表紙:ウォッカの世界市場調査レポート- 産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年予測
市場調査レポート
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1288848

ウォッカの世界市場調査レポート- 産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年予測

Global Vodka Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2023 to 2030

出版日: | 発行: Value Market Research | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ウォッカの世界市場調査レポート- 産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年予測
出版日: 2023年05月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

ウォッカ市場の世界需要は、調査期間2023~2030年のCAGR6.5%で、2022年の4,356万米ドルから2030年には7,209万米ドル近くの市場規模に達すると推定されます。

ウォッカは主に水とエタノールを蒸留して作られるアルコール飲料です。伝統的なウォッカは、ソルガム、トウモロコシ、ライ麦、小麦のような穀物を発酵させ、多くの濾過を行いながら蒸留して作られます。また、ジャガイモ、糖蜜、大豆を使ったものもあり、最近のウォッカの銘柄にはフルーツや砂糖のフレーバーを加えたものもあります。ウォッカはストレート、ブレンド、氷を入れて冷やして飲むことができます。マティーニ、コスモポリタン、ウォッカ・トニック、スクリュー 促進要因などは、ウォッカを使ったカクテルやミックスド・ビバレッジのほんの一例です。ウォッカの最古の使用記録は中世初期のポーランドにさかのぼり、そこでは歴史的に薬として使用されていました。ウォッカの始まりに関する歴史的な情報はほとんどないです。

市場力学:

アルコール部門、特にウォッカ部門は、大都市圏のミレニアル世代や社会人の間でアルコール飲料やカクテル飲料の需要が高まっているため、大きな成長を遂げています。限定生産のグルテンフリー無香料ウォッカの発売は、市場を推進する上で極めて重要です。予測期間中、オーガニック・ウォッカの入手可能性が市場拡大を促進すると予想されます。オーガニック・ウォッカの需要は、健康的なライフスタイルの普及と、農薬や肥料の有害な影響に関する知識の増加により、予測期間を通じて増加すると予測されます。しかし、市場成長の妨げになると予想される重大な障害の1つは、死亡者数の増加です。

調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、ウォッカの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。ウォッカ産業の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを提供します。

地域分析:

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東&アフリカにおけるウォッカ市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーしています。さらに、すべての主要地域における個々のアプリケーションセグメントの需要、推定・予測にも焦点を当てています。

この調査レポートはまた、市場の主要企業の包括的なプロファイルと世界の競合情勢の詳細な見解をカバーしています。ウォッカ市場の主要企業には、Brown-Forman、Diageo、Pernod Ricard、Belvedere、Russian Standard、Bacardi、Constellation Brands Inc、Proximo Spirits、Distell Group、Savor Stoli、IceBerg Vodkaなどがあります。このセクションは、主要なM&A、将来的な能力、パートナーシップ、財務概要、提携、新製品開発、新製品発売など、様々な戦略的発展を含む競合情勢の全体像で構成されています。

ご要望がございましたら、弊社までお問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

  • レポートの説明
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • 市場調査プロセス
    • 市場調査手法

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場の見どころ
  • 世界市場のスナップショット

第3章 ウォッカ-業界分析

  • イントロダクション-市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 機会
  • 業界の動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力分析
    • タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 地域別

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料一覧
    • 原材料メーカー一覧
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的な買い手のリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • 間接マーケティング
    • マーケティングチャネル開発の傾向

第5章 世界のウォッカ市場分析:タイプ別

  • タイプ別の概要
  • 実績データと予測データ
  • タイプ別分析
  • 風味のある
  • 無香料

第6章 世界のウォッカ市場分析:流通チャネル別

  • 流通チャネル別の概要
  • 実績データと予測データ
  • 流通チャネル別の分析
  • オフライン取引
  • オンライン取引

第7章 世界のウォッカ市場分析:地域別

  • 地域別の展望
  • イントロダクション
  • 北米の販売分析
    • 概要、実績および予測データ
    • 北米:セグメント別
    • 北米:国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州の販売分析
    • 概要、実績および予測データ
    • 欧州:セグメント別
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域の販売分析
    • 概要、実績および予測データ
    • アジア太平洋地域:セグメント別
    • アジア太平洋地域:国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカの販売分析
    • 概要、実績および予測データ
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ:国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東およびアフリカの販売分析
    • 概要、実績および予測データ
    • 中東およびアフリカ:セグメント別
    • 中東およびアフリカ:国別
    • サウジアラビア
    • UAE
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第8章 ウォッカ企業の競合情勢

  • ウォッカ市場競争
  • 提携・協業・合意
  • 合併と買収
  • 新製品の発売
  • その他の開発

第9章 企業プロファイル

  • 主要企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • Brown-Forman
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品
    • 最近の動向
  • Diageo
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品
    • 最近の動向
  • Pernod Ricard
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品
    • 最近の動向
  • Belvedere
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品
    • 最近の動向
  • Russian Standard
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品
    • 最近の動向
  • Bacardi
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品
    • 最近の動向
  • Constellation Brands Inc
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品
    • 最近の動向
  • Proximo Spirits
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品
    • 最近の動向
  • Distell Group
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品
    • 最近の動向
  • Savor Stoli
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品
    • 最近の動向
  • IceBerg Vodka.
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品
    • 最近の動向

*注- 企業プロファイリングでは、財務詳細および最近の開発状況は入手可能性に左右されるか、非公開会社の場合はカバーされない場合があります。

図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers : Impact Analysis
  • Restraints : Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • List of Potential Buyers
  • Analysis by Type (USD MN)
  • Flavored Market Sales by Geography (USD MN)
  • Non-Flavored Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis Market by Distribution Channel (USD MN)
  • Offline Trading Market Sales by Geography (USD MN)
  • Online Trading Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Vodka Market Sales by Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United State Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate by Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Vodka Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Vodka Market Size, by Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis by Type
  • Market Attractiveness Analysis by Distribution Channel
  • Market Attractiveness Analysis by Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis by Type (USD MN)
  • Flavored Market Sales by Geography (USD MN)
  • Non-Flavored Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by Distribution Channel (USD MN)
  • Offline Trading Market Sales by Geography (USD MN)
  • Online Trading Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Sales (USD MN)
  • North America Market Sales (USD MN)
  • Europe Market Sales (USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (USD MN)
  • Latin America Market Sales (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Companies Market Share Analysis

* Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11217519

The global demand for Vodka Market is presumed to reach the market size of nearly USD 72.09 MN by 2030 from USD 43.56 MN in 2022 with a CAGR of 6.5% under the study period 2023 - 2030.

Vodka is an alcoholic beverage made mainly of water and ethanol distilled. Traditional vodka is made by distilling fermented cereal grains like sorghum, corn, rye, or wheat with much filtration. It's also prepared with potatoes, molasses, or soybeans, and some modern vodka brands include fruit or sugar flavorings. Vodka can be consumed straight, blended, or cooled with ice. Martinis, cosmopolitans, vodka tonics, and screwdrivers are just a few cocktails and mixed beverages that feature vodka. The earliest recorded use of vodka dates back to the early Middle Ages in Poland, where it was historically used as medicine. There is very little historical information accessible on the beginnings of vodka. 

Market Dynamics:

The alcohol sector, particularly in the Vodka segment, has seen enormous growth due to the increased demand for alcoholic beverages and cocktail drinks among millennials and working professionals in metropolitan areas. The release of limited-edition, gluten-free unflavored vodka will be critical in propelling the market. During the projected period, the availability of organic vodka is expected to fuel market expansion. The demand for organic vodka is predicted to rise throughout the forecast period, owing to the growing adoption of healthy lifestyles and increased knowledge about the detrimental effects of pesticides and fertilizers. However, one of the significant hurdles anticipated to hinder market growth is the rising number of fatalities.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of vodka. The growth and trends of vodka industry provide a holistic approach to this study. 

Market Segmentation:

This section of the vodka market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities. 

By Type

  • Flavored
  • Non-Flavored
  • By Distribution Channel
  • Offline Trading
  • Online Trading

Regional Analysis:

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Vodka market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the vodka market include Brown-Forman, Diageo, Pernod Ricard, Belvedere, Russian Standard, Bacardi, Constellation Brands Inc, Proximo Spirits, Distell Group, Savor Stoli, IceBerg Vodka.. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1. PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2. EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3. VODKA - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Type
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Distribution Channel
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Region

4. VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5. GLOBAL VODKA MARKET ANALYSIS BY TYPE

  • 5.1 Overview by Type
  • 5.2 Historical and Forecast Data
  • 5.3 Analysis by Type
  • 5.4 Flavored Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.5 Non-Flavored Historic and Forecast Sales by Regions

6. GLOBAL VODKA MARKET ANALYSIS BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1 Overview by Distribution Channel
  • 6.2 Historical and Forecast Data
  • 6.3 Analysis by Distribution Channel
  • 6.4 Offline Trading Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.5 Online Trading Historic and Forecast Sales by Regions

7. GLOBAL VODKA MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Regional Outlook
  • 7.2. Introduction
  • 7.3. North America Sales Analysis
    • 7.3.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.3.2. North America By Segment Sales Analysis
    • 7.3.3. North America By Country Sales Analysis
    • 7.3.4. United State Sales Analysis
    • 7.3.5. Canada Sales Analysis
    • 7.3.6. Mexico Sales Analysis
  • 7.4. Europe Sales Analysis
    • 7.4.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.4.2. Europe by Segment Sales Analysis
    • 7.4.3. Europe by Country Sales Analysis
    • 7.4.4. United Kingdom Sales Analysis
    • 7.4.5. France Sales Analysis
    • 7.4.6. Germany Sales Analysis
    • 7.4.7. Italy Sales Analysis
    • 7.4.8. Russia Sales Analysis
    • 7.4.9. Rest Of Europe Sales Analysis
  • 7.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 7.5.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.5.2. Asia Pacific by Segment Sales Analysis
    • 7.5.3. Asia Pacific by Country Sales Analysis
    • 7.5.4. China Sales Analysis
    • 7.5.5. India Sales Analysis
    • 7.5.6. Japan Sales Analysis
    • 7.5.7. South Korea Sales Analysis
    • 7.5.8. Australia Sales Analysis
    • 7.5.9. Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 7.6. Latin America Sales Analysis
    • 7.6.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.6.2. Latin America by Segment Sales Analysis
    • 7.6.3. Latin America by Country Sales Analysis
    • 7.6.4. Brazil Sales Analysis
    • 7.6.5. Argentina Sales Analysis
    • 7.6.6. Peru Sales Analysis
    • 7.6.7. Chile Sales Analysis
    • 7.6.8. Rest of Latin America Sales Analysis
  • 7.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 7.7.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.7.2. Middle East & Africa by Segment Sales Analysis
    • 7.7.3. Middle East & Africa by Country Sales Analysis
    • 7.7.4. Saudi Arabia Sales Analysis
    • 7.7.5. UAE Sales Analysis
    • 7.7.6. Israel Sales Analysis
    • 7.7.7. South Africa Sales Analysis
    • 7.7.8. Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

8. COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE VODKA COMPANIES

  • 8.1. Vodka Market Competition
  • 8.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 8.3. Merger And Acquisitions
  • 8.4. New Product Launch
  • 8.5. Other Developments

9. COMPANY PROFILES OF VODKA INDUSTRY

  • 9.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 9.2. Market Concentration Rate
  • 9.3. Brown-Forman
    • 9.3.1. Company Overview
    • 9.3.2. Company Revenue
    • 9.3.3. Products
    • 9.3.4. Recent Developments
  • 9.4. Diageo
    • 9.4.1. Company Overview
    • 9.4.2. Company Revenue
    • 9.4.3. Products
    • 9.4.4. Recent Developments
  • 9.5. Pernod Ricard
    • 9.5.1. Company Overview
    • 9.5.2. Company Revenue
    • 9.5.3. Products
    • 9.5.4. Recent Developments
  • 9.6. Belvedere
    • 9.6.1. Company Overview
    • 9.6.2. Company Revenue
    • 9.6.3. Products
    • 9.6.4. Recent Developments
  • 9.7. Russian Standard
    • 9.7.1. Company Overview
    • 9.7.2. Company Revenue
    • 9.7.3. Products
    • 9.7.4. Recent Developments
  • 9.8. Bacardi
    • 9.8.1. Company Overview
    • 9.8.2. Company Revenue
    • 9.8.3. Products
    • 9.8.4. Recent Developments
  • 9.9. Constellation Brands Inc
    • 9.9.1. Company Overview
    • 9.9.2. Company Revenue
    • 9.9.3. Products
    • 9.9.4. Recent Developments
  • 9.10. Proximo Spirits
    • 9.10.1. Company Overview
    • 9.10.2. Company Revenue
    • 9.10.3. Products
    • 9.10.4. Recent Developments
  • 9.11. Distell Group
    • 9.11.1. Company Overview
    • 9.11.2. Company Revenue
    • 9.11.3. Products
    • 9.11.4. Recent Developments
  • 9.12. Savor Stoli
    • 9.12.1. Company Overview
    • 9.12.2. Company Revenue
    • 9.12.3. Products
    • 9.12.4. Recent Developments
  • 9.13. IceBerg Vodka.
    • 9.13.1. Company Overview
    • 9.13.2. Company Revenue
    • 9.13.3. Products
    • 9.13.4. Recent Developments

*Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies.