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市場調査レポート
商品コード
1543412

シンガポールの乳製品と代替品市場

Dairy Products and Alternatives in Singapore

出版日: | 発行: Euromonitor International | ページ情報: 英文 74 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=152.54円
シンガポールの乳製品と代替品市場
出版日: 2024年08月20日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 74 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

シンガポールにおける乳製品および代替品の小売販売量は、2024年も安定的に推移すると予想され、価格上昇による小売経常金額の伸びも期待されます。シンガポールのGST税率は2023年初めに7%から8%に引き上げられ、2024年1月1日からはさらに8%から9%への引き上げが実施されたことを考えると、小売数量の安定はかなりの成果です。これは乳製品とその代替品の価格を押し下げ、インフレ率も高水準で推移しています。

当レポートでは、シンガポールの乳製品と代替品市場について調査し、ベビーフード、バターとスプレッド、チーズ、飲用乳製品、ヨーグルトと乳酸製品、植物由来乳製品の市場規模と構造を分析・予測し、市場の主要参入企業の動向など、戦略的な分析を行っています。

目次

エグゼクティブサマリー

市場データ

免責事項

情報源

シンガポールのベビーフード

主なデータ結果

2024年の発展

  • 2024年の辰年の出生率の急上昇により、粉ミルクの販売量が増加
  • 不確実な経済状況の継続、GSTの引き上げ、高インフレ環境が成長を阻害
  • 親は栄養価が高く、便利なベビーフードの選択肢を求めている

展望と機会

  • シンガポールの出生率の低さがベビーフードの数量成長を阻害する見込みだが、プレミアム化により価値の高い売上が促進される
  • SFAは、粉ミルクへの新たな原料の合法的な使用を認め、また特定の原料の許容レベルを引き上げる提案をする
  • シンガポール、中国産乳製品に対するメラミン規制を撤廃

カテゴリーデータ

シンガポールのバターとスプレッド

主なデータ結果

2024年の発展

  • 外食の回復とインバウンド観光の増加により、2024年にはフードサービス量の伸びが見込まれる
  • 外食産業の需要と価値追求行動により小売量の伸びが停滞
  • バターやスプレッドの便利な形式は存在するが、まだ重要ではない

展望と機会

  • バターは多くの地元料理の重要な部分であるため成長を維持すると予想されるが、マーガリンとスプレッドは減少すると予測される
  • ニッチなトレンドに留まると予想されるが、バター以外のパンのスプレッドの種類が徐々に多様化することが予想される
  • 主要ブランドSCSがバター市場での強いリードを維持する見通し

カテゴリーデータ

シンガポールのチーズ

主なデータ結果

2024年の発展

  • 地元の食品動向に支えられ、チーズの食品サービス量は緩やかに増加
  • 出生率の低下は、ブランドが主要な消費者グループとして成人をターゲットにする必要があることを示している
  • 健康志向の消費傾向はチーズでは緩やかに増加しており、主にソフトチーズで顕著

展望と機会

  • 予測期間中の未加工チーズの成長の可能性
  • 消費者の価格感度はチーズのカテゴリーごとに異なる影響を及ぼすと予想される

カテゴリーデータ

シンガポールの乳製品飲料

主なデータ結果

2024年の発展

  • 2024年には常温保存可能な牛乳よりも生乳の小売販売量の方が好調
  • 2023年後半に、Nutri Grade規制の新鮮な飲料への拡大が実施されるが、贅沢なバブルティーにはほとんど影響がない
  • 機能性ミルクのさらなる新製品開発

展望と機会

  • 飲用乳製品は植物由来のミルクとの競合が激化すると予想される
  • 粉ミルクの小売量の伸びが停滞しているため、メーカーは高齢者消費者に焦点を合わせる可能性が高い
  • 衝動買いを狙った乳製品のみのフレーバーミルク飲料は、競合が激化するにつれて停滞する見込み

カテゴリーデータ

シンガポールのヨーグルトとサワーミルク製品

主なデータ結果

2024年の発展

  • 健康動向の高まりにより、2024年にはヨーグルトのフードサービス向け販売量が安定的に増加する見込み
  • ギリシャヨーグルトの人気が高まり、種類も増えている
  • 飲むヨーグルトはヤクルトが引き続き強力にリード

展望と機会

  • 常温飲料ヨーグルトは消費者の間でニッチな存在のままであり、販売量の増加は見込めないと予想される
  • 予測期間中、フレーバーヨーグルトはプレーンヨーグルトよりも好まれ続ける
  • プレーンヨーグルトとフレーバーヨーグルトの競合情勢は今後も分散したままになる

