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市場調査レポート
商品コード
1158985
欧州のモバイル決済市場:2022年Europe Mobile Payment Methods 2022 |
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欧州のモバイル決済市場:2022年 |
出版日: 2022年11月22日
発行: yStats.com
ページ情報: 英文 74 Pages
納期: 即日から翌営業日
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yStats.comによると、欧州におけるキャッシュレス決済は拡大、オンライン決済はカードとウォレットが優勢とのことです。
欧州の多くの国では、デジタルウォレットの利用が継続的に増加しており、その導入と存在感は今後ますます高まると予想されます。ドイツのB2Cのeコマース購入においては、PayPalが最も好まれ、利用されている決済方法でした。2021年の調査結果によると、ドイツのオンラインショップのほとんどが主要な支払い方法のひとつとしてPayPalを提供しているとのことです。PayPalに次いで普及しているのは請求書払い、クレジットカードであることが、新しいyStats.comのレポートで明らかにされました。これとは対照的に、Apple PayとGoogle Payは、ドイツのオンライン小売業者のごく一部でしか提供されていません。
PayPalなどのデジタルウォレットは、2021年にドイツの消費者の約3分の2が定期的に利用したオンライン決済手段でした。一方、GoogleとApple Payはデジタルウォレットの中で利用率が最低でした。年齢層別にみると、やはりPayPalが異なる年齢層を通じて最も利用されている決済手段でした。また、16歳から69歳までの消費者の一定割合以上が、オンライン決済にKlarnaを利用しているとのことです。
2021年のデンマークにおけるオンライン決済では、MobilePayの利用率がもっとも高く、かつ好まれており、PayPalやApple payの人気を上回っています。PayPalのようなモバイルウォレットは、チェコ共和国などの欧州の新興市場でも着実に重要性を増しています。EウォレットはB2Cのeコマースの支払い方法としてインターネットユーザーのごく一部に利用されていますが、チェコにおいては2021年時点で、最も人気のある支払い方法の1つとなっています。ポルトガルでも半数近くのオンラインショッパーがオンライン購入におけるPayPalの利用に賛成しています。ブルガリアでは2021年のデジタルウォレットとモバイルウォレットの導入により半数以上のオンラインビジネスが好影響を受けているとされています。
欧州では多くの国がモバイル決済の利用に賛成していますが、モバイル決済利用者が経験する潜在的な課題もあることが、yStats.comの新レポートで明らかにされました。2021年にフランスでモバイル決済を利用した成人の3分の1以上が、モバイル決済の利用にまつわるセキュリティと安全性の問題を懸念しています。これとは別に、モバイル決済の利用者は、詐欺のリスクに関する懸念も抱いています。たとえば、フランスでは、モバイル決済を利用している成人の3分の2以上が、モバイル決済に関連する不正行為のリスクを非常に重要視しているか、またはある程度重要視しています。ポーランドでは、一定の割合のモバイルユーザーが、決済に関する問題を経験しただけでなく、この決済方法を不便に感じていることが、yStats.comの新刊で明らかにされています。
"Europe sees growth in cashless payment methods, with the online payment landscape being dominated by cards and wallets": new yStats.com report.
Many countries across Europe have seen continuous growth in the use of digital wallets and their adoption and presence is expected to gain momentum. In Germany PayPal was the most preferred and used payment method for B2C E-Commerce purchases. Furthermore, among the top payment methods offered by online stores in Germany, most online retailers were seen providing PayPal in 2021, followed by Invoice and credit cards, as revealed by the new yStats.com report. In contrast to this, Apple Pay and Google Pay were offered by a negligible percentage of online retailers in Germany. Digital wallets such as PayPal were a regularly used online payment method by nearly two-thirds of German consumers in 2021, with Google and Apple pay being the least used forms of digital wallet. In terms of age groups, PayPal was again the most used payment method across different age groups, whereas over a certain percentage of consumers between 16 and 69 years were also seen using Klarna widely to make their online payments, as stated in the new yStats.com publication. In 2021, MobilePay outperformed PayPal and Apple pay in Denmark in terms of both usage and preference when making an online purchase. Mobile wallets like PayPal are also steadily gaining importance in some of the emerging European markets such as Czech Republic. Although used by a small percentage of internet users as a B2C E-Commerce payment method, E-wallet was one of the most popular payment methods used for online shopping in the country as of 2021. Nearly half of the online shoppers in Portugal too were in favor of using PayPal while purchasing online, whereas more than half of online businesses in Bulgaria had a positive impact after the introduction of digital and mobile wallets in 2021.
Although many countries in Europe are in favor of using mobile payments, there are some potential challenges that mobile payment users experience, as revealed by the new yStats.com report. More than one-third adults using mobile payments in France, in 2021 were concerned about the security and safety issues revolving around the use of the payment method. Apart from this, mobile payment users also had concerns relating to the risk of fraud. For instance, in France risks of fraud associated with making payments via mobile were very or somewhat important to more than two-third adults using this payment method. In Poland, a certain percentage of mobile shoppers not only experienced problems with making payments but also found the payment method to be inconvenient, as stated in the new yStats.com publication