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市場調査レポート
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1771708

米国アニメ市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、ジャンル別、セグメント別予測、2025年~2033年

U.S. Anime Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (TV, Movie, Video, Music, Live Entertainment, Internet Distribution), By Genre (Action & Adventure, Sci-Fi & Fantasy, Romance & Drama, Sports), And Segment Forecasts, 2025 - 2033


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~10営業日
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米国アニメ市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、ジャンル別、セグメント別予測、2025年~2033年
出版日: 2025年06月19日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

米国アニメ市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国のアニメ市場規模は2033年までに79億3,290万米ドルに達し、2025年から2033年までのCAGRは13.0%を記録すると予測されています。

アニメに関連するコンテンツの売上増加と人気の高まりが、予測期間中の市場成長を牽引すると予測されています。海外からの売上は、同市場の大きな収益創出に貢献すると予測されています。さらに、仮想現実(VR)、人工知能(AI)、モノのインターネット(IoT)、拡張現実(AR)などの最新技術の進歩は、可処分所得の増加に関連して、市場の成長を促進する上で重要な役割を果たすと予測されます。

さらに、アニメーション会社は、高品質でユニークなキャラクターを重視したアニマトロニクスやストーリーテリングの制作を目指しています。漫画やコミックは子供たちに強い影響を与えるため、子供たちの成長や創造性に大きな影響を与える可能性があります。主要企業は、子どもの認知能力、問題解決能力、社会的スキルの開拓を助ける漫画やアニメ映画の制作に着手し、市場の成長を後押ししています。

米国市場では、アニメ関連グッズやイベントの増加が顕著な傾向となっています。アニメコンベンション、グッズショップ、アニメフランチャイズとメインストリームブランドとのコラボレーションの人気は、ファン文化の隆盛を示しています。フィギュア、衣類、アクセサリーなどの商品需要が急増し、戦略的パートナーシップや独占リリースにつながっています。さらに、Anime ExpoやComic-Conのようなイベントは、業界発表やファン参加のための重要なプラットフォームとなっています。このことは、予測期間中、米国市場を促進すると予想されます。

米国アニメ市場レポートハイライト

  • マーチャンダイジング部門は、2024年に24%以上の最大市場シェアを占めました。
  • インターネット配信セグメントは、2025年から2033年にかけて最も速いCAGR14%超が見込まれます。
  • アクション&アドベンチャー分野が2024年に最大の市場シェアを占めました。
  • SF・ファンタジー分野は、2025年から2033年にかけて最も速いCAGRを記録すると予想されます。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 米国アニメ市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • テクノロジーチャレンジ
  • 米国アニメ市場分析ツール
    • テクノロジー分析 - ポーターのファイブフォース分析
    • PESTEL分析

第4章 米国アニメ市場:タイプ推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 米国アニメ市場:製品変動分析、2024年および2033年
  • テレビ
  • フィルム
  • ビデオ
  • インターネット配信
  • マーチャンダイジング
  • 音楽
  • パチンコ

第5章 米国アニメ市場:ジャンル推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 米国アニメ市場:ジャンル変動分析、2024年および2033年
  • アクション&アドベンチャー
  • SFとファンタジー
  • ロマンスとドラマ
  • スポーツ
  • その他

第6章 競合情勢

  • 企業分類
  • 企業の市場ポジショニング
  • 企業ヒートマップ分析
  • 企業プロファイル/上場企業
    • Crunchyroll(Sony Pictures Entertainment Inc.)
    • Discotek Media
    • Sentai Film Works(AMC Networks)
    • Viz Media, LLC
    • Atomic Flare
    • Bandai Namco Filmworks Inc.
    • The Walt Disney Company
    • Toei Animation Inc.
    • Lionsgate Entertainment Corp.
    • Eleven Arts
    • Good Smile Company, Inc.
    • Bioworld Merchandising, Inc.
図表

List of Tables

  • Table 1 U.S. anime market size estimates & forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 2 U.S. anime market, by type, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 3 U.S. anime market, by genre, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 4 T.V. market estimates & forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 5 Movie market estimates & forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 6 Video market estimates & forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 7 Internet distribution market estimates & forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 8 Merchandising market estimates & forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 9 Music market estimates & forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 10 Pachinko market estimates & forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 11 Live entertainment market estimates & forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 12 Action & adventure market estimates & forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 13 Sci-Fi & fantasy market estimates & forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 14 Romance & drama market estimates & forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 15 Sports market estimates & forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 16 Others market estimates & forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)

List of Figures

  • Fig. 1 U.S. anime market segmentation
  • Fig. 2 Information procurement
  • Fig. 3 Data analysis models
  • Fig. 4 Market formulation and validation
  • Fig. 5 Data validating & publishing
  • Fig. 6 U.S. anime market snapshot
  • Fig. 7 U.S. anime market segment snapshot
  • Fig. 8 U.S. anime market competitive landscape snapshot
  • Fig. 9 Market research process
  • Fig. 10 Market driver relevance analysis (current & future impact)
  • Fig. 11 Market restraint relevance analysis (current & future impact)
  • Fig. 12 U.S. anime market, by type, key takeaways
  • Fig. 13 U.S. anime market, by type, market share, 2024 & 2033
  • Fig. 14 T.V. market estimates & forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 15 Movie market estimates & forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 16 Video market estimates & forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 17 Internet distribution market estimates & forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 18 Merchandising market estimates & forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 19 Music market estimates & forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 20 Pachinko market estimates & forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 21 Live Entertainment market estimates & forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 22 U.S. anime market, by genre, key takeaways
  • Fig. 23 U.S. anime market, by genre, market share, 2024 & 2033
  • Fig. 24 Action & adventure market estimates & forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 25 Sci-Fi & fantasy market estimates & forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 26 Romance & drama market estimates & forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 27 Sports market estimates & forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 28 Others market estimates & forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 29 Key company categorization
  • Fig. 30 Strategic framework
目次
Product Code: GVR-4-68040-191-1

U.S. Anime Market Growth & Trends:

The U.S. anime market size is expected to reach USD 7,932.9 million by 2033, registering a CAGR of 13.0% from 2025 to 2033, according to a new report by Grand View Research, Inc. The rising sales and increasing popularity of content related to anime is predicted to drive the market's growth over the forecast period. Foreign sales are anticipated to contribute to significant revenue generation in the market. Furthermore, advances in the latest technologies, including Virtual Reality (VR), Artificial Intelligence (AI), Internet of Things (IoT), and Augmented reality (AR), associated with the increasing levels of disposable income, are predicted to play a crucial role in driving the market growth.

Furthermore, animation firms aim to produce animatronics and storytelling with a strong emphasis on high-quality and unique characters. Cartoons and comic books can significantly impact children's growth and creativity since they have such a strong influence over them. Leading companies have begun to produce cartoons and animated films that aid in the development of children's cognitive, problem-solving, and social skills, thereby fueling the market growth.

The rise of anime-related merchandise and events is a prominent trend in the U.S. market. The popularity of anime conventions, merchandise stores, and collaborations between anime franchises and mainstream brands are indicative of a thriving fan culture. The demand for merchandise such as figures, clothing, and accessories has surged, leading to strategic partnerships and exclusive releases. In addition, events like Anime Expo and Comic-Con have become significant platforms for industry announcements and fan engagement. This in turn is expected to propel the U.S. market over the forecast period.

U.S. Anime Market Report Highlights:

  • The merchandising segment held the largest market share of over 24% in 2024.
  • The internet distribution segment is expected to witness the fastest CAGR of over 14% from 2025 to 2033, primarily owing to the ongoing shift towards digital consumption of media.
  • The action & adventure segment held the largest market share in 2024, owing to its widespread appeal and enduring popularity among anime fans.
  • The sci-fi & fantasy segment is expected to register the fastest CAGR from 2025 to 2033.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Market Definitions
    • 1.2.1. Information analysis
    • 1.2.2. Market formulation & data visualization
    • 1.2.3. Data validation & publishing
  • 1.3. Research Scope and Assumptions
    • 1.3.1. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. U.S. Anime Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Market Dynamics
    • 3.2.1. Market Driver Analysis
    • 3.2.2. Market Restraint Analysis
    • 3.2.3. Technology Challenge
  • 3.3. U.S. Anime Market Analysis Tools
    • 3.3.1. Technology Analysis - Porter's
      • 3.3.1.1. Bargaining power of the suppliers
      • 3.3.1.2. Bargaining power of the buyers
      • 3.3.1.3. Threats of substitution
      • 3.3.1.4. Threats from new entrants
      • 3.3.1.5. Competitive rivalry
    • 3.3.2. PESTEL Analysis
      • 3.3.2.1. Political landscape
      • 3.3.2.2. Economic landscape
      • 3.3.2.3. Social landscape
      • 3.3.2.4. Technological landscape
      • 3.3.2.5. Environmental landscape
      • 3.3.2.6. Legal landscape

Chapter 4. U.S. Anime Market: Type Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Segment Dashboard
  • 4.2. U.S. Anime Market: Product Movement Analysis, 2024 & 2033 (USD Million)
  • 4.3. T.V.
    • 4.3.1. T.V. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • 4.4. Movie
    • 4.4.1. Movie Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • 4.5. Video
    • 4.5.1. Video Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • 4.6. Internet Distribution
    • 4.6.1. Internet Distribution Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • 4.7. Merchandising
    • 4.7.1. Merchandising Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • 4.8. Music
    • 4.8.1. Music Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • 4.9. Pachinko
    • 4.9.1. Pachinko Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)

Chapter 5. U.S. Anime Market: Genre Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. U.S. Anime Market: Genre Movement Analysis, 2024 & 2033 (USD Million)
  • 5.3. Action & Adventure
    • 5.3.1. Action & Adventure Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • 5.4. Sci-Fi & Fantasy
    • 5.4.1. Sci-Fi & Fantasy Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • 5.5. Romance & Drama
    • 5.5.1. Romance & Drama Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • 5.6. Sports
    • 5.6.1. Sports Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • 5.7. Others
    • 5.7.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)

Chapter 6. Competitive Landscape

  • 6.1. Company Categorization
  • 6.2. Company Market Positioning
  • 6.3. Company Heat Map Analysis
  • 6.4. Company Profiles/Listing
    • 6.4.1. Crunchyroll (Sony Pictures Entertainment Inc.)
      • 6.4.1.1. Participant's Overview
      • 6.4.1.2. Financial Performance
      • 6.4.1.3. Product Benchmarking
      • 6.4.1.4. Strategic Initiatives
    • 6.4.2. Discotek Media
      • 6.4.2.1. Participant's Overview
      • 6.4.2.2. Financial Performance
      • 6.4.2.3. Product Benchmarking
      • 6.4.2.4. Strategic Initiatives
    • 6.4.3. Sentai Film Works (AMC Networks)
      • 6.4.3.1. Participant's Overview
      • 6.4.3.2. Financial Performance
      • 6.4.3.3. Product Benchmarking
      • 6.4.3.4. Strategic Initiatives
    • 6.4.4. Viz Media, LLC
      • 6.4.4.1. Participant's Overview
      • 6.4.4.2. Financial Performance
      • 6.4.4.3. Product Benchmarking
      • 6.4.4.4. Strategic Initiatives
    • 6.4.5. Atomic Flare
      • 6.4.5.1. Participant's Overview
      • 6.4.5.2. Financial Performance
      • 6.4.5.3. Product Benchmarking
      • 6.4.5.4. Strategic Initiatives
    • 6.4.6. Bandai Namco Filmworks Inc.
      • 6.4.6.1. Participant's Overview
      • 6.4.6.2. Financial Performance
      • 6.4.6.3. Product Benchmarking
      • 6.4.6.4. Strategic Initiatives
    • 6.4.7. The Walt Disney Company
      • 6.4.7.1. Participant's Overview
      • 6.4.7.2. Financial Performance
      • 6.4.7.3. Product Benchmarking
      • 6.4.7.4. Strategic Initiatives
    • 6.4.8. Toei Animation Inc.
      • 6.4.8.1. Participant's Overview
      • 6.4.8.2. Financial Performance
      • 6.4.8.3. Product Benchmarking
      • 6.4.8.4. Strategic Initiatives
    • 6.4.9. Lionsgate Entertainment Corp.
      • 6.4.9.1. Participant's Overview
      • 6.4.9.2. Financial Performance
      • 6.4.9.3. Product Benchmarking
      • 6.4.9.4. Strategic Initiatives
    • 6.4.10. Eleven Arts
      • 6.4.10.1. Participant's Overview
      • 6.4.10.2. Financial Performance
      • 6.4.10.3. Product Benchmarking
      • 6.4.10.4. Strategic Initiatives
    • 6.4.11. Good Smile Company, Inc.
      • 6.4.11.1. Participant's Overview
      • 6.4.11.2. Financial Performance
      • 6.4.11.3. Product Benchmarking
      • 6.4.11.4. Strategic Initiatives
    • 6.4.12. Bioworld Merchandising, Inc.
      • 6.4.12.1. Participant's Overview
      • 6.4.12.2. Financial Performance
      • 6.4.12.3. Product Benchmarking
      • 6.4.12.4. Strategic Initiatives