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市場調査レポート
商品コード
1746782

中国の住宅および園芸市場

Home and Garden in China


出版日
ページ情報
英文 50 Pages
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即日から翌営業日
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中国の住宅および園芸市場
出版日: 2025年06月04日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 50 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

2024年、中国における住宅および園芸用品の売上は、いくつかの主要カテゴリーで大幅な伸びを示しました。ガーデニング製品は、限られた屋外スペースと持続可能な生活への関心の高まりによって、都市部での関心が急上昇しました。家庭用家具市場も、スマートホーム技術、環境に優しい製品、多機能家具に対する消費者の需要に後押しされ、大きく成長しました。

当レポートは中国の住宅および園芸を分析・予測したEuromonitor Internationalの市場調査報告書です。最新の小売販売データ(過去の日付範囲)を提供しており、成長を牽引するカテゴリーを特定することができます。また、主要企業とそのブランドを特定し、新製品開発、消費者のライフスタイル、市場開拓ルート、価格問題に至るまで、需要に影響を与える主な要因の戦略的分析も行っています。2029年までの予測では、市場の需要が中期的にどのように変化するかを示しています。

対象製品:リフォームとガーデニング、ホームウェア、ホームファニシング

データ範囲:市場規模(実績と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ

このレポートを購入する理由

  • 住宅および園芸市場の詳細な把握
  • 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する
  • 競合環境、市場の主要参入企業、主要ブランドを理解する
  • 5年間の予測を用いて、市場の今後の予測を評価

Euromonitor Internationalは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において50年以上の実績があります。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、ベンガルール、サンパウロ、ソウル、香港、デュッセルドルフ、メキシコシティにオフィスを構え、100カ国にアナリストネットワークを持つ同社は、独自の能力と多様な市場を理解し、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発しています。

目次

目次と表の一覧

エグゼクティブサマリー

市場データ

免責事項

情報源

中国でのガーデニング

主なデータ結果

2024年の発展

  • 持続可能で自立した生活への需要が高まる中、中国ではガーデニングが普及しつつある
  • Hongyueは戦略的提携とデジタルイノベーションを通じてガーデニングをリード
  • 家庭用品専門店が園芸用品販売を独占、だがeコマースが増加

展望と機会

  • 環境に配慮した都市生活が中国のガーデニング市場の成長を牽引
  • AI主導のDTCの成長が中国のeコマースの情勢を一変させる
  • 消費者がより持続可能なライフスタイルを追求するにつれ、室内植物はイノベーションの焦点となる可能性がある

カテゴリーデータ

中国の家具

主なデータ結果

2024年の発展

  • 照明は家庭用家具の重要な成長原動力
  • Oppeinはイノベーションとグリーン変革を通じて家庭用家具をリード
  • 非食料品小売業者は、eコマースの影響が拡大する中で引き続き繁栄

展望と機会

  • アウトドアリビングが勢いを増す
  • eコマースが家庭用家具業界での役割を拡大
  • スマートホーム家具は未来を垣間見せてくれる

カテゴリーデータ

中国の住宅リフォーム

主なデータ結果

2024年の発展

  • 不動産市場の低迷により、2024年の住宅リフォーム売上は減少
  • Nippon Paintは2024年に住宅リフォーム市場でリードを拡大、一方Seagullは急成長
  • eコマースと食料品小売業者が住宅リフォームで勢力を拡大

展望と機会

  • 住宅不況で売上は縮小する見込みだが、キッチンシンクは数少ない明るい材料の一つ
  • イノベーションとオムニチャネル統合を通じて、中国における住宅リフォームを再定義するeコマース
  • イノベーションは、より環境に優しく健康的な製品の提供に焦点を当てると予想される

カテゴリーデータ

中国の家庭用品

主なデータ結果

2024年の発展

  • 家庭用品は経済要因と消費者の嗜好の変化により力強い成長を遂げている
  • Zhejiang SuporとAnhui Deliが中国の家庭用品市場におけるイノベーションと戦略的成長を推進
  • 消費者の購買習慣の変化により、eコマースが流通をリードしている

展望と機会

  • 中国の家庭用品は家庭料理への注目により緩やかな成長が見込まれる
  • AIはオンラインのイノベーションとオフラインの専門知識を融合し、家庭用品を再定義する
  • 新しい規制は予測期間中の新製品開発に影響を及ぼす可能性がある

カテゴリーデータ

目次
Product Code: HOMECN

In 2024, sales of home and garden products in China saw significant growth across several key categories. Gardening products experienced a surge in interest in urban areas, driven by limited outdoor space and a growing focus on sustainable living, while sales were also supported by government policies promoting urban agriculture. The home furnishings market also grew substantially, fuelled by consumer demand for smart home technology, eco-friendly products, and multi-functional furniture. This s...

Euromonitor International's Home and Garden in China report offers a comprehensive guide to the size and shape of market demand at a national level. It provides the latest retail sales data (historic date range), allowing you to identify the categories driving growth. It also identifies the leading companies and their brands, and offers strategic analysis of key factors influencing demand - from new product developments, consumer lifestyles, route to market and pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how market demand is expected to evolve in the medium-term

Product coverage: Home Improvement and Gardening, Homewares and Home Furnishings.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Home and Garden market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Home and garden in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • What next for home and garden?

MARKET DATA

  • Table 1 Sales of Home and Garden by Category: Value 2019-2024
  • Table 2 Sales of Home and Garden by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 3 NBO Company Shares of Home and Garden: % Value 2020-2024
  • Table 4 LBN Brand Shares of Home and Garden: % Value 2021-2024
  • Table 5 Penetration of Private Label in Home and Garden by Category: % Value 2019-2024
  • Table 6 Distribution of Home and Garden by Format: % Value 2019-2024
  • Table 7 Distribution of Home and Garden by Format and Category: % Value 2024
  • Table 8 Forecast Sales of Home and Garden by Category: Value 2024-2029
  • Table 9 Forecast Sales of Home and Garden by Category: % Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

GARDENING IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Gardening gains ground in China amid growing demand for sustainable and self-reliant living
  • Hongyue leads gardening through strategic alliances and digital innovation
  • Home products specialists dominate gardening sales but e-commerce on the rise

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Eco-conscious urban living set to drive growth in China's gardening market
  • AI-driven DTC growth reshaping China's e-commerce landscape
  • Indoor plants could be a focus of innovation as consumers pursue more sustainable lifestyles

CATEGORY DATA

  • Table 10 Sales of Gardening by Category: Value 2019-2024
  • Table 11 Sales of Gardening by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 12 NBO Company Shares of Gardening: % Value 2020-2024
  • Table 13 LBN Brand Shares of Gardening: % Value 2021-2024
  • Table 14 Distribution of Gardening by Format: % Value 2019-2024
  • Table 15 Forecast Sales of Gardening by Category: Value 2024-2029
  • Table 16 Forecast Sales of Gardening by Category: % Value Growth 2024-2029

HOME FURNISHINGS IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Lighting a key growth driver for home furnishings
  • Oppein leads home furnishings through innovation and green transformation
  • Non-grocery retailers continue to thrive amid growing e-commerce influence

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Outdoor living set to gain momentum
  • E-commerce set to increase its role in home furnishings
  • Smart home furnishings offer a gimpse of the future

CATEGORY DATA

  • Table 17 Sales of Home Furnishings by Category: Value 2019-2024
  • Table 18 Sales of Home Furnishings by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 19 NBO Company Shares of Home Furnishings: % Value 2020-2024
  • Table 20 LBN Brand Shares of Home Furnishings: % Value 2021-2024
  • Table 21 LBN Brand Shares of Light Sources: % Value 2021-2024
  • Table 22 Distribution of Home Furnishings by Format: % Value 2019-2024
  • Table 23 Forecast Sales of Home Furnishings by Category: Value 2024-2029
  • Table 24 Forecast Sales of Home Furnishings by Category: % Value Growth 2024-2029

HOME IMPROVEMENT IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Home improvement sales decline in 2024 due to struggling property market
  • Nippon Paint extends its lead in home improvement in 2024 while Seagull soars
  • E-commerce and grocery retailers gain ground in home improvement

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Sales set to contract amid housing slump with kitchen sinks one of the few bright spots
  • E-commerce to redefine home improvement in China through innovation and omnichannel integration
  • Innovation expected to focus on delivering greener and healthier products

CATEGORY DATA

  • Table 25 Sales of Home Improvement by Category: Value 2019-2024
  • Table 26 Sales of Home Improvement by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 27 NBO Company Shares of Home Improvement: % Value 2020-2024
  • Table 28 LBN Brand Shares of Home Improvement: % Value 2021-2024
  • Table 29 Distribution of Home Improvement by Format: % Value 2019-2024
  • Table 30 Forecast Sales of Home Improvement by Category: Value 2024-2029
  • Table 31 Forecast Sales of Home Improvement by Category: % Value Growth 2024-2029

HOMEWARES IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Homewares sees strong growth driven by economic factor, consumer shifts in preferences
  • Zhejiang Supor and Anhui Deli drive innovation and strategic growth in China's homewares market
  • E-commerce leads distribution due to shifting consumer shopping habits

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Homewares in China set for gradual growth boosted by focus on home cooking
  • AI set to redefine homewares by blending online innovation with offline expertise
  • New regulation could impact new product development over the forecast period

CATEGORY DATA

  • Table 32 Sales of Homewares by Category: Value 2019-2024
  • Table 33 Sales of Homewares by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 34 Sales of Homewares by Material: % Value 2019-2024
  • Table 35 NBO Company Shares of Homewares: % Value 2020-2024
  • Table 36 LBN Brand Shares of Homewares: % Value 2021-2024
  • Table 37 Distribution of Homewares by Format: % Value 2019-2024
  • Table 38 Forecast Sales of Homewares by Category: Value 2024-2029
  • Table 39 Forecast Sales of Homewares by Category: % Value Growth 2024-2029