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市場調査レポート
商品コード
1517366

拡張現実(AR)および仮想現実(VR)ソフトウェアの世界市場規模調査:タイプ別、プラットフォーム別、ソフトウェアタイプ別、展開別、エンドユーザー別、地域別予測、2022年~2032年

Global Augmented Reality and Virtual Reality Software Market Size Study by Type, Platform, Software Type, Deployment, End-User and Regional Forecasts 2022-2032


出版日
ページ情報
英文 200 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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拡張現実(AR)および仮想現実(VR)ソフトウェアの世界市場規模調査:タイプ別、プラットフォーム別、ソフトウェアタイプ別、展開別、エンドユーザー別、地域別予測、2022年~2032年
出版日: 2024年07月15日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界の拡張現実(AR)および仮想現実(VR)ソフトウェア市場は、2023年に約134億5,000万米ドルと評価され、予測期間2024~2032年には18.43%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。

AR&VRソフトウェアは、デジタル情報と現実世界の環境とのシームレスな統合や、完全没入型の仮想体験の創造を通じて、ユーザーとのインタラクションやエンゲージメントを強化します。高度な3Dグラフィックスとセンサーベースの入力を活用するこの変革的技術は、エンターテインメント、教育、ヘルスケア、産業用アプリケーションなど、多様な分野のアプリケーション開発において極めて重要です。エンターテインメント業界におけるAR&VRソフトウェアの採用の増加や、教育やヘルスケアにおける没入型学習のニーズの高まりは、市場の潜在的成長を裏付けています。しかし、AR &VRソフトウェアに関連する多大なコストとプライバシーの懸念が市場拡大の妨げになる可能性があります。待ち時間の短縮、クロスプラットフォーム互換性の強化、データ保護の向上を目指した継続的な技術革新が、市場の成長を促進すると予想されます。さらに、産業用アプリケーションにおけるAR &VRの活用は、製造プロセスを大幅に進歩させ、市場の今後の成長軌道に寄与すると予想されます。

モバイルやデスクトップなど、さまざまなプラットフォームでAR&VRソフトウェアが急速に展開されることで、仮想オブジェクトと現実環境とのインタラクションが容易になり、シームレスな体験が提供されます。具体的には、VRヘッドセットやコンソールは、ユーザーが現実世界の背景を重ね合わせた没入型環境を体験することを可能にし、業界を問わずユーザーのエンゲージメントを高めています。3Dモデリング、リモート・コラボレーション、ナビゲーションなどのアプリケーションにおけるAR &VRソフトウェアの利用拡大は、生産性とユーザー・エクスペリエンスの向上における変革の可能性を強調しています。

世界の拡張現実(AR)および仮想現実(VR)ソフトウェア市場の調査で考慮された主要地域には、アジア太平洋地域、北米、欧州、ラテンアメリカ、世界のその他の地域が含まれます。北米は、軍事訓練やヘルスケアアプリケーションのためのAR&VR技術への大規模な投資のため、拡張現実(AR)および仮想現実(VR)ソフトウェア市場の収益の面で支配的な地域です。また、高品質なコンテンツとシームレスな統合への需要に後押しされ、教育やエンターテイメント向けのAR &VRへの関心が高いことも、市場拡大をさらに後押ししています。一方、アジア太平洋地域の市場は予測期間中に最も速い速度で成長すると予測されています。中国、日本、インドなどの国々は、デジタルイニシアティブと強力な市場拡大を通じて、世界のAR&VRソフトウェア開発に大きく貢献しています。

目次

第1章 拡張現実(AR)および仮想現実(VR)ソフトウェアの世界市場エグゼクティブサマリー

  • 拡張現実(AR)および仮想現実(VR)ソフトウェアの世界市場規模・予測(2022-2032年)
  • 地域別概要
  • セグメント別概要
    • タイプ別
    • プラットフォーム別
    • ソフトウェアタイプ別
    • 展開別
    • エンドユーザー別
  • 主要動向
  • 景気後退の影響
  • アナリストの結論・提言

第2章 世界の拡張現実(AR)および仮想現実(VR)ソフトウェア市場の定義と調査前提条件

  • 調査目的
  • 市場の定義
  • 調査前提条件
    • 包含と除外
    • 制限事項
    • 供給サイドの分析
      • 入手可能性
      • インフラ
      • 規制環境
      • 市場競争
      • 経済性(消費者の視点)
    • 需要サイド分析
      • 規制の枠組み
      • 技術の進歩
      • 環境への配慮
      • 消費者の意識と受容
  • 調査手法
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 拡張現実(AR)および仮想現実(VR)ソフトウェアの世界市場力学

  • 市場促進要因
    • エンターテイメントおよび教育分野での採用の増加
    • AR・VRソフトウェア企業の増加
  • 市場の課題
    • 高いコストとプライバシーへの懸念
    • 熟練オペレーターの必要性
  • 市場機会
    • 待ち時間の短縮とクロスプラットフォーム互換性の革新
    • 産業用途の拡大

第4章 世界の拡張現実(AR)および仮想現実(VR)ソフトウェア市場産業分析

  • ポーターのファイブフォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • ポーターのファイブフォースモデルへの未来的アプローチ
    • ポーターのファイブフォースの影響分析
  • PESTEL分析
    • 政治
    • 経済
    • 社会
    • 技術
    • 環境
    • 法律
  • 主な投資機会
  • 主要成功戦略
  • 破壊的動向
  • 業界専門家の視点
  • アナリストの結論・提言

第5章 拡張現実(AR)および仮想現実(VR)ソフトウェアの世界市場規模と予測:タイプ別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • 拡張現実(AR)および仮想現実(VR)ソフトウェアの世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • ARソフトウェア
    • VRソフトウェア

第6章 拡張現実(AR)および仮想現実(VR)ソフトウェアの世界市場規模と予測:プラットフォーム別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • 拡張現実(AR)および仮想現実(VR)ソフトウェアの世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • コンソール
    • デスクトップ
    • ヘッドセット
    • モバイル

第7章 拡張現実(AR)および仮想現実(VR)ソフトウェアの世界市場規模と予測:ソフトウェアタイプ別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • 拡張現実(AR)および仮想現実(VR)ソフトウェアの世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • 3Dモデリング
    • AR遠隔コラボレーション
    • ドキュメンテーション
    • ナビゲーション
    • ビジュアライゼーション
    • VRコンテンツ作成
    • ワークフローの最適化

第8章 拡張現実(AR)および仮想現実(VR)ソフトウェアの世界市場規模と予測:展開別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • 拡張現実(AR)および仮想現実(VR)ソフトウェアの世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • ハイブリッド
    • オンクラウド
    • オンプレミス

第9章 拡張現実(AR)および仮想現実(VR)ソフトウェアの世界市場規模と予測:エンドユーザー別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • 拡張現実(AR)および仮想現実(VR)ソフトウェアの世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • 航空宇宙・防衛
    • 自動車・運輸
    • 消費財・小売
    • 教育
    • エンターテインメント&ゲーム
    • ヘルスケア

第10章 拡張現実(AR)および仮想現実(VR)ソフトウェアの世界市場規模と予測:地域別、2022年~2032年

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他中東・アフリカ

第11章 競合情報

  • 主要企業のSWOT分析
    • ABボルボ
    • アドバンスト・マイクロ・デバイス
    • アマゾン・ウェブ・サービス
  • 主要市場戦略
  • 企業プロファイル
    • AB Volvo
      • 主要情報
      • 概要
      • 財務(データの入手可能性によります)
      • 製品概要
      • 市場戦略
    • Advanced Micro Devices, Inc.
    • Amazon Web Services, Inc.
    • Appinventiv Technologies Pvt. Ltd.
    • Apple Inc.
    • ARLOOPA Inc.
    • Autodesk, Inc.
    • Blippar Ltd.
    • Cisco Systems, Inc.
    • Contentful Group
    • Cosm Immersive
    • Epic Games, Inc.
    • Fyusion, Inc.
    • Google LLC
    • HQSoftware

第12章 調査プロセス

  • 調査プロセス
    • データマイニング
    • 分析
    • 市場推定
    • 検証
    • 出版
  • 調査属性
目次

Global Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market is valued approximately at USD 13.45 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 18.43% over the forecast period 2024-2032. AR & VR software, through the seamless integration of digital information with real-world environments or the creation of fully immersive virtual experiences, enhances user interaction and engagement. This transformative technology leveraging advanced 3D graphics and sensor-based inputs that is pivotal in developing applications across diverse sectors including entertainment, education, healthcare, and industrial applications. The increasing adoption of AR & VR software in the entertainment industry and the heightened need for immersive learning in education and healthcare underscore the market's potential growth. However, substantial costs and privacy concerns associated with AR & VR software could impede market expansion. Continuous innovations aimed at reducing latency, enhancing cross-platform compatibility, and improving data protection are expected to foster market growth. Furthermore, the utilization of AR & VR in industrial applications is anticipated to significantly advance manufacturing processes, thereby contributing to the market's future growth trajectory.

The rapid deployment of AR & VR software across various platforms, such as mobile and desktop, facilitates the interaction with virtual objects and the real environment, thus offering a seamless experience. Specifically, VR headsets and consoles enable users to experience immersive environments with superimposed real-world backgrounds, enhancing user engagement across industry verticals. The expanding use of AR & VR software for applications like 3D modeling, remote collaboration, and navigation underscores its transformative potential in enhancing productivity and user experience.

The key regions considered for the global Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America is a dominating region in the Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market in terms of revenue due to significant investments in AR & VR technologies for military training and healthcare applications. Also, strong interest in AR & VR for education and entertainment, driven by the demand for high-quality content and seamless integration further supports the market expansion. Whereas, the market in Asia Pacific is anticipated to grow at the fastest rate over the forecast period. Countries like China, Japan, and India are making significant contributions to global AR & VR software development through digital initiatives and strong market expansion.

Major market players included in this report are:

  • AB Volvo
  • Advanced Micro Devices, Inc.
  • Amazon Web Services, Inc.
  • Appinventiv Technologies Pvt. Ltd.
  • Apple Inc.
  • ARLOOPA Inc.
  • Autodesk, Inc.
  • Blippar Ltd.
  • Cisco Systems, Inc.
  • Contentful Group
  • Cosm Immersive
  • Epic Games, Inc.
  • Fyusion, Inc.
  • Google LLC
  • HQSoftware

The detailed segments and sub-segments of the market are explained below:

By Type:

  • AR Software
  • VR Software

By Platform:

  • Console
  • Desktop
  • Headsets
  • Mobile

By Software Type:

  • 3D Modeling
  • AR Remote Collaboration
  • Documentation
  • Navigation
  • Visualization
  • VR Content Creation
  • Workflow Optimization

By Deployment:

  • Hybrid
  • On-Cloud
  • On-Premises

By End-User:

  • Aerospace & Defense
  • Automotive & Transportation
  • Consumer Goods & Retail
  • Education
  • Entertainment & Gaming
  • Healthcare

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • RoMEA

Years considered for the study are as follows:

  • Historical year - 2022
  • Base year - 2023
  • Forecast period - 2024 to 2032

Key Takeaways:

  • Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
  • Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
  • Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
  • Competitive landscape with information on major players in the market.
  • Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
  • Analysis of competitive structure of the market.
  • Demand side and supply side analysis of the market.

Table of Contents

Chapter 1. Global Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market Executive Summary

  • 1.1. Global Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market Size & Forecast (2022-2032)
  • 1.2. Regional Summary
  • 1.3. Segmental Summary
    • 1.3.1. By Type
    • 1.3.2. By Platform
    • 1.3.3. By Software Type
    • 1.3.4. By Deployment
    • 1.3.5. By End-User
  • 1.4. Key Trends
  • 1.5. Recession Impact
  • 1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market Definition and Research Assumptions

  • 2.1. Research Objective
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Research Assumptions
    • 2.3.1. Inclusion & Exclusion
    • 2.3.2. Limitations
    • 2.3.3. Supply Side Analysis
      • 2.3.3.1. Availability
      • 2.3.3.2. Infrastructure
      • 2.3.3.3. Regulatory Environment
      • 2.3.3.4. Market Competition
      • 2.3.3.5. Economic Viability (Consumer's Perspective)
    • 2.3.4. Demand Side Analysis
      • 2.3.4.1. Regulatory frameworks
      • 2.3.4.2. Technological Advancements
      • 2.3.4.3. Environmental Considerations
      • 2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
  • 2.4. Estimation Methodology
  • 2.5. Years Considered for the Study
  • 2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market Dynamics

  • 3.1. Market Drivers
    • 3.1.1. Increased adoption in entertainment and education sectors
    • 3.1.2. Growing number of AR & VR software companies
  • 3.2. Market Challenges
    • 3.2.1. High costs and privacy concerns
    • 3.2.2. Need for skilled operators
  • 3.3. Market Opportunities
    • 3.3.1. Innovations in latency reduction and cross-platform compatibility
    • 3.3.2. Expanding industrial applications

Chapter 4. Global Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
    • 4.1.6. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model
    • 4.1.7. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.2. PESTEL Analysis
    • 4.2.1. Political
    • 4.2.2. Economical
    • 4.2.3. Social
    • 4.2.4. Technological
    • 4.2.5. Environmental
    • 4.2.6. Legal
  • 4.3. Top investment opportunity
  • 4.4. Top winning strategies
  • 4.5. Disruptive Trends
  • 4.6. Industry Expert Perspective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market Size & Forecasts by Type 2022-2032

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Global Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market: Type Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 5.2.1. AR Software
    • 5.2.2. VR Software

Chapter 6. Global Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market Size & Forecasts by Platform 2022-2032

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Global Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market: Platform Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 6.2.1. Console
    • 6.2.2. Desktop
    • 6.2.3. Headsets
    • 6.2.4. Mobile

Chapter 7. Global Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market Size & Forecasts by Software Type 2022-2032

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. Global Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market: Software Type Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 7.2.1. 3D Modeling
    • 7.2.2. AR Remote Collaboration
    • 7.2.3. Documentation
    • 7.2.4. Navigation
    • 7.2.5. Visualization
    • 7.2.6. VR Content Creation
    • 7.2.7. Workflow Optimization

Chapter 8. Global Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market Size & Forecasts by Deployment 2022-2032

  • 8.1. Segment Dashboard
  • 8.2. Global Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market: Deployment Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 8.2.1. Hybrid
    • 8.2.2. On-Cloud
    • 8.2.3. On-Premises

Chapter 9. Global Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market Size & Forecasts by End-User 2022-2032

  • 9.1. Segment Dashboard
  • 9.2. Global Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market: End-User Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 9.2.1. Aerospace & Defense
    • 9.2.2. Automotive & Transportation
    • 9.2.3. Consumer Goods & Retail
    • 9.2.4. Education
    • 9.2.5. Entertainment & Gaming
    • 9.2.6. Healthcare

Chapter 10. Global Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market Size & Forecasts by Region 2022-2032

  • 10.1. North America Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
    • 10.1.1. U.S. Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
      • 10.1.1.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.1.1.2. Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.1.1.3. Software Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.1.1.4. Deployment breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.1.1.5. End-User breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 10.1.2. Canada Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
  • 10.2. Europe Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
    • 10.2.1. U.K. Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
    • 10.2.2. Germany Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
    • 10.2.3. France Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
    • 10.2.4. Spain Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
    • 10.2.5. Italy Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
    • 10.2.6. Rest of Europe Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
  • 10.3. Asia-Pacific Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
    • 10.3.1. China Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
    • 10.3.2. India Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
    • 10.3.3. Japan Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
    • 10.3.4. Australia Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
    • 10.3.5. South Korea Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
    • 10.3.6. Rest of Asia Pacific Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
  • 10.4. Latin America Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
    • 10.4.1. Brazil Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
    • 10.4.2. Mexico Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
    • 10.4.3. Rest of Latin America Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
  • 10.5. Middle East & Africa Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
    • 10.5.1. Saudi Arabia Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
    • 10.5.2. South Africa Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
    • 10.5.3. Rest of Middle East & Africa Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market

Chapter 11. Competitive Intelligence

  • 11.1. Key Company SWOT Analysis
    • 11.1.1. AB Volvo
    • 11.1.2. Advanced Micro Devices, Inc.
    • 11.1.3. Amazon Web Services, Inc.
  • 11.2. Top Market Strategies
  • 11.3. Company Profiles
    • 11.3.1. AB Volvo
      • 11.3.1.1. Key Information
      • 11.3.1.2. Overview
      • 11.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 11.3.1.4. Product Summary
      • 11.3.1.5. Market Strategies
    • 11.3.2. Advanced Micro Devices, Inc.
    • 11.3.3. Amazon Web Services, Inc.
    • 11.3.4. Appinventiv Technologies Pvt. Ltd.
    • 11.3.5. Apple Inc.
    • 11.3.6. ARLOOPA Inc.
    • 11.3.7. Autodesk, Inc.
    • 11.3.8. Blippar Ltd.
    • 11.3.9. Cisco Systems, Inc.
    • 11.3.10. Contentful Group
    • 11.3.11. Cosm Immersive
    • 11.3.12. Epic Games, Inc.
    • 11.3.13. Fyusion, Inc.
    • 11.3.14. Google LLC
    • 11.3.15. HQSoftware

Chapter 12. Research Process

  • 12.1. Research Process
    • 12.1.1. Data Mining
    • 12.1.2. Analysis
    • 12.1.3. Market Estimation
    • 12.1.4. Validation
    • 12.1.5. Publishing
  • 12.2. Research Attributes