カテゴリーデータ

シンガポールのその他の乳製品

主なデータ結果

2024年の発展

  • 消費者がより健康的な代替品を求めるにつれ、小売店でのコーヒーホワイトナー、コンデンスミルク、エバミルクの需要が減少
  • コーヒーホワイトナーの種類が限られていることも、このカテゴリーの発展を妨げる
  • 現代の植物由来クリームは、他の非乳製品の選択肢の中で普及するのに苦労している

展望と機会

  • 食品サービスチャネルを通じた練乳およびエバミルクの販売量は緩やかに増加する可能性があるが、HPBキャンペーン別制約を受ける
  • 予測期間中、シングルサーブクリームの販売量は増加すると予想される
  • コーヒーホワイトナーの小売数量の伸びは予測期間中も引き続き苦戦すると予想される

カテゴリーデータ

シンガポールの植物由来乳製品

主なデータ結果

2024年の発展

  • 大豆飲料のブランド間競合が激化
  • コンビニエンスストアを通じた他の植物性ミルクの成長機会
  • 植物由来のチーズはシンガポールではニッチな存在であり、これまでのところ普及は限られている

展望と機会

  • シンガポールの食品サービス店では植物性ミルクの導入が進むと予想
  • 現時点では限られているもの、植物由来のヨーグルトは食品サービス店を通じて消費者の認知度を高める可能性がある
  • 他の植物性ミルクのプレーヤーの数は今後も拡大すると予想される

カテゴリーデータ

目次
Product Code: DASG

Retail volume sales of dairy products and alternatives in Singapore are expected to remain stable in 2024, along with retail current value growth due to price rises. Retail volume stability would be quite an achievement, given that the GST rate in Singapore was increased from 7% to 8% at the start of 2023, and a further increase from 8% to 9% was implemented from 1 January 2024. This has weighed on the prices of dairy products and alternatives, and with inflation also remaining at a higher level...

Euromonitor International's Dairy Products and Alternatives in Singapore report offers in-depth knowledge of the market at a national level, providing local insight and understanding unavailable elsewhere. In addition to the latest retail sales data 2019-2023, it identifies the leading companies, brands and retail outlets, and assesses the key trends and demographic shifts behind consumer demand and sales growth. How key trends such as health and wellness, sustainability and recovery from the pandemic are shaping the market in <|Year|> directly informs our forecasts to 2028, clearly indicating how the market is expected to change.

Product coverage: Baby Food, Dairy, Plant-based Dairy.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Dairy Products and Alternatives market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Dairy products and alternatives in 2024: The big picture
  • Key trends in 2024
  • Competitive landscape
  • Channel developments
  • What next for dairy products and alternatives?

MARKET DATA

  • Table 1 Sales of Dairy Products and Alternatives by Category: Value 2019-2024
  • Table 2 Sales of Dairy Products and Alternatives by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 3 NBO Company Shares of Dairy Products and Alternatives: % Value 2020-2024
  • Table 4 LBN Brand Shares of Dairy Products and Alternatives: % Value 2021-2024
  • Table 5 Penetration of Private Label by Category: % Value 2019-2024
  • Table 6 Distribution of Dairy Products and Alternatives by Format: % Value 2019-2024
  • Table 7 Forecast Sales of Dairy Products and Alternatives by Category: Value 2024-2029
  • Table 8 Forecast Sales of Dairy Products and Alternatives by Category: % Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

BABY FOOD IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Spike in birth rate during Year of the Dragon in 2024 drives up volume sales of milk formula
  • Persisting uncertain economic conditions, GST hike, and high inflationary environment hamper growth
  • Parents seek nutritious and convenient options in baby food

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Low fertility rate in Singapore set to hamper volume growth of baby food, but value sales will be driven by premiumisation
  • SFA proposal to legally allow new ingredients in milk formula, as well as increase the permitted levels of certain ingredients
  • Singapore removes melamine-related restrictions for dairy-related products from China

CATEGORY DATA

  • Table 9 Sales of Baby Food by Category: Volume 2019-2024
  • Table 10 Sales of Baby Food by Category: Value 2019-2024
  • Table 11 Sales of Baby Food by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 12 Sales of Baby Food by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 13 Sales of Growing-Up Milk Formula by Age: % Value 2019-2024
  • Table 14 NBO Company Shares of Baby Food: % Value 2020-2024
  • Table 15 LBN Brand Shares of Baby Food: % Value 2021-2024
  • Table 16 Distribution of Baby Food by Format: % Value 2019-2024
  • Table 17 Forecast Sales of Baby Food by Category: Volume 2024-2029
  • Table 18 Forecast Sales of Baby Food by Category: Value 2024-2029
  • Table 19 Forecast Sales of Baby Food by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 20 Forecast Sales of Baby Food by Category: % Value Growth 2024-2029

BUTTER AND SPREADS IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Foodservice volume growth expected in 2024, driven by recovery of dining out and rise in inbound tourism
  • Stagnating retail volume growth, due to demand in foodservice and value-seeking behaviour
  • Presence of convenient formats of butter and spreads available, but not yet significant

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Butter set to maintain growth as it is a key part of many local dishes, while margarine and spreads projected to decline
  • While expected to remain a niche trend, a gradual movement is expected to diverse types of spreads for bread besides butter
  • Key brand SCS set to maintain its strong lead in butter

CATEGORY DATA

  • Table 21 Sales of Butter and Spreads by Category: Volume 2019-2024
  • Table 22 Sales of Butter and Spreads by Category: Value 2019-2024
  • Table 23 Sales of Butter and Spreads by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 24 Sales of Butter and Spreads by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 25 NBO Company Shares of Butter and Spreads: % Value 2020-2024
  • Table 26 LBN Brand Shares of Butter and Spreads: % Value 2021-2024
  • Table 27 Distribution of Butter and Spreads by Format: % Value 2019-2024
  • Table 28 Forecast Sales of Butter and Spreads by Category: Volume 2024-2029
  • Table 29 Forecast Sales of Butter and Spreads by Category: Value 2024-2029
  • Table 30 Forecast Sales of Butter and Spreads by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 31 Forecast Sales of Butter and Spreads by Category: % Value Growth 2024-2029

CHEESE IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Moderate foodservice volume growth for cheese, bolstered by local food trends
  • Slowing birth rate may signal the necessity for brands to target adults as a key consumer group
  • Health-conscious consumption trend is slower to pick up in cheese, mainly evident in soft cheese

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Potential for growth for unprocessed cheeses over the forecast period
  • Consumer price sensitivity expected to have varying impacts within cheese categories

CATEGORY DATA

  • Table 32 Sales of Cheese by Category: Volume 2019-2024
  • Table 33 Sales of Cheese by Category: Value 2019-2024
  • Table 34 Sales of Cheese by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 35 Sales of Cheese by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 36 Sales of Spreadable Cheese by Type: % Value 2019-2024
  • Table 37 Sales of Soft Cheese by Type: % Value 2019-2024
  • Table 38 Sales of Hard Cheese by Type: % Value 2019-2024
  • Table 39 NBO Company Shares of Cheese: % Value 2020-2024
  • Table 40 LBN Brand Shares of Cheese: % Value 2021-2024
  • Table 41 Distribution of Cheese by Format: % Value 2019-2024
  • Table 42 Forecast Sales of Cheese by Category: Volume 2024-2029
  • Table 43 Forecast Sales of Cheese by Category: Value 2024-2029
  • Table 44 Forecast Sales of Cheese by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 45 Forecast Sales of Cheese by Category: % Value Growth 2024-2029

DRINKING MILK PRODUCTS IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Stronger retail volume performance for fresh milk than shelf stable milk in 2024
  • Extension of Nutri-grade regulations to freshly prepared beverages is implemented in late 2023, but has little impact on indulgent bubble tea
  • Functional milk sees further new product developments

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Drinking milk products expected to face growing competition from plant-based milk
  • With stagnating retail volume growth of powder milk, manufacturers likely to focus on older consumers
  • Dairy only flavoured milk drinks targeted towards impulse occasions set to stagnate as the competition intensifies

CATEGORY DATA

  • Table 46 Sales of Drinking Milk Products by Category: Volume 2019-2024
  • Table 47 Sales of Drinking Milk Products by Category: Value 2019-2024
  • Table 48 Sales of Drinking Milk Products by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 49 Sales of Drinking Milk Products by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 50 NBO Company Shares of Drinking Milk Products: % Value 2020-2024
  • Table 51 LBN Brand Shares of Drinking Milk Products: % Value 2021-2024
  • Table 52 Distribution of Drinking Milk Products by Format: % Value 2019-2024
  • Table 53 Forecast Sales of Drinking Milk Products by Category: Volume 2024-2029
  • Table 54 Forecast Sales of Drinking Milk Products by Category: Value 2024-2029
  • Table 55 Forecast Sales of Drinking Milk Products by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 56 Forecast Sales of Drinking Milk Products by Category: % Value Growth 2024-2029

YOGHURT AND SOUR MILK PRODUCTS IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Stable foodservice volume growth for yoghurt in 2024, driven by health trends
  • Greek yoghurt gains popularity and varieties available expand
  • Drinking yoghurt continues to be strongly led by Yakult

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Ambient drinking yoghurt expected to remain a niche amongst consumers and fail to see volume growth
  • Flavoured yoghurt will continue to be preferred over plain yoghurt over the forecast period
  • Competitive landscape in plain and flavoured yoghurt expected to remain fragmented

CATEGORY DATA

  • Table 57 Sales of Yoghurt and Sour Milk Products by Category: Volume 2019-2024
  • Table 58 Sales of Yoghurt and Sour Milk Products by Category: Value 2019-2024
  • Table 59 Sales of Yoghurt and Sour Milk Products by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 60 Sales of Yoghurt and Sour Milk Products by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 61 Sales of Flavoured Yoghurt by Flavour: Rankings 2019-2024
  • Table 62 NBO Company Shares of Yoghurt and Sour Milk Products: % Value 2020-2024
  • Table 63 LBN Brand Shares of Yoghurt and Sour Milk Products: % Value 2021-2024
  • Table 64 Distribution of Yoghurt and Sour Milk Products by Format: % Value 2019-2024
  • Table 65 Forecast Sales of Yoghurt and Sour Milk Products by Category: Volume 2024-2029
  • Table 66 Forecast Sales of Yoghurt and Sour Milk Products by Category: Value 2024-2029
  • Table 67 Forecast Sales of Yoghurt and Sour Milk Products by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 68 Forecast Sales of Yoghurt and Sour Milk Products by Category: % Value Growth 2024-2029

OTHER DAIRY IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Declining demand for coffee whiteners, condensed milk, and evaporated milk through retail as consumers seek healthier alternatives
  • Limited variety of coffee whiteners available also weighs on the development of the category
  • Modern plant-based cream struggles to gain traction amidst other non-dairy options

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Opportunity for moderate volume growth of condensed and evaporated milk through foodservice channels, but constrained by HPB campaign
  • Volume sales of single-serve cream expected to rise in the forecast period
  • Retail volume growth of coffee whiteners expected to continue to struggle over the forecast period

CATEGORY DATA

  • Table 69 Sales of Other Dairy by Category: Volume 2019-2024
  • Table 70 Sales of Other Dairy by Category: Value 2019-2024
  • Table 71 Sales of Other Dairy by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 72 Sales of Other Dairy by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 73 Sales of Cream by Type: % Value 2019-2024
  • Table 74 NBO Company Shares of Other Dairy: % Value 2020-2024
  • Table 75 LBN Brand Shares of Other Dairy: % Value 2021-2024
  • Table 76 Distribution of Other Dairy by Format: % Value 2019-2024
  • Table 77 Forecast Sales of Other Dairy by Category: Volume 2024-2029
  • Table 78 Forecast Sales of Other Dairy by Category: Value 2024-2029
  • Table 79 Forecast Sales of Other Dairy by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 80 Forecast Sales of Other Dairy by Category: % Value Growth 2024-2029

PLANT-BASED DAIRY IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Soy drinks sees increased competition between brands
  • Opportunity for growth of other plant-based milk through convenience retailers
  • Plant-based cheese remains a niche in Singapore, with limited uptake so far

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Foodservice outlets in Singapore expected to increasingly embrace plant-based milk
  • While currently limited, there is potential for plant-based yoghurt to grow consumer awareness through foodservice outlets
  • The number of players in other plant-based milk is expected to continue to expand

CATEGORY DATA

  • Table 81 Sales of Plant-Based Dairy by Category: Value 2019-2024
  • Table 82 Sales of Plant-Based Dairy by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 83 Sales of Other Plant-Based Milk by Type: % Value 2021-2024
  • Table 84 NBO Company Shares of Plant-Based Dairy: % Value 2020-2024
  • Table 85 LBN Brand Shares of Plant-Based Dairy: % Value 2021-2024
  • Table 86 Distribution of Plant-Based Dairy by Format: % Value 2019-2024
  • Table 87 Forecast Sales of Plant-Based Dairy by Category: Value 2024-2029
  • Table 88 Forecast Sales of Plant-Based Dairy by Category: % Value Growth 2024-2029