表紙:MVNOの事業計画および財務モデリングスプレッドシート:2025年
市場調査レポート
商品コード
1661286

MVNOの事業計画および財務モデリングスプレッドシート:2025年

MVNO Business Plan with Financial Modeling Spreadsheet 2025


出版日
発行
Mind Commerce
ページ情報
英文 142 Pages plus Excel Spreadsheet
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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MVNOの事業計画および財務モデリングスプレッドシート:2025年
出版日: 2025年02月25日
発行: Mind Commerce
ページ情報: 英文 142 Pages plus Excel Spreadsheet
納期: 即日から翌営業日
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概要

本レポートは、Contendusという仮想移動体通信事業者 (MVNO) の立ち上げを想定した完全な事業計画書です。この計画は、市場評価、資金調達要件、財務分析、市場セグメンテーション、製品の差別化など、企業の立ち上げ計画のあらゆる側面をカバーしています。また、市場参入計画、流通・補充計画、MVNOの比較なども含まれています。本レポートの主な利点は、MVNOの立ち上げの開発を支援し、既存の計画を検証するのに役立つことです。

MVNOの事業計画および財務モデリングスプレッドシート

財務評価をゼロから構築する必要はありません。本レポートには、以下の財務モデリングを含むExcelスプレッドシートが含まれます:

  • 損益計算
  • COG
  • CAPEX
  • 人件費
  • キャッシュフロー
  • その他のコスト
  • 推進因子と収益
  • グラフ&サマリー

詳細で実用的な本エクセルスプレッドシートは、Contendusの5年間のプロフォーマ情報を提供します。このスプレッドシートは、分析のためのデータポイントだけでなく、MVNOの事業計画の財務評価のための独自のパラメータをモデル化するためのフォーマットも提供しています。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 概要

  • 事業
  • 戦略
  • 市場
  • 経営
  • 財務
  • 企業の使命
  • MVNO基準
  • 例外

第3章 事業

  • 要件分析
  • サービス内容
  • ターゲット市場
  • 初期サービス:主な収益源
  • 将来の潜在的なサービス:追加の収入源
  • 分配・購入・補充
  • スターターパッケージ
  • 端末とハードウェア
  • LTEシステムとSIMカード
  • ウェブサイトとユーザーインターフェース戦略
  • LTEの強化、5G、将来の技術
  • バックオフィスとカスタマーケア
  • MNOの要件
  • 規制上の問題
  • 解約に関する考察

第4章 機会

  • 機会
  • 戦略
  • プロビジョニングと管理
  • インフラ
  • マルチIMSIアプローチ
  • マルチネットワークVPN
  • セキュリティ&制御
  • 予測

第5章 市場

  • 米国のワイヤレス市場
  • プリペイドサービス市場
  • 卸売通信サービス
  • 交渉に不可欠な要素
  • セットアップコスト分析
  • 端末の使用と制御
  • ネットワークの使用と制御

第6章 マーケティング計画

  • 概要
  • マーケティング戦略
  • 初期の市場セグメントと戦略的考察
  • 提携と共同ブランド
  • ロイヤルティプログラム
  • 移行戦略

第7章 財務概要

  • 収益源とコストの考慮
  • 収益成長
  • 財務予測
  • 資金調達
  • 出口戦略

第8章 拡張機能とアップグレード

  • 選考基準
  • 技術要件
  • その他の要因

第9章 潜在的市場セグメント

第10章 経営チームとパートナー

  • 管理
  • 諮問委員会
  • オペレーションパートナー

第11章 競合

  • プリペイド事業者
  • プリペイド市場の評価

第12章 MVNO市場の展望

  • 概要
  • 世界の展望・予測
  • 欧州のMVNOの推進要因
  • 米国のMVNOの推進要因
  • 中東のMVNOの推進要因
  • アジア太平洋地域のMVNOの推進要因

第13章 MVNOのケーススタディ

第14章 MVNE、MVNA、MVNXとの協業

第15章 総論

第16章 付録

データ:

表:

目次

This is a full business plan based on the launch of an illustrative Mobile Virtual Network Operator (MVNO) known as Contendus. The plan covers all aspects of the company launch plan including market assessment, funding requirements, financial analysis, market segmentation, and product differentiation.

Also included is a go-to-market plan, distribution and replenishment plans, comparison of MVNOs and more. The major benefit of this report is to assist in the development of an MVNO launch and to help validate existing plans.

The MVNO Business Plan includes analysis necessary for an MVNO to make crucial implementation and operations decisions, such as working directly with a mobile network operator (MNO) or using an MVNX. An MVNX platform is a comprehensive solution that enables Mobile Virtual Network Operators (MVNOs) to offer a wide range of mobile services to their customers.

