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市場調査レポート
商品コード
1804094

マレーシアの乳製品と代替品市場

Dairy Products and Alternatives in Malaysia


出版日
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英文 70 Pages
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即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=149.25円
マレーシアの乳製品と代替品市場
出版日: 2025年08月25日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 70 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

2025年、マレーシアの乳製品とその代替品市場の動向はまちまちで、小売の金額ベース売上は伸び続けていますが、小売の数量ベース売上は外食チャネルよりわずかに高いシェアを占めていながらも、微減を記録しています。金額売上高の伸びは、バターやスプレッド、チーズ、飲用乳製品など、主要な乳製品カテゴリーがあらゆる層で毎日消費される必要不可欠な製品であることに起因しています。

Euromonitor Internationalの『マレーシアの乳製品と代替品市場』レポートは、国レベルの市場に関する詳細な知識を提供し、他では得られない地域の洞察と理解を提供します。2020年から2024年までの最新の小売販売データに加え、主要企業、ブランド、小売店舗を特定し、消費者需要と販売成長の背景にある主要動向と人口動態の変化を評価します。健康とウェルネス、持続可能性、パンデミックからの回復といった主要動向が現在どのように市場を形成しているのか、また今後5年間の見通しとともに、市場がどのように変化していくのかを明確に示しています。

対象製品:ベビーフード、乳製品、植物性乳製品

データ対象範囲:市場規模(実績と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ

当レポートを購入する理由

  • 乳製品および代替品市場の詳細な把握
  • 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定
  • 競合環境、市場の主要参入企業、主要ブランドを理解
  • 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価

Euromonitor Internationalは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において50年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、ベンガルール、サンパウロ、ソウル、香港、デュッセルドルフ、メキシコシティにオフィスを構え、100カ国にアナリストネットワークを持つ同社は、独自の能力と多様な市場を理解し、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発しています。

目次

目次と表の一覧

エグゼクティブサマリー

  • 2025年の乳製品と代替品:全体像
  • 2025年の主な動向

競合情勢

  • チャネル開発
  • 乳製品とその代替品の今後はどうなるのか

市場データ

免責事項

情報源

マレーシアのベビーフード

主なデータ結果

2025年の発展

  • マレーシアでは人口動態の変化によりベビーフードの成長が制限されている
  • Dutch Lady Milk Industriesが統合競合情勢におけるリーダーシップを維持
  • さまざまな消費者ニーズを満たすための流通チャネルの組み合わせ

展望と機会

  • 出生率の低下で市場の成長見通しは低迷
  • 機能性への関心の高まりがベビーフードの価値を押し上げる
  • 参入企業は、競争力を維持するために革新と拡大を求めている

カテゴリーデータ

マレーシアのバターとスプレッド

主なデータ結果

2025年の発展

  • 忙しいライフスタイルと外食産業の競合が小売需要を阻害している
  • Upfieldは統合された競合情勢におけるリーダーシップを強化
  • 利便性と競争力のある価格設定が、地元の小規模食料品店の優位性を支えている。

展望と機会

  • 予測期間中の小売需要のさらなる課題
  • 健康とウェルネスのトレンドが新製品開発にますます影響を与える
  • プレゼンス拡大とコスト管理のための参入企業の戦略

カテゴリーデータ

マレーシアのチーズ

主なデータ結果

2025年の発展

  • プロセスチーズは依然として人気があるが、外食産業が引き続き全体的な需要を牽引
  • Mondelezは競合激化の中、リーダーシップを維持
  • 地域社会への近さは地元の小規模食料品店に有利

展望と機会

  • 停滞カテゴリーでは、参入企業はポートフォリオと消費機会の多様化を目指す
  • 健康とウェルネスのメリットをマーケティングで訴求する動きが今後ますます活発化する
  • より厳しい規制は新製品開発に影響を与える可能性がある

カテゴリーデータ

マレーシアにおける乳製品飲料

主なデータ結果

2025年の発展

  • 健康的な認識は、乳製品を飲むことに対する肯定的なパフォーマンスをサポートする
  • Dutch Lady Milkがリーダーシップを強化し、フレッシュファームがさらなる利益を獲得
  • 地元の小規模食料品店が流通をリードし、食品サービスはコーヒー文化の台頭から恩恵を受けている

展望と機会

  • 明るい見通しだが、砂糖税の引き上げはフレーバーミルク飲料に影響を及ぼす可能性がある
  • 健康とウェルネス意識が牛乳の需要を強く支える
  • 現地生産の拡大とさらなる投資の可能性

カテゴリーデータ

マレーシアのヨーグルトとサワーミルク製品

主なデータ結果

2025年の発展

  • 飲むヨーグルトは、その利便性と携帯性から、引き続き売上を伸ばしています。
  • Dutch Lady Milk Industriesの撤退で大手企業が恩恵を受ける
  • さまざまな買い物シーンに適した地元の小さな食料品店や大型スーパーマーケット

展望と機会

  • 贅沢な側面は、より強力なパフォーマンスを妨げる可能性が高め
  • 健康とウェルネスの側面は成長機会を提供する
  • 砂糖税の引き上げは飲むヨーグルトの将来の開発に影響を与える可能性が高め

カテゴリーデータ

マレーシアのその他の乳製品

主なデータ結果

2025年の発展

  • マレーシアでは、その他の乳製品は小売と外食産業の両方で依然として人気のカテゴリー
  • Fraser & Neave Holdingsが他の乳製品メーカーをリード
  • 利便性と手頃な価格が地元の小規模食料品店の優位性を支えている

展望と機会

  • 成熟カテゴリーでは予測期間中に中程度の成長が予測される
  • 健康とウェルネスのトレンドは他の乳製品業界に影響を与える可能性がある
  • 植物由来成分と特定の健康効果に焦点を当てた新製品開発

カテゴリーデータ

マレーシアの植物性乳製品

主なデータ結果

2025年の発展

  • ニッチなカテゴリーは価格と認知度の低さによりリーチが限られている
  • Fraser & Neave Holdingsは統合競合情勢においてわずかにリードを維持
  • 地元の小さな食料品店や大型スーパーマーケットは、さまざまな買い物の機会にアピールする

展望と機会

  • 食品サービス業界は予測期間中に植物由来乳製品の大きな見通しを示している
  • 健康とウェルネスのトレンドは新たな開発の可能性をもたらす
  • 大豆の輸入関税別潜在的な価格上昇はマイナス要因となる

カテゴリーデータ

目次
Product Code: DAMY

In 2025, dairy products and alternatives in Malaysia demonstrated mixed trends, with retail value sales continuing to grow while retail volume sales, which held a marginally higher share than the foodservice channel, recording a slight decline. The growth in value sales can be attributed to the essential nature of key dairy categories such as butter and spreads, cheese, and drinking milk products, which are consumed daily across all demographic segments. These products benefit from wide

Euromonitor International's Dairy Products and Alternatives in Malaysia report offers in-depth knowledge of the market at a national level, providing local insight and understanding unavailable elsewhere. In addition to the latest retail sales data 2020-2024, it identifies the leading companies, brands and retail outlets, and assesses the key trends and demographic shifts behind consumer demand and sales growth. How key trends such as health and wellness, sustainability and recovery from the pandemic are currently shaping the market along with prospects for the next five years, clearly indicating how the market is expected to change.

Product coverage: Baby Food, Dairy, Plant-based Dairy.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Dairy Products and Alternatives market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Dairy products and alternatives in 2025: The big picture
  • Key trends in 2025

Competitive Landscape

  • Channel developments
  • What next for dairy products and alternatives?

MARKET DATA

  • Table 1 Sales of Dairy Products and Alternatives by Category: Value 2020-2025
  • Table 2 Sales of Dairy Products and Alternatives by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 3 NBO Company Shares of Dairy Products and Alternatives: % Value 2021-2025
  • Table 4 LBN Brand Shares of Dairy Products and Alternatives: % Value 2022-2025
  • Table 5 Penetration of Private Label by Category: % Value 2020-2025
  • Table 6 Distribution of Dairy Products and Alternatives by Format: % Value 2020-2025
  • Table 7 Forecast Sales of Dairy Products and Alternatives by Category: Value 2025-2030
  • Table 8 Forecast Sales of Dairy Products and Alternatives by Category: % Value Growth 2025-2030

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

BABY FOOD IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Demographic changes limit baby food's growth in Malaysia
  • Dutch Lady Milk Industries retains leadership in consolidated competitive landscape
  • Mix of distribution channels to satisfy different consumer needs

