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市場調査レポート
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1521395

ヘルスケアにおける拡張現実とバーチャルリアリティの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測

Global Augmented Reality & Virtual Reality in Healthcare Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032


出版日
ページ情報
英文 129 Pages
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即日から翌営業日
カスタマイズ可能
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ヘルスケアにおける拡張現実とバーチャルリアリティの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測
出版日: 2024年07月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 129 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

ヘルスケアにおける拡張現実とバーチャルリアリティ市場の世界需要は、2023年の36億7,000万米ドルから2032年には180億2,000万米ドル近くの市場規模に達し、調査期間2024-2032年のCAGRは19.33%になると推定されます。

ヘルスケアにおけるバーチャルリアリティ(VR)は、シミュレーションされたトレーニング、治療、治療環境にユーザーを没入させる。医療従事者はリスクのない手術の練習を行い、技術を向上させる。VRセラピーは治療環境を提供することで、慢性疼痛、不安、PTSDを管理します。リハビリテーション・プログラムでは、VRを使用して実世界の活動をシミュレートし、運動機能や認知スキルの回復を支援します。

市場力学

ヘルスケアにおける拡張現実(AR)と(VR)の市場は、医療トレーニング、患者ケア、手術結果を強化する変革的な技術革新によって牽引されています。ARおよびVR技術は、医療従事者がリスクを負うことなく複雑な手技を練習できる没入型シミュレーション環境を提供し、技術と自信を向上させる。これらの技術は手術計画やナビゲーションに採用されることが増えており、外科医は手術中に患者の解剖学的構造をリアルタイムで視覚化できるため、手術の精度が向上し、手術リスクが軽減されます。患者の教育や治療も、病状や治療をシミュレートするARやVRアプリケーションによって革新され、患者の理解とコンプライアンスが向上します。ARとVRの医療現場への統合をサポートする規制当局の承認と基準は、臨床現場での安全性と有効性を確保し、市場の成長をさらに加速させる。

さらに、技術開発者とヘルスケアプロバイダーのパートナーシップは、特定の医療専門分野に合わせたARおよびVRアプリケーションのイノベーションを促進し、市場機会を拡大します。デジタルヘルスインフラと遠隔医療ソリューションへの投資の増加は、ヘルスケアにおける拡張現実との採用を強化し、遠隔診察と共同医療提供モデルを促進します。ヘルスケア機関が患者の転帰と業務効率を優先する中、ヘルスケアにおけるARとVRは、医療教育、治療効果、患者エンゲージメントを促進するための不可欠なツールとして進化し続けています。しかし、ARとVR技術の高コストと伝統的なヘルスケア環境における変化への抵抗が、今後数年間のヘルスケアにおける拡張現実&バーチャルリアリティ市場の成長に課題する可能性があります。

調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場の魅力分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、ヘルスケアにおける拡張現実とバーチャルリアリティの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。ヘルスケアにおける拡張現実&バーチャルリアリティ産業の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを提供します。

市場セグメンテーション

ヘルスケアにおける拡張現実とバーチャルリアリティ市場レポートでは、国別および地域別のセグメントに関する詳細なデータを提供することで、戦略担当者がそれぞれの製品やサービスのターゲット層を特定し、今後のビジネスチャンスに役立てることができます。

コンポーネント別

  • ハードウェア
  • ソフトウェア
  • サービス別

技術別

  • 拡張現実(外科手術、リハビリテーション、トレーニング、医療教育)
  • バーチャルリアリティ(シミュレーション、診断、バーチャルリアリティ暴露療法(VRET)、リハビリテーション、痛み気晴らし)

地域分析

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東&アフリカにおけるヘルスケアにおける拡張現実&バーチャルリアリティ市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーしています。さらに、本レポートでは、すべての主要地域における個々のアプリケーションセグメントの需要、推定・予測に焦点を当てています。

カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 ヘルスケアにおける拡張現実とバーチャルリアリティ-産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤーのリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 ヘルスケアにおける拡張現実とバーチャルリアリティの世界市場分析:コンポーネント別

  • コンポーネント別概要
  • コンポーネント別の実績データと予測データ分析
  • ハードウェア
  • ソフトウェア
  • サービス

第6章 ヘルスケアにおける拡張現実とバーチャルリアリティの世界市場分析:技術別

  • 技術別概要
  • 技術別の過去および予測データ分析
  • 拡張現実(手術アプリケーション、リハビリテーション、トレーニング、医療教育)
  • バーチャルリアリティ(シミュレーション、診断、バーチャルリアリティ暴露療法(VRET)、リハビリテーション、疼痛気晴らし)

第7章 ヘルスケアにおける拡張現実とバーチャルリアリティの世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州セグメント別
    • 欧州国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋セグメント別
    • アジア太平洋国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他アジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカセグメント別
    • ラテンアメリカ国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカセグメント別
    • 中東・アフリカ国別一覧
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他中東・アフリカ

第8章 ヘルスケアにおける拡張現実とバーチャルリアリティ企業の競合情勢

  • ヘルスケアにおける拡張現実とバーチャルリアリティ市場の競合
  • 提携・協力・合意
  • 合併・買収
  • 新製品発表
  • その他の開発

第9章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • CAE
  • GE Healthcare
  • Koninklijke Philips N.V.
  • Intuitive Surgical
  • Siemens Ltd
  • Eon Reality Inc
  • Layar
  • Bioflight VR
  • WorldViz
  • TheraSim Inc
  • Mindmaze
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers: Impact Analysis
  • Restraints: Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • Analysis By Component (USD MN)
  • Hardware Market Sales By Geography (USD MN)
  • Software Market Sales By Geography (USD MN)
  • Services Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By Technology (USD MN)
  • Augmented Reality (Surgical Application, Rehabilitation, Training & Medical Education) Market Sales By Geography (USD MN)
  • Virtual Reality (Simulation, Diagnostics, Virtual Reality Exposure Therapy (VRET), Rehabilitation, Pain Distraction) Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Augmented Reality & Virtual Reality in Healthcare Market Sales By Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United States Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate By Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Augmented Reality & Virtual Reality in Healthcare Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Augmented Reality & Virtual Reality in Healthcare Market Size, By Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis By Component
  • Market Attractiveness Analysis By Technology
  • Market Attractiveness Analysis By Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis By Component (USD MN)
  • Hardware Market Sales By Geography (USD MN)
  • Software Market Sales By Geography (USD MN)
  • Services Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By Technology (USD MN)
  • Augmented Reality (Surgical Application, Rehabilitation, Training & Medical Education) Market Sales By Geography (USD MN)
  • Virtual Reality (Simulation, Diagnostics, Virtual Reality Exposure Therapy (VRET), Rehabilitation, Pain Distraction) Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Sales (USD MN)
  • North America Market Sales (USD MN)
  • Europe Market Sales (USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (USD MN)
  • Latin America Market Sales (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR112115224

The global demand for Augmented Reality & Virtual Reality in Healthcare Market is presumed to reach the market size of nearly USD 18.02 Billion by 2032 from USD 3.67 Billion in 2023 with a CAGR of 19.33% under the study period 2024-2032.

Virtual Reality (VR) in Healthcare immerses users in simulated training, therapy, and treatment environments. Medical professionals practice surgeries risk-free, improving skills. VR therapy manages chronic pain, anxiety, and PTSD by providing therapeutic environments. Rehabilitation programs use VR to simulate real-world activities, aiding the recovery of motor functions and cognitive skills.

MARKET DYNAMICS

The market for augmented reality & virtual reality in healthcare is driven by transformative technological innovations that enhance medical training, patient care, and surgical outcomes. AR and VR technologies offer immersive simulation environments that allow healthcare professionals to practice complex procedures risk-free, improving their skills and confidence. These technologies are increasingly adopted for surgical planning and navigation, allowing surgeons to visualize patient anatomy in real-time during operations, enhancing precision and reducing surgical risks. Patient education and therapy are also revolutionized with AR and VR applications that simulate medical conditions and treatments, improving patient understanding and compliance. Regulatory approvals and standards supporting the integration of AR and VR into medical practice further accelerate market growth, ensuring safety and efficacy in clinical settings.

Additionally, partnerships between technology developers and healthcare providers drive innovation in AR and VR applications tailored to specific medical specialties, expanding market opportunities. Growing investments in digital health infrastructure and telemedicine solutions bolster the adoption of augmented reality & virtual reality in healthcare, facilitating remote consultations and collaborative healthcare delivery models. As healthcare institutions prioritize patient outcomes and operational efficiency, AR and VR in healthcare continue to evolve as essential tools for advancing medical education, treatment efficacy, and patient engagement. However, the high cost of AR and VR technology and resistance to change in traditional healthcare settings may challenge the growth of augmented reality & virtual reality in healthcare market in the coming years.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of Augmented Reality & Virtual Reality in Healthcare. The growth and trends of Augmented Reality & Virtual Reality in Healthcare industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION

This section of the Augmented Reality & Virtual Reality in Healthcare market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Component

  • Hardware
  • Software
  • Services

By Technology

  • Augmented Reality (Surgical Application, Rehabilitation, Training & Medical Education)
  • Virtual Reality (Simulation, Diagnostics, Virtual Reality Exposure Therapy (VRET), Rehabilitation, Pain Distraction)

REGIONAL ANALYSIS

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Augmented Reality & Virtual Reality in Healthcare market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Augmented Reality & Virtual Reality in Healthcare market include CAE, GE Healthcare, Koninklijke Philips N.V., Intuitive Surgical, Siemens Ltd, Eon Reality Inc, Layar, Bioflight VR, WorldViz, TheraSim Inc, Mindmaze. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1. PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1 Objective
    • 1.1.2 Target Audience
    • 1.1.3 Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1 Market Research Process
    • 1.3.2 Market Research Methodology

2. EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3. AUGMENTED REALITY & VIRTUAL REALITY IN HEALTHCARE - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Component
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Technology
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Region

4. VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1 List of Raw Materials
    • 4.2.2 Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3 Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1 Direct Marketing
    • 4.4.2 Indirect Marketing
    • 4.4.3 Marketing Channel Development Trend

5. GLOBAL AUGMENTED REALITY & VIRTUAL REALITY IN HEALTHCARE MARKET ANALYSIS BY COMPONENT

  • 5.1. Overview By Component
  • 5.2. Historical and Forecast Data Analysis By Component
  • 5.3. Hardware Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.4. Software Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.5. Services Historic and Forecast Sales By Regions

6. GLOBAL AUGMENTED REALITY & VIRTUAL REALITY IN HEALTHCARE MARKET ANALYSIS BY TECHNOLOGY

  • 6.1. Overview By Technology
  • 6.2. Historical and Forecast Data Analysis By Technology
  • 6.3. Augmented Reality (Surgical Application, Rehabilitation, Training & Medical Education) Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.4. Virtual Reality (Simulation, Diagnostics, Virtual Reality Exposure Therapy (VRET), Rehabilitation, Pain Distraction) Historic and Forecast Sales By Regions

7. GLOBAL AUGMENTED REALITY & VIRTUAL REALITY IN HEALTHCARE MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Regional Outlook
  • 7.2. Introduction
  • 7.3. North America Sales Analysis
    • 7.3.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.3.2 North America By Segment Sales Analysis
    • 7.3.3 North America By Country Sales Analysis
    • 7.3.4 United States Sales Analysis
    • 7.3.5 Canada Sales Analysis
    • 7.3.6 Mexico Sales Analysis
  • 7.4. Europe Sales Analysis
    • 7.4.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.4.2 Europe By Segment Sales Analysis
    • 7.4.3 Europe By Country Sales Analysis
    • 7.4.4 United Kingdom Sales Analysis
    • 7.4.5 France Sales Analysis
    • 7.4.6 Germany Sales Analysis
    • 7.4.7 Italy Sales Analysis
    • 7.4.8 Russia Sales Analysis
    • 7.4.9 Rest Of Europe Sales Analysis
  • 7.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 7.5.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.5.2 Asia Pacific By Segment Sales Analysis
    • 7.5.3 Asia Pacific By Country Sales Analysis
    • 7.5.4 China Sales Analysis
    • 7.5.5 India Sales Analysis
    • 7.5.6 Japan Sales Analysis
    • 7.5.7 South Korea Sales Analysis
    • 7.5.8 Australia Sales Analysis
    • 7.5.9 South East Asia Sales Analysis
    • 7.5.10 Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 7.6. Latin America Sales Analysis
    • 7.6.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.6.2 Latin America By Segment Sales Analysis
    • 7.6.3 Latin America By Country Sales Analysis
    • 7.6.4 Brazil Sales Analysis
    • 7.6.5 Argentina Sales Analysis
    • 7.6.6 Peru Sales Analysis
    • 7.6.7 Chile Sales Analysis
    • 7.6.8 Rest of Latin America Sales Analysis
  • 7.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 7.7.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.7.2 Middle East & Africa By Segment Sales Analysis
    • 7.7.3 Middle East & Africa By Country Sales Analysis
    • 7.7.4 Saudi Arabia Sales Analysis
    • 7.7.5 UAE Sales Analysis
    • 7.7.6 Israel Sales Analysis
    • 7.7.7 South Africa Sales Analysis
    • 7.7.8 Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

8. COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE AUGMENTED REALITY & VIRTUAL REALITY IN HEALTHCARE COMPANIES

  • 8.1. Augmented Reality & Virtual Reality in Healthcare Market Competition
  • 8.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 8.3. Merger And Acquisitions
  • 8.4. New Product Launch
  • 8.5. Other Developments

9. COMPANY PROFILES OF AUGMENTED REALITY & VIRTUAL REALITY IN HEALTHCARE INDUSTRY

  • 9.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 9.2. Market Concentration Rate
  • 9.3. CAE
    • 9.3.1 Company Overview
    • 9.3.2 Company Revenue
    • 9.3.3 Products
    • 9.3.4 Recent Developments
  • 9.4. GE Healthcare
    • 9.4.1 Company Overview
    • 9.4.2 Company Revenue
    • 9.4.3 Products
    • 9.4.4 Recent Developments
  • 9.5. Koninklijke Philips N.V.
    • 9.5.1 Company Overview
    • 9.5.2 Company Revenue
    • 9.5.3 Products
    • 9.5.4 Recent Developments
  • 9.6. Intuitive Surgical
    • 9.6.1 Company Overview
    • 9.6.2 Company Revenue
    • 9.6.3 Products
    • 9.6.4 Recent Developments
  • 9.7. Siemens Ltd
    • 9.7.1 Company Overview
    • 9.7.2 Company Revenue
    • 9.7.3 Products
    • 9.7.4 Recent Developments
  • 9.8. Eon Reality Inc
    • 9.8.1 Company Overview
    • 9.8.2 Company Revenue
    • 9.8.3 Products
    • 9.8.4 Recent Developments
  • 9.9. Layar
    • 9.9.1 Company Overview
    • 9.9.2 Company Revenue
    • 9.9.3 Products
    • 9.9.4 Recent Developments
  • 9.10. Bioflight VR
    • 9.10.1 Company Overview
    • 9.10.2 Company Revenue
    • 9.10.3 Products
    • 9.10.4 Recent Developments
  • 9.11. WorldViz
    • 9.11.1 Company Overview
    • 9.11.2 Company Revenue
    • 9.11.3 Products
    • 9.11.4 Recent Developments
  • 9.12. TheraSim Inc
    • 9.12.1 Company Overview
    • 9.12.2 Company Revenue
    • 9.12.3 Products
    • 9.12.4 Recent Developments
  • 9.13. Mindmaze
    • 9.13.1 Company Overview
    • 9.13.2 Company Revenue
    • 9.13.3 Products
    • 9.13.4 Recent Developments

Note - In company profiling, financial details and recent developments are subject to availability or might not be covered in the case of private companies