市場調査レポート
商品コード
1158985

欧州のモバイル決済市場:2022年

Europe Mobile Payment Methods 2022

出版日: | 発行: yStats.com | ページ情報: 英文 74 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
欧州のモバイル決済市場:2022年
出版日: 2022年11月22日
発行: yStats.com
ページ情報: 英文 74 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

yStats.comによると、欧州におけるキャッシュレス決済は拡大、オンライン決済はカードとウォレットが優勢とのことです。

欧州の複数の国で、デジタルウォレットが決済の主流に

欧州の多くの国では、デジタルウォレットの利用が継続的に増加しており、その導入と存在感は今後ますます高まると予想されます。ドイツのB2Cのeコマース購入においては、PayPalが最も好まれ、利用されている決済方法でした。2021年の調査結果によると、ドイツのオンラインショップのほとんどが主要な支払い方法のひとつとしてPayPalを提供しているとのことです。PayPalに次いで普及しているのは請求書払い、クレジットカードであることが、新しいyStats.comのレポートで明らかにされました。これとは対照的に、Apple PayとGoogle Payは、ドイツのオンライン小売業者のごく一部でしか提供されていません。

PayPalなどのデジタルウォレットは、2021年にドイツの消費者の約3分の2が定期的に利用したオンライン決済手段でした。一方、GoogleとApple Payはデジタルウォレットの中で利用率が最低でした。年齢層別にみると、やはりPayPalが異なる年齢層を通じて最も利用されている決済手段でした。また、16歳から69歳までの消費者の一定割合以上が、オンライン決済にKlarnaを利用しているとのことです。

2021年のデンマークにおけるオンライン決済では、MobilePayの利用率がもっとも高く、かつ好まれており、PayPalやApple payの人気を上回っています。PayPalのようなモバイルウォレットは、チェコ共和国などの欧州の新興市場でも着実に重要性を増しています。EウォレットはB2Cのeコマースの支払い方法としてインターネットユーザーのごく一部に利用されていますが、チェコにおいては2021年時点で、最も人気のある支払い方法の1つとなっています。ポルトガルでも半数近くのオンラインショッパーがオンライン購入におけるPayPalの利用に賛成しています。ブルガリアでは2021年のデジタルウォレットとモバイルウォレットの導入により半数以上のオンラインビジネスが好影響を受けているとされています。

欧州全域でモバイル決済への関心が高まっているものの、解決すべき課題も残されている

欧州では多くの国がモバイル決済の利用に賛成していますが、モバイル決済利用者が経験する潜在的な課題もあることが、yStats.comの新レポートで明らかにされました。2021年にフランスでモバイル決済を利用した成人の3分の1以上が、モバイル決済の利用にまつわるセキュリティと安全性の問題を懸念しています。これとは別に、モバイル決済の利用者は、詐欺のリスクに関する懸念も抱いています。たとえば、フランスでは、モバイル決済を利用している成人の3分の2以上が、モバイル決済に関連する不正行為のリスクを非常に重要視しているか、またはある程度重要視しています。ポーランドでは、一定の割合のモバイルユーザーが、決済に関する問題を経験しただけでなく、この決済方法を不便に感じていることが、yStats.comの新刊で明らかにされています。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 世界における展開

  • オンラインおよびモバイル決済の動向、2022年 7月
  • デジタルウォレットトランザクションの金額、2022年および2026年予測
  • モバイル決済市場規模、2021年および2028年予測
  • OEMモバイル決済アプリ別B2C eコマーストランザクション数、2022年および2026年予測
  • パンデミック時にオンラインショッピングで最も使用された支払い方法、各国におけるオンラインショッパーの割合、2021年 4月
  • 生体認証別リモートモバイル決済の価値、2022年推定および2027年予測
  • 生体認証別リモートモバイル決済の数、2022年推定および2027年予測
  • モバイル非接触トランザクション数、2021年推定および2023年予測
  • 世界の近接モバイル決済ユーザー数および前年比、2020年から2025年予測
  • 近接モバイル決済のユーザー普及率、スマートフォンユーザーの割合、2020年から2025年予測
  • モバイルウォレットユーザー数、地域別、2020年および2025年予測
  • 一部の国における近接モバイル決済ユーザー、スマートフォンユーザーの割合、2021年推定
  • オンラインマーチャントが受け入れた支払い方法、導入済みおよび計画中の割合、2022年 2月
  • モバイルアプリを含むチャネル別のデジタルバンキング詐欺取引の内訳、2019年第3四半期-2021年第2四半期

