市場調査レポート
商品コード
1342836

アニメの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年の予測

Global Anime Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2023 to 2030

出版日: | 発行: Value Market Research | ページ情報: 英文 118 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.49円
アニメの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年の予測
出版日: 2023年08月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 118 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

アニメ市場の世界需要は、2023年から2030年の調査期間においてCAGR 11.82%で、2022年の280億2,000万米ドルから2030年には765億8,000万米ドルの市場規模に達すると推定されます。

アニメは、日本を拠点とするコンピュータ・アニメーションの名称です。ほとんどのアニメは、手描きの日本のコミックやマンガをベースにしています。アニメの語源は英語のanimationです。アニメは日本発のすべてのアニメーション作品を包含します。アニメは一人の観客を念頭に置いて作られるものではないです。むしろ、すべての人に手を差し伸べています。しかし、アニメの中には、若い観客には理解できないような大人のテーマが含まれているため、成熟した観客に最適なものもあります。ほとんどのアニメは、何百話も続くこともあるエピソード・シリーズになっています。

市場力学:

ライブラリーの増加、多言語での提供、多ジャンル、様々なアニメスタイル、アクセスのしやすさなどが、アニメ市場の成長につながる要因です。さらに、人々は人気のストリーミング・サイトでアニメを見ることができ、アニメの需要をさらに増加させています。アニメが直面する重大な欠点は海賊版であり、成長曲線にある程度の影響を与える可能性があります。

調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールはアニメの世界市場における各セグメントを包括的に評価します。アニメ産業の成長と動向は、この調査に総合的なアプローチを提供します。

地域分析:

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東&アフリカにおけるアニメ市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーしています。さらに、このレポートは全ての主要地域における個々のアプリケーションセグメントの需要、推定・予測に焦点を当てています。

カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 アニメ産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場魅力度分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤーのリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 COVID-19発生の影響分析

第6章 世界アニメ市場分析:アニメタイプ別

  • アニメタイプ別概要
  • 実績データと予測データ
  • アニメタイプ別分析
  • テレビ
  • 映画
  • ビデオ
  • インターネット配信
  • マーチャンダイジング
  • 音楽
  • パチンコ
  • ライブ・エンタテインメント

第7章 世界のアニメ市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米:国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州:セグメント別
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋:セグメント別
    • アジア太平洋:国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ:国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカ:セグメント別
    • 中東・アフリカ:国別
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第8章 アニメ企業の競合情勢

  • アニメ市場の競合
  • 提携/協力/合意
  • 合併と買収
  • 新製品発売
  • その他の開発

第9章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • Bones Inc.
  • Kyoto Animation Co. Ltd.
  • Madhouse Inc.
  • Manglobe Inc.
  • P.A.WORKS Co.Ltd.
  • Pierrot Co. Ltd.
  • Production I.G
  • Studio Ghibli Inc.
  • Sunrise Inc.
  • TOEI Animation Co. Ltd.
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers : Impact Analysis
  • Restraints : Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • List of Potential Buyers
  • Analysis by Anime Type (USD MN)
  • T.V. Market Sales by Geography (USD MN)
  • Movie Market Sales by Geography (USD MN)
  • Video Market Sales by Geography (USD MN)
  • Internet Distribution Market Sales by Geography (USD MN)
  • Merchandising Market Sales by Geography (USD MN)
  • Music Market Sales by Geography (USD MN)
  • Pachinko Market Sales by Geography (USD MN)
  • Live Entertainment Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Anime Market Sales by Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United State Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate by Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Anime Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Anime Market Size, by Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis by Anime Type
  • Market Attractiveness Analysis by Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis by Anime Type (USD MN)
  • T.V. Market Sales by Geography (USD MN)
  • Movie Market Sales by Geography (USD MN)
  • Video Market Sales by Geography (USD MN)
  • Internet Distribution Market Sales by Geography (USD MN)
  • Merchandising Market Sales by Geography (USD MN)
  • Music Market Sales by Geography (USD MN)
  • Pachinko Market Sales by Geography (USD MN)
  • Live Entertainment Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market by Revenue
  • North America Market by Revenue
  • Europe Market by Revenue
  • Asia Pacific Market by Revenue
  • Latin America Market by Revenue
  • Middle East & Africa Market by Revenue
  • Recent Development in Industry
  • Top Companies Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11219572

The global demand for Anime Market is presumed to reach the market size of nearly USD 76.58 BN by 2030 from USD 28.02 BN in 2022 with a CAGR of 11.82% under the study period 2023 - 2030.

Anime is the name given to computer animations based in Japan. Most anime are based on hand-drawn Japanese comics or Manga. The word anime comes from the English word animation. Anime encompasses all animated works from Japan. Anime is not made by keeping one audience in mind. Instead, they reach out to everyone. Yet some anime might be best suited for mature audiences as they contain adult themes that a young audience might not understand. Most anime stretch into episodic series, which can go on for hundreds of episodes.

MARKET DYNAMICS:

A growing library, availability in multiple languages, multiple genres, various animation styles, and ease of access are factors leading to the anime market growth. In addition, people can watch anime on popular streaming websites, causing a further increase in its demand. A significant drawback faced by anime is piracy, which may impact the growth curve to some extent.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of anime. The growth and trends of anime industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION:

This section of the anime market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Anime Type

  • T.V.
  • Movie
  • Video
  • Internet Distribution
  • Merchandising
  • Music
  • Pachinko
  • Live Entertainment

REGIONAL ANALYSIS:

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Anime market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the anime market include Bones Inc., Kyoto Animation Co. Ltd., Madhouse Inc., Manglobe Inc., P.A.WORKS Co.Ltd., Pierrot Co. Ltd., Production I.G, Studio Ghibli, Inc., Sunrise Inc., TOEI Animation Co. Ltd. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1 . PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2 . EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3 . ANIME - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Anime Type
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Region

4 . VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5 . IMPACT ANALYSIS OF COVID-19 OUTBREAK

6 . GLOBAL ANIME MARKET ANALYSIS BY ANIME TYPE

  • 6.1 Overview by Anime Type
  • 6.2 Historical and Forecast Data
  • 6.3 Analysis by Anime Type
  • 6.4 T.V. Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.5 Movie Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.6 Video Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.7 Internet Distribution Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.8 Merchandising Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.9 Music Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.10. Pachinko Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.11 Live Entertainment Historic and Forecast Sales by Regions

7 . GLOBAL ANIME MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Regional Outlook
  • 7.2. Introduction
  • 7.3. North America Sales Analysis
    • 7.3.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 7.3.2. North America By Segment Sales Analysis
    • 7.3.3. North America By Country Sales Analysis
    • 7.3.4. United State Sales Analysis
    • 7.3.5. Canada Sales Analysis
    • 7.3.6. Mexico Sales Analysis
  • 7.4. Europe Sales Analysis
    • 7.4.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 7.4.2. Europe by Segment Sales Analysis
    • 7.4.3. Europe by Country Sales Analysis
    • 7.4.4. United Kingdom Sales Analysis
    • 7.4.5. France Sales Analysis
    • 7.4.6. Germany Sales Analysis
    • 7.4.7. Italy Sales Analysis
    • 7.4.8. Russia Sales Analysis
    • 7.4.9. Rest Of Europe Sales Analysis
  • 7.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 7.5.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 7.5.2. Asia Pacific by Segment Sales Analysis
    • 7.5.3. Asia Pacific by Country Sales Analysis
    • 7.5.4. China Sales Analysis
    • 7.5.5. India Sales Analysis
    • 7.5.6. Japan Sales Analysis
    • 7.5.7. South Korea Sales Analysis
    • 7.5.8. Australia Sales Analysis
    • 7.5.9. Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 7.6. Latin America Sales Analysis
    • 7.6.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 7.6.2. Latin America by Segment Sales Analysis
    • 7.6.3. Latin America by Country Sales Analysis
    • 7.6.4. Brazil Sales Analysis
    • 7.6.5. Argentina Sales Analysis
    • 7.6.6. Peru Sales Analysis
    • 7.6.7. Chile Sales Analysis
    • 7.6.8. Rest of Latin America Sales Analysis
  • 7.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 7.7.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 7.7.2. Middle East & Africa by Segment Sales Analysis
    • 7.7.3. Middle East & Africa by Country Sales Analysis
    • 7.7.4. Saudi Arabia Sales Analysis
    • 7.7.5. UAE Sales Analysis
    • 7.7.6. Israel Sales Analysis
    • 7.7.7. South Africa Sales Analysis
    • 7.7.8. Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

8 . COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE ANIME COMPANIES

  • 8.1. Anime Market Competition
  • 8.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 8.3. Merger And Acquisitions
  • 8.4. New Product Launch
  • 8.5. Other Developments

9 . COMPANY PROFILES OF ANIME INDUSTRY

  • 9.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 9.2. Market Concentration Rate
  • 9.3. Bones Inc.
    • 9.3.1. Company Overview
    • 9.3.2. Company Revenue
    • 9.3.3. Products
    • 9.3.4. Recent Developments
  • 9.4. Kyoto Animation Co. Ltd.
    • 9.4.1. Company Overview
    • 9.4.2. Company Revenue
    • 9.4.3. Products
    • 9.4.4. Recent Developments
  • 9.5. Madhouse Inc.
    • 9.5.1. Company Overview
    • 9.5.2. Company Revenue
    • 9.5.3. Products
    • 9.5.4. Recent Developments
  • 9.6. Manglobe Inc.
    • 9.6.1. Company Overview
    • 9.6.2. Company Revenue
    • 9.6.3. Products
    • 9.6.4. Recent Developments
  • 9.7. P.A.WORKS Co.Ltd.
    • 9.7.1. Company Overview
    • 9.7.2. Company Revenue
    • 9.7.3. Products
    • 9.7.4. Recent Developments
  • 9.8. Pierrot Co. Ltd.
    • 9.8.1. Company Overview
    • 9.8.2. Company Revenue
    • 9.8.3. Products
    • 9.8.4. Recent Developments
  • 9.9. Production I.G
    • 9.9.1. Company Overview
    • 9.9.2. Company Revenue
    • 9.9.3. Products
    • 9.9.4. Recent Developments
  • 9.10. Studio Ghibli Inc.
    • 9.10.1. Company Overview
    • 9.10.2. Company Revenue
    • 9.10.3. Products
    • 9.10.4. Recent Developments
  • 9.11. Sunrise Inc.
    • 9.11.1. Company Overview
    • 9.11.2. Company Revenue
    • 9.11.3. Products
    • 9.11.4. Recent Developments
  • 9.12. TOEI Animation Co. Ltd.
    • 9.12.1. Company Overview
    • 9.12.2. Company Revenue
    • 9.12.3. Products
    • 9.12.4. Recent Developments

Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies