表紙:クラフトウォッカ市場-2023年から2028年までの予測
市場調査レポート
商品コード
1302945

クラフトウォッカ市場-2023年から2028年までの予測

Craft Vodka Market - Forecasts from 2023 to 2028

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 140 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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クラフトウォッカ市場-2023年から2028年までの予測
出版日: 2023年06月21日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

クラフトウォッカの世界市場規模は、2021年に12億4,100万米ドルとなっています。

クラフトウォッカは、クラフト蒸留所によって少量生産される、新しく開発されたウォッカのカテゴリーであり、一般的に希少または斬新な原料や製造技術を使用しています。クラフト蒸留業者はクラフトウォッカを製造するために、革新的な原料を使って世界中で実験を行っています。チーズの製品別である乳清を発酵可能な有機ベースとして使用するタスマニアの蒸留所や、スピリッツに微妙な風味のヒントを加えるために海藻やワトルシードなど、オーストラリア原産のさまざまな植物を使用する蒸留所、そして最後に、ユニークなウォッカを製造するために牛乳を使用する英国の蒸留所などが挙げられます。

ウォッカは、様々なカクテルに使用される非常に汎用性の高いスピリッツです。プレミアムおよびハイエンドのクラフトウォッカは、分析期間中に著しい成長と発展を遂げました。特に高級志向のウォッカ・ブランドの立ち上げなど、最近のプレミアム・ブランドの立ち上げはここ数年示されています。クラフトウォッカの味に関する消費者からの好意的なフィードバック、ウォッカ需要の増加、グルテンフリーのクラフトウォッカなど主要市場プレーヤーによる継続的な革新的製品の発売、カクテル消費の増加、ウォッカ蒸留所の増加などのその他の要因も、予測期間中の世界のクラフトウォッカ市場の成長を促進すると予想されます。

しかし、政府による厳格な規則や規制の実施、不安定な価格、原料供給への高い圧力、知識不足などが、市場成長に対する主な課題となっています。

ウォッカ消費量の増加と新製品の発売が市場成長を後押ししています。

消費者によるクラフトウォッカの需要は増加傾向にあります。米国ディスティルド・スピリッツ協会によると、ウォッカは業界の屋台骨であり、総量の31%を占めています。フレーバー入りウォッカの継続的な人気は大きな成長の原動力となっており、販売されるウォッカ全体の約21%を占めています。米国では2019年、 7,410万本の9リットル入りウォッカが販売され、蒸留酒メーカーに66億米ドルの収益をもたらしました。現在、クラフトウォッカには天然のスパイスや心地よい柑橘系の味、ラズベリー、バニラなどのフレーバーを加えることができます。オンラインアルコールeコマース小売プラットフォームのDrizzlyによると、ウォッカはウィスキーに次いで販売量の多い蒸留酒です。

クラフトウォッカとウォッカベースのドリンクは、世界中のバーでますます人気が高まっています。MGMリゾーツ・インターナショナルの有名バーテン兼飲料担当エグゼクティブ・ディレクター兼コーポレート・ミクソロジストのジュリアン・コックスによると、ウォッカとテキーラは、同社のバーで最も売れているスピリッツだといいます。

有名人が経営する企業の急増も、クラフトウォッカの成長に貢献しています。ジェイソン・モモアやジェイソン・デルーロのようなメガセレブが関わるようになり、スピリッツの認知度は高まっています。2023年1月、世界的スーパースターのジェイソン・マモアは、持続可能なクラフトウォッカブランド「メイリ」の立ち上げを発表しました。

クラフトウォッカの極性の高まりは、市場の主要プレーヤーによる継続的な製品の発売につながっています。例えば、2020年10月、インドの蒸留酒会社Alcobrew Distilleriesは、クラフトウォッカブランド「One More Pure クラフトウォッカ」を発売しました。このウォッカには、プレーンとグリーンアップルの2種類の新しいフレーバーがあります。クラフトウォッカは、最新の「エコファイン」技術を駆使してつくられ、驚くほどピュアな組み合わせとなっています。

北米は予測期間中、世界のクラフトウォッカ市場で大きなシェアを占めると予想されています。

北米はクラフトウォッカにおいて大きな市場シェアを占めると予測されています。この地域はウォッカの需要が高いため、予測期間中に高成長を遂げると思われます。米国とカナダにおけるウォッカの人気はマティーニのおかげで高まっているが、顧客はスーパープレミアムクラフトウォッカのような他の使用シーンを発見するためにますます広がっています。ウォッカは米国などで大量に消費されてきました。例えば、ウォッカは総量の31%を占め、業界の屋台骨を支えてきました。米国では2019年、9リットルケースのウォッカが7,410万本販売され、蒸溜業者に66億米ドルの収益をもたらしました。クラフトウォッカの継続的な人気は大きな成長の原動力となっており、販売されたウォッカ全体の約22%を占めています。この多目的飲料は、ウォッカ・マルティニや不動の人気を誇るスクリュー 促進要因のような定番カクテルに使われることもあります。カナダ、米国、メキシコは北米地域の主要市場です。

市場動向:

  • 2023年2月、Beam Suntory Indiaのマーケティング・ディレクター、ルチカ・グプタ氏によると、Beam Suntoryは、日本の親会社であるHouse of Suntoryのポートフォリオから4つの新アイテムを導入することで、今後1年半で商品バリエーションを拡大する計画です。シングルモルトウイスキー「山崎」、バーボン「ジムビーム」、日本の「クラフトウォッカ HAKU」、スーパープレミアムテキーラブランドを発売します。
  • 2021年2月、Blisswater Industries Private Limitedは、インドの神秘主義、遺産、文化にインスパイアされたクラフトウォッカ「Rahasya」を発売しました。現在は製造地であるゴアでのみ入手可能だが、近々インドの他の地域でも入手可能になる予定。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 世界のクラフトウォッカ市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • フレーバー付きクラフトウォッカ
  • ノンフレーバークラフトウォッカ

第6章 世界のクラフトウォッカ市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オントレードチャネル
  • オフトレードチャネル

第7章 世界のクラフトウォッカ市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • その他
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • 韓国
    • インドネシア
    • タイ
    • その他

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • ベンダー競争力マトリックス

第9章 企業プロファイル

  • Sazerac Company
  • Beam Suntory Inc.
  • William Grant & Sons Limited
  • Fifth Generation, Inc.-Tito's Handmade Vodka
  • Diageo plc-The Smirnoff Co.
  • Heaven Hill Brands
  • St. George Spirits
目次
Product Code: KSI061615259

The global craft vodka market was valued at US$1.241 billion in 2021.

Craft vodka is a newly developed category of vodka produced in small quantities by a craft distillery, generally using rare or novel ingredients or manufacturing techniques. Craft distilleries are experimenting worldwide with innovative ingredients to manufacture craft vodka. Some of the top mentions include one Tasmanian distiller who uses whey, a byproduct of cheese, as the fermentable organic base and another who uses a range of native Australian botanicals, such as seaweed and wattle seed, to help add subtle hints of flavor to the spirit, and finally, one in the UK who uses cow's milk to craft their unique vodka.

Vodka is an extremely versatile spirit used in a long list of cocktails. The premium and high-end craft vodka has experienced significant growth and development during the analysis period. Several recent premium launches, particularly celebrity vodka brand launches, have been witnessed over the years. Other factors, including favorable consumer feedback regarding the taste of craft vodka, growing demand for vodka, continuous innovative product launches by key market players such as gluten-free craft vodka, increased cocktail consumption, and the growing number of vodka distilleries are also expected to drive the growth of the global craft vodka market during the projection period.

However, the implementation of strict rules and regulations by the government, unstable prices, and high pressure on the supply of raw materials, along with a lack of knowledge, arare some of the key challenges to market growth.

The growing vodka consumption and new product launches are boosting the market growth.