第3章 欧州

  • 地域
      • オンラインおよびモバイル決済の動向、2022年 7月
      • 中央および東欧と西欧で使用されているモバイルウォレット数、2020年から2025年まで
      • B2C Eコマースで好まれる支払い方法の内訳、オンラインショッパーの割合、国別、2021年 11月
      • 過去12か月間に店舗で使用された支払い方法の割合、消費者の割合、2021年 7月
      • 店舗での購入に好まれる電子決済方法の内訳、消費者の割合、2021年 7月
      • 店舗での購入に好まれる電子決済方法の内訳、消費者の割合、世代別、2021年 7月
      • デジタル決済の強制的な受け入れを支持する消費者の割合、2021年 7月
  • 先進市場
    • 英国
      • B2C Eコマースで好まれる支払い方法の内訳、オンラインショッパーの割合、2021年 11月
      • 使用されたBNPLサービス、回答者の割合、2020年および2021年
      • 最も人気のある金融サービスブランド(消費者の割合)、2022年第1四半期
      • セキュリティ機能のおかげで携帯電話での支払いが安全だと感じている回答者の割合、2022年 5月
      • 近接モバイル決済のユーザー数、および前年比(%)、2019年から2025年予測
      • 近接モバイル決済のユーザー数、および総人口に対する割合、2019年から2025年予測
      • 非接触型決済、決済取引全体の割合、2021年予測
      • 非接触型決済手段の使用、回答者の割合、2022年 5月
    • ドイツ
      • 支払い方法別のB2C Eコマース売上高の内訳、2021年
      • オンラインストアで提供されている上位の支払い方法、オンライン小売業者の割合、2021年 2月
      • 定期的に使用されるオンライン決済方法、消費者の割合、2021年 11月
      • 年齢層別、消費者の%で定期的に使用されるオンライン決済方法、2021年 11月
      • B2C Eコマースで推奨される支払い方法、購入価格別、オンラインショッパーの割合、2021年 7月
    • フランス
      • B2C Eコマースで好まれる支払い方法の内訳、オンラインショッパーの割合、2021年 11月
      • 信頼できる支払い方法、インターネットユーザーの割合、2021年 10月
      • 将来的に使用されるトップ支払いアプリケーション。 Paylib、Google Pay、Apple Pay、大人の割合、2021年 1月
      • モバイル決済を信頼する成人の割合、2021年 1月
      • 成人が店舗でモバイル決済を使用する際の主な障壁、2021年 1月
      • の成人の支払い方法の不正リスク、タイプ別、および重要度別、2021年 10月
    • スペイン
      • 2020年と2021年のB2C Eコマースで使用される上位3つの支払い方法、オンラインショッパーの割合
    • イタリア
      • B2C Eコマースで好まれる支払い方法の内訳、オンラインショッパーの割合、2021年
      • モバイルおよびウェアラブル決済の金額
      • デジタル決済の金額、2020年と2021年
    • ノルウェー
      • B2C eコマースでの支払い方法、使用済みおよび優先、オンラインショッパーの割合、2021年
    • デンマーク
      • B2C eコマースでの支払い方法、使用済みおよび優先、オンラインショッパーの割合、2021年
    • オーストリア
      • B2C Eコマースで好まれる支払い方法の内訳、オンラインショッパーの割合、2021年
  • 新興市場
    • ポーランド
      • インターネットユーザーの割合におけるモバイル決済ユーザーの普及率、2020年と2021年
      • B2C Eコマースで使用される支払い方法、オンラインショッパーの割合、年齢層別、2021年 6月
      • モバイル経由でB2C Eコマースの購入を行う際に発生した問題。決済関連、モバイルショッパーの割合、2021年 6月
    • トルコ
      • 非接触型モバイルトランザクションの数と金額、2020年第1四半期から2022年第1四半期
    • チェコ共和国
      • モバイル決済に使用されるアプリケーション、モバイル決済ユーザーの割合、2021年 3月
      • B2C Eコマースで使用される支払い方法、インターネットユーザーの割合、2021年 3月
      • オプションがあれば非接触型決済を好むインターネットユーザーの割合、2021年 3月
    • ポルトガル
      • 銀行インターネットユーザー人口に対するモバイル決済の普及率、2020年と2021年
      • B2C Eコマースで好まれる支払い方法、オンラインショッパーの割合、2021年 11月
    • ブルガリア
      • 使用された支払い方法別の支払い方法に起因する販売シェアの増加を経験しているオンラインビジネスの割合、2021年 11月
目次
Product Code: 1596

"Europe sees growth in cashless payment methods, with the online payment landscape being dominated by cards and wallets": new yStats.com report.

Digital wallets dominated the payment landscape in multiple countries in Europe

Many countries across Europe have seen continuous growth in the use of digital wallets and their adoption and presence is expected to gain momentum. In Germany PayPal was the most preferred and used payment method for B2C E-Commerce purchases. Furthermore, among the top payment methods offered by online stores in Germany, most online retailers were seen providing PayPal in 2021, followed by Invoice and credit cards, as revealed by the new yStats.com report. In contrast to this, Apple Pay and Google Pay were offered by a negligible percentage of online retailers in Germany. Digital wallets such as PayPal were a regularly used online payment method by nearly two-thirds of German consumers in 2021, with Google and Apple pay being the least used forms of digital wallet. In terms of age groups, PayPal was again the most used payment method across different age groups, whereas over a certain percentage of consumers between 16 and 69 years were also seen using Klarna widely to make their online payments, as stated in the new yStats.com publication. In 2021, MobilePay outperformed PayPal and Apple pay in Denmark in terms of both usage and preference when making an online purchase. Mobile wallets like PayPal are also steadily gaining importance in some of the emerging European markets such as Czech Republic. Although used by a small percentage of internet users as a B2C E-Commerce payment method, E-wallet was one of the most popular payment methods used for online shopping in the country as of 2021. Nearly half of the online shoppers in Portugal too were in favor of using PayPal while purchasing online, whereas more than half of online businesses in Bulgaria had a positive impact after the introduction of digital and mobile wallets in 2021.

Despite the growing interest in mobile payments across Europe, some challenges remain to be resolved

Although many countries in Europe are in favor of using mobile payments, there are some potential challenges that mobile payment users experience, as revealed by the new yStats.com report. More than one-third adults using mobile payments in France, in 2021 were concerned about the security and safety issues revolving around the use of the payment method. Apart from this, mobile payment users also had concerns relating to the risk of fraud. For instance, in France risks of fraud associated with making payments via mobile were very or somewhat important to more than two-third adults using this payment method. In Poland, a certain percentage of mobile shoppers not only experienced problems with making payments but also found the payment method to be inconvenient, as stated in the new yStats.com publication

Table of Contents

1. Management Summary

2. Global Developments

      • Online & Mobile Payment Trends, July 2022
      • Value of Digital Wallet Transactions, in USD trillion, 2022f & 2026f
      • Mobile Payment Market Size, in USD trillion, 2021 & 2028f
      • Number of B2C E-Commerce Transactions Paid by OEM Mobile Payment Apps, in billions, 2022f & 2026f
      • Most Used Payment Methods When Shopping Online During The Pandemic, in % of Online Shoppers, by Selected Countries, April 2021
      • Value of Biometrically Authenticated Remote Mobile Payments, in USD billion, 2022e & 2027f
      • Volume of Biometrically Authenticated Remote Mobile Payments, in billions, 2022e & 2027f
      • Number of Mobile Contactless Transactions, in billions, 2021e & 2023f
      • Proximity Mobile Payment Users Worldwide, in millions, and Year-on-Year Change, in %, 2020-2025f
      • Proximity Mobile Payment User Penetration, in % of Smartphone Users, 2020-2025f
      • Number of Mobile Wallet Users, by Region, in millions, 2020 & 2025f
      • Proximity Mobile Payment Users in Select Countries, in % of Smartphone Users, 2021e
      • Payment Methods Accepted by Online Merchants, by Already Accepted and Planned, in % of Online Merchants, February 2022
      • Breakdown of Digital Banking Fraudulent Transactions, by Channel, incl. Mobile App, in %, Q3 2019 - Q2 2021

3. Europe

  • 3.1. Regional
      • Online & Mobile Payment Trends, July 2022
      • Number of Mobile Wallets in Use, by Central & East Europe and West Europe, in millions, 2020-2025f
      • Breakdown of Payment Methods Preferred in B2C E-Commerce, in % of Online Shoppers, by Selected Countries, November 2021
      • Share of Payment Methods Used In-store in the Past 12 Months, in % of Consumers, July 2021
      • Breakdown of Preferred Electronic Payment Methods for In-store Purchases, in % of Consumers, July 2021
      • Breakdown of Preferred Electronic Payment Methods for In-store Purchases, in % of Consumers, by Generation, July 2021
      • Share of Consumers Who Would Support the Mandatory Acceptance of Digital Payments, in %, July 2021
  • 3.2. Advanced Markets
    • 3.2.1. UK
      • Breakdown of Payment Methods Preferred in B2C E-Commerce, in % of Online Shoppers, November 2021
      • BNPL Services Used, in % of Respondents, 2020 & 2021
      • Most Popular Financial Service Brands, in % of Consumers, Q1 2022
      • Share of Respondents Who Feel Safer Paying With Mobile Phone Because of Security Features, in %, May 2022
      • Number of Proximity Mobile Payment Users, in millions, and Year-on-Year Change, in %, 2019-2025f
      • Number of Proximity Mobile Payment Users, in millions, and in % of total population, 2019-2025f
      • Contactless Payments, in % of Overall Payment Transactions, 2021e
      • Use of Contactless Means of Payment, in % of Respondents, May 2022
    • 3.2.2. Germany
      • Breakdown of B2C E-Commerce Sales by Payment Methods, in %, 2021
      • Top Payment Methods Offered in Online Stores, in % of Online Retailers, February 2021
      • Online Payment Methods Used Regularly, in % of Consumers, November 2021
      • Online Payment Methods Used Regularly, in % of Consumers, by Age Group, November 2021
      • Payment Methods Preferred in B2C E-Commerce, by Purchase Price, in % of Online Shoppers, July 2021
    • 3.2.3. France
      • Breakdown of Payment Methods Preferred in B2C E-Commerce, in % of Online Shoppers, November 2021
      • Payment Methods Trusted, in % of Internet Users, October 2021
      • Top Payment Application to be Used in the Future, incl. Paylib, Google Pay and Apple Pay, in % of Adults, January 2021
      • Share of Adults Who Trust Mobile Payments, in %, January 2021
      • Top Barriers for Using Mobile Payments in a Store, in % of Adults, January 2021
      • Fraud Risks in Payment Methods, by Type, and by Importance Degree, in % of Adults, October 2021
    • 3.2.4. Spain
      • Top 3 Payment Methods Used in B2C E-Commerce, in % of Online Shoppers, 2020 & 2021
    • 3.2.5. Italy
      • Breakdown of Payment Methods Preferred in B2C E-Commerce, in % of Online Shoppers, 2021
      • Value of Mobile and Wearable Payments, in EUR billion, 2020 & 2021
      • Value of Digital Payments, in EUR billion, 2020 & 2021
    • 3.2.6. Norway
      • Payment Methods in B2C E-Commerce, by Used and Preferred, in % of Online Shoppers, 2021
    • 3.2.7. Denmark
      • Payment Methods in B2C E-Commerce, by Used and Preferred, in % of Online Shoppers, 2021
    • 3.2.8. Austria
      • Breakdown of Payment Methods Preferred in B2C E-Commerce, in % of Online Shoppers, 2021
  • 3.3. Emerging Markets
    • 3.3.1. Poland
      • Mobile Payment User Penetration, in % of Internet Users, 2020 & 2021
      • Payment Methods Used in B2C E-Commerce, in % of Online Shoppers, by Age Group, June 2021
      • Problems Encountered When Making B2C E-Commerce Purchases Via Mobile, incl. Payment-Related, in % of Mobile Shoppers, June 2021
    • 3.3.2. Turkey
      • Number and Value of Contactless Mobile Transactions, in millions, and Value, in TRY million, Q1 2020 - Q1 2022
    • 3.3.3. Czech Republic
      • Applications Used for Mobile Payments, in % of Mobile Payment Users, March 2021
      • Payment Methods Used in B2C E-Commerce, in % of Internet Users, March 2021
      • Share of Internet Users Who Would Prefer Paying Contactless When Given the Option, in %, March 2021
    • 3.3.4. Portugal
      • Mobile Payment Use Penetration, in % of Banked Internet User Population, 2020 & 2021
      • Payment Methods Preferred in B2C E-Commerce, in % of Online Shoppers, November 2021
    • 3.3.5. Bulgaria
      • Share of Online Businesses Experiencing Increase in Sales Share Attributed to a Payment Method, by Payment Method Used, in %, November 2021