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市場調査レポート
商品コード
1303570
アルコール包装の世界市場規模調査&予測:包装タイプ別(一次、二次)、素材別(金属、プラスチック、ガラス、その他)、最終用途別(ワイン、ベア、スピリッツ、その他)、地域別分析、2023-2030年Global Alcohol Packaging Market Size study & Forecast, by Packaging type (Primary, Secondary), by Material (Metal, Plastic, Glass, Others), by End-Use Application (Wine, Bear, Spirit, Others) and Regional Analysis, 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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アルコール包装の世界市場規模調査&予測:包装タイプ別(一次、二次)、素材別(金属、プラスチック、ガラス、その他)、最終用途別(ワイン、ベア、スピリッツ、その他)、地域別分析、2023-2030年 |
出版日: 2023年07月01日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界のアルコール包装市場は、2022年に約108億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には5.3%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
アルコール包装市場は、アルコール飲料用に特別に設計された包装資材の設計、生産、流通に携わる業界を指し、製品の安全性、保存性、ブランド力を確保します。アルコール包装市場は、環境に優しい包装の市場開拓が重視されるようになったこと、ビールの生産量が増加していることなどの要因により拡大しています。また、世界の環境意識の高まりにより、包装ソリューションのメーカーは持続可能な包装商品に注力しています。このため、独創的で環境に配慮したアルコール飲料用パッケージング・オプションに対する需要が高まる可能性が高いです。その重要性は、2023~2030年の予測期間中に徐々に高まっています。
2021年のStatistaによると、持続可能なプラスチック包装の市場規模は約900億米ドルと推定されています。2026年には、持続可能なプラスチック包装の市場規模は1,275億米ドルになると予測されています。高級アルコール飲料の需要増は、アルコール包装市場の成長を加速させると顕著に予想されています。Statistaによると、2023年のビール市場は6,100億米ドルの収益が見込まれています。同市場は2023年から2027年にかけて年率5.44%のCAGRで拡大すると予測されています。2021年には北米と南米で約6億1,696万ヘクトリットルのビールが生産されました。この年、世界で生産されたビールは18億5,900万ヘクトリットルを超えました。加えて、ワインと蒸留酒の包装革新と、包装用バイオプラスチック材料の使用増加が、有利な成長機会をもたらすと思われます。しかし、原材料の価格変動とアルコール産業に対する厳しい規制は、2023年から2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害します。
アルコール包装の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。アジア太平洋地域は、蒸留酒の消費量の増加とメーカーによる環境に優しいパッケージへの移行により、予測期間中に市場を独占しました。インドや中国などの成長国では人々の可処分所得が増加しているため、アジア太平洋地域ではアルコール飲料に対する需要がかなり高まっています。北米は、若年層や中高年層の間でビールやクラフトビールに対する需要が高まっていること、市場参入企業による投資や事業拡大の取り組みが活発化していること、同地域におけるアルコール飲料の需要増に対応することを目的としていることなどの要因により、予測期間中に最も急速に成長する地域です。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。.
List of tables and figures are dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Global Alcohol Packaging Market is valued at approximately USD 10.8 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 5.3% over the forecast period 2023-2030. The Alcohol Packaging Market refers to the industry involved in the design, production, and distribution of packaging materials specifically designed for alcoholic beverages, ensuring product safety, preservation, and branding. The Alcohol Packaging Market is expanding because of factors such as an increase in emphasis on the development of eco-friendly packaging and increasing production of beer. Moreover, rising environmental consciousness around the world, manufacturers of packaging solutions are concentrating on sustainable packaging goods. Because of this, there likely be a greater demand for creative and environmentally responsible alcohol packaging options. Its importance has progressively increased during the forecast period of 2023-2030.
According to Statista in 2021, the market for sustainable plastic packaging was estimated to be worth around 90 billion dollars. By 2026, the market for sustainable plastic packaging is anticipated to be worth 127.5 billion dollars. The increasing demand for premium alcoholic beverages is prominently expected to accelerate the alcohol packaging market growth. According to Statista in 2023, the beer market is anticipated to generate USD 610.00 billion in revenue. The market is anticipated to expand at 5.44% yearly CAGR between 2023 to 2027. About 616.96 million hectoliters of beer were produced in North and South America in 2021. In that year, there were more than 1.859 billion hectoliters of beer produced globally. In addition, Packaging innovation in wine and spirits and increasing use of bioplastic materials for packaging would provide lucrative growth opportunities. However, Price fluctuation of raw materials and stringent regulation toward the alcohol industry. stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Alcohol Packaging Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. Asia Pacific dominated the market during the forecast period owing to the rising spirits consumption and manufacturer's transition to environmentally friendly packaging. Because people's disposable income in growing nations such as India and China have increased, there is a considerable demand for alcoholic beverages in the Asia Pacific region. North America is the fastest growing region during the forecast period owing to the factors such as, rising demand for beer and craft beer among the younger and middle-aged population, coupled with increased investments and expansion initiatives by market players, aims to meet the growing demand for alcoholic beverages in the region.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.