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市場調査レポート
商品コード
1746796

インドの住宅および園芸市場

Home and Garden in India


出版日
ページ情報
英文 45 Pages
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即日から翌営業日
価格
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本日の銀行送金レート: 1USD=144.08円
インドの住宅および園芸市場
出版日: 2025年06月04日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 45 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

2024年のインドの住宅および園芸の市場規模は、物価上昇圧力に支えられ、小売流通額で力強い伸びを記録しました。可処分所得の増加、都市化、高品質・耐久性・審美性に優れた商品に対する消費者需要の高まりなどの要因によって、成長率は2023年を上回っています。家庭用品の分野では、インドの家庭におけるキッチンの文化的・社会的重要性、健康志向の高まりと関心の高まりが好調な業績を後押ししました。

Euromonitor Internationalのレポート「インドの住宅および園芸市場」は、全国レベルの市場需要の規模と形状に関する包括的なガイドを提供します。最新の小売販売データ(過去の日付範囲)を提供しており、成長を促進するカテゴリーを特定することができます。また、主要企業とそのブランドを特定し、新製品開発、消費者のライフスタイル、市場開拓ルート、価格問題に至るまで、需要に影響を与える主な要因の戦略的分析も行っています。2029年までの予測では、市場の需要が中期的にどのように変化するかを示しています。

対象製品:リフォームとガーデニング、ホームウェア、ホームファニシング

データ範囲:市場規模(実績と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ

このレポートを購入する理由

  • ホーム&ガーデン市場の詳細な把握
  • 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する
  • 競合環境、市場の主要参入企業、主要ブランドを理解する
  • 5年間の予測を用いて、市場の今後の予測を評価

Euromonitor Internationalは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において50年以上の実績があります。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、ベンガルール、サンパウロ、ソウル、香港、デュッセルドルフ、メキシコシティにオフィスを構え、世界100カ国にアナリストネットワークを持つ同社は、独自の能力と多様な市場を理解し、情報に基づいた戦略立案に役立つ信頼性の高い情報資源を開発しています。

目次

目次と表の一覧

エグゼクティブサマリー

市場データ

免責事項

情報源

インドのガーデニング

主なデータ結果

2024年の発展

  • ガーデニングは、都市化、環境意識の高まり、持続可能でスペース効率の良いソリューションの人気により推進されている
  • Boschは革新的で耐久性のあるソリューションでリードし、Ikea Indiaは手頃な価格で持続可能な製品と強力なデジタルエンゲージメントで成功
  • ホームセンターや園芸店は、専門的な製品、魅力的な体験、ワンストップの利便性を提供することで流通をリード

展望と機会

  • 都市化と持続可能な生活は、園芸の成長機会を促進
  • インドのガーデニングに影響を与える消費者の人口統計
  • 技術革新がインドの園芸に変革をもたらす

カテゴリーデータ

インドの家具

主なデータ結果

2024年の発展

  • インドでは家庭用家具が盛んであり、屋内での生活が主流で、ベッドが最も活発なパフォーマンスを発揮
  • Godrej & Boyceがホームファニシングを率い、シーラフォームは強力な戦略的キャンペーンの恩恵を受ける
  • 製品の多様性、パーソナライズされたサービス、戦略的な拡大が家庭用品や家具店の特徴

展望と機会

  • 家庭用家具は予測期間中に大幅な開発と成長が見込まれる
  • 家庭用家具の成長は、中流階級の増加、インフラ投資、政府の支援、小売業の近代化により促進される
  • 消費者の嗜好やライフスタイルの多様化が家具需要を牽引

カテゴリーデータ

インドの住宅リフォーム

主なデータ結果

2024年の発展

  • 住宅改修は、可処分所得の増加、都市化、DIYプロジェクトや環境に優しいソリューションの人気の高まりから恩恵を受けている
  • Asian Paintsは、強力な顧客重視、革新、幅広いサービスネットワークを通じて住宅改修をリード
  • ホームセンターは、透明な価格設定、本物の商品、顧客対応のサービスに重点を置いている

展望と機会

  • 革新とエネルギー効率の高いソリューションは、住宅改修プロジェクトの魅力を高めることが期待されている
  • 家庭におけるスマートテクノロジーは、技術の進歩、可処分所得の増加、政府の支援政策により増加
  • 環境意識の高まりと「より環境に優しい」生活空間への需要が高まる中、環境に優しい住宅改修が勢いを増している

カテゴリーデータ

インドの家庭用品

主なデータ結果

2024年の発展

  • 経済成長とインドの中流階級の拡大により、高品質で耐久性があり、見た目にも美しい家庭用品の需要が高まっている
  • TTK Prestige がリードし、FnS Internationalが躍動感を見せる
  • 専門小売業者が幅広い範囲と高品質の製品を提供することで優位に立つ

展望と機会

  • オムニチャネル小売戦略により、家庭用品はより幅広い層に利用しやすくなる
  • 消費者体験を向上させ、現代のライフスタイルや嗜好に応えるためのイノベーションとハイテク製品の開発
  • 消費者の需要、支援的な規制、技術の進歩が、持続可能で生分解性の家庭用品の長期的な成長を促進

カテゴリーデータ

目次
Product Code: HOMEIN

Home and garden in India registered strong growth in retail current value sales in 2024, supported by inflationary pressure on prices. Growth was faster than in 2023, driven by factors like rising disposable incomes, urbanisation and the rising consumer demand for high-quality, durable and aesthetically-pleasing products. Within homewares, a strong performance was fuelled by the cultural and social importance of the kitchen among Indian households, rising awareness of and interest in health-faci...

Euromonitor International's Home and Garden in India report offers a comprehensive guide to the size and shape of market demand at a national level. It provides the latest retail sales data (historic date range), allowing you to identify the categories driving growth. It also identifies the leading companies and their brands, and offers strategic analysis of key factors influencing demand - from new product developments, consumer lifestyles, route to market and pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how market demand is expected to evolve in the medium-term

Product coverage: Home Improvement and Gardening, Homewares and Home Furnishings.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Home and Garden market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Home and garden in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • What next for home and garden?

MARKET DATA

  • Table 1 Sales of Home and Garden by Category: Value 2019-2024
  • Table 2 Sales of Home and Garden by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 3 NBO Company Shares of Home and Garden: % Value 2020-2024
  • Table 4 LBN Brand Shares of Home and Garden: % Value 2021-2024
  • Table 5 Penetration of Private Label in Home and Garden by Category: % Value 2019-2024
  • Table 6 Distribution of Home and Garden by Format: % Value 2019-2024
  • Table 7 Distribution of Home and Garden by Format and Category: % Value 2024
  • Table 8 Forecast Sales of Home and Garden by Category: Value 2024-2029
  • Table 9 Forecast Sales of Home and Garden by Category: % Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

GARDENING IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Gardening is driven by urbanisation, rising environmental awareness and the popularity of sustainable, space-efficient solutions
  • Bosch leads with innovative, durable solutions while Ikea India thrives through affordable, sustainable offerings and strong digital engagement
  • Home improvement and gardening stores lead distribution by offering specialised products, engaging experiences and one-stop convenience

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Urbanisation and sustainable living are set to drive growth opportunities in gardening
  • Consumer demographics to influence gardening in India
  • Technological innovations are set to transform gardening in India

CATEGORY DATA

  • Table 10 Sales of Gardening by Category: Value 2019-2024
  • Table 11 Sales of Gardening by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 12 NBO Company Shares of Gardening: % Value 2020-2024
  • Table 13 LBN Brand Shares of Gardening: % Value 2021-2024
  • Table 14 Distribution of Gardening by Format: % Value 2019-2024
  • Table 15 Forecast Sales of Gardening by Category: Value 2024-2029
  • Table 16 Forecast Sales of Gardening by Category: % Value Growth 2024-2029

HOME FURNISHINGS IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Indoor living dominates with beds the most dynamic performer as home furnishings thrives in India
  • Godrej & Boyce heads home furnishings while Sheela Foam benefits from strong strategic campaigns
  • Product variety, personalised services and strategic expansion characterise homewares and home furnishing stores

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Home furnishings is poised for significant development and growth over the forecast period
  • Home furnishings' growth is set to be fuelled by a rising middle class, infrastructure investments, government support and retail modernisation
  • Diverse consumer preferences and lifestyles to drive the demand for furniture

CATEGORY DATA

  • Table 17 Sales of Home Furnishings by Category: Value 2019-2024
  • Table 18 Sales of Home Furnishings by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 19 NBO Company Shares of Home Furnishings: % Value 2020-2024
  • Table 20 LBN Brand Shares of Home Furnishings: % Value 2021-2024
  • Table 21 LBN Brand Shares of Light Sources: % Value 2021-2024
  • Table 22 Distribution of Home Furnishings by Format: % Value 2019-2024
  • Table 23 Forecast Sales of Home Furnishings by Category: Value 2024-2029
  • Table 24 Forecast Sales of Home Furnishings by Category: % Value Growth 2024-2029

HOME IMPROVEMENT IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Home improvement benefits from increasing disposable incomes, urbanisation and the growing popularity of DIY projects and eco-friendly solutions
  • Asian Paints leads home improvement through a strong customer focus, innovation and wide service network
  • Home improvement stores focus on transparent pricing, authentic products and customer-facing services

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Innovations and energy-efficient solutions are expected to enhance the appeal of home improvement projects
  • Smart technology in homes is on the rise, driven by technological advancements, higher disposable incomes and supportive government policies
  • Eco-friendly home improvement gains momentum amidst rising environmental awareness and the demand for "greener" living spaces

CATEGORY DATA

  • Table 25 Sales of Home Improvement by Category: Value 2019-2024
  • Table 26 Sales of Home Improvement by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 27 NBO Company Shares of Home Improvement: % Value 2020-2024
  • Table 28 LBN Brand Shares of Home Improvement: % Value 2021-2024
  • Table 29 Distribution of Home Improvement by Format: % Value 2019-2024
  • Table 30 Forecast Sales of Home Improvement by Category: Value 2024-2029
  • Table 31 Forecast Sales of Home Improvement by Category: % Value Growth 2024-2029

HOMEWARES IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Economic growth and India's expanding middle class drive the demand for high-quality, durable and aesthetically-pleasing homewares
  • TTK Prestige leads while FnS International provides dynamism
  • Specialist retailers dominate with a wide reach and quality product offer

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Omnichannel retail strategies are set to make homewares more accessible to a wider audience
  • Innovations and high-tech product developments to improve the consumer experience and cater to modern lifestyles and preferences
  • Consumer demand, supportive regulations and tech advancements to drive long-term growth for sustainable and biodegradable homewares

CATEGORY DATA

  • Table 32 Sales of Homewares by Category: Value 2019-2024
  • Table 33 Sales of Homewares by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 34 Sales of Homewares by Material: % Value 2019-2024
  • Table 35 NBO Company Shares of Homewares: % Value 2020-2024
  • Table 36 LBN Brand Shares of Homewares: % Value 2021-2024
  • Table 37 Distribution of Homewares by Format: % Value 2019-2024
  • Table 38 Forecast Sales of Homewares by Category: Value 2024-2029
  • Table 39 Forecast Sales of Homewares by Category: % Value Growth 2024-2029