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市場調査レポート
商品コード
1448572

ハーブ&スパイスエキスの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測

Global Herbs & Spice Extracts Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032


出版日
ページ情報
英文 186 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
ハーブ&スパイスエキスの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測
出版日: 2024年02月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 186 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

ハーブ&スパイスエキス市場の世界需要は、2023年の110億5,000万米ドルから2032年には225億3,000万米ドル近くの市場規模に達すると推定され、調査期間2024~2032年のCAGRは8.23%です。

ハーブとスパイスのエキスは、様々なハーブやスパイスから得られる風味の濃縮形態です。これらのエキスは蒸留や煎じ薬のようなプロセスを通じて得られ、植物のエッセンスを取り込みます。一般的に料理用途に使用され、料理、飲食品、食品に深みと複雑さを加え、天然フレーバーを取り入れる便利な方法を提供します。

市場力学

ハーブ&スパイスエキス市場は、F&B製品における天然フレーバーや天然成分への需要の増加、エスニック料理への消費者の関心の高まり、医薬品やパーソナルケア製品におけるハーブ&スパイスエキスの用途の拡大などの影響を受けています。ハーブとスパイスは何世紀にもわたって料理や薬効成分として重宝されてきたが、消費者が本格的で風味豊かな食体験を求めるにつれて市場は拡大しています。市場はまた、クリーン・ラベルや天然成分を求める動向にも対応しており、ハーブやスパイスのエキスは人工香料や添加物の代替品としての役割を果たしています。さらに、食文化のグローバリゼーションや各国料理の人気の高まりも、食品製造における多様なハーブ・スパイスエキスの需要に寄与しています。機能性食品や飲食品へのハーブやスパイスの使用が増加していることも、市場の拡大に拍車をかけています。革新的な抽出技術やハーブ・スパイスエキスの新規用途に焦点を当てた研究開発も、医薬品製剤やパーソナルケア製品での使用を拡大し、市場の成長を後押ししています。

調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、ハーブ&スパイスエキスの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。ハーブ&スパイスエキス産業の成長と動向は、この研究に全体的なアプローチを提供します。

市場セグメンテーション

ハーブ&スパイスエキス市場レポートのこのセクションでは、国と地域レベルのセグメントに関する詳細なデータを提供し、それによって戦略家は、今後の機会で、それぞれの製品やサービスの対象層を識別するのに役立ちます。

形態別

  • 粉末
  • 液体
  • その他

製品タイプ別

  • ハーブエキス
  • スパイスエキス

販売チャネル別

  • 直接販売
  • 間接販売

用途別

  • 食品
  • 飲料
  • パーソナルケア
  • 栄養補助食品
  • 医薬品
  • その他

地域分析

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカにおけるハーブ&スパイスエキス市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーしています。さらに、本レポートは、すべての主要地域における個々の用途セグメントの需要、推定・予測に焦点を当てています。

ご要望がございましたら、弊社までご連絡ください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 ハーブ&スパイスエキス-産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場魅力度分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤーのリスト
  • マーケティングチャネル
    • 直接マーケティング
    • 間接マーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 ハーブ&スパイスエキスの世界市場分析:形態別

  • 形態別概要
  • 実績データと予測データ
  • 形態別分析
  • 粉末
  • 液体
  • その他

第6章 ハーブ&スパイスエキスの世界市場分析:製品タイプ別

  • 製品タイプ別概要
  • 実績データと予測データ
  • 製品タイプ別分析
  • ハーブエキス
  • スパイスエキス

第7章 ハーブ&スパイスエキスの世界市場分析:販売チャネル別

  • 販売チャネル別概要
  • 実績データと予測データ
  • 販売チャネル別分析
  • 直接販売
  • 間接販売

第8章 ハーブ&スパイスエキスの世界市場分析:用途別

  • 用途別概要
  • 実績データと予測データ
  • 用途別分析
  • 食品
  • 飲料
  • パーソナルケア
  • 栄養補助食品
  • 医薬品
  • その他

