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市場調査レポート
商品コード
1746760

フィリピンの住宅および園芸市場

Home and Garden in the Philippines


出版日
ページ情報
英文 49 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.08円
フィリピンの住宅および園芸市場
出版日: 2025年06月04日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 49 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
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概要

2024年、フィリピンの住宅および園芸の市場規模はすべてのカテゴリーで緩やかな成長を遂げました。ガーデニングは、パンデミックに触発された屋内やバルコニーでの植栽への関心が持続し、San Miguel CorporationのBackyard BukidやDILGのKalinisan Dayなどのイニシアチブに支えられて拡大を続けた。気候への配慮と都市緑化の取り組みが、樹木、低木、保護環境園芸の需要拡大を後押ししました。

当レポート「フィリピンの住宅および園芸市場」は、国レベルでの市場需要の規模と形状に関する包括的なガイドを提供しています。最新の小売販売データ(過去の日付範囲)を提供しており、成長を促進するカテゴリーを特定することができます。また、主要企業とそのブランドを特定し、新製品開発、消費者のライフスタイル、市場開拓ルート、価格問題に至るまで、需要に影響を与える主な要因の戦略的分析も行っています。2029年までの予測では、市場の需要が中期的にどのように変化するかを示しています。

対象製品:リフォームとガーデニング、ホームウェア、ホームファニシング

データ範囲:市場規模(実績と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ

このレポートを購入する理由

  • 住宅および園芸市場の詳細な把握
  • 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する
  • 競合環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する
  • 5年間の予測を用いて、市場の今後の予測を評価

Euromonitor Internationalは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において50年以上の実績があります。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、ベンガルール、サンパウロ、ソウル、香港、デュッセルドルフ、メキシコシティにオフィスを構え、100カ国にアナリストネットワークを持つ同社は、独自の能力と多様な市場を理解し、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発しています。

目次

目次と表の一覧

エグゼクティブサマリー

市場データ

免責事項

情報源

フィリピンのガーデニング

主なデータ結果

2024年の発展

  • 政府のプログラムとキャンペーンは、2024年にガーデニングの緩やかな成長を支援する
  • Ramgo International Corpは、広範な流通ネットワークに支えられたガーデニングのリーディングカンパニー
  • フィリピンでは、食料品以外の小売業者が流通をリードし、カスタマイズされた製品やアクセサリーを提供している

展望と機会

  • 園芸用品の売上はカテゴリー飽和により減少すると予測
  • 業界別ガーデニングソリューションは予測期間中に進歩すると予想されます
  • 持続可能な生活に対する消費者の関心の高まりにより、流通チャネルは進化する可能性が高め

カテゴリーデータ

フィリピンの住宅リフォーム

主なデータ結果

2024年の発展

  • リフォーム活動の急増により住宅リフォーム売上高が増加
  • Pacific Paint Philippines Incは、地域社会との連携を強化し、住宅リフォームをリード
  • ホームセンターや園芸店が流通をリードし、体験型の購入や専門家の指導を提供している

展望と機会

  • DIYプロジェクトへの継続的な熱意により、その他の住宅改修は最も活発なサブカテゴリーであり続けると予想される
  • 住宅リフォームは、持続可能性と多用途性を重視した革新別特徴づけられる
  • 住宅リフォームの流通チャネルではオムニチャネルの統合が進む

カテゴリーデータ

フィリピンの家庭用品

主なデータ結果

2024年の発展

  • オーストラリアの小売業者アンコの参入により、家庭用品の現在の価値成長が支えられている
  • 新製品のイノベーションにより、Sawasdee Marketing Corpは2024年に家庭用品市場をリード
  • 百貨店がリードするが、eコマースは力強い成長を遂げている

展望と機会

  • 消費者信頼感の高まりにより家庭用品の売上が伸びると予想
  • スマートな機能と省スペースソリューションを備えた製品イノベーションを目指す家庭用品
  • 消費者行動の変化により流通チャネルの変革が予想される

カテゴリーデータ

フィリピンの家具

主なデータ結果

2024年の発展

  • 家庭用家具は2024年に力強い現在の価値成長を享受する
  • Firefly Electric &Lighting Coは、進化する製品ポートフォリオによりダイナミックな業績を達成
  • 戦略的な店舗拡大により、家庭用品や家具店は最もダイナミックな流通チャネルとして優位に立つことができる

展望と機会

  • マクロ経済の安定に支えられ、家庭用家具の安定した成長が期待される
  • 都市化の進行とLEDの導入は、今後数年間の照明の販売を支える
  • 予測期間中に予測される生分解性繊維家具の革新

カテゴリーデータ

目次
Product Code: HOMEPH

In 2024, home and garden in the Philippines experienced moderate growth across all categories. Gardening continued to expand as pandemic-inspired interest in indoor and balcony planting endured, supported by initiatives such as San Miguel Corporation's Backyard Bukid and the DILG's Kalinisan Day. Climate considerations and urban greening efforts drove increased demand for trees, shrubs, and protected-environment horticulture.

Euromonitor International's Home and Garden in Philippines report offers a comprehensive guide to the size and shape of market demand at a national level. It provides the latest retail sales data (historic date range), allowing you to identify the categories driving growth. It also identifies the leading companies and their brands, and offers strategic analysis of key factors influencing demand - from new product developments, consumer lifestyles, route to market and pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how market demand is expected to evolve in the medium-term

Product coverage: Home Improvement and Gardening, Homewares and Home Furnishings.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Home and Garden market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Home and garden in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • What next for home and garden?

MARKET DATA

  • Table 1 Sales of Home and Garden by Category: Value 2019-2024
  • Table 2 Sales of Home and Garden by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 3 NBO Company Shares of Home and Garden: % Value 2020-2024
  • Table 4 LBN Brand Shares of Home and Garden: % Value 2021-2024
  • Table 5 Penetration of Private Label in Home and Garden by Category: % Value 2019-2024
  • Table 6 Distribution of Home and Garden by Format: % Value 2019-2024
  • Table 7 Distribution of Home and Garden by Format and Category: % Value 2024
  • Table 8 Forecast Sales of Home and Garden by Category: Value 2024-2029
  • Table 9 Forecast Sales of Home and Garden by Category: % Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

GARDENING IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Government programmes and campaigns support modest growth in gardening in 2024
  • Ramgo International Corp leads gardening, supported by an extensive distribution network
  • Non-grocery retailers lead distribution in the Philippines, offering tailored products and accessories

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Decline in gardening sales projected due to category saturation
  • Vertical gardening solutions expected to advance over the forecast period
  • Distribution channels likely to evolve due to rising consumer interest in sustainable living

CATEGORY DATA

  • Table 10 Sales of Gardening by Category: Value 2019-2024
  • Table 11 Sales of Gardening by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 12 NBO Company Shares of Gardening: % Value 2020-2024
  • Table 13 LBN Brand Shares of Gardening: % Value 2021-2024
  • Table 14 Distribution of Gardening by Format: % Value 2019-2024
  • Table 15 Forecast Sales of Gardening by Category: Value 2024-2029
  • Table 16 Forecast Sales of Gardening by Category: % Value Growth 2024-2029

HOME IMPROVEMENT IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Growth in home improvement sales due to surge in renovation activities
  • Pacific Paint Philippines Inc leads home improvement, strengthened by community engagement
  • Home improvement and gardening stores leads distribution, offering experiential purchases and expert guidance

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Other home improvement expected to remain the most dynamic subcategory, driven by continued enthusiasm for DIY projects
  • Home improvement will be characterised by innovation emphasising sustainability and versatility
  • Distribution channels for home improvement will see ongoing omnichannel integration

CATEGORY DATA

  • Table 17 Sales of Home Improvement by Category: Value 2019-2024
  • Table 18 Sales of Home Improvement by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 19 NBO Company Shares of Home Improvement: % Value 2020-2024
  • Table 20 LBN Brand Shares of Home Improvement: % Value 2021-2024
  • Table 21 Distribution of Home Improvement by Format: % Value 2019-2024
  • Table 22 Forecast Sales of Home Improvement by Category: Value 2024-2029
  • Table 23 Forecast Sales of Home Improvement by Category: % Value Growth 2024-2029

HOMEWARES IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Current value growth in homewares supported by entry of Australian retailer Anko
  • New product innovations help Sawasdee Marketing Corp lead homewares in 2024
  • Department stores leads, but e-commerce enjoys dynamic growth

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Growth expected in sales of homewares due to stronger consumer confidence
  • Homewares set for product innovation, with smart functionality and space-saving solutions
  • Distribution channels expected to undergo transformation due to shifting consumer behaviour

CATEGORY DATA

  • Table 24 Sales of Homewares by Category: Value 2019-2024
  • Table 25 Sales of Homewares by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 26 Sales of Homewares by Material: % Value 2019-2024
  • Table 27 NBO Company Shares of Homewares: % Value 2020-2024
  • Table 28 LBN Brand Shares of Homewares: % Value 2021-2024
  • Table 29 Distribution of Homewares by Format: % Value 2019-2024
  • Table 30 Forecast Sales of Homewares by Category: Value 2024-2029
  • Table 31 Forecast Sales of Homewares by Category: % Value Growth 2024-2029

HOME FURNISHINGS IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Home furnishings enjoys robust current value growth in 2024
  • Firefly Electric & Lighting Co enjoys dynamic performance due to evolving product portfolio
  • Strategic store expansions help homewares and home furnishing stores prevail as the most dynamic distribution channel

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Stable growth expected in home furnishings, supported by macroeconomic stability
  • Ongoing urbanisation and LED adoption will support sales of lighting in the years ahead
  • Innovations in biodegradable fibre furniture predicted over the forecast period

CATEGORY DATA

  • Table 32 Sales of Home Furnishings by Category: Value 2019-2024
  • Table 33 Sales of Home Furnishings by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 34 NBO Company Shares of Home Furnishings: % Value 2020-2024
  • Table 35 LBN Brand Shares of Home Furnishings: % Value 2021-2024
  • Table 36 LBN Brand Shares of Light Sources: % Value 2021-2024
  • Table 37 Distribution of Home Furnishings by Format: % Value 2019-2024
  • Table 38 Forecast Sales of Home Furnishings by Category: Value 2024-2029
  • Table 39 Forecast Sales of Home Furnishings by Category: % Value Growth 2024-2029