表紙:インド中古車の成長機会
市場調査レポート
商品コード
1348565

インド中古車の成長機会

India Used Cars Growth Opportunities

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 82 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
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インド中古車の成長機会
出版日: 2023年08月24日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 82 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

オンライン・ビジネスモデルが重要な促進要因

デジタル価格エンジンの利用可能性、オンライン・プラットフォームの成長、組織化されたプラットフォームへの移行は、市場成長において重要な役割を果たしています。Cars24、CarWale、CarDekho、Maruti Suzuki True Value、Mahindra First Choiceなどいくつかの企業は、顧客を引き付けるために、車検、無料サービス、簡単なファイナンスなど、さまざまな付加価値サービスを提供しています。また、高い透明性を維持し、顧客体験を向上させるために、360度の外観/内装ビュー、詳細な仕様、専門家のレビューも提供しています。

COVID-19の流行が和らぐにつれ、インドではパーソナルモビリティに対する需要が大幅に増加しました。顧客は公共交通機関を避け、見知らぬ人との接触を避けたいと考えています。しかし、21~23年度にかけて新車価格が大幅に上昇したため、顧客は中古車を購入するようになっています。そのため、この時期は中古車需要が急激に伸びた。23年度の中古車販売台数は前年度比約28%増が見込まれています。

Frost & Sullivanのこの調査レポートは、インド中古車市場の成長機会を詳細に分析しており、この急成長市場への参入を検討している企業にとっても貴重な洞察を提供しています。

目次

戦略的課題

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • インド中古車業界における3大戦略のインパクト
  • Growth Pipeline Engine(TM)を動かす成長機会

成長機会分析

  • 分析範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 主要チャネル分析
  • 成長指標
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因
  • 予測の前提条件
  • 中古車販売と新車販売の比較
  • 中古車販売台数予測(台)
  • 中古車販売台数予測(金額)
  • 車種別中古車販売台数予測(台)
  • 車種別中古車販売台数予測(金額)
  • 販売チャネル別中古車販売台数予測(台)
  • 販売チャネル別中古車販売台数予測(金額)
  • 価格動向と予測分析
  • 競合環境

市場概要

  • 中古車市場動向
  • マクロ経済指標
  • 中古車バリューチェーン分析
  • 中古車eリテーリングの動向
  • 中古車規則と法規
  • 中古電気自動車産業の概要
  • 流通構造分析
  • 価値提案分析
  • 中古車オンラインビジネスモデル

競合情勢-主要ディーラー/オンラインプラットフォーム

  • 主要競合ベンチマーキング
  • 主要ディーラー/オンラインプラットフォーム-Cars24
  • 主要ディーラー/オンラインプラットフォーム-CarDekho
  • 主要ディーラー/オンラインプラットフォーム-Spinny
  • 主要ディーラー/オンラインプラットフォーム-CarTrade
  • 主要ディーラー/オンラインプラットフォーム-Droom
  • 主要OEM CPOプログラム-Maruti Suzuki True Value
  • 主要OEM CPOプログラム-Mahindra First Choice
  • 主要OEM CPOプログラム-H-Promise
  • 主要OEM CPOプログラム-ホンダオートテラス
  • 主要OEM CPOプログラム-トヨタUトラスト

成長機会分析、フランチャイズディーラーCPO

  • 成長指標
  • 収益予測
  • 台数予測
  • 予測分析

成長機会分析、独立ディーラー

  • 成長指標
  • 収益予測
  • 台数予測
  • 予測分析

成長機会分析、顧客間取引

  • 成長指標
  • 収益予測
  • ユニット予測
  • 予測分析

成長機会ユニバース

  • 成長機会1-ウェブサイトによるオンラインプレゼンス
  • 成長機会2-オンラインeコマースのビジネスモデル
  • 成長機会3-中古車需要の高まりに対応する改装サービス
  • 成長機会4-サービスとしてのモビリティを実現する中古車

次のステップ

  • 次のステップ
  • なぜフロストなのか、なぜ今なのか?

付録

  • 使用した略語と頭字語の一部リスト
  • 別紙リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: PE10-44

Online Business Models are an Important Growth Driver

The availability of digital pricing engines, the growth of online platforms, and the shift to organized platforms play a key role in market growth. Several companies, including Cars24, CarWale, CarDekho, Maruti Suzuki True Value, and Mahindra First Choice, offer various value-added services, such as vehicle inspection, free servicing, and easy finance, to attract customers. They also provide 360-degree exterior/interior views, detailed specifications, and expert reviews to maintain a high level of transparency and enhance the customer experience.

As the COVID-19 pandemic eased, demand for personal mobility increased significantly in India. Customers want to avoid public transportation and evade contact with strangers; they prefer to use personal vehicles to eliminate the risk of catching an infection. However, new car prices rose significantly between FY21 and FY23, pushing customers toward used cars. This led to drastic demand for used cars during this period. In FY23, sales of pre-owned vehicles is anticipated to increase by about 28% more than the previous year.

This Frost & Sullivan study provides an in-depth analysis of growth opportunities for the Indian used cars market, and it also offers valuable insight for companies looking to participate in this rapidly growing market.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top Three Strategic Imperatives on the Indian Used Cars Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Scope of Analysis
  • Market Segmentation
  • Key Channel Analysis
  • Growth Metrics
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Forecast Assumptions
  • Used Car Sales versus New Car Sales
  • Used Car Sales Forecast (Units)
  • Used Car Sales Forecast (Value)
  • Used Car Sales Forecast by Vehicle Type (Units)
  • Used Car Sales Forecast by Vehicle Type (Value)
  • Used Car Sales Forecast by Sales Channel (Units)
  • Used Car Sales Forecast by Sales Channel (Value)
  • Pricing Trends and Forecast Analysis
  • Competitive Environment

Market Overview

  • Used Cars-Market Trends
  • Macroeconomic Indicators
  • Used Car Value Chain Analysis
  • Used Car eRetailing Trends
  • Used Car Rules and Legislation
  • Used Electric Vehicle Industry Overview
  • Distribution Structure Analysis
  • Value Proposition Analysis
  • Used Cars Online Business Model

Competitive Landscape-Key Dealers/Online Platforms

  • Key Competitor Benchmarking
  • Key Dealers/Online Platforms-Cars24
  • Key Dealers/Online Platforms-CarDekho
  • Key Dealers/Online Platforms-Spinny
  • Key Dealers/Online Platforms-CarTrade
  • Key Dealers/Online Platforms-Droom
  • Key OEM CPO Program-Maruti Suzuki True Value
  • Key OEM CPO Program-Mahindra First Choice
  • Key OEM CPO Program-H-Promise
  • Key OEM CPO Program-Honda AutoTerrace
  • Key OEM CPO Program-Toyota U Trust

Growth Opportunity Analysis, Franchised Dealer CPO

  • Growth Metrics
  • Revenue Forecast
  • Unit Forecast
  • Forecast Analysis

Growth Opportunity Analysis, Independent Dealers

  • Growth Metrics
  • Revenue Forecast
  • Unit Forecast
  • Forecast Analysis

Growth Opportunity Analysis, Customer to Customer

  • Growth Metrics
  • Revenue Forecast
  • Unit Forecast
  • Forecast Analysis

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1-Online Presence through Websites
  • Growth Opportunity 2-Online eCommerce Business Models
  • Growth Opportunity 3-Refurbishment Services to Meet the Rising Used Car Demand
  • Growth Opportunity 4-Used Cars for Mobility as a Service

Next Steps

  • Your Next Steps
  • Why Frost, Why Now?

Appendix

  • Partial List of Abbreviations and Acronyms Used
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer