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市場調査レポート
商品コード
1746783

マレーシアの住宅および園芸市場

Home and Garden in Malaysia


出版日
ページ情報
英文 49 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.08円
マレーシアの住宅および園芸市場
出版日: 2025年06月04日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 49 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

マレーシアの住宅および園芸用品の売上高は、不動産市場の緩やかな回復(特に都市部)に支えられ、住宅改修への関心を後押しして、2024年も現在価値ベースで上昇を続けました。この上昇傾向は、低所得世帯を対象とした住宅維持修繕プログラムに資金を割り当てた2024年予算における政府の施策によってさらに強化されました。

当レポート「マレーシアの住宅および園芸市場」は、国レベルでの市場需要の規模と形状に関する包括的なガイドを提供しています。最新の小売販売データ(過去の日付範囲)を提供しており、成長を牽引するカテゴリーを特定することができます。また、主要企業とそのブランドを特定し、新製品開発、消費者のライフスタイル、市場開拓ルート、価格問題に至るまで、需要に影響を与える主な要因の戦略的分析も行っています。2029年までの予測では、市場の需要が中期的にどのように変化するかを示しています。

対象製品:リフォームとガーデニング、ホームウェア、ホームファニシング

データ範囲:市場規模(実績と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ

このレポートを購入する理由

  • ホーム&ガーデン市場の詳細な把握
  • 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する
  • 競合環境、市場の主要参入企業、主要ブランドを理解する
  • 5年間の予測を用いて、市場の今後の予測を評価

Euromonitor Internationalは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において50年以上の実績があります。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、ベンガルール、サンパウロ、ソウル、香港、デュッセルドルフ、メキシコシティにオフィスを構え、100カ国にアナリストネットワークを持つ同社は、独自の能力と多様な市場を理解し、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発しています。

目次

目次と表の一覧

エグゼクティブサマリー

市場データ

免責事項

情報源

マレーシアのガーデニング

主なデータ結果

2024年の発展

  • 都市生活、ウェルネス動向、持続可能性が2024年のマレーシアのガーデニング市場を再形成する
  • 都市園芸のリーダーであるBabaが市場での地位を強化し、Hikoki powersはコードレスのイノベーションで成長を加速
  • マレーシア人が家庭菜園に目を向けるにつれ、食料品以外の小売業者とeコマースが繁栄している

展望と機会

  • ガーデニングは、ウェルネス動向と持続可能なイノベーション別進化し続ける
  • スマートホーム技術の導入は予測期間中に加速する
  • 環境に配慮した生活への欲求がグリーン素材の需要を促進

カテゴリーデータ

マレーシアの家具

主なデータ結果

2024年の発展

  • 2024年、屋内生活が家庭用家具の成長を牽引
  • Ikeaは、手頃な価格とイノベーションがシェアの変化を牽引し、競争圧力に直面
  • 直接販売とeコマースが拡大を促進

展望と機会

  • 消費者が必需品以外の支出を控えているため、緩やかな成長が見込まれる
  • スマートで多機能な家具は、都市化が進むライフスタイルに支えられ、需要が増加する
  • デジタルプラットフォームがショッピング体験を変革

カテゴリーデータ

マレーシアの住宅リフォーム

主なデータ結果

2024年の発展

  • 住宅改修市場は、DIY文化、都市の拡大、カスタマイズの需要に牽引され、2024年には健全な成長が見込まれる
  • 戦略的拡大と持続可能性がWhite HorseとKCC Paintsの成長を牽引
  • 食料品以外の小売業者とeコマースプラットフォームが流通情勢を再構築

展望と機会

  • 消費者が手頃な価格を優先する中、壁紙と塗料が成長を牽引する
  • 住宅所有者が利便性とエネルギー効率を重視するにつれ、スマートホーム技術が成長を牽引する
  • マレーシア人が環境に優しい暮らしを優先する中、持続可能性が住宅改修市場を再編する

カテゴリーデータ

マレーシアの家庭用品

主なデータ結果

2024年の発展

  • マレーシアの家庭用品市場は、消費者が家庭での調理やキッチンスタイリングに引き続き関心を示していることから、継続的な成長が見込まれている
  • Tupperwareはイノベーションと強いブランドロイヤルティにより市場リーダーシップを維持
  • 食料品以外の小売は家庭用品の主要チャネルであり続ける

展望と機会

  • マレーシアの家庭用品市場は、消費者ライフスタイルの都市化と小売チャネルの進化により、着実な成長が見込まれる
  • 利便性とデジタルイノベーションを通じて家庭用品の成長を促進するeコマース
  • スマートホームやキッチン家電の急速な普及により、家庭用品情勢は一変する

カテゴリーデータ

目次
Product Code: HOMEMY

Sales of home and garden products in Malaysia continued to rise in current value terms in 2024, supported by a moderate rebound in the property market - particularly across urban areas - which helped to boost interest in home renovations. This upward trend was further strengthened by government measures under Budget 2024, which allocated funding for home maintenance and repair programmes targeting lower-income households.

Euromonitor International's Home and Garden in Malaysia report offers a comprehensive guide to the size and shape of market demand at a national level. It provides the latest retail sales data (historic date range), allowing you to identify the categories driving growth. It also identifies the leading companies and their brands, and offers strategic analysis of key factors influencing demand - from new product developments, consumer lifestyles, route to market and pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how market demand is expected to evolve in the medium-term

Product coverage: Home Improvement and Gardening, Homewares and Home Furnishings.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Home and Garden market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Home and garden in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • What next for home and garden?

MARKET DATA

  • Table 1 Sales of Home and Garden by Category: Value 2019-2024
  • Table 2 Sales of Home and Garden by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 3 NBO Company Shares of Home and Garden: % Value 2020-2024
  • Table 4 LBN Brand Shares of Home and Garden: % Value 2021-2024
  • Table 5 Penetration of Private Label in Home and Garden by Category: % Value 2019-2024
  • Table 6 Distribution of Home and Garden by Format: % Value 2019-2024
  • Table 7 Distribution of Home and Garden by Format and Category: % Value 2024
  • Table 8 Forecast Sales of Home and Garden by Category: Value 2024-2029
  • Table 9 Forecast Sales of Home and Garden by Category: % Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

GARDENING IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Urban living, wellness trends and sustainability reshape Malaysia's gardening market in 2024
  • Urban gardening leader Baba strengthens market position, while Hikoki powers growth with cordless innovation
  • Non-grocery retailers and e-commerce flourish as Malaysians turn to home gardening

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Gardening will continue to evolve, driven by wellness trends and sustainable innovations
  • Smart home technology adoption to accelerate over the forecast period
  • Desire for eco-conscious living to drive demand for green materials

CATEGORY DATA

  • Table 10 Sales of Gardening by Category: Value 2019-2024
  • Table 11 Sales of Gardening by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 12 NBO Company Shares of Gardening: % Value 2020-2024
  • Table 13 LBN Brand Shares of Gardening: % Value 2021-2024
  • Table 14 Distribution of Gardening by Format: % Value 2019-2024
  • Table 15 Forecast Sales of Gardening by Category: Value 2024-2029
  • Table 16 Forecast Sales of Gardening by Category: % Value Growth 2024-2029

HOME FURNISHINGS IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Indoor living leads growth in home furnishings in 2024
  • Ikea faces competitive pressure as affordability and innovation drive shifts in share
  • Direct selling and e-commerce fuel expansion

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Modest growth expected, as consumers curb expenditure on non-essential items
  • Smart and multifunctional furniture will see rising demand, underpinned by increasingly urbanised lifestyles
  • Digital platforms set to transform shopping experience

CATEGORY DATA

  • Table 17 Sales of Home Furnishings by Category: Value 2019-2024
  • Table 18 Sales of Home Furnishings by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 19 NBO Company Shares of Home Furnishings: % Value 2020-2024
  • Table 20 LBN Brand Shares of Home Furnishings: % Value 2021-2024
  • Table 21 LBN Brand Shares of Light Sources: % Value 2021-2024
  • Table 22 Distribution of Home Furnishings by Format: % Value 2019-2024
  • Table 23 Forecast Sales of Home Furnishings by Category: Value 2024-2029
  • Table 24 Forecast Sales of Home Furnishings by Category: % Value Growth 2024-2029

HOME IMPROVEMENT IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Home improvement market sees healthy growth in 2024, driven by DIY culture, urban expansion, and demand for customisation.
  • Strategic expansion and sustainability drive growth for White Horse and KCC Paints
  • Non-grocery retailers and e-commerce platforms reshape distribution landscape

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Wall coverings and paint to lead growth as consumers prioritise affordability
  • Smart home technology to drive growth as homeowners embrace convenience and energy efficiency
  • Sustainability to reshape home improvement market as Malaysians prioritise eco-friendly living

CATEGORY DATA

  • Table 25 Sales of Home Improvement by Category: Value 2019-2024
  • Table 26 Sales of Home Improvement by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 27 NBO Company Shares of Home Improvement: % Value 2020-2024
  • Table 28 LBN Brand Shares of Home Improvement: % Value 2021-2024
  • Table 29 Distribution of Home Improvement by Format: % Value 2019-2024
  • Table 30 Forecast Sales of Home Improvement by Category: Value 2024-2029
  • Table 31 Forecast Sales of Home Improvement by Category: % Value Growth 2024-2029

HOMEWARES IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Malaysia's homewares market sees continued growth, as consumers showed continued interest in home-based cooking and kitchen styling
  • Tupperware maintains market leadership amid innovation and strong brand loyalty
  • Non-grocery retail remains dominant channel for homewares

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Steady growth ahead for Malaysia's homewares market, driven by urbanisation of consumer lifestyles and evolving retail channels
  • E-Commerce to drive homewares growth through convenience and digital innovation
  • Rapid adoption of smart home and kitchen appliances will reshape homewares landscape

CATEGORY DATA

  • Table 32 Sales of Homewares by Category: Value 2019-2024
  • Table 33 Sales of Homewares by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 34 Sales of Homewares by Material: % Value 2019-2024
  • Table 35 NBO Company Shares of Homewares: % Value 2020-2024
  • Table 36 LBN Brand Shares of Homewares: % Value 2021-2024
  • Table 37 Distribution of Homewares by Format: % Value 2019-2024
  • Table 38 Forecast Sales of Homewares by Category: Value 2024-2029
  • Table 39 Forecast Sales of Homewares by Category: % Value Growth 2024-2029