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Sluggish growth prospects in market with falling birth rates
  • Rising interest in functionality set to drive up value of baby food
  • Players look to innovation and expansion to remain relevant

CATEGORY DATA

  • Table 9 Sales of Baby Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 10 Sales of Baby Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 11 Sales of Baby Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 12 Sales of Baby Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 13 Sales of Growing-Up Milk Formula by Age: % Value 2020-2025
  • Table 14 NBO Company Shares of Baby Food: % Value 2021-2025
  • Table 15 LBN Brand Shares of Baby Food: % Value 2022-2025
  • Table 16 Distribution of Baby Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 17 Forecast Sales of Baby Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 18 Forecast Sales of Baby Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 19 Forecast Sales of Baby Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 20 Forecast Sales of Baby Food by Category: % Value Growth 2025-2030

BUTTER AND SPREADS IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Busy lifestyles and foodservice competition hinder retail demand
  • Upfield strengthens leadership in consolidated competitive landscape
  • Convenience and competitive pricing support dominance of small local grocers

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Further challenges for retail demand over the forecast period
  • Health and wellness trend to increasingly influence new product development
  • Players' strategies to expand presence and manage costs

CATEGORY DATA

  • Table 21 Sales of Butter and Spreads by Category: Volume 2020-2025
  • Table 22 Sales of Butter and Spreads by Category: Value 2020-2025
  • Table 23 Sales of Butter and Spreads by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 24 Sales of Butter and Spreads by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 25 NBO Company Shares of Butter and Spreads: % Value 2021-2025
  • Table 26 LBN Brand Shares of Butter and Spreads: % Value 2022-2025
  • Table 27 Distribution of Butter and Spreads by Format: % Value 2020-2025
  • Table 28 Forecast Sales of Butter and Spreads by Category: Volume 2025-2030
  • Table 29 Forecast Sales of Butter and Spreads by Category: Value 2025-2030
  • Table 30 Forecast Sales of Butter and Spreads by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 31 Forecast Sales of Butter and Spreads by Category: % Value Growth 2025-2030

CHEESE IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Processed cheese remains popular option, but foodservice continues to drive overall demand
  • Mondelez retains leadership amid increasing competition
  • Proximity to communities favours small local grocers

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • In stagnant category, players will look to diversify portfolios and consumption occasions
  • Marketing health and wellness benefits likely to increasingly emerge
  • More stringent regulations could influence new product development

CATEGORY DATA

  • Table 32 Sales of Cheese by Category: Volume 2020-2025
  • Table 33 Sales of Cheese by Category: Value 2020-2025
  • Table 34 Sales of Cheese by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 35 Sales of Cheese by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 36 Sales of Spreadable Cheese by Type: % Value 2020-2025
  • Table 37 Sales of Soft Cheese by Type: % Value 2020-2025
  • Table 38 Sales of Hard Cheese by Type: % Value 2020-2025
  • Table 39 NBO Company Shares of Cheese: % Value 2021-2025
  • Table 40 LBN Brand Shares of Cheese: % Value 2022-2025
  • Table 41 Distribution of Cheese by Format: % Value 2020-2025
  • Table 42 Forecast Sales of Cheese by Category: Volume 2025-2030
  • Table 43 Forecast Sales of Cheese by Category: Value 2025-2030
  • Table 44 Forecast Sales of Cheese by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 45 Forecast Sales of Cheese by Category: % Value Growth 2025-2030

DRINKING MILK PRODUCTS IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Healthy perception supports positive performance of drinking milk products
  • Dutch Lady Milk strengthens leadership, while Fresh Farm makes further gains
  • Small local grocers leads distribution, while foodservice benefits from rising coffee culture

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Positive outlook but sugar tax increase to potentially impact flavoured milk drinks
  • Health and wellness awareness to strongly support demand for cow's milk
  • Expansion and further investment in local production likely

CATEGORY DATA

  • Table 46 Sales of Drinking Milk Products by Category: Volume 2020-2025
  • Table 47 Sales of Drinking Milk Products by Category: Value 2020-2025
  • Table 48 Sales of Drinking Milk Products by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 49 Sales of Drinking Milk Products by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 50 NBO Company Shares of Drinking Milk Products: % Value 2021-2025
  • Table 51 LBN Brand Shares of Drinking Milk Products: % Value 2022-2025
  • Table 52 Distribution of Drinking Milk Products by Format: % Value 2020-2025
  • Table 53 Forecast Sales of Drinking Milk Products by Category: Volume 2025-2030
  • Table 54 Forecast Sales of Drinking Milk Products by Category: Value 2025-2030
  • Table 55 Forecast Sales of Drinking Milk Products by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 56 Forecast Sales of Drinking Milk Products by Category: % Value Growth 2025-2030