The demand for craft vodka by consumers has been on the rise. According to the Distilled Spirits Council of the United States, Vodka has been the industry's backbone, accounting for 31% of total volume. The continuous popularity of flavored vodkas has been a significant growth driver, accounting for around 21% of all vodkas sold. In the United States in 2019, 74.1 million 9-liter cases of vodka were sold, earning US$6.6 billion in revenue for distillers. Nowadays, craft vodkas can be infused with natural spices, pleasant citrus tastes, raspberry, vanilla, and other flavors. According to Drizzly, an online alcohol e-commerce retail platform, vodka is the second-highest spirit sold after whisky.

Craft vodka and vodka-based drinks are becoming increasingly popular in bars worldwide. According to MGM Resorts International's famous barman and executive director of beverage and corporate mixologist Julian Cox, vodka and tequila are the most sold spirits in their bars.

The proliferation of celebrity-owned companies has also contributed to the growth of craft vodka. The spirit's recognition increased as mega-celebrities like Jason Momoa and Jason Derulo became involved. In January 2023, international superstar Jason Mamoa announced the launch of his sustainable craft vodka brand, Meili.

The growing polarity of craft vodka has led to a continuous product launched by key market players. For instance, in October 2020, the Indian spirit company Alcobrew Distilleries launched its craft vodka brand, One More Pure Craft Vodka. The vodka comes in two new different flavors - Plain and Green Apple. The craft vodka was created utilizing the most recent 'Eco-fine' technology, resulting in an incredibly pure combination.

North America is anticipated to hold a significant share of the global craft vodka market during the forecast period.

North America is anticipated to hold a significant market share in craft vodka. This region will witness high growth during the forecast period due to the high vodka demand. Vodka's popularity in the United States and Canada has grown thanks to martinis, but customers are increasingly spreading out to discover other usage situations, such as super-premium craft vodka. Vodka has been consumed in large quantities in countries like the United States. For instance, Vodka has been the industry's backbone, accounting for 31% of the total volume. In the United States in 2019, 74.1 million 9-liter cases of vodka were sold, earning US$6.6 billion in revenue for distillers. The continuous popularity of craft vodkas has been a significant growth driver, accounting for around 22% of all vodkas sold. This versatile beverage may be used in classic cocktails like vodka Martinis and the ever-popular Screwdriver. Canada, the United States, and Mexico are prime markets in the North American region.

Market Developments:

  • In February 2023, Beam Suntory plans to extend its product variety in the next 18 months by introducing four new items from its Japanese parent business House of Suntory's portfolio, according to Ruchika Gupta, Marketing Director, Beam Suntory India. The business will launch its single malt whisky Yamazaki, Jim Beam bourbon, Japanese craft vodka Haku and a super-premium tequila brand.
  • In February 2021, Blisswater Industries Private Limited launched Rahasya, a craft vodka inspired by India's mysticism, legacy, and culture. It is now only accessible in Goa, where it is manufactured, but it will soon be available in other regions of India.

Market Segmentation:

By Type

  • Flavored craft vodka
  • Unflavored craft vodka

By Distribution Channel

  • On-trade channel
  • Off-trade channel

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL CRAFT VODKA MARKET, BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Flavored craft vodka
  • 5.3. Unflavored craft vodka

6. GLOBAL CRAFT VODKA MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. On-trade channel
  • 6.3. Off-trade channel

7. GLOBAL CRAFT VODKA MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. United States
    • 7.2.2. Canada
    • 7.2.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. Brazil
    • 7.3.2. Argentina
    • 7.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. United Kingdom
    • 7.4.2. Germany
    • 7.4.3. France
    • 7.4.4. Spain
    • 7.4.5. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. Saudi Arabia
    • 7.5.2. UAE
    • 7.5.3. Israel
    • 7.5.4. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. Japan
    • 7.6.2. China
    • 7.6.3. India
    • 7.6.4. South Korea
    • 7.6.5. Indonesia
    • 7.6.6. Thailand
    • 7.6.7. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Vendor Competitiveness Matrix

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Sazerac Company
  • 9.2. Beam Suntory Inc.
  • 9.3. William Grant & Sons Limited
  • 9.4. Fifth Generation, Inc.- Tito's Handmade Vodka
  • 9.5. Diageo plc-The Smirnoff Co.
  • 9.6. Heaven Hill Brands
  • 9.7. St. George Spirits