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市場調査レポート
商品コード
1701400
ウォッカの市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2025年~2030年Vodka Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Flavored, Non-Flavored), By Distribution Channel (Off-Trade, On-Trade), By Region (North America, Europe, Asia Pacific, Middle East & Africa), And Segment Forecasts, 2025 - 2030 |
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カスタマイズ可能
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ウォッカの市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2025年~2030年 |
出版日: 2025年03月28日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のウォッカの市場規模は2025年から2030年にかけて6.5%のCAGRを記録し、2030年には402億5,000万米ドルに達すると予測されています。
ミレニアル世代は近年、アルコール飲酒者のかなりの割合を占めており、この傾向は予測期間中も続くと予想されています。この世代は購買力が高く、頻繁にレストランやパブを訪れる消費者の大きな割合を占めるため、アルコール飲料市場にとって主要な人口層です。その結果、ウォッカを含む様々な飲食料品の最も強力な購買層となっているようです。
プレミックスカクテル、スピリッツ、ハードセルツァーなど、ウォッカをベースとしたRTD(Ready to Drink)飲料は、新製品開発の大幅な増加を目の当たりにしており、これが市場を牽引すると予想されます。例えば、2022年3月、Svedkaブランドで、Constellation Brands社は缶入りウォッカ・ラインを発売しました。Tea Spritz」ラインは、本物の紅茶、スパークリングウォーター、天然のトロピカルフルーツフレーバーを組み合わせたスピリッツベースのハードセルツァーと説明されており、3つのフレーバーが用意されている:オレンジ・マンゴー、パイナップル・グアバ(どちらもウコン入り)、ラズベリー・キウイの3種類です。
ビールやワインとは異なり、レストランやバーでのウォッカ消費量は伸びています。この伸びは今後も続き、店内での消費量を上回ると予想されます。COVID-19の混乱後、消費者がバーに戻ってきたことで、ウォッカのオンプレミス消費に拍車がかかり、この動向は今後も続くと予想されます。2019年のIWSR飲料市場分析によると、米国におけるウォッカのオンプレミス販売総額は5.9%増加し、例えばグレイグースのオンプレミス販売は2021年に181%増加し、プレミアムウォッカメーカーに有利な機会をもたらしました。
特にミレニアル世代の間で高級フレーバー・ウォッカへの需要が高まっているため、予測期間中、フレーバー・セグメントが最も速い成長率を示すと予想されます。主要企業は、様々なウォッカ製品を提供し、「すぐに飲める」ドリンク・カテゴリーを開拓しようとしています。新しく発売された製品ラインには、DEWAR'Sブレンデッド・スコッチ・ウイスキーを使った「ウイスキー・サワー」、バカルディ・ラムを使った「ラム・ダイキリ」、42BELOWウォッカを使った「エスプレッソ・マティーニ・カクテル」と「パッションフルーツ・マティーニ・カクテル」などがあります。このような取り組みにより
オフ・トレード分野は、小売店が提供する割引や販促キャンペーンにより、予測期間中に大きな成長を記録すると予想されます。アウトレットで様々な種類のアルコールに簡単にアクセスできるため、予測期間中に顕著な成長が見込まれます。
アジア太平洋地域は予測期間中にCAGR 6.1%の大幅な成長を記録すると予想されます。アジア太平洋地域はウォッカの主要市場のひとつであり、これは同地域でより質の高い飲料への支出が増加しているためです。中国では、パンデミック(世界的大流行)が始まって以来、酒類をオンラインで購入する傾向が顕著になっています。IWSRが発表した調査によると、2019年から2020年にかけて、中国のアルコールeコマース部門の金額は約20%増加したというデータがあります。中国におけるアルコールのオンライン販売の浸透が進み、ウォッカ市場の成長を牽引しています。
主要メーカーはディアジオ、バカルディ・リミテッド、ペルノ・リカールです。同市場の大手企業は、複数の州にサービスを提供する地域ブランドの買収という動向も打ち出しています。地域ブランドの重要性と優位性は、事業規模の拡大という点だけでなく、一貫したサービスが顧客に与えるプラスの影響という点でも、プレーヤーに認識されつつあります。
The global vodka market size is expected to reach USD 40.25 billion by 2030, registering a CAGR of 6.5% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Millennials have accounted for a significant percentage of alcohol drinkers in the recent past and this trend is anticipated to continue over the forecast period. The generation exhibits significant purchasing power and represents a major demographic for the alcoholic beverages market as they form a major percentage of consumers frequently visiting restaurants and pubs. As a result, they appear to be the most powerful buyers of various food and drink items, including vodka.
Vodka-based Ready to Drink (RTD) beverages such as pre-mixed cocktails, spirits, and hard seltzers are witnessing a huge increase in new product development, which is expected to drive the market. For example, in March 2022, under the Svedka brand, Constellation Brands launched a canned vodka line. The Tea Spritz line is described as a spirit-based hard seltzer that combines real tea, sparkling water, and natural tropical fruit flavors and is available in three flavors: Orange Mango, Pineapple Guava (both of which include turmeric), and Raspberry Kiwi.
Unlike beer and wine, vodka consumption at restaurants and bars has been growing. The growth is expected to continue outpacing on-premise consumption. With consumers' return to bars following the COVID-19 disruptions, vodka's on-premise consumption has been fueled, and this trend is anticipated to continue. According to IWSR Drinks Market Analysis in 2019, total vodka on-premise sales increased by 5.9% in the U.S. Grey Goose, for example, saw a 181% increase in on-premises sales in 2021, presenting lucrative opportunities for premium vodka manufacturers.
The flavored segment is anticipated to witness the fastest growth rate during the forecast period owing to the growing demand for high-end flavored vodka, especially among the millennial population. key companies are trying to offer a variety of vodka products and pioneer the 'ready-to-shake' drinks category. The newly launched product line includes the 'Whisky Sour' with DEWAR'S Blended Scotch whisky, 'Rum Daiquiri' made with BACARDI rum, and the 'Espresso Martini Cocktail' and 'Passion Fruit Martini Cocktail' made with 42BELOW vodka. With such initiatives
The off-trade segment is expected to register significant growth during the forecast period owing to the discounts and promotional offers provided by the retail outlets. The ease of accessing different varieties of alcohol at the outlets is expected to notable growth during the forecast period.
Asia Pacific is expected to register a significant CAGR of 6.1% during the forecast period. Asia Pacific is one of the leading markets for vodka owing to increased spending from people on better quality beverages in the region. In China, there has been a well-documented shift to buying alcohol online since the start of the pandemic. According to the study published by IWSR, the data shows that from 2019-2020, the value of China's alcohol e-commerce sector grew by approximately 20%. The increased penetration of online sales of alcohol in China is driving the growth of the vodka market.
Leading manufacturers are Diageo, Bacardi Limited, and Pernod Ricard. Large players in the market are also setting the trend of acquiring regional brands that serve multiple states. Players are recognizing the importance and dominance of regional brands, not just in terms of scaling their businesses but also in terms of the positive impact of consistent service on customers.