YOGHURT AND SOUR MILK PRODUCTS IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Drinking yoghurt continues to drive sales, favoured for its convenience and portability
  • Major players benefit from exit of Dutch Lady Milk Industries
  • Small local grocers and hypermarkets suited to different shopping occasions

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Indulgence aspect likely to hinder stronger performance
  • Health and wellness aspect offers some growth opportunities
  • Rise in sugar tax likely to impact drinking yoghurt's future development

CATEGORY DATA

  • Table 57 Sales of Yoghurt and Sour Milk Products by Category: Volume 2020-2025
  • Table 58 Sales of Yoghurt and Sour Milk Products by Category: Value 2020-2025
  • Table 59 Sales of Yoghurt and Sour Milk Products by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 60 Sales of Yoghurt and Sour Milk Products by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 61 Sales of Flavoured Yoghurt by Flavour: Rankings 2020-2025
  • Table 62 NBO Company Shares of Yoghurt and Sour Milk Products: % Value 2021-2025
  • Table 63 LBN Brand Shares of Yoghurt and Sour Milk Products: % Value 2022-2025
  • Table 64 Distribution of Yoghurt and Sour Milk Products by Format: % Value 2020-2025
  • Table 65 Forecast Sales of Yoghurt and Sour Milk Products by Category: Volume 2025-2030
  • Table 66 Forecast Sales of Yoghurt and Sour Milk Products by Category: Value 2025-2030
  • Table 67 Forecast Sales of Yoghurt and Sour Milk Products by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 68 Forecast Sales of Yoghurt and Sour Milk Products by Category: % Value Growth 2025-2030

OTHER DAIRY IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Other dairy remains popular category for both retail and foodservice in Malaysia
  • Fraser & Neave Holdings strengthens convincing lead of other dairy
  • Convenience and affordability support dominance of small local grocers

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Moderate growth predicted for mature category over the forecast period
  • Health and wellness trend has potential to shape other dairy
  • New product development to focus on plant-based and specific health benefits

CATEGORY DATA

  • Table 69 Sales of Other Dairy by Category: Volume 2020-2025
  • Table 70 Sales of Other Dairy by Category: Value 2020-2025
  • Table 71 Sales of Other Dairy by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 72 Sales of Other Dairy by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 73 Sales of Cream by Type: % Value 2020-2025
  • Table 74 NBO Company Shares of Other Dairy: % Value 2021-2025
  • Table 75 LBN Brand Shares of Other Dairy: % Value 2022-2025
  • Table 76 Distribution of Other Dairy by Format: % Value 2020-2025
  • Table 77 Forecast Sales of Other Dairy by Category: Volume 2025-2030
  • Table 78 Forecast Sales of Other Dairy by Category: Value 2025-2030
  • Table 79 Forecast Sales of Other Dairy by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 80 Forecast Sales of Other Dairy by Category: % Value Growth 2025-2030

PLANT-BASED DAIRY IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Niche category has limited reach due to pricing and lack of awareness
  • Fraser & Neave Holdings retains slim lead of consolidated competitive landscape
  • Small local grocers and hypermarkets appeal to different shopping occasions

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Foodservice offers greater prospects for plant-based dairy over forecast period
  • Health and wellness trend offers new development potential
  • Potential price hikes due to import tariffs on soybeans will be negative factor

CATEGORY DATA

  • Table 81 Sales of Plant-Based Dairy by Category: Value 2020-2025
  • Table 82 Sales of Plant-Based Dairy by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 83 Sales of Other Plant-Based Milk by Type: % Value 2022-2025
  • Table 84 NBO Company Shares of Plant-Based Dairy: % Value 2021-2025
  • Table 85 LBN Brand Shares of Plant-Based Dairy: % Value 2022-2025
  • Table 86 Distribution of Plant-Based Dairy by Format: % Value 2020-2025
  • Table 87 Forecast Sales of Plant-Based Dairy by Category: Value 2025-2030
  • Table 88 Forecast Sales of Plant-Based Dairy by Category: % Value Growth 2025-2030