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市場調査レポート
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1733023

アニメの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2025年から2033年までの予測

Global Anime Market Research Report- Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2025 to 2033


出版日
ページ情報
英文 144 Pages
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即日から翌営業日
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.87円
アニメの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2025年から2033年までの予測
出版日: 2025年05月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界のアニメの市場規模は、2024年の369億3,000万米ドルから2033年には796億9,000万米ドルに成長し、2026年から2033年の予測期間中に8.92%のCAGR(年間平均成長率)を記録すると予測されています。

アニメ市場は、日本のアニメの世界の人気の高まりとその文化的影響によって、ルネッサンスを経験しています。ストリーミング・プラットフォームがサービスを拡大するにつれて、アニメは海外の視聴者にもアクセスしやすくなり、視聴者数とファン数の急増につながっています。この成長は、愛好家の活気あるコミュニティを育むだけでなく、日本のスタジオと世界のコンテンツクリエイターとのコラボレーションを促進しています。アニメ市場の将来は、多様なストーリーテリングと革新的なアニメーション技術が流入し、より幅広い層にアピールし、全体的な視聴体験を向上させると思われます。

さらに、人気アニメシリーズに関連したグッズやコレクターズアイテムの台頭も、市場の拡大に貢献しています。ファンは、フィギュアからアパレルに至るまで、お気に入りの番組との結びつきを高める高品質の商品を求めるようになっています。この動向は、スタジオやディストリビューターが、ライセンシング契約やパートナーシップに投資することを促し、収益性の高い商品セグメントを活用しています。アニメ市場が成長し続けるにつれ、eコマースプラットフォームの統合は、これらの商品へのアクセスを容易にし、消費者のエンゲージメントと収益創出をさらに促進すると思われます。

さらに、アニメが合法的なアートフォームであるという認識の高まりは、主流メディアにおけるアニメの受容に影響を与えています。映画祭や映画賞はアニメの芸術性と物語性の深さを認め始めており、アニメ業界により大きな評価と投資の道を開いています。アニメが文化の壁を破り続けるにつれて、多様な視聴者に対応するための新しいジャンルやフォーマットが登場し、市場は進化していくと予想されます。アニメ市場の将来展望は明るく、イノベーション、コラボレーション、そしてアニメーションを通じたストーリーテリングの芸術への深い理解を特徴としています。

当社のレポートは、様々な産業や市場に関する包括的で実用的な洞察をクライアントに提供するために、細心の注意を払って作成されています。各レポートは、市場情勢を完全に理解するために、いくつかの重要な要素を含んでいます:

市場概要:定義、分類、業界の現状など、市場に関する詳細なイントロダクション。

市場力学:市場成長に影響を与える主な促進要因・抑制要因・機会・課題を詳細に分析します。このセクションでは、技術の進歩、規制の変更、新たな動向などの要因を検証します。

セグメンテーション分析:製品タイプ、用途、エンドユーザー、地域などの基準に基づき、市場を明確なセグメントに内訳。この分析により、各セグメントの業績と将来性を明らかにします。

競合情勢:市場シェア、製品ポートフォリオ、戦略的イニシアティブ、財務実績など、主要市場プレイヤーの包括的評価。主要企業が採用する競合力学と主要戦略に関する考察を提供します。

市場予測:過去のデータと現在の市場状況に基づき、一定期間における市場規模と成長動向を予測します。これには、定量的分析と将来の市場軌跡を示すグラフ表示が含まれます。

地域分析:地域ごとの市場パフォーマンスを評価し、主要市場や地域動向を明らかにします。地域の市場力学とビジネスチャンスを理解するのに役立ちます。

新たな動向と機会:現在の市場動向と新たな市場動向、技術革新、潜在的な投資対象分野を特定します。将来の市場開拓と成長見通しに関する洞察を提供します。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 アニメ産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 機会
  • 業界動向
  • ファイブフォース分析
  • 市場の魅力分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤーリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 世界のアニメ市場分析:タイプ別

  • タイプ別概要
  • タイプ別過去・予測データ分析
  • テレビ
  • フィルム
  • ビデオ
  • インターネット配信
  • マーチャンダイジング
  • 音楽
  • パチンコ
  • ライブ・エンタテインメント

第6章 世界のアニメ市場分析:アニメジャンル別

  • アニメジャンル別概要
  • アニメジャンル別過去・予測データ分析
  • アクション・アドベンチャー
  • SF・ファンタジー
  • ロマンスとドラマ
  • スポーツ
  • その他

第7章 世界のアニメ市場分析:ソリューション別

  • ソリューション別概要
  • ソリューション別過去・予測データ分析
  • アニメ制作ソフトウェア
  • アニメ制作サービス

第8章 世界のアニメ市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米の売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州セグメント別
    • 欧州国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋地域セグメント別
    • アジア太平洋地域国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカセグメント別
    • ラテンアメリカ国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカセグメント別
    • 中東・アフリカ国別一覧
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第9章 アニメ企業の競合情勢

  • アニメ市場の競合
  • 提携/協力/合意
  • 合併と買収
  • 新製品発売
  • その他の開発

第10章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • Toei Animation Co. Ltd.
  • Studio Ghibli Inc.
  • Production I.G Inc.
  • Sunrise Inc.
  • Bones Inc.
  • Kyoto Animation Co. Ltd.
  • Madhouse Inc.
  • Pierrot Co. Ltd.
  • P.A. Works
  • Funimation
  • Crunchyroll
  • VIZ Media LLC
  • Aniplex Of America Inc
  • Manga Entertainment LLC
  • Discotek Media
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers: Impact Analysis
  • Restraints: Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • Analysis By Type (USD MN)
  • T.V. Market Sales By Geography (USD MN)
  • Movie Market Sales By Geography (USD MN)
  • Video Market Sales By Geography (USD MN)
  • Internet Distribution Market Sales By Geography (USD MN)
  • Merchandising Market Sales By Geography (USD MN)
  • Music Market Sales By Geography (USD MN)
  • Pachinko Market Sales By Geography (USD MN)
  • Live Entertainment Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By Anime Genre (USD MN)
  • Action and Adventure Market Sales By Geography (USD MN)
  • Sci-Fi and Fantasy Market Sales By Geography (USD MN)
  • Romance and Drama Market Sales By Geography (USD MN)
  • Sports Market Sales By Geography (USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By Solution (USD MN)
  • Anime Creation Software Market Sales By Geography (USD MN)
  • Anime Creation Services Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Anime Market Sales By Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United States Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate By Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Anime Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Anime Market Size, By Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis By Type
  • Market Attractiveness Analysis By Anime Genre
  • Market Attractiveness Analysis By Solution
  • Market Attractiveness Analysis By Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis By Type (USD MN)
  • T.V. Market Sales By Geography (USD MN)
  • Movie Market Sales By Geography (USD MN)
  • Video Market Sales By Geography (USD MN)
  • Internet Distribution Market Sales By Geography (USD MN)
  • Merchandising Market Sales By Geography (USD MN)
  • Music Market Sales By Geography (USD MN)
  • Pachinko Market Sales By Geography (USD MN)
  • Live Entertainment Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By Anime Genre (USD MN)
  • Action and Adventure Market Sales By Geography (USD MN)
  • Sci-Fi and Fantasy Market Sales By Geography (USD MN)
  • Romance and Drama Market Sales By Geography (USD MN)
  • Sports Market Sales By Geography (USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By Solution (USD MN)
  • Anime Creation Software Market Sales By Geography (USD MN)
  • Anime Creation Services Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Sales (USD MN)
  • North America Market Sales (USD MN)
  • Europe Market Sales (USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (USD MN)
  • Latin America Market Sales (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11219572

Global Anime Market size is anticipated to grow from USD 36.93 Billion in 2024 to USD 79.69 Billion by 2033, showcasing a robust Compound Annual Growth Rate (CAGR) of 8.92% during the forecast period of 2026 to 2033.

The Anime Market is experiencing a renaissance, driven by the increasing global popularity of Japanese animation and its cultural impact. As streaming platforms expand their offerings, anime is becoming more accessible to international audiences, leading to a surge in viewership and fan engagement. This growth is not only fostering a vibrant community of enthusiasts but also encouraging collaborations between Japanese studios and global content creators. The future of the Anime Market will likely see an influx of diverse storytelling and innovative animation techniques, appealing to a broader demographic and enhancing the overall viewing experience.

Furthermore, the rise of merchandise and collectibles associated with popular anime series is contributing to the market's expansion. Fans are increasingly seeking high-quality products, from figurines to apparel, which enhances their connection to their favorite shows. This trend is prompting studios and distributors to invest in licensing agreements and partnerships that capitalize on the lucrative merchandise segment. As the Anime Market continues to grow, the integration of e-commerce platforms will facilitate easier access to these products, further driving consumer engagement and revenue generation.

Additionally, the increasing recognition of anime as a legitimate art form is influencing its acceptance in mainstream media. Film festivals and awards are beginning to acknowledge the artistic and narrative depth of anime, paving the way for more significant recognition and investment in the industry. As anime continues to break cultural barriers, the market is expected to evolve, with new genres and formats emerging to cater to diverse audiences. The future of the Anime Market is bright, characterized by innovation, collaboration, and a deepening appreciation for the art of storytelling through animation.

Our reports are meticulously crafted to provide clients with comprehensive and actionable insights into various industries and markets. Each report encompasses several critical components to ensure a thorough understanding of the market landscape:

Market Overview: A detailed introduction to the market, including definitions, classifications, and an overview of the industry's current state.

Market Dynamics: In-depth analysis of key drivers, restraints, opportunities, and challenges influencing market growth. This section examines factors such as technological advancements, regulatory changes, and emerging trends.

Segmentation Analysis: Breakdown of the market into distinct segments based on criteria like product type, application, end-user, and geography. This analysis highlights the performance and potential of each segment.

Competitive Landscape: Comprehensive assessment of major market players, including their market share, product portfolio, strategic initiatives, and financial performance. This section provides insights into the competitive dynamics and key strategies adopted by leading companies.

Market Forecast: Projections of market size and growth trends over a specified period, based on historical data and current market conditions. This includes quantitative analyses and graphical representations to illustrate future market trajectories.

Regional Analysis: Evaluation of market performance across different geographical regions, identifying key markets and regional trends. This helps in understanding regional market dynamics and opportunities.

Emerging Trends and Opportunities: Identification of current and emerging market trends, technological innovations, and potential areas for investment. This section offers insights into future market developments and growth prospects.

SEGMENTATION COVERED IN THE REPORT

By Type

  • T.V.
  • Movie
  • Video
  • Internet Distribution
  • Merchandising
  • Music
  • Pachinko
  • Live Entertainment

By Anime Genre

  • Action and Adventure
  • Sci-Fi and Fantasy
  • Romance and Drama
  • Sports
  • Others

By Solution

  • Anime Creation Software
  • Anime Creation Services
  • COMPANIES PROFILED
  • Toei Animation Co. Ltd.
  • Studio Ghibli Inc.
  • Production I.G Inc.
  • Sunrise Inc.
  • Bones Inc.
  • Kyoto Animation Co. Ltd.
  • Madhouse Inc.
  • Pierrot Co. Ltd.
  • P.A. Works
  • Funimation
  • Crunchyroll
  • VIZ Media LLC
  • Aniplex of America Inc
  • Manga Entertainment LLC
  • Discotek Media
  • The above list can be customized.

TABLE OF CONTENTS

1. PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1 Objective
    • 1.1.2 Target Audience
    • 1.1.3 Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1 Market Research Process
    • 1.3.2 Market Research Methodology

2. EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3. ANIME INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Poerter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Type
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Anime Genre
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Solution
    • 3.7.4 Market Attractiveness Analysis By Region

4. VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1 List of Raw Materials
    • 4.2.2 Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3 Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1 Direct Marketing
    • 4.4.2 Indirect Marketing
    • 4.4.3 Marketing Channel Development Trend

5. GLOBAL ANIME MARKET ANALYSIS BY TYPE

  • 5.1. Overview By Type
  • 5.2. Historical and Forecast Data Analysis By Type
  • 5.3. T.V. Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.4. Movie Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.5. Video Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.6. Internet Distribution Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.7. Merchandising Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.8. Music Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.9. Pachinko Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.10. Live Entertainment Historic and Forecast Sales By Regions

6. GLOBAL ANIME MARKET ANALYSIS BY ANIME GENRE

  • 6.1. Overview By Anime Genre
  • 6.2. Historical and Forecast Data Analysis By Anime Genre
  • 6.3. Action and Adventure Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.4. Sci-Fi and Fantasy Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.5. Romance and Drama Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.6. Sports Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.7. Others Historic and Forecast Sales By Regions

7. GLOBAL ANIME MARKET ANALYSIS BY SOLUTION

  • 7.1. Overview By Solution
  • 7.2. Historical and Forecast Data Analysis By Solution
  • 7.3. Anime Creation Software Historic and Forecast Sales By Regions
  • 7.4. Anime Creation Services Historic and Forecast Sales By Regions

8. GLOBAL ANIME MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Regional Outlook
  • 8.2. Introduction
  • 8.3. North America Sales Analysis
    • 8.3.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.3.2 North America By Segment Sales Analysis
    • 8.3.3 North America By Country Sales Analysis
    • 8.3.4 United States Sales Analysis
    • 8.3.5 Canada Sales Analysis
    • 8.3.6 Mexico Sales Analysis
  • 8.4. Europe Sales Analysis
    • 8.4.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.4.2 Europe By Segment Sales Analysis
    • 8.4.3 Europe By Country Sales Analysis
    • 8.4.4 United Kingdom Sales Analysis
    • 8.4.5 France Sales Analysis
    • 8.4.6 Germany Sales Analysis
    • 8.4.7 Italy Sales Analysis
    • 8.4.8 Russia Sales Analysis
    • 8.4.9 Rest Of Europe Sales Analysis
  • 8.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 8.5.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.5.2 Asia Pacific By Segment Sales Analysis
    • 8.5.3 Asia Pacific By Country Sales Analysis
    • 8.5.4 China Sales Analysis
    • 8.5.5 India Sales Analysis
    • 8.5.6 Japan Sales Analysis
    • 8.5.7 South Korea Sales Analysis
    • 8.5.8 Australia Sales Analysis
    • 8.5.9 South East Asia Sales Analysis
    • 8.5.10 Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 8.6. Latin America Sales Analysis
    • 8.6.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.6.2 Latin America By Segment Sales Analysis
    • 8.6.3 Latin America By Country Sales Analysis
    • 8.6.4 Brazil Sales Analysis
    • 8.6.5 Argentina Sales Analysis
    • 8.6.6 Peru Sales Analysis
    • 8.6.7 Chile Sales Analysis
    • 8.6.8 Rest of Latin America Sales Analysis
  • 8.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 8.7.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.7.2 Middle East & Africa By Segment Sales Analysis
    • 8.7.3 Middle East & Africa By Country Sales Analysis
    • 8.7.4 Saudi Arabia Sales Analysis
    • 8.7.5 UAE Sales Analysis
    • 8.7.6 Israel Sales Analysis
    • 8.7.7 South Africa Sales Analysis
    • 8.7.8 Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

9. COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE ANIME COMPANIES

  • 9.1. Anime Market Competition
  • 9.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 9.3. Merger And Acquisitions
  • 9.4. New Product Launch
  • 9.5. Other Developments

10. COMPANY PROFILES OF ANIME INDUSTRY

  • 10.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 10.2. Market Concentration Rate
  • 10.3. Toei Animation Co. Ltd.
    • 10.3.1 Company Overview
    • 10.3.2 Company Revenue
    • 10.3.3 Products
    • 10.3.4 Recent Developments
  • 10.4. Studio Ghibli Inc.
    • 10.4.1 Company Overview
    • 10.4.2 Company Revenue
    • 10.4.3 Products
    • 10.4.4 Recent Developments
  • 10.5. Production I.G Inc.
    • 10.5.1 Company Overview
    • 10.5.2 Company Revenue
    • 10.5.3 Products
    • 10.5.4 Recent Developments
  • 10.6. Sunrise Inc.
    • 10.6.1 Company Overview
    • 10.6.2 Company Revenue
    • 10.6.3 Products
    • 10.6.4 Recent Developments
  • 10.7. Bones Inc.
    • 10.7.1 Company Overview
    • 10.7.2 Company Revenue
    • 10.7.3 Products
    • 10.7.4 Recent Developments
  • 10.8. Kyoto Animation Co. Ltd.
    • 10.8.1 Company Overview
    • 10.8.2 Company Revenue
    • 10.8.3 Products
    • 10.8.4 Recent Developments
  • 10.9. Madhouse Inc.
    • 10.9.1 Company Overview
    • 10.9.2 Company Revenue
    • 10.9.3 Products
    • 10.9.4 Recent Developments
  • 10.10. Pierrot Co. Ltd.
    • 10.10.1 Company Overview
    • 10.10.2 Company Revenue
    • 10.10.3 Products
    • 10.10.4 Recent Developments
  • 10.11. P.A. Works
    • 10.11.1 Company Overview
    • 10.11.2 Company Revenue
    • 10.11.3 Products
    • 10.11.4 Recent Developments
  • 10.12. Funimation
    • 10.12.1 Company Overview
    • 10.12.2 Company Revenue
    • 10.12.3 Products
    • 10.12.4 Recent Developments
  • 10.13. Crunchyroll
    • 10.13.1 Company Overview
    • 10.13.2 Company Revenue
    • 10.13.3 Products
    • 10.13.4 Recent Developments
  • 10.14. VIZ Media LLC
    • 10.14.1 Company Overview
    • 10.14.2 Company Revenue
    • 10.14.3 Products
    • 10.14.4 Recent Developments
  • 10.15. Aniplex Of America Inc
    • 10.15.1 Company Overview
    • 10.15.2 Company Revenue
    • 10.15.3 Products
    • 10.15.4 Recent Developments
  • 10.16. Manga Entertainment LLC
    • 10.16.1 Company Overview
    • 10.16.2 Company Revenue
    • 10.16.3 Products
    • 10.16.4 Recent Developments
  • 10.17. Discotek Media
    • 10.17.1 Company Overview
    • 10.17.2 Company Revenue
    • 10.17.3 Products
    • 10.17.4 Recent Developments

Note - In company profiling, financial details and recent developments are subject to availability or might not be covered in the case of private companies