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市場調査レポート
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1408099

ウォッカ:市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測

Vodka - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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ウォッカ:市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ウォッカ市場の今年度の市場規模は3,392万米ドルで、今後5年間のCAGRは4.47%と予測されています。

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主要ハイライト

  • 近年、都市化や社交化により、特に若年層を中心にアルコール飲料の消費量が世界的に増加しています。また、台湾財政部(MOF)の調査によると、台湾の飲食サービス事業体の総数は2022年に約163,640社に達しました。そのうち、飲料を提供する事業者は約28,140社です。台湾におけるこうした事業所の数は、ここ数年で着実に増加しています。
  • レディ・トゥ・ドリンク(RTD)飲料のカテゴリーは、消費者が利便性、多様性、高品質の飲料オプションを優先するようになったため、ここ数年で市場が大きく成長し、技術革新が進みました。IWSR飲料市場分析が最近発表した米国のRTD市場に関する分析によると、特にウォッカベースのRTDは2021年にテキーラを抜いて主要スピリッツベースとなった。2019年、ウォッカはスピリッツベースのRTD市場の5分の1強を占めていました。しかし、2021年には、ウォッカベースのRTD飲料は市場シェアを倍以上に拡大し、同カテゴリーの約46%にまで成長しました。
  • 競争圧力が強いため、業界各社は、ブランドイメージを強化し、市場セグメントを確立し、より大きな利益率を獲得するために、差別化された製品やサービス体験を発売することで、絶え間ない革新を余儀なくされています。例えば、2021年、ディアジオ・ピーエルシーは英国でスミノフのブランドでラズベリー・クラッシュという新しいフレーバー・ウォッカを発売しました。この新しいフレーバー・ウォッカは、赤とターコイズブルーのカラーラベルで、ユニークなものとなっています。
  • したがって、上記の要因は、今後数年間の市場の成長に寄与すると思われます。

ウォッカ市場の動向

ウォッカのプレミアム化

  • 近年、飲食品業界全体において、より「プレミアム」な製品を求める消費者の傾向が見られます。風味、高品質の原料、より魅力的なパッケージへのこだわりが強まったことを特徴とするプレミアム化は、バイヤーが求める製品のタイプに大きな影響を与えています。プレミアム化は飲料業界において特に重要な要素であり、格安の選択肢の普及によってプレミアム製品はより魅力的なものとなり、消費者は飲料を少し余分に使う価値のあるものとして扱う可能性が高くなっています。
  • 米国ディスティルド・スピリッツ協議会(DISCUS)の調査によると、2022年には米国の蒸留酒販売量全体の33%をプレミアム蒸留酒が占めるといわれています。この継続的な成長の背景にはいくつかの理由があります。ミレニアル世代、つまり若い飲用者がプレミアム化の重要な原動力です。ミレニアル世代が本物、高品質、倫理的な製品への欲求を高め、消費力が増していることから、ウォッカの需要は近いうちにポジティブな影響を受けると思われます。グローバリゼーションもこの成長に大きな役割を果たしており、プレミアムアルコールへの需要のような欧米で確立された動向が新たな市場に広がっています。
  • IWSRの調査によると、アメリカの消費者がRTDアルコール飲料をプレミアムと認識する要因の第1位は、新しいフレーバーを提供することでした。そのため、各社は顧客の需要に応えるため、新しいフレーバーの発売に力を入れています。例えば、世界のプレミアム蒸留酒の1つであるペルノ・リカールは、「アブソルート」ブランドでマンダリン、シトロン、ラズベリーの3種類の「アブソルート・ミニ」を発売しました。
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欧州が市場を独占

  • 長年にわたり、この地域のアルコール飲料の一人当たり消費量はかなり増加しています。スウェーデン農業委員会が発表した統計によると、2021年のスウェーデンの蒸留酒の年間消費量は3,230万リットルに達し、2019年と比較して21%増加しました。これは、同地域におけるウォッカ市場の継続的な成長の主要要因の一つを表しています。
  • これとは別に、特に若年層における活気あるカクテル文化の出現が市場の成長を後押ししています。国立保健福祉研究所の調査によると、フィンランドにおける混合アルコール飲料の一人当たり消費量は2016年から2022年にかけて全体的に増加しました。2022年には、フィンランド人は1人当たり0.7リットルの混合アルコール飲料を消費し、15歳以上の個人では純アルコールのリットルで測定されます。
  • さらに、一人当たり所得の高さ、高品質の製品やカテゴリーに対する幅広い選択肢、生産地や原産地に対する消費者の評価など、無数の影響により、入手可能な製品のプレミアム化が急増しています。このことは、ポーランド中央統計局の調査によってさらに裏付けられ、観察期間中(2019~2021年)のプレミアムウォッカの価格変動を浮き彫りにしています。2021年、0.7リットル当たりのプレミアムウォッカの平均価格は、2020年の22.83ズロチから48ズロチに上昇しました。

ウォッカ産業概要

世界のウォッカ市場は、複数の地域企業や多国籍企業が革新的な風味を持つ幅広い製品バリエーションを提供し、市場での主導的地位を維持しているため、非常に断片化されています。市場の主要企業には、Diageo Plc、Brown Forman、LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton、Pernod Ricard、Davide Campari-Milano N.V.などが含まれます。

これらの企業は、ブランドの認知度や提供商品のポートフォリオを強化するために、製品の革新、パートナーシップ、オンライン・オフライン流通網の拡大などの事業戦略に重点を置いており、市場の成長を促進しています。例えば、2022年3月、ブランド・ディレクターでありパートナーでもあるStas KaranikolaouとZack Biaは、Global Brand Equitiesと提携し、彼らのポートフォリオに新たに加わったSunny Vodkaを発表しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 高級ウォッカと超高級ウォッカの需要
    • 参入企業による効果的なブランディングとマーケティング
  • 市場抑制要因
    • ウォッカに関する厳しい規制
    • ノンアルコール飲料の人気
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品・サービスの脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • フレーバー
    • ノンフレーバー
  • カテゴリー別
    • 大衆品
    • 高級品
    • 超高級品
  • 流通チャネル別
    • オン・トレード
    • オフ・トレード
      • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
      • 専門店
      • オンライン小売業者
      • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 台湾
      • シンガポール
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Diageo PLC
    • LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton(Belvedere Vodka)
    • Constellation Brands Inc.
    • The Coca-cola Hbc Ag
    • Pernod Ricard
    • Kirker Greer Holdings Limited
    • Bacardi Limited
    • Fifth Generation Inc.
    • Becle SAB de
    • Luctor International

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 91921
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The vodka market was valued at USD 33.92 million for the current year and is projected to register at a CAGR of 4.47% over the next five years.

Key Highlights

  • In recent years, there has been an increase in the consumption of alcoholic beverages worldwide due to urbanization and socializing trend, especially among young adults. Moreover, the Ministry of Finance (MOF) Taiwan survey shows that the total number of food and drink service business entities in Taiwan reached around 163,640 in 2022. Among those, approximately 28,140 were businesses serving beverages. The number of such establishments in Taiwan steadily increased in the past few years.
  • The ready-to-drink (RTD) beverage category has experienced tremendous market growth and innovation over the last several years as consumers prioritized convenience, variety, and quality beverage options. Specifically, vodka-based RTDs overtook tequila as the leading spirits base in 2021, according to a recently released analysis by the IWSR Drinks Market Analysis on the RTD market in the United States. In 2019, vodka comprised just over one-fifth of the spirits-based RTD market. By 2021, however, vodka-based RTD beverages more than doubled their market share and grew to almost 46 percent of the category.
  • Strong competitive pressure forces the industry players to constantly innovate by launching differentiated products or service experiences to strengthen brand image, establish market segments, and obtain more significant profit margins. For instance, in 2021, Diageo plc launched a new flavored vodka called Raspberry Crush under the brand Smirnoff in the United Kingdom. The new flavored vodka has red and turquoise color labeling, making it unique.
  • Therefore, the abovementioned factors will likely contribute to the growth of the market in the coming years.

Vodka Market Trends

Premiumization of Vodka

  • Over recent years, the entire food and beverage industry has seen a consumer demand trend toward more "premium" products. Characterized by an increased focus on flavor, high-quality ingredients, and more appealing packaging, premiumization has significantly impacted the type of products buyers seek. Premiumization has been an especially significant factor in the beverage industry, with the proliferation of budget options making premium products more appealing and consumers likely to treat drinks as something worth spending a little extra on.
  • According to a survey by Distilled Spirits Council of the United States (DISCUS), in 2022, premium spirits accounted for 33 percent of all spirits sales volume in the United States. There are several reasons behind this continued growth. Millennials or younger drinkers are the critical drivers of premiumization. With millennials' greater desire for authentic, high-quality, and ethical products and increasing spending power, the demand for vodka will likely be influenced positively soon. Globalization also plays a massive role in this growth, with established Western trends like demand for premium alcohol spreading to new markets.
  • As per the survey by IWSR, the number one factor contributing to American consumers' perception of an RTD alcoholic beverage as the premium was offering new flavors. Consequently, players focus on launching new flavors to cater to the customers' demands. For instance, Pernod Ricard, one of the premium spirits organizations in the world, launched 'Absolut Mini' under the brand Absolut in three variants, including Mandarin, Citron, and Raspberry.
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Europe Dominates the Market

  • Over the years, there has been a considerable rise in the per capita consumption of alcoholic beverages in the region. As per the statistics released by the Swedish Board of Agriculture, the annual consumption volume of spirits in Sweden amounted to 32.3 million liters in 2021, an increase of 21 percent compared to 2019. This represents one of the primary factors behind the continued growth of the vodka market in the region.
  • Apart from this, the emergence of a vibrant cocktail culture, especially among young adults, boosts market growth. The National Institute for Health and Welfare survey shows that per capita consumption of mixed alcoholic drinks in Finland increased overall from 2016 to 2022. In 2022, Finns consumed 0.7 liters of mixed alcoholic beverages per person, measured in liters of pure alcohol among individuals aged 15 or older.
  • Furthermore, there has been an upsurge in the premiumization of products available due to myriad influences, among them high per capita income, broader options for high-quality products and categories, and consumer appreciation for production and origin. This can further be supported by the survey of the Central Statistical Office of Poland, which highlights fluctuation in the price of premium vodka during the period observed (2019-2021). In 2021, the average price of premium vodka per 0.7 liters increased to 48 zloty from 22.83 zloty in 2020.

Vodka Industry Overview

The global vodka market is highly fragmented owing to the presence of multiple regional and multinational companies offering a wide range of product variants with innovative flavors to maintain their leading position in the market studied. Some of the major players in the market include Diageo Plc, Brown Forman, LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, Pernod Ricard, and Davide Campari-Milano N.V., among others.

These players majorly focus on business strategies, including product innovations, partnerships, and expansion of online and offline distribution networks, to enhance brand visibility and portfolio of offerings, thus, augmenting the growth of the market. For instance, in March 2022, brand directors and partners Stas Karanikolaou and Zack Bia teamed up with Global Brand Equities to introduce Sunny Vodka, the latest addition to their portfolio.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Demand for Premium and Super Premium Vodka
    • 4.1.2 Effective Branding and Marketing by Players
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Stringent Regulations Pertaining to Vodka
    • 4.2.2 Popularity of Non-alcoholic Beverages
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Subsitute Products and Services
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Flavored
    • 5.1.2 Non-Flavored
  • 5.2 By Category
    • 5.2.1 Mass
    • 5.2.2 Premium
    • 5.2.3 Super-Premium
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 On-Trade
    • 5.3.2 Off-Trade
      • 5.3.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
      • 5.3.2.2 Specialty Stores
      • 5.3.2.3 Online Retailers
      • 5.3.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Spain
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 Germany
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Taiwan
      • 5.4.3.6 Singapore
      • 5.4.3.7 South Korea
      • 5.4.3.8 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East and Africa
      • 5.4.5.1 United Arab Emirates
      • 5.4.5.2 South Africa
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Diageo PLC
    • 6.3.2 LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton (Belvedere Vodka
    • 6.3.3 Constellation Brands Inc.
    • 6.3.4 The Coca-cola Hbc Ag
    • 6.3.5 Pernod Ricard
    • 6.3.6 Kirker Greer Holdings Limited
    • 6.3.7 Bacardi Limited
    • 6.3.8 Fifth Generation Inc.
    • 6.3.9 Becle SAB de
    • 6.3.10 Luctor International

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS