|
市場調査レポート
商品コード
1342836
アニメの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年の予測Global Anime Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2023 to 2030 |
||||||
カスタマイズ可能
|
アニメの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年の予測 |
出版日: 2023年08月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 118 Pages
納期: 即日から翌営業日
|
アニメ市場の世界需要は、2023年から2030年の調査期間においてCAGR 11.82%で、2022年の280億2,000万米ドルから2030年には765億8,000万米ドルの市場規模に達すると推定されます。
アニメは、日本を拠点とするコンピュータ・アニメーションの名称です。ほとんどのアニメは、手描きの日本のコミックやマンガをベースにしています。アニメの語源は英語のanimationです。アニメは日本発のすべてのアニメーション作品を包含します。アニメは一人の観客を念頭に置いて作られるものではないです。むしろ、すべての人に手を差し伸べています。しかし、アニメの中には、若い観客には理解できないような大人のテーマが含まれているため、成熟した観客に最適なものもあります。ほとんどのアニメは、何百話も続くこともあるエピソード・シリーズになっています。
ライブラリーの増加、多言語での提供、多ジャンル、様々なアニメスタイル、アクセスのしやすさなどが、アニメ市場の成長につながる要因です。さらに、人々は人気のストリーミング・サイトでアニメを見ることができ、アニメの需要をさらに増加させています。アニメが直面する重大な欠点は海賊版であり、成長曲線にある程度の影響を与える可能性があります。
調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールはアニメの世界市場における各セグメントを包括的に評価します。アニメ産業の成長と動向は、この調査に総合的なアプローチを提供します。
このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東&アフリカにおけるアニメ市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーしています。さらに、このレポートは全ての主要地域における個々のアプリケーションセグメントの需要、推定・予測に焦点を当てています。
カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。
The global demand for Anime Market is presumed to reach the market size of nearly USD 76.58 BN by 2030 from USD 28.02 BN in 2022 with a CAGR of 11.82% under the study period 2023 - 2030.
Anime is the name given to computer animations based in Japan. Most anime are based on hand-drawn Japanese comics or Manga. The word anime comes from the English word animation. Anime encompasses all animated works from Japan. Anime is not made by keeping one audience in mind. Instead, they reach out to everyone. Yet some anime might be best suited for mature audiences as they contain adult themes that a young audience might not understand. Most anime stretch into episodic series, which can go on for hundreds of episodes.
A growing library, availability in multiple languages, multiple genres, various animation styles, and ease of access are factors leading to the anime market growth. In addition, people can watch anime on popular streaming websites, causing a further increase in its demand. A significant drawback faced by anime is piracy, which may impact the growth curve to some extent.
The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of anime. The growth and trends of anime industry provide a holistic approach to this study.
This section of the anime market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.
This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Anime market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.
The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the anime market include Bones Inc., Kyoto Animation Co. Ltd., Madhouse Inc., Manglobe Inc., P.A.WORKS Co.Ltd., Pierrot Co. Ltd., Production I.G, Studio Ghibli, Inc., Sunrise Inc., TOEI Animation Co. Ltd. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.
In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.