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市場調査レポート
商品コード
1611629

北米のアニメ市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、ジャンル別、セグメント予測、2025年~2030年

North America Anime Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (T.V., Movie, Video, Internet Distribution, Merchandising, Music, Pachinko, Live Entertainment), By Genre, And Segment Forecasts, 2025 - 2030


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~10営業日
カスタマイズ可能
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北米のアニメ市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、ジャンル別、セグメント予測、2025年~2030年
出版日: 2024年11月06日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

北米のアニメ市場規模と動向:

北米のアニメ市場の規模は2024年に36億8,920万米ドルと推計され、2025年から2030年にかけてCAGR 18.5%で成長すると予測されています。

この市場の主な原動力は、北米の多様な視聴者の間でアニメ人気が高まっていることと、ストリーミングプラットフォームの拡大です。加えて、アニメのマーチャンダイジングの人気が高まっており、ファンのエンゲージメントの増加、入手可能な商品の多様性、アニメ体験をスクリーンの外まで拡大するマーチャンダイジングの役割などが相まって、今後数年間の市場成長をさらに促進すると予想されます。

Anime Expo、Otakon、FanimeConのようなアニメコンベンションは、ファンにお気に入りのフランチャイズと関わる機会を提供し、ベンダーから直接ライセンス商品を購入することで、市場成長を促進する重要な役割を果たしています。このようなイベントは、アニメ文化のコミュニティへの参加と興奮を促進すると同時に、マーチャンダイザーがより多くのオーディエンスに効果的にリーチすることを可能にしています。このようなコンベンションへの参加者の増加は、アニメへの強い関心を示しており、それがグッズの売上増加につながり、市場の成長を後押ししています。

加えて、アニメーションの技術や手法の進歩は、アニメの制作や体験のあり方に革命をもたらしています。改良されたソフトウェアやツールは、より高い制作品質と視覚的に美しいコンテンツを可能にし、熱心なファンや新しい視聴者の注目を集めます。仮想現実(VR)や拡張現実(AR)技術の台頭は、没入型のストーリーテリングに新たな機会をもたらし、ファンが革新的な方法でお気に入りのシリーズやキャラクターと関わることを可能にしています。このような技術の進化はアニメの未来を形成し、北米のクリエイターと消費者にエキサイティングな展望を提供すると期待されています。

さらに、ユニークなアイテムを集めたいというファンの願望が、市場の特定セグメントで大きな成長を促しており、特にフィギュアや限定グッズが市場拡大を牽引しています。各社は、希少性やディテールに価値を見いだすコレクターに特化した限定商品を生産するようになっています。この動向は、コレクターが自分のコレクションを紹介するソーシャルメディアプラットフォームによってさらに促進され、他のコレクターが同様の製品に投資することを促すコミュニティ意識を生み出し、それによって市場の成長を後押ししています。

さらに、北米のアニメ市場では国際的なコラボレーションの影響が顕著になってきています。日本のアニメスタジオと欧米の制作企業との提携は、異なる文化要素やストーリーテリング技術を融合させたハイブリッドなプロジェクトの創造につながっています。このようなコラボレーションは、コンテンツを充実させるだけでなく、より幅広い視聴者に応えるものであり、エンターテインメント産業の相互接続の高まりを反映しています。この動向は、市場の拡大をさらに促進すると予想されます。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 北米のアニメ市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
  • 市場力学
    • 市場 促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 技術的課題
  • 北米のアニメ市場分析ツール
    • テクノロジー分析 - ポーターのファイブフォース分析
    • PESTEL分析

第4章 北米のアニメ市場:タイプ別の推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 北米のアニメ市場:タイプ別の変動分析、2024年および2030年
  • テレビ
  • フィルム
  • ビデオ
  • インターネット配信
  • マーチャンダイズ
  • 音楽
  • パチンコ

第5章 北米のアニメ市場:ジャンル別の推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 北米のアニメ市場:ジャンル別の変動分析、2024年および2030年
  • アクション&アドベンチャー
  • SFとファンタジー
  • ロマンスとドラマ
  • スポーツ
  • その他

第6章 地域別の推定・動向分析

  • 北米のアニメ市場:地域別展望
  • 米国
  • カナダ

第7章 競合情勢

  • 企業分類
  • 企業の市場ポジショニング
  • 企業ヒートマップ分析
  • 企業プロファイル/上場企業
    • Atomic Flare
    • Crunchyroll(Sony Pictures Entertainment Inc.)
    • Discotek Media
    • Sentai Film Works(AMC Networks)
    • Viz Media, LLC
    • Atomic Flare
    • Bandai Namco Filmworks Inc.
    • The Walt Disney Company
    • Toei Animation Inc.
    • Lionsgate Entertainment Corp.
    • Eleven Arts
    • Good Smile Company, Inc.
    • Bioworld Merchandising, Inc.
図表

List of Tables

  • Table 1 North America anime market size estimates & forecasts 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 2 North America anime market, by type 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 3 North America anime market, by genre 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 4 T.V. market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 5 Movie market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 6 Video market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 7 Internet distribution market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 8 Merchandising market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 9 Music market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 10 Pachinko market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 11 Live entertainment market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 12 Action & adventure market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 13 Sci-Fi & fantasy market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 14 Romance & drama market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 15 Sports market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 16 Others market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 17 North America Anime Market, by type 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 18 North America Anime Market, by genre 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 19 U.S. anime market, by type 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 20 U.S. anime market, by genre 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 21 Canada anime market, by type 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 22 Canada anime market, by genre 2018 - 2030 (USD Million)

List of Figures

  • Fig. 1 North America anime market segmentation
  • Fig. 2 Information procurement
  • Fig. 3 Data analysis models
  • Fig. 4 Market formulation and validation
  • Fig. 5 Data validating & publishing
  • Fig. 6 North America anime market snapshot
  • Fig. 7 North America anime market segment snapshot
  • Fig. 8 North America anime market competitive landscape snapshot
  • Fig. 9 Market research process
  • Fig. 10 Market driver relevance analysis (current & future impact)
  • Fig. 11 Market restraint relevance analysis (current & future impact)
  • Fig. 12 North America anime market, by type, key takeaways
  • Fig. 13 North America anime market, by type, market share, 2024 & 2030
  • Fig. 14 T.V. market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 15 Movie market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 16 Video market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 17 Internet distribution market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 18 Merchandising market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 19 Music market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 20 Pachinko market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 21 Live Entertainment market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 22 North America anime market, by genre, key takeaways
  • Fig. 23 North America anime market, by genre, market share, 2024 & 2030
  • Fig. 24 Action & adventure market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 25 Sci-Fi & fantasy market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 26 Romance & drama market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 27 Sports market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 28 Others market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 29 North America Anime Market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 30 U.S anime market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 31 Canada anime market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 32 Strategic framework
目次
Product Code: GVR-4-68040-485-4

North America Anime Market Size & Trends:

The North America anime market size was estimated at USD 3,689.2 million in 2024 and is projected to grow at a CAGR of 18.5% from 2025 to 2030. The market is primarily driven by the increasing popularity of anime among a diverse audience in North America and the growing expansion of streaming platforms. In addition, the rising popularity of anime merchandising, driven by a combination of increasing fan engagement, the diversity of products available, and the role of merchandise in extending the anime experience beyond the screen, is expected to further fuel the market growth in the coming years.

Anime conventions such as Anime Expo, Otakon, and FanimeCon play a crucial role in driving market growth by providing fans with opportunities to engage with their favorite franchises and purchase licensed merchandise directly from vendors. Such events foster community engagement and excitement around anime culture while allowing merchandisers to reach larger audiences effectively. The rise in attendance at these conventions indicates a robust interest in anime that translates into increased sales for merchandise, thereby boosting market growth.

In addition, the advancements in animation technology and techniques are revolutionizing the way anime is produced and experienced. Improved software and tools allow for higher production quality and more visually stunning content, capturing the attention of both dedicated fans and new viewers. The rise of virtual reality (VR) and augmented reality (AR) technologies presents new opportunities for immersive storytelling, allowing fans to engage with their favorite series and characters in innovative ways. This technological evolution is expected to shape the future of anime, offering exciting prospects for creators and consumers of North America.

Furthermore, the desire among fans to collect unique items drives significant growth within specific segments of the market, particularly figurines and limited-edition merchandise is driving the market expansion. Companies are increasingly producing exclusive items that cater specifically to collectors who value rarity and detail in their purchases. This trend is further fueled by social media platforms where collectors showcase their collections, creating a sense of community that encourages others to invest in similar products, thereby driving market growth.

Moreover, the impact of international collaborations is becoming more pronounced within the North America anime market. Partnerships between Japanese anime studios and Western production companies have led to the creation of hybrid projects that blend different cultural elements and storytelling techniques. These collaborations enhance the content as well as cater to a broader audience, reflecting the increasing interconnectedness of the entertainment industry. This trend is expected to further fuel the market expansion.

North America Anime Market Report Segmentation

This report forecasts revenue growth at global, regional, and country levels and provides an analysis of the latest technology trends in each of the sub-segments from 2018 to 2030. For this study, Grand View Research has segmented the North America anime market report based on type and genre:

  • Type Outlook (Revenue, USD Million, 2018 - 2030)
  • T.V.
  • Movie
  • Video
  • Internet Distribution
  • Merchandising
  • Music
  • Pachinko
  • Live Entertainment
  • Genre Outlook (Revenue, USD Million, 2018 - 2030)
  • Action & Adventure
  • Sci-Fi & Fantasy
  • Romance & Drama
  • Sports
  • Others
  • Regional Outlook (Revenue, USD Million, 2018 - 2030)
  • U.S.
  • Canada

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Market Definitions
    • 1.2.1. Information analysis
    • 1.2.2. Market formulation & data visualization
    • 1.2.3. Data validation & publishing
  • 1.3. Research Scope and Assumptions
    • 1.3.1. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. North America Anime Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Market Dynamics
    • 3.2.1. Market Driver Analysis
    • 3.2.2. Market Restraint Analysis
    • 3.2.3. Technology Challenge
  • 3.3. North America Anime Market Analysis Tools
    • 3.3.1. Technology Analysis - Porter's
      • 3.3.1.1. Bargaining power of the suppliers
      • 3.3.1.2. Bargaining power of the buyers
      • 3.3.1.3. Threats of substitution
      • 3.3.1.4. Threats from new entrants
      • 3.3.1.5. Competitive rivalry
    • 3.3.2. PESTEL Analysis
      • 3.3.2.1. Political landscape
      • 3.3.2.2. Economic and social landscape
      • 3.3.2.3. Technological landscape

Chapter 4. North America Anime Market: Type Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Segment Dashboard
  • 4.2. North America Anime Market: Product Movement Analysis, USD Million, 2024 & 2030
  • 4.3. T.V.
    • 4.3.1. T.V. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.4. Movie
    • 4.4.1. Movie Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.5. Video
    • 4.5.1. Video Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.6. Internet Distribution
    • 4.6.1. Internet Distribution Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.7. Merchandising
    • 4.7.1. Merchandising Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.8. Music
    • 4.8.1. Music Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.9. Pachinko
    • 4.9.1. Pachinko Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 5. North America Anime Market: Genre Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. North America Anime Market: Genre Movement Analysis, USD Million, 2024 & 2030
  • 5.3. Action & Adventure
    • 5.3.1. Action & Adventure Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Sci-Fi & Fantasy
    • 5.4.1. Sci-Fi & Fantasy Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.5. Romance & Drama
    • 5.5.1. Romance & Drama Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.6. Sports
    • 5.6.1. Sports Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.7. Others
    • 5.7.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Regional Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. North America Anime Market: Regional Outlook
  • 6.2. U.S.
    • 6.2.1. U.S. Anime Market Estimates & Forecasts (USD Million)
  • 6.3. Canada
    • 6.3.1. Canada Anime Market Estimates & Forecasts (USD Million)

Chapter 7. Competitive Landscape

  • 7.1. Company Categorization
  • 7.2. Company Market Positioning
  • 7.3. Company Heat Map Analysis
  • 7.4. Company Profiles/Listing
    • 7.4.1. Atomic Flare
      • 7.4.1.1. Participant's Overview
      • 7.4.1.2. Financial Performance
      • 7.4.1.3. Product Benchmarking
      • 7.4.1.4. Strategic Initiatives
    • 7.4.2. Crunchyroll (Sony Pictures Entertainment Inc.)
      • 7.4.2.1. Participant's Overview
      • 7.4.2.2. Financial Performance
      • 7.4.2.3. Product Benchmarking
      • 7.4.2.4. Strategic Initiatives
    • 7.4.3. Discotek Media
      • 7.4.3.1. Participant's Overview
      • 7.4.3.2. Financial Performance
      • 7.4.3.3. Product Benchmarking
      • 7.4.3.4. Strategic Initiatives
    • 7.4.4. Sentai Film Works (AMC Networks)
      • 7.4.4.1. Participant's Overview
      • 7.4.4.2. Financial Performance
      • 7.4.4.3. Product Benchmarking
      • 7.4.4.4. Strategic Initiatives
    • 7.4.5. Viz Media, LLC
      • 7.4.5.1. Participant's Overview
      • 7.4.5.2. Financial Performance
      • 7.4.5.3. Product Benchmarking
      • 7.4.5.4. Strategic Initiatives
    • 7.4.6. Atomic Flare
      • 7.4.6.1. Participant's Overview
      • 7.4.6.2. Financial Performance
      • 7.4.6.3. Product Benchmarking
      • 7.4.6.4. Strategic Initiatives
    • 7.4.7. Bandai Namco Filmworks Inc.
      • 7.4.7.1. Participant's Overview
      • 7.4.7.2. Financial Performance
      • 7.4.7.3. Product Benchmarking
      • 7.4.7.4. Strategic Initiatives
    • 7.4.8. The Walt Disney Company
      • 7.4.8.1. Participant's Overview
      • 7.4.8.2. Financial Performance
      • 7.4.8.3. Product Benchmarking
      • 7.4.8.4. Strategic Initiatives
    • 7.4.9. Toei Animation Inc.
      • 7.4.9.1. Participant's Overview
      • 7.4.9.2. Financial Performance
      • 7.4.9.3. Product Benchmarking
      • 7.4.9.4. Strategic Initiatives
    • 7.4.10. Lionsgate Entertainment Corp.
      • 7.4.10.1. Participant's Overview
      • 7.4.10.2. Financial Performance
      • 7.4.10.3. Product Benchmarking
      • 7.4.10.4. Strategic Initiatives
    • 7.4.11. Eleven Arts
      • 7.4.11.1. Participant's Overview
      • 7.4.11.2. Financial Performance
      • 7.4.11.3. Product Benchmarking
      • 7.4.11.4. Strategic Initiatives
    • 7.4.12. Good Smile Company, Inc.
      • 7.4.12.1. Participant's Overview
      • 7.4.12.2. Financial Performance
      • 7.4.12.3. Product Benchmarking
      • 7.4.12.4. Strategic Initiatives
    • 7.4.13. Bioworld Merchandising, Inc.
      • 7.4.13.1. Participant's Overview
      • 7.4.13.2. Financial Performance
      • 7.4.13.3. Product Benchmarking
      • 7.4.13.4. Strategic Initiatives