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市場調査レポート
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1615142

コンブチャ市場:現状分析と予測 (2024年~2032年)

Kombucha Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
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即日から翌営業日
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コンブチャ市場:現状分析と予測 (2024年~2032年)
出版日: 2024年11月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

コンブチャ (紅茶キノコ) 市場は、約17.3%の成長率を示すと見られています。この背景には、オーガニック、クリーンラベル、天然製品に対する需要の高まりがあります。また、この業界における研究開発、投資、製品の進歩、コラボレーションの増加がコンブチャ市場を牽引しています。例えば、2022年2月、Remedy Drinks社は、英国でワイルドベリー風味の製品を発売し、製品ラインを拡張しました。「Remedy Kombucha Wild Berry」は当初、Tesco storesの独占販売でした。同社はさらに、「Remedy Kombucha Mango Passion」の発売を計画しており、既存のフレーバー (ラズベリーレモネード、ジンジャーレモン) の流通量を倍増させ、より健康的な製品の販売拡大に取り組んでいます。

製品種類別に見ると、市場は従来型とハードに二分されます。従来型カテゴリーがコンブチャ市場で最大のシェアを占めると予想されます。従来型のコンブチャは、通常の醸造工程から作られ、プレミアムタイプやオーガニックタイプよりも安価であるため、社会的に価格に敏感な消費者をターゲットとしています。このセグメントでは、オーガニック認証には関心がありませんが、コンブチャの利点には関心があるという消費者にリーチすることができます。

種類別に見ると、市場はナチュラルとフレーバーに二分されます。このうち、ナチュラル・セグメントはコンブチャ業界への貢献度が最も高いです。ナチュラルカテゴリーは、人工成分や保存料を含まない製品を求める消費者をターゲットとしています。通常のコンブチャは、より健康的で純粋な製品としてパッケージ化され販売されることが多く、摂取するもの品質に注意を払う顧客層にアピールしています。

市場は流通チャネルに基づき、スーパーマーケット/ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、健康食品店、オンライン小売に区分されます。このうち、スーパーマーケットとハイパーマーケットは、コンブチャ市場において最も重要な流通チャネルのひとつであり、市場の成長には欠かせません。製品を通常の棚に並べることで、入手しやすくなり、より多くの人に見てもらい、買ってもらえる可能性が高まります。

コンブチャの市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米 (米国、カナダ、その他北米地域)、欧州 (ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域 (中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域における世界のプレゼンスに基づいて分析されます。中でも北米のコンブチャ市場は、健康効果に対する消費者の意識の高まり、製品の入手可能性、機能性食品や自然食品を好むアメリカの消費者の嗜好などから、大きく成長しています。米国は最も発展した市場であり、コンブチャの新ブランドは絶えず新しいフレーバーやオーガニック製品で市場にスパイスを与え、さまざまな消費者の市場を獲得しています。カナダは、この地域の成長にとって重要な位置を占めており、コンブチャは、食料品店の自然食品売り場での取り扱いが増え、健康を重視する消費者の間で人気が高まっている製品です。従来の小売店での流通が拡大し続ける中、北米はコンブチャにとって最も収益性が高く、最も競争の激しい市場であることが確認されています。

この市場に参入している主要企業には、PepsiCo, Inc.、GT's Living Foods、Health-Ade LLC、The Hain Celestial Group, Inc.、SYSTM Foods Inc. (Humm Kombucha)、Wonder Drink、NessAlla Kombucha、Cruz Group, Inc. (Vigo Kombucha)、MOMO Kombucha、Norrebro (Laesk) などがあります。

目次

第1章 市場概要

  • 市場の定義
  • 主な目的
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 分析手法または前提条件

  • 分析プロセス
  • 分析手法
  • 回答者プロファイル

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 業界要約
  • セグメント別の見通し
    • 市場成長の強さ
  • 地域展望

第4章 市場力学

  • 促進要因
  • 機会
  • 抑制要因
  • 動向
  • PESTEL分析
  • 需要サイド分析
  • 供給サイド分析
    • 企業合併・買収 (M&A)
    • 投資シナリオ
    • 業界考察:主要スタートアップ企業とその独自の戦略

第5章 価格分析

  • 価格分析:地域別
  • 価格に影響を与える要因

第6章 世界のコンブチャの市場収益 (2022~2032年)

第7章 市場分析:製品種類別

  • 従来型
  • ハード

第8章 市場分析:種類別

  • 天然
  • フレーバー入り

第9章 市場分析:流通チャネル別

  • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
  • コンビニエンスストア
  • 健康食品店
  • オンライン小売

第10章 市場分析:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第11章 バリューチェーン分析

  • 限界分析
  • 市場参入企業の一覧

第12章 競合情勢

  • 競合ダッシュボード
  • 企業の市場ポジショニング分析
  • ポーターのファイブフォース分析

第13章 企業プロファイル

  • PepsiCo, Inc.
    • 企業概要
    • 主な財務指標
    • SWOT分析
    • 製品ポートフォリオ
    • 近年の動向
  • GT's Living Foods
  • Health-Ade LLC
  • The Hain Celestial Group, Inc.
  • SYSTM Foods Inc. (Humm Kombucha)
  • Wonder Drink
  • NessAlla Kombucha
  • Cruz Group, Inc. (Vigo Kombucha)
  • MOMO Kombucha
  • Norrebro (Laesk)

第14章 頭字語と前提条件

第15章 付録

目次
Product Code: UMCG213108

The kombucha market has been growing steadily across the world due to increased consumer awareness on the health benefits of functional beverages that support the gut." Kombucha is a newly famous fermentation tea containing probiotics and is a healthy and good substitute for sugar-filled soft drinks and energy drinks. It's aided by new exciting flavors, organic products, and wider and varied distribution outlets, coupled with the public's growing understanding of the health benefits of the products. As the millennial generation and other health-conscious consumers keep on demanding more and more kombucha, the drink has found its way into both mass and specialty markets.

The kombucha market is set to show a growth rate of about 17.3%. This is due to the rising demand for organic, clean-label, and natural products. Also, increasing R&D, investment, product advancements, and collaborations in this industry drive the Kombucha market. For instance, in February 2022, Remedy Drinks extended its product line by launching the product in wild berry flavor in the U.K. The 'Remedy Kombucha Wild Berry' beverage initially will be stocked exclusively at Tesco stores. The retail giant further plans to launch 'Remedy Kombucha Mango Passion', along with doubling the distribution of its existing flavors (raspberry lemonade and ginger lemon) in a commitment to increasing its sales of healthier products.

Based on product type, the market is bifurcated into conventional and hard. The conventional category is expected to have the largest market share of the kombucha market. Conventional kombucha is made from the normal brewing processes and is cheaper than the premium or organic types and hence targets price-sensitive consumers in society. This segment will enable the company to reach consumers who have not been concerned with the organic certification but have an interest in the benefits of the kombucha.

Based on the type, the market is bifurcated into natural and flavored. Among these, the natural segment is the largest contributor to the kombucha industry. The natural category targets consumers who want products that contain no artificial ingredients or preservatives. Regular kombucha is often packaged and presented as a healthier and purer product, which certainly appeals to the customer segment that pays much attention to the quality of what they consume.

Based on the distribution channel, the market is segmented into supermarkets/hypermarkets, convenience stores, health stores, and online retail. Among these, Supermarkets and hypermarkets are among the most significant distribution channels in the kombucha market, which is why they are essential to the market's growth. In placing their product on normal shelves, they increase its availability and increase the chances of the product being seen and bought by more people therefore increasing the overall sales and market share.

For a better understanding of the market adoption of kombucha, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. Among these, North America's kombucha market is growing significantly because of increased consumer awareness of health benefits, availability of the product, and the American consumer's preference for functional and natural foods. The United States is the most developed market, with new brands of kombucha continually spicing up the market with new flavors and organic products to capture the market of different consumers. Canada is an important part of the region's growth, and kombucha is a product that is increasingly finding its way into the natural food sections of grocery stores and becoming more and more popular among consumers who are focused on their health. As the distribution in conventional retail outlets continues to grow, North America has been identified as the most profitable and most competitive market for kombucha.

Some major players running in the market include PepsiCo, Inc.; GT's Living Foods; Health-Ade LLC; The Hain Celestial Group, Inc.; SYSTM Foods Inc. (Humm Kombucha); Wonder Drink; NessAlla Kombucha; Cruz Group, Inc. (Vigo Kombucha); MOMO Kombucha; Norrebro (Laesk).

TABLE OF CONTENTS

1.MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2.RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Global Kombucha Market
  • 2.2. Research Methodology of the Global Kombucha Market
  • 2.3. Respondent Profile

3.EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Industry Synopsis
  • 3.2. Segmental Outlook
    • 3.2.1. Market Growth Intensity
  • 3.3. Regional Outlook

4.MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Drivers
  • 4.2. Opportunity
  • 4.3. Restraints
  • 4.4. Trends
  • 4.5. PESTEL Analysis
  • 4.6. Demand Side Analysis
  • 4.7. Supply Side Analysis
    • 4.7.1. Merger & Acquisition
    • 4.7.2. Collaboration & Investment and Scenario
    • 4.7.3. Industry Insights: Leading Startups and Their Unique Strategies

5.PRICING ANALYSIS

  • 5.1. Regional Pricing Analysis
  • 5.2. Price Influencing Factors

6.GLOBAL KOMBUCHA MARKET REVENUE (USD BN), 2022-2032F

7.MARKET INSIGHTS BY PRODUCT TYPE

  • 7.1. Conventional
  • 7.2. Hard

8.MARKET INSIGHTS BY TYPE

  • 8.1. Natural
  • 8.2. Flavored

9.MARKET INSIGHTS BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 9.1. Supermarkets/ Hypermarkets
  • 9.2. Convenience Stores
  • 9.3. Health Stores
  • 9.4. Online Retail

10.MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 10.1. North America
    • 10.1.1. U.S.
    • 10.1.2. Canada
    • 10.1.3. Rest of North America
  • 10.2. Europe
    • 10.2.1. Germany
    • 10.2.2. U.K.
    • 10.2.3. France
    • 10.2.4. Italy
    • 10.2.5. Spain
    • 10.2.6. Rest of Europe
  • 10.3. Asia-Pacific
    • 10.3.1. China
    • 10.3.2. Japan
    • 10.3.3. India
    • 10.3.4. Rest of Asia-Pacific
  • 10.4. Rest of World

11.VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 11.1. Marginal Analysis
  • 11.2. List of Market Participants

12.COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 12.1. Competition Dashboard
  • 12.2. Competitor Market Positioning Analysis
  • 12.3. Porter Five Forces Analysis

13.COMPANY PROFILED

  • 13.1. PepsiCo, Inc.
    • 13.1.1. Company Overview
    • 13.1.2. Key Financials
    • 13.1.3. SWOT Analysis
    • 13.1.4. Product Portfolio
    • 13.1.5. Recent Developments
  • 13.2. GT's Living Foods
  • 13.3. Health-Ade LLC
  • 13.4. The Hain Celestial Group, Inc.
  • 13.5. SYSTM Foods Inc. (Humm Kombucha)
  • 13.6. Wonder Drink
  • 13.7. NessAlla Kombucha
  • 13.8. Cruz Group, Inc. (Vigo Kombucha)
  • 13.9. MOMO Kombucha
  • 13.10. Norrebro (Laesk)

14.ACRONYMS & ASSUMPTION

15.ANNEXURE