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市場調査レポート
商品コード
1279840
モバイル決済の世界市場規模調査&予測、決済タイプ別(B2B、B2C、B2G、その他)、産業別(BFSI、ヘルスケア、IT&テレコム、メディア&エンターテインメント、小売&eコマース、輸送、その他)、地域分析、2022-2029年Global Mobile Payment Market Size study & Forecast, By Payment Type (B2B, B2C, B2G, others), By Industry (BFSI, Healthcare, IT & Telecom, Media & Entertainment, Retail & E-commerce, Transportation and Others) and Regional Analysis, 2022-2029 |
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カスタマイズ可能
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モバイル決済の世界市場規模調査&予測、決済タイプ別(B2B、B2C、B2G、その他)、産業別(BFSI、ヘルスケア、IT&テレコム、メディア&エンターテインメント、小売&eコマース、輸送、その他)、地域分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年05月15日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界のモバイル決済市場は、2021年に約470億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には35.7%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
モバイル決済取引では、通常、モバイル決済アプリやデジタルウォレットを使用します。ユーザーは、決済情報をモバイルデバイスに安全に保存し、迅速かつ簡単に決済を行うことができます。インターネットを利用したオンラインショッピングの利用が拡大していることが、予測期間を通じて市場拡大の原動力となりそうです。世界中の企業が決済方法をモバイルフレンドリーにしており、それが市場成長の原動力となっています。しかし、モバイル決済システムのセキュリティに関する懸念が、市場成長を阻害すると予測されます。世界中で有名なデータ漏洩事件が増加していることが、予測期間中のモバイル決済市場の成長を阻害すると予測されます。
スマートフォンの普及がモバイル決済市場の成長を後押ししています。消費者は、決済を含むさまざまなタスクにモバイル機器を使用することに抵抗がなくなったためです。2021年1月時点のインド電気通信規制庁(TRAI)によると、インドのアクティブなモバイル接続数は12億を超え、インターネットユーザーは7億5000万人を超えています。同国では、政府がキャッシュレス化を推進していることもあり、デジタル決済の導入が大幅に増加しています。同様に、中国インターネットネットワーク情報センター(CNNIC)の発表によると、中国は2021年に14億人を超える携帯電話ユーザーを抱え、9億人を超えるモバイル決済ユーザーを抱えています。同国は、AlipayやWeChat Payなどのモバイル決済アプリの人気に後押しされ、世界で最もモバイル決済の普及率が高い国の1つとなっています。
モバイル決済の世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他世界の地域です。2022年の収益シェアは34.0%以上で、アジア太平洋が市場を独占しています。ライフスタイルの変化、最新のオンライン小売動向、スマートフォンの普及拡大が、この地域の市場成長を促進すると予想されます。アジア太平洋地域全体でキャッシュレス化を進める政府の取り組みが拡大しており、この地域の産業界に潜在的な展望をもたらすと思われます。新興市場におけるモバイル技術の急速な普及は、フィンテック企業や銀行に、地方で十分なサービスを受けていない人々や銀行口座を持たない人々にモバイルバンキングソリューションを提供する新しい道を提供しています。
本調査の目的は、近年のさまざまなセグメント&国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細な情報を提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。.
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Global Mobile Payment Market is valued at approximately USD 47 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 35.7% over the forecast period 2022-2029. Mobile payment transactions typically involve the use of mobile payment apps or digital wallets, which allow users to store their payment information securely on their mobile device and make payments quickly and easily. The growing use of the internet for online shopping is likely to drive market expansion throughout the forecast period. Businesses all over the world are making their payment methods mobile-friendly, which is fueling market growth. However, Concerns regarding security about mobile payment systems are projected to stymie market growth. The growing number of high-profile data breaches throughout the world is projected to impede the growth of the mobile payment market during the forecast period.
The increasing popularity of smartphones has driven the growth of the mobile payment market, as consumers have become more comfortable using their mobile devices for a variety of tasks, including making payments. As per The Telecom Regulatory Authority of India (TRAI) as of January 2021, India had over 1.2 billion active mobile connections, with over 750 million internet users. The country has seen a significant increase in the adoption of digital payments, driven in part by the government's push towards a cashless economy. Similarly, as per China Internet Network Information Center (CNNIC) China had over 1.4 billion mobile phone users in 2021, with over 900 million mobile payment users. The country has one of the highest rates of mobile payment adoption in the world, driven by the popularity of mobile payment apps like Alipay and WeChat Pay.
The key regions considered for the Global Mobile Payment Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. With a revenue share of more than 34.0% in 2022, Asia Pacific dominated the market. Changing lifestyle, the latest online retailing trends, and expanding smartphone penetration are expected to fuel regional market growth. The expanding government initiatives to go cashless throughout Asia Pacific countries are likely to generate potential prospects for regional industry. The rapid adoption of mobile technology in emerging markets provides fintech players and banks with a new avenue for providing mobile banking solutions to underserved and unbanked people in rural places.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values for the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.