|
市場調査レポート
商品コード
1482354
東南アジアのスパイスとハーブの市場規模・予測、地域シェア、動向、成長機会分析レポートタイプ別、カテゴリー別、最終用途別Southeast Asia Spices and Herbs Market Size and Forecast, Regional Share, Trend, and Growth Opportunity Analysis Report Coverage: By Type, Category, and End Use |
||||||
|
東南アジアのスパイスとハーブの市場規模・予測、地域シェア、動向、成長機会分析レポートタイプ別、カテゴリー別、最終用途別 |
出版日: 2024年05月02日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 即納可能
![]() |
東南アジアのスパイスとハーブの市場規模は、2023年の23億5,000万米ドルから2031年には35億1,000万米ドルに達すると予測され、2023~2031年のCAGRは5.1%と推定されます。
スパイスとハーブは、料理と薬用の両方の目的で何世紀にもわたって使用されてきました。スパイスは飲食品の風味、香り、色合いを高めるだけでなく、急性疾患や慢性疾患から身を守る効果もあります。ハーブとスパイスは、根茎、球根、樹皮、花芽、茎、果実、種子、葉など、芳香、辛味、またはその他の好ましい物質のために栽培される植物の様々な部分から構成されます。厳密には、ハーブは温帯で栽培される芳香植物に由来し、スパイスは熱帯植物の産物です。どちらも食品の風味付けに使われ、健康に良い植物化学物質であるファイトケミカルを豊富に含んでいます。スパイスやハーブには、抗酸化作用、抗炎症作用、抗腫瘍作用、抗発がん作用、グルコースやコレステロールを低下させる作用があるほか、認知力や気分に影響を与える特性もあります。また、抗酸化物質を多く含む優れた供給源でもあります。さらに、ハーブやスパイスは、その癒し効果や風味から、何世紀にもわたって広く珍重されてきました。さらに、近代的な調査によって、健康に役立つ数々の証拠が見つかっています。特定のスパイスやハーブを単独で、あるいはブレンドして使用することで、食品中の塩分や糖分を代替したり、減らしたりすることができ、需要の増加に寄与しています。これらすべての要因が東南アジアのスパイスとハーブ市場の成長を支えています。
東南アジアのスパイスとハーブ市場は、タイプ、カテゴリー、最終用途に基づいて区分されます。タイプ別では、市場は唐辛子、ターメリック、生姜、ニンニク、クミン、オレガノ、バジル、パセリ、ローリエ、その他に区分されます。その他のスパイスとハーブタイプとしては、レモングラス、ガランガル、カフィアライムの葉、パンダンリーフ、ブラックペッパー、シナモンなどがあります。世界の料理動向が進化するにつれて、多様でエキゾチックな風味に対する評価が高まっており、消費者は料理でより多様なスパイスやハーブを探求するようになっています。新しい食材を試してみたいという好奇心と開放感の高まりが、伝統的な主食以外のスパイスやハーブの需要を高めています。さらに、多くのスパイスやハーブに抗酸化作用や抗炎症作用があることが知られるようになったことも、消費者が健康に役立つ風味豊かな付け合わせを求めるようになり、スパイスやハーブの需要拡大に寄与しています。
地域別に見ると、東南アジアの市場規模は2023年に23億5,164万米ドルを超えました。東南アジアにおけるホールスパイスとハーブの需要急増は、この地域の文化交流と料理の多様性に起因しています。東南アジアは文化の交差点にあり、様々な民族、移住、歴史的な交易ルートの影響を受けています。文化交流はこの地域の食を豊かにし、味と食材の鮮やかな融合をもたらしました。スパイスやハーブは、さまざまな料理に食欲をそそる味と香りを与えています。その結果、伝統的な料理を再現したり、新しい味の組み合わせを試したりするために、多種多様なスパイスやハーブの需要が高まっています。また、この地域は国際的な影響に対してオープンであるため、世界の料理への関心が高まっており、多様なスパイスやハーブの需要をさらに押し上げています。レモングラス、バーズアイチリペッパー、ガランガル、タイバジル、カフィアライムの葉、トーチジンジャーの花、ベトナムミントの葉、コリアンダーの根、タマリンド、パンダンの葉、カレーの葉は、東南アジアでよく使われるスパイスやハーブのひとつです。
東南アジアのカフェやカジュアルダイニング市場では、多様で風味豊かな料理を重視する料理ルネサンスにより、スパイスやハーブの需要が増加しています。この地域では、革新的なカフェ・コンセプト、フュージョン料理、活気あるダイニング体験に対する嗜好が高まっており、これらの店で提供される料理の風味を高めるための様々なスパイスやハーブのニーズが高まっています。急速な都市化、中流階級の人口増加、欧米食動向の影響といった動向が、東南アジアのスパイスとハーブ市場の成長に寄与しています。同時に、この地域の豊かな食文化遺産とフード・ツーリズムへの関心の高まりが、カフェの拡大とカジュアル・ダイニングの嗜好を後押ししています。さらに、ソーシャル・メディアやフード・ツーリズム・プラットフォームにおける東南アジア料理の知名度向上は、地元の人々や観光客を東南アジア料理に引き付け、この地域独特の風味を再現するための本格的なスパイスとハーブの需要を刺激しています。
McCormick & Co Inc、Molinos de la Especia Inc.、Badia Spices, Inc.、PT. Aroma Maharani Rempah、PT.Sari Bumbu Indonesia, Gyllmarc Ingredients Incorporated、PT. Terra Madia Selaras、PT.Supa Surya Niaga、Natraco Spices Indonesia、East Java &Coなどが東南アジアのスパイスとハーブ市場レポートに掲載されている主要企業です。市場参入企業は、顧客の需要を満たすために高品質の製品を提供することに重点を置いています。
東南アジアのスパイスとハーブ市場全体の規模は、一次情報と二次情報の両方を使用して導出されています。調査プロセスを開始するにあたり、市場に関する質的・量的情報を入手するため、社内外の情報源を用いて徹底的な二次調査を実施しました。また、データを検証し、より分析的な洞察を得るために、業界関係者に複数の一次インタビューを実施しました。このプロセスの参入企業には、副社長、市場開拓マネージャー、マーケットインテリジェンスマネージャー、国内営業マネージャーなどの業界専門家と、東南アジアのスパイスとハーブ市場を専門とするバリュエーション専門家、研究アナリスト、キーオピニオンリーダーなどの外部コンサルタントが含まれます。
The Southeast Asia spices and herbs market size is expected to reach US$ 3.51 billion by 2031 from US$ 2.35 billion in 2023; the market is estimated to register a CAGR of 5.1% from 2023 to 2031.
Spices and herbs have been in use for centuries for both culinary and medicinal purposes. Spices not only enhance the flavor, aroma, and color of food and beverages, but they can also protect from acute and chronic diseases. Herbs and spices consist of various parts of plants cultivated for their aromatic, pungent, or otherwise desirable substances, including rhizomes, bulbs, barks, flower buds, stigmas, fruits, seeds, and leaves. Technically, herbs come from aromatic plants grown in the temperate zone, while spices are products of tropical plants. Both are used to flavor food and are rich in phytochemicals, which are healthful plant chemicals. Spices and herbs possess antioxidant, anti-inflammatory, antitumorigenic, anticarcinogenic, and glucose- and cholesterol-lowering activities, as well as properties that affect cognition and mood. They are also excellent sources of antioxidants with their high content. Additionally, herbs and spices have been widely valued for centuries for their healing properties and their flavor. Moreover, modern research has found numerous evidences for health benefits. The use of certain spices and herbs alone or in blends can replace or reduce salt and sugar in foods, contributing to their increased demand. All these factors are supporting the Southeast Asia spices and herbs market growth.
The Southeast Asia spices and herbs market is segmented on the basis of type, category, and end use. Based on type, the market is segmented into chilies, turmeric, ginger, garlic, cumin, oregano, basil, parsley, bay leaves, and others. Other types of spices and herbs are lemongrass, galangal, kaffir lime leaves, pandan leaves, black pepper, and cinnamon, among others. As global culinary trends evolve, there is a growing appreciation for diverse and exotic flavors, encouraging consumers to explore a wider variety of spices and herbs in their cooking. The increasing curiosity and openness to experimenting with new ingredients have increased the demand for spices and herbs beyond the traditional staples. Further, the growing awareness of antioxidant and anti-inflammatory properties in many spices and herbs has contributed to their demand as consumers seek flavorful additions to their meals that promote health benefits.
Based on region, the market in Southeast Asia was valued at more than US$ 2,351.64 million in 2023. The upsurge in demand for whole spices and herbs in Southeast Asia can be attributed to the region's cultural exchange and culinary diversity. Southeast Asia is at the crossroads of cultures, influenced by various ethnic groups, migrations, and historical trade routes. The cultural exchange has enriched the region's culinary landscape, resulting in a vibrant fusion of flavors and ingredients. Spices and herbs give tantalizing flavors and aromas to various cuisines. As a result, there is a high demand for a wide variety of spices and herbs to recreate traditional dishes and experiment with new flavor combinations. The region's openness to international influences has also led to a growing interest in global cuisines, further driving the demand for diverse spices and herbs. Lemongrass, bird's eye chili peppers, galangal, Thai basil, kaffir lime leaves, torch ginger flower, Vietnamese mint leaves, coriander root, tamarind, pandan leaves, and curry leaves are among the common spices and herbs used in Southeast Asia.
Southeast Asia's cafe and casual dining market is experiencing an increase in the demand for spices and herbs due to a culinary renaissance emphasizing diverse and flavorful dishes. The region's growing preference for innovative cafe concepts, fusion cuisine, and vibrant dining experiences has propelled the need for various spices and herbs to enhance the flavors of dishes served in these establishments. Factors such as rapid urbanization, a rise in the middle-class population, and the influence of Western dining trends contribute to the Southeast Asia spices and herbs market growth. At the same time, the region's rich culinary heritage and the growing interest in food tourism propel the expansion of cafes and preference for casual dining. Additionally, the increased visibility of Southeast Asian cuisine on social media and food tourism platforms attracts locals and tourists toward Southeast Asian dishes, stimulating the demand for authentic spices and herbs to replicate the region's unique flavors.
McCormick & Co Inc, Molinos de la Especia Inc., Badia Spices, Inc., PT. Aroma Maharani Rempah, PT. Sari Bumbu Indonesia, Gyllmarc Ingredients Incorporated, PT. Terra Madia Selaras, PT. Supa Surya Niaga, Natraco Spices Indonesia, and East Java & Co are among the key players profiled in the Southeast Asia spices and herbs market report. The market players focus on providing high-quality products to fulfill customer demand.
The overall Southeast Asia spices and herbs market size has been derived using both primary and secondary sources. To begin the research process, exhaustive secondary research has been conducted using internal and external sources to obtain qualitative and quantitative information related to the market. Also, multiple primary interviews have been conducted with industry participants to validate the data and gain more analytical insights. Participants of this process include industry experts such as VPs, business development managers, market intelligence managers, and national sales managers-along with external consultants, including valuation experts, research analysts, and key opinion leaders-specializing in the Southeast Asia spices and herbs market.