第9章 ハーブ&スパイスエキスの世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米:国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州:セグメント別
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他の欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋:セグメント別
    • アジア太平洋:国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他のアジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ:国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他のラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカ:セグメント別
    • 中東・アフリカ:国別
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第10章 ハーブ&スパイスエキス企業の競合情勢

  • ハーブ&スパイスエキス市場の競合
  • 提携・協力・協定
  • 合併・買収
  • 新製品発売
  • その他の開発

第11章 企業プロファイル

  • 企業シェア分析
  • 市場集中度
  • Naturex SA
  • Kerry Group Plc
  • Sensient Technologies Corporation
  • Firmenich SA
  • Symrise SG
  • Ajinomoto Co. Inc.
  • Takasago International Corp.
  • Archer Daniels Midland Company
  • Dohler GmbH
  • Givaudan SA.
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers : Impact Analysis
  • Restraints : Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • List of Potential Buyers
  • Analysis by Form (USD MN)
  • Powder Market Sales by Geography (USD MN)
  • Liquid Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis Market by Product Type (USD MN)
  • Herb Extracts Market Sales by Geography (USD MN)
  • Spice Extracts Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis by Sales Channel (USD MN)
  • Direct Sales Market Sales by Geography (USD MN)
  • Indirect Sales Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis by Application (USD MN)
  • Food Market Sales by Geography (USD MN)
  • Beverages Market Sales by Geography (USD MN)
  • Personal Care Market Sales by Geography (USD MN)
  • Nutraceuticals Market Sales by Geography (USD MN)
  • Pharmaceuticals Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Herbs & Spice Extracts Market Sales by Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United State Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate by Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Herbs & Spice Extracts Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Herbs & Spice Extracts Market Size, by Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis by Form
  • Market Attractiveness Analysis by Product Type
  • Market Attractiveness Analysis by Sales Channel
  • Market Attractiveness Analysis by Application
  • Market Attractiveness Analysis by Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis by Form (USD MN)
  • Powder Market Sales by Geography (USD MN)
  • Liquid Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by Product Type (USD MN)
  • Herb Extracts Market Sales by Geography (USD MN)
  • Spice Extracts Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by Sales Channel (USD MN)
  • Direct Sales Market Sales by Geography (USD MN)
  • Indirect Sales Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by Application (USD MN)
  • Food Market Sales by Geography (USD MN)
  • Beverages Market Sales by Geography (USD MN)
  • Personal Care Market Sales by Geography (USD MN)
  • Nutraceuticals Market Sales by Geography (USD MN)
  • Pharmaceuticals Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Sales (USD MN)
  • North America Market Sales (USD MN)
  • Europe Market Sales (USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (USD MN)
  • Latin America Market Sales (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR112113773

The global demand for Herbs & Spice Extracts Market is presumed to reach the market size of nearly USD 22.53 Billion by 2032 from USD 11.05 Billion in 2023 with a CAGR of 8.23% under the study period 2024 - 2032.

Herbs and spice extracts are concentrated forms of flavor derived from various herbs and spices. These extracts are obtained through processes like distillation or infusion, capturing the essence of the plant. Commonly used in culinary applications, they add depth and complexity to dishes, beverages, and food products, providing convenient ways to incorporate natural flavors.

MARKET DYNAMICS

The herbs & spice extracts market is influenced by increasing demand for natural flavors and ingredients in F & B products, the growing consumer interest in ethnic cuisines, and the expanding applications of herbs and spice extracts in pharmaceuticals and personal care products. Herbs and spices have been valued for their culinary and medicinal properties for centuries, and the market is growing as consumers seek authentic and flavorful food experiences. The market also responds to the trend towards clean labels and natural ingredients, with herbs and spice extracts serving as alternatives to artificial flavors and additives. Additionally, the globalization of food cultures and the rising popularity of international cuisines contribute to the demand for a diverse range of herbs and spice extracts in food production. The market's expansion is further fueled by the increasing incorporation of herbs and spices in functional foods and beverages, driven by their perceived health benefits and antioxidant properties. Research and development efforts focusing on innovative extraction techniques and novel applications of herbs and spice extracts also drive the market's growth, expanding their use in pharmaceutical formulations and personal care products.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of herbs & spice extracts. The growth and trends of herbs & spice extracts industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION

This section of the herbs & spice extracts market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Form

  • Powder
  • Liquid
  • Others

By Product Type

  • Herb Extracts
  • Spice Extracts

By Sales Channel

  • Direct Sales
  • Indirect Sales

By Application

  • Food
  • Beverages
  • Personal Care
  • Nutraceuticals
  • Pharmaceuticals
  • Others

REGIONAL ANALYSIS

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Herbs & Spice Extracts market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Herbs & Spice Extracts market include Naturex SA, Kerry Group Plc, Sensient Technologies Corporation, Firmenich SA, Symrise SG, Ajinomoto Co. Inc., Takasago International Corp., Archer Daniels Midland Company, Dohler GmbH, Givaudan SA., and others. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1 . PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2 . EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3 . HERBS & SPICE EXTRACTS - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Form
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Product Type
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Sales Channel
    • 3.7.4 Market Attractiveness Analysis By Application
    • 3.7.5 Market Attractiveness Analysis By Region

4 . VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5 . GLOBAL HERBS & SPICE EXTRACTS MARKET ANALYSIS BY FORM

  • 5.1 Overview by Form
  • 5.2 Historical and Forecast Data
  • 5.3 Analysis by Form
  • 5.4 Powder Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.5 Liquid Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.6 Others Historic and Forecast Sales by Regions

6 . GLOBAL HERBS & SPICE EXTRACTS MARKET ANALYSIS BY PRODUCT TYPE

  • 6.1 Overview by Product Type
  • 6.2 Historical and Forecast Data
  • 6.3 Analysis by Product Type
  • 6.4 Herb Extracts Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.5 Spice Extracts Historic and Forecast Sales by Regions

7 . GLOBAL HERBS & SPICE EXTRACTS MARKET ANALYSIS BY SALES CHANNEL

  • 7.1 Overview by Sales Channel
  • 7.2 Historical and Forecast Data
  • 7.3 Analysis by Sales Channel
  • 7.4 Direct Sales Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.5 Indirect Sales Historic and Forecast Sales by Regions

8 . GLOBAL HERBS & SPICE EXTRACTS MARKET ANALYSIS BY APPLICATION

  • 8.1 Overview by Application
  • 8.2 Historical and Forecast Data
  • 8.3 Analysis by Application
  • 8.4 Food Historic and Forecast Sales by Regions
  • 8.5 Beverages Historic and Forecast Sales by Regions
  • 8.6 Personal Care Historic and Forecast Sales by Regions
  • 8.7 Nutraceuticals Historic and Forecast Sales by Regions
  • 8.8 Pharmaceuticals Historic and Forecast Sales by Regions
  • 8.9 Others Historic and Forecast Sales by Regions

9 . GLOBAL HERBS & SPICE EXTRACTS MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Regional Outlook
  • 9.2. Introduction
  • 9.3. North America Sales Analysis
    • 9.3.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 9.3.2. North America By Segment Sales Analysis
    • 9.3.3. North America By Country Sales Analysis
    • 9.3.4. United State Sales Analysis
    • 9.3.5. Canada Sales Analysis
    • 9.3.6. Mexico Sales Analysis
  • 9.4. Europe Sales Analysis
    • 9.4.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 9.4.2. Europe by Segment Sales Analysis
    • 9.4.3. Europe by Country Sales Analysis
    • 9.4.4. United Kingdom Sales Analysis
    • 9.4.5. France Sales Analysis
    • 9.4.6. Germany Sales Analysis
    • 9.4.7. Italy Sales Analysis
    • 9.4.8. Russia Sales Analysis
    • 9.4.9. Rest Of Europe Sales Analysis
  • 9.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 9.5.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 9.5.2. Asia Pacific by Segment Sales Analysis
    • 9.5.3. Asia Pacific by Country Sales Analysis
    • 9.5.4. China Sales Analysis
    • 9.5.5. India Sales Analysis
    • 9.5.6. Japan Sales Analysis
    • 9.5.7. South Korea Sales Analysis
    • 9.5.8. Australia Sales Analysis
    • 9.5.9. South East Asia Sales Analysis
    • 9.5.10. Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 9.6. Latin America Sales Analysis
    • 9.6.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 9.6.2. Latin America by Segment Sales Analysis
    • 9.6.3. Latin America by Country Sales Analysis
    • 9.6.4. Brazil Sales Analysis
    • 9.6.5. Argentina Sales Analysis
    • 9.6.6. Peru Sales Analysis
    • 9.6.7. Chile Sales Analysis
    • 9.6.8. Rest of Latin America Sales Analysis
  • 9.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 9.7.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 9.7.2. Middle East & Africa by Segment Sales Analysis
    • 9.7.3. Middle East & Africa by Country Sales Analysis
    • 9.7.4. Saudi Arabia Sales Analysis
    • 9.7.5. UAE Sales Analysis
    • 9.7.6. Israel Sales Analysis
    • 9.7.7. South Africa Sales Analysis
    • 9.7.8. Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

10 . COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE HERBS & SPICE EXTRACTS COMPANIES

  • 10.1. Herbs & Spice Extracts Market Competition
  • 10.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 10.3. Merger And Acquisitions
  • 10.4. New Product Launch
  • 10.5. Other Developments

11 . COMPANY PROFILES OF HERBS & SPICE EXTRACTS INDUSTRY

  • 11.1. Company Share Analysis
  • 11.2. Market Concentration Rate
  • 11.3. Naturex SA
    • 11.3.1. Company Overview
    • 11.3.2. Company Revenue
    • 11.3.3. Products
    • 11.3.4. Recent Developments
  • 11.4. Kerry Group Plc
    • 11.4.1. Company Overview
    • 11.4.2. Company Revenue
    • 11.4.3. Products
    • 11.4.4. Recent Developments
  • 11.5. Sensient Technologies Corporation
    • 11.5.1. Company Overview
    • 11.5.2. Company Revenue
    • 11.5.3. Products
    • 11.5.4. Recent Developments
  • 11.6. Firmenich SA
    • 11.6.1. Company Overview
    • 11.6.2. Company Revenue
    • 11.6.3. Products
    • 11.6.4. Recent Developments
  • 11.7. Symrise SG
    • 11.7.1. Company Overview
    • 11.7.2. Company Revenue
    • 11.7.3. Products
    • 11.7.4. Recent Developments
  • 11.8. Ajinomoto Co. Inc.
    • 11.8.1. Company Overview
    • 11.8.2. Company Revenue
    • 11.8.3. Products
    • 11.8.4. Recent Developments
  • 11.9. Takasago International Corp.
    • 11.9.1. Company Overview
    • 11.9.2. Company Revenue
    • 11.9.3. Products
    • 11.9.4. Recent Developments
  • 11.10. Archer Daniels Midland Company
    • 11.10.1. Company Overview
    • 11.10.2. Company Revenue
    • 11.10.3. Products
    • 11.10.4. Recent Developments
  • 11.11. Dohler GmbH
    • 11.11.1. Company Overview
    • 11.11.2. Company Revenue
    • 11.11.3. Products
    • 11.11.4. Recent Developments
  • 11.12. Givaudan SA.
    • 11.12.1. Company Overview
    • 11.12.2. Company Revenue
    • 11.12.3. Products
    • 11.12.4. Recent Developments
  • 11.13. Others
    • 11.13.1. Company Overview
    • 11.13.2. Company Revenue
    • 11.13.3. Products
    • 11.13.4. Recent Developments

Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies