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市場調査レポート
商品コード
1746808

シンガポールの住宅および園芸市場

Home and Garden in Singapore


出版日
ページ情報
英文 47 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.08円
シンガポールの住宅および園芸市場
出版日: 2025年06月04日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 47 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

2024年のシンガポールの住宅および園芸の市場規模は、2023年の成長率よりは低いもの、小幅なプラス成長を維持します。プラス要因としては、消費者の嗜好の進化、ライフスタイルの変化、都市化が挙げられます。例えば、ハイブリッド・ワーク・モデルの台頭により、スペース効率が高く、機能的でスタイリッシュな家具への需要が高まり、若い住宅所有者はコンパクトな居住スペース用にカスタマイズ可能でトレンドを反映したデザインを求めるようになっています。

当レポートはシンガポールの住宅および園芸を分析・予測したEuromonitor Internationalの市場調査報告書です。最新の小売販売データ(過去の日付範囲)を提供しており、成長を促進するカテゴリーを特定することができます。また、主要企業とそのブランドを特定し、新製品開発、消費者のライフスタイル、市場開拓ルート、価格問題に至るまで、需要に影響を与える主な要因の戦略的分析も行っています。2029年までの予測では、市場の需要が中期的にどのように変化するかを示しています。

対象製品:リフォームとガーデニング、ホームウェア、ホームファニシング

データ範囲:市場規模(実績と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ

このレポートを購入する理由

  • 住宅および園芸市場の詳細な把握
  • 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する
  • 競合環境、市場の主要参入企業、主要ブランドを理解する
  • 5年間の予測を用いて、市場の今後の予測を評価

Euromonitor Internationalは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において50年以上の実績があります。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、ベンガルール、サンパウロ、ソウル、香港、デュッセルドルフ、メキシコシティにオフィスを構え、100カ国にアナリストネットワークを持つ同社は、独自の能力と多様な市場を理解し、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発しています。

目次

目次と表の一覧

エグゼクティブサマリー

市場データ

免責事項

情報源

シンガポールのガーデニング

主なデータ結果

2024年の発展

  • スペース節約のイノベーションと持続可能性の動向が成長を牽引し、シンガポールでは都市型ガーデニングが依然として人気を博している
  • Bio-Floraは進化する動向との強い連携により、リードを維持
  • 家庭用品専門店は、幅広い製品を提供することで、最も強力な流通シェアを維持

展望と機会

  • 都市園芸と持続可能なデザインがガーデニングの継続的な売上を牽引
  • スマートガーデニング技術はシンガポールで普及し、都市住民に効率的でメンテナンスの手間が少ないソリューションを提供
  • シンガポールではコミュニティガーデニングが勢いを増し、協力、持続可能性、そして環境に優しいガーデニング製品の需要を促進

カテゴリーデータ

シンガポールの家具

主なデータ結果

2024年の発展

  • シンガポールの住宅とキッチンの動向は、持続可能性、省スペース、スマートなデザインへと移行
  • Ikeaは、革新性、手頃な価格、持続可能性のおかげで、家庭用家具のトップ企業の地位を維持
  • 家庭用品専門業者が最も高い流通シェアを維持

展望と機会

  • モジュール式多機能家具は、シンガポールのコンパクトな居住空間における空間最適化のトレンドを促進
  • ブランドが手頃な価格で高級品を提供することで、手頃な価格の高級家具が成長を支えることになる
  • ソーシャルメディアや季節の動向に支えられたホームアクセサリーやインテリアが、パーソナライズされたインテリアを推進

カテゴリーデータ

シンガポールの住宅リフォーム

主なデータ結果

2024年の発展

  • DIY文化、人工木材フローリング、バスルームのアップグレードがベースライン売上を支えている
  • Nippon Paintは持続可能なイノベーションを推進し、ボッシュはDIY動向の恩恵を受ける
  • 住宅製品の専門家とeコマースが、パーソナライズされた品質重視の住宅改修を推進

展望と機会

  • パフォーマンスレベルは変動するもの、ベースライン需要は継続する見込み
  • 持続可能な塗料とパーソナライズされた壁紙がイノベーションを推進
  • シンガポールでは持続可能な床材が普及し、竹、コルク、高級ビニールタイルが人気を集める

カテゴリーデータ

シンガポールの家庭用品

主なデータ結果

2024年の発展

  • 家庭用品は、家庭料理の動向と、スタイリッシュで機能的なキッチン必需品の需要の恩恵を受けている
  • Ikeaが首位を維持し、イウイガは環境に優しい製品とAI搭載のショッピングツールの恩恵を受けている
  • 総合小売店や百貨店は、ワンストップショッピング体験を提供することで利益を得ている

展望と機会

  • パーソナライズされた多機能飲料用食器は成長が見込まれる一方、外食産業では食器が環境に優しい選択肢へと移行
  • スマートキッチン家電が家庭用品でさらに人気に
  • スマートな衛生オプションは、効率を求める健康志向の消費者にアピール

カテゴリーデータ

目次
Product Code: HOMESG

Home and garden maintained small positive value growth in Singapore in 2024, albeit at a lower rate of growth than seen in 2023. Positive drivers include evolving consumer preferences, lifestyle changes, and urbanisation. For example, the rise of hybrid work models has led to an increased demand for space-efficient, functional, and stylish furniture, with younger homeowners seeking customisable and trend-driven designs for their compact living spaces. Urban gardening and biophilic design have ga...

Euromonitor International's Home and Garden in Singapore report offers a comprehensive guide to the size and shape of market demand at a national level. It provides the latest retail sales data (historic date range), allowing you to identify the categories driving growth. It also identifies the leading companies and their brands, and offers strategic analysis of key factors influencing demand - from new product developments, consumer lifestyles, route to market and pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how market demand is expected to evolve in the medium-term

Product coverage: Home Improvement and Gardening, Homewares and Home Furnishings.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Home and Garden market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Home and garden in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • What next for home and garden?

MARKET DATA

  • Table 1 Sales of Home and Garden by Category: Value 2019-2024
  • Table 2 Sales of Home and Garden by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 3 NBO Company Shares of Home and Garden: % Value 2020-2024
  • Table 4 LBN Brand Shares of Home and Garden: % Value 2021-2024
  • Table 5 Penetration of Private Label in Home and Garden by Category: % Value 2019-2024
  • Table 6 Distribution of Home and Garden by Format: % Value 2019-2024
  • Table 7 Distribution of Home and Garden by Format and Category: % Value 2024
  • Table 8 Forecast Sales of Home and Garden by Category: Value 2024-2029
  • Table 9 Forecast Sales of Home and Garden by Category: % Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

GARDENING IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Urban gardening remains popular in Singapore, as space-saving innovations and sustainability trends drive growth
  • Bio-Flora maintains its lead thanks to its strong alignment with evolving trends
  • Home products specialists maintain the strongest distribution share, thanks to offering wide ranges of products

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Urban gardening and sustainable design drive ongoing sales in gardening
  • Smart gardening technology set to thrive in Singapore, offering efficient, low-maintenance solutions for urban dwellers
  • Community gardening gains momentum in Singapore, fostering collaboration, sustainability, and demand for eco-friendly gardening products

CATEGORY DATA

  • Table 10 Sales of Gardening by Category: Value 2019-2024
  • Table 11 Sales of Gardening by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 12 NBO Company Shares of Gardening: % Value 2020-2024
  • Table 13 LBN Brand Shares of Gardening: % Value 2021-2024
  • Table 14 Distribution of Gardening by Format: % Value 2019-2024
  • Table 15 Forecast Sales of Gardening by Category: Value 2024-2029
  • Table 16 Forecast Sales of Gardening by Category: % Value Growth 2024-2029

HOME FURNISHINGS IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Home and kitchen trends in Singapore shift towards sustainability, space-saving options, and smart designs,
  • Ikea maintains its leading company place in home furnishings, thanks to innovation, affordability, and sustainability
  • Home products specialists maintain the strongest distribution share

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Modular and multi-functional furniture fuel space optimisation trend in Singapore's compact living spaces
  • Affordable premium furniture set to support growth as brands deliver luxury at accessible prices
  • Home accessories and decor supported by social media and seasonal trends, driving personalised interiors

CATEGORY DATA

  • Table 17 Sales of Home Furnishings by Category: Value 2019-2024
  • Table 18 Sales of Home Furnishings by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 19 NBO Company Shares of Home Furnishings: % Value 2020-2024
  • Table 20 LBN Brand Shares of Home Furnishings: % Value 2021-2024
  • Table 21 LBN Brand Shares of Light Sources: % Value 2021-2024
  • Table 22 Distribution of Home Furnishings by Format: % Value 2019-2024
  • Table 23 Forecast Sales of Home Furnishings by Category: Value 2024-2029
  • Table 24 Forecast Sales of Home Furnishings by Category: % Value Growth 2024-2029

HOME IMPROVEMENT IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • DIY culture, engineered wood flooring, and bathroom upgrades support baseline sales
  • Nippon Paint drives sustainable innovation, while Bosch benefits from DIY trends
  • Home product specialists and e-commerce drive personalised, quality-focussed home improvement

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Baseline demand set to continue, albeit at variable levels of performance
  • Sustainable paints and personalised wallpapers set to drive innovation
  • Sustainable flooring rises in Singapore, with bamboo, cork, and luxury vinyl tiles gaining popularity

CATEGORY DATA

  • Table 25 Sales of Home Improvement by Category: Value 2019-2024
  • Table 26 Sales of Home Improvement by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 27 NBO Company Shares of Home Improvement: % Value 2020-2024
  • Table 28 LBN Brand Shares of Home Improvement: % Value 2021-2024
  • Table 29 Distribution of Home Improvement by Format: % Value 2019-2024
  • Table 30 Forecast Sales of Home Improvement by Category: Value 2024-2029
  • Table 31 Forecast Sales of Home Improvement by Category: % Value Growth 2024-2029

HOMEWARES IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Homewares benefits from home-cooking trends and the demand for stylish and functional kitchen essentials
  • Ikea maintains its lead, while Iuiga benefits from its eco-friendly products and AI-powered shopping tools
  • General merchandise stores and department stores benefit from offering one-stop-shopping experiences

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Personalised and multifunctional beverageware tipped for growth, while dinnerware faces a shift toward eco-friendly options in foodservice
  • Smart kitchen appliances set to become more popular in homewares
  • Smart hygiene options appeal to health-conscious consumers seeking efficiency

CATEGORY DATA

  • Table 32 Sales of Homewares by Category: Value 2019-2024
  • Table 33 Sales of Homewares by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 34 Sales of Homewares by Material: % Value 2019-2024
  • Table 35 NBO Company Shares of Homewares: % Value 2020-2024
  • Table 36 LBN Brand Shares of Homewares: % Value 2021-2024
  • Table 37 Distribution of Homewares by Format: % Value 2019-2024
  • Table 38 Forecast Sales of Homewares by Category: Value 2024-2029
  • Table 39 Forecast Sales of Homewares by Category: % Value Growth 2024-2029