  • MVNX provides the necessary infrastructure and tools for MVNOs to manage their operations, including network access, billing, customer service, and marketing. It provides the necessary infrastructure and support to compete effectively in the mobile market.
  • MVNX platforms act as a crucial bridge between Mobile Network Operators (MNOs) and Mobile Virtual Network Operators (MVNOs), facilitating their collaboration and enabling the growth of the MVNO market. This includes simplifying network access, providing essential infrastructure and services, and reducing costs and accelerating time to market.

MVNO Business Plan Financial Modeling Spreadsheet

Why build your financial assessment from scratch? This includes an Excel spreadsheet with financial modeling including:

  • P&L
  • COGs
  • CAPEX
  • HR Costs
  • Cash Flow
  • Other Costs
  • Drivers and Revenue
  • Graphs and Summary

This detailed, working Excel spreadsheet provides pro-forma information for a five-year projection based on assumptions for Contendus. The spreadsheet provides both data points for analysis as well as a format for modeling your own parameters for a financial assessment of your MVNO Business plan.

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Overview

  • 2.1. The Business
  • 2.2. The Strategy
  • 2.3. The Market
  • 2.4. The Management
  • 2.5. The Financials
  • 2.6. The Company Mission
  • 2.7. MVNO Criteria
  • 2.8. Exceptions

3. The Business

  • 3.1. Requirements Analysis
  • 3.2. Description of Services
  • 3.3. Target Market
  • 3.4. Initial Services: Primary Revenue Drivers
  • 3.5. Potential Future Services: Additional Revenue Sources
  • 3.6. Distribution, Purchasing, and Refills
  • 3.7. Starter Package
  • 3.8. Handsets and Hardware
  • 3.9. LTE System and the SIM-card
  • 3.10. Website and User Interface Strategies
  • 3.11. LTE Enhancements, 5G, and Future Technologies
  • 3.12. Back-Office and Customer Care
  • 3.13. Mobile Network Operator Requirements
  • 3.14. Regulatory Issues
  • 3.15. Churn Considerations

4. The Opportunity

  • 4.1. Opportunity
  • 4.2. Strategy
  • 4.3. Provisioning and Management
  • 4.4. Infrastructure
  • 4.5. Multi-IMSI Approach
  • 4.6. Multi-network VPN
  • 4.7. Security and Control
  • 4.8. Forecast

5. The Market

  • 5.1. US Wireless Market
  • 5.2. Prepaid Services Market
  • 5.3. Wholesale Communications Services
  • 5.4. Essential Negotiation Factors
  • 5.5. Setup Cost Analysis
  • 5.6. Terminal Usage and Control
  • 5.7. Network Usage and Control

6. Marketing Plan

  • 6.1. Overview
  • 6.2. Marketing Strategy
  • 6.3. Initial Market Segments and Strategic Considerations
  • 6.4. Partnering and Co-branding
  • 6.5. Loyalty Program
  • 6.6. Migration Strategy

7. Financial Overview

  • 7.1. Revenue Streams and Cost Considerations
  • 7.2. Revenue Growth
  • 7.3. Financial Projections
  • 7.4. Funding
  • 7.5. Exit Strategy

8. Extensions and Upgrades

  • 8.1. Selection Criteria
  • 8.2. Technical Requirements
  • 8.3. Other Factors

9. Potential Market Segments

10. Management Team and Partners

  • 10.1. Management
  • 10.2. Board of Advisors
  • 10.3. Operational Partners

11. Competition

  • 11.1. Prepaid Players
  • 11.2. Prepaid Market Assessment

12. MVNO Market Outlook

  • 12.1. Overview
  • 12.2. Global Outlook and Forecast
  • 12.3. MVNO Drivers in Europe
  • 12.4. MVNO Drivers in the United States
  • 12.5. MVNO Drivers in Middle East
  • 12.6. MVNO Drivers in Asia Pacific

13. MVNO Case Studies

14. Working with MVNEs, MVNAs, and MVNX

15. Conclusions

16. Appendix

  • 16.1. Cellular Operator Organization Structure
  • 16.2. Initiating Contact with MNOs
  • 16.3. Strategy Development

Figures:

  • Figure 1: MVNOs and Virtual Network Enablers
  • Figure 2: MVNO Business Model
  • Figure 3: Advanced LTE-based Applications
  • Figure 4: Value-add Service Applications
  • Figure 5: MVNO Network Planning with MNO
  • Figure 6: MVNO Categorization by Business Model Segmentation
  • Figure 7: MVNO OSS/BSS Planning

Tables:

  • Table 1: MVNO Type and Infrastructure Mapping
  • Table 2: MNO vs. MVNO Characteristics
  • Table 3: Customer Churn Analysis
  • Table 4: MVNO Marketing Strategy
  • Table 5: End-User Forecasts
  • Table 6: Pro Forma Income Statement
  • Table 7: SWOT Analysis
  • Table 8: USA vs. Europe Comparative Analysis
  • Table 9: Prepaid Penetration Assessment
  • Table 10: Prepaid services Distribution and Replenishment