
  • Okinawa Autotech Pvt. Ltd: SWOT Matrix
  • Okinawa Autotech Pvt. Ltd: Recent Announcements/Investments
  • Okinawa Autotech Pvt. Ltd: Future Strategies and Plans
  • Company 7: Hero MotoCorp-Company Overview
  • Hero MotoCorp Profile
  • Hero MotoCorp: e2W Models
  • Hero MotoCorp: SWOT Matrix
  • Hero MotoCorp: Recent Announcements/Investments
  • Hero MotoCorp: Future Strategies and Plans
  • Company 8: Revolt Intellicorp-Company Overview
  • Revolt Intellicorp Profile
  • Revolt Intellicorp: e2W Models
  • Revolt Intellicorp: SWOT Matrix
  • Revolt Intellicorp: Recent Announcements/Investments
  • Revolt Intellicorp: Future Strategies and Plans

Key Start-ups

  • Start-up Profile: Ultraviolette Automotive, India
  • Start-up Profile: River Mobility, India

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Innovative Business Models for e2W OEMs
  • Growth Opportunity 2: Dealership Expansion within India
  • Growth Opportunity 3: Technological Advancements for e2W OEM Profitability

Appendix & Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer