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市場調査レポート
商品コード
1699527
カスタマージャーニー分析市場:データソース別、用途別、地域別Customer Journey Analytics Market, By Data Source, By Application, By Geography |
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カスタマイズ可能
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カスタマージャーニー分析市場:データソース別、用途別、地域別 |
出版日: 2025年03月12日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 165 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のカスタマージャーニー分析市場の2025年の市場規模は179億1,000万米ドルと推定され、2032年には470億6,000万米ドルに達すると予測され、2025年から2032年までのCAGRは14.8%で推移すると予測されています。
レポート範囲 | レポート詳細 | ||
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基準年 | 2024 | 2025年の市場規模 | 179億1,000万米ドル |
実績データ | 2020年から2024年まで | 予測期間 | 2025年から2032年 |
予測期間:2025年~2032年 CAGR: | 14.80% | 2032年の価値予測 | 470億6,000万米ドル |
世界のカスタマージャーニー分析市場は、ここ数年で大きな盛り上がりを見せています。カスタマージャーニー分析とは、複数のチャネルにわたる顧客の行動とインタラクションをマッピングし、顧客が購買プロセスをどのように進めるかについて貴重な洞察を得ることを指します。デジタル技術の導入が進み、利用可能な顧客データの量と種類が飛躍的に増加しています。企業はカスタマージャーニー分析ソリューションを活用し、この膨大なデータを収集・分析することで、顧客を一元的に把握し、満足度向上の機会を特定しています。カスタマーエクスペリエンスの向上に対するニーズの高まり、オムニチャネル・エンゲージメント戦略の重視、マーケティング費用の投資利益率(ROI)を測定できることなどが、この市場の需要を後押しする主な要因となっています。しかし、データプライバシー規制がアナリティクス・ソリューション・プロバイダーにある程度の課題を突きつけています。
各業界における急速なデジタル化により、高度な技術を駆使して処理・分析する必要のある顧客データが大量に生み出されています。顧客の行動パターンを把握し、パーソナライズされたエンゲージメントを推進するためのアナリティクス・ツールの採用が増加していることが、大きな成長要因となっています。しかし、データセキュリティへの懸念や熟練した専門家の不足が課題となっています。市場開拓企業は、ソーシャルメディアとのやり取りやモバイルアプリの利用パターンを中心とした新機能の開発に注力しています。人工知能や機械学習などの新技術をジャーニー分析プラットフォームに統合することで、ビジネスチャンスも拡大しています。北米は現在、アナリティクスベンダーが幅広く存在し、企業による導入が早いことから、収益シェアで市場を独占しています。しかし、アジア太平洋地域のカスタマージャーニー分析市場は、デジタルトランスフォーメーションへの取り組みが活発化し、急速に牽引力を増しています。
当レポートでは、世界のカスタマージャーニー分析市場を詳細に分析し、2024年を基準年とした予測期間(2025年~2032年)の市場規模および複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。
また、さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を明らかにし、この市場の魅力的な投資提案マトリクスについて解説しています。
また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の発売や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する重要な考察も提供しています。
企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて、世界のカスタマージャーニー分析市場の主要企業をプロファイルしています。
本調査の対象となる主要企業には、Adobe Inc.、Salesforce.com, Inc.、IBM Corporation、SAP SE、Microsoft Corporation、Oracle Corporation、NICE Ltd.、Verint Systems Inc.、Pointillist、ClickFox、Kitewheel、Quadient、Thunderhead、Genesys、Servion Global Solutionsなどが含まれます。
このレポートからの洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関して、情報に基づいた意思決定を行うことができます。
世界のカスタマージャーニー分析市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界のさまざまな利害関係者を対象としています。
利害関係者は、世界のカスタマージャーニー分析市場の分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定が容易になります。
Global Customer Journey Analytics Market is estimated to be valued at US$ 17.91 Bn in 2025 and is expected to reach US$ 47.06 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 14.8% from 2025 to 2032.
Report Coverage | Report Details | ||
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Base Year: | 2024 | Market Size in 2025: | USD 17.91 Bn |
Historical Data for: | 2020 To 2024 | Forecast Period: | 2025 To 2032 |
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: | 14.80% | 2032 Value Projection: | USD 47.06 Bn |
The global customer journey analytics market has been gaining significant traction over the past few years. Customer journey analytics refers to mapping out customer behavior and interactions across multiple channels to gain valuable insights into how customers move through the buying process. Rising adoption of digital technologies has dramatically increased the volume and variety of customer data available. Businesses are leveraging customer journey analytics solutions to collect and analyze this huge trove of data to gain a unified view of the customer and identify opportunities to improve satisfaction levels. Growing need for enhanced customer experience, focus on omni-channel engagement strategies, and ability to measure Return on Investment (ROI) of marketing spend are some of the key factors fueling demand in this market. However, data privacy regulations pose challenges for analytics solution providers to some extent.
Rapid digitalization across industries has created an abundance of customer data that need to be processed and analyzed using advanced technologies. Rising adoption of analytics tools to tap into customer behavioral patterns and drive personalized engagements is a major growth driver. However, data security concerns and lack of skilled professionals pose challenges. Market players are focusing on developing new capabilities around social media interactions and mobile apps usage patterns. Integration of emerging technologies, such as artificial intelligence and machine learning into journey analytics platforms, is also expanding business opportunities. North America currently dominates the market in terms of revenue share owing to a wide presence of analytics vendors and early adoption by businesses. However, the Asia Pacific customer journey analytics market is gaining traction rapidly with growing digital transformation initiatives.
This report provides in-depth analysis of the global customer journey analytics market, and provides market size (US$ Billion) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2025-2032), considering 2024 as the base year
It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approvals, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
It profiles key players in the global customer journey analytics market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
Key companies covered as a part of this study include Adobe Inc., Salesforce.com, Inc., IBM Corporation, SAP SE, Microsoft Corporation, Oracle Corporation, NICE Ltd., Verint Systems Inc., Pointillist, ClickFox, Kitewheel, Quadient, Thunderhead, Genesys, and Servion Global Solutions
Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
The global customer journey analytics market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global customer journey analytics market