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市場調査レポート
商品コード
1726204
コンブチャの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2025年~2030年Kombucha Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Hard, Conventional), By Distribution Channel (On-trade, Off-trade), By Region (North America, Europe, Asia Pacific), And Segment Forecasts, 2025 - 2030 |
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カスタマイズ可能
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コンブチャの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2025年~2030年 |
出版日: 2025年04月10日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のコンブチャ市場規模は2025~2030年にかけて13.5%のCAGRを記録し、2030年には90億9,000万米ドルに達すると予測されています。
コンブチャは機能性飲料と考えられているため、市場は近年急成長を遂げ、消費者の注目を集めています。機能性飲料に対する消費者の意識の高まりがコンブチャの需要をエスカレートさせています。米国では商品として成長し、複数の企業が生産しており、コンブチャタイプも急速に増えています。
コンブチャは、さまざまな健康上の利点があることから、近年絶大な人気を博しています。この飲料の治療効果は、その化学組成、主に発酵中に生成されるポリフェノールと二次代謝産物に由来すると考えられています。コンブチャは潜在的な飲料と考えられており、その健康効果や治療特性の保有により、炭酸飲料の消費に取って代わっています。この製品は米国、中国、ロシア、ドイツ、中東諸国で人気を博しており、消費のために大規模に生産されています。
従来型コンブチャセグメントは、2021年の世界収益の圧倒的シェアを占めました。ジンジャー、レモン、ブルーベリー、ラズベリー、ストロベリー、ライム、ミント、マンゴーなど、果物やハーブの風味を持つ従来型コンブチャの利用可能性が高まっていることが、製品需要を牽引しています。米国食品産業におけるカンナビジオール(CBD)応用の拡大という現在の動向に伴い、一部の市場参入企業はCBD入りコンブチャを市場に投入しており、製品需要を牽引しています。
オフトレードセグメントは予測期間中により高いCAGRで成長すると予想されます。いくつかのブランドは、プロバイオティクス細菌が低温殺菌に耐え、室温でも生存できるようにする独自の濾過・カプセル化技術を使用しており、コンブチャをスーパーマーケットの非冷蔵棚に置くのに適したものにしています。これらの技術は、フライング・エンバーズのようなノンアルコール(アルコール度数5%以下)やアルコールのコンブチャに採用され、製品をより長期間持続させています。
コンブチャ市場は競争が激しく、多国籍の大手製造会社が独占しています。これらの企業は、大規模な消費者基盤、強力なブランド認知度、広大な流通網を持っているため、特にコンブチャ産業の主要企業との激しい競争に直面しています。
The global kombucha market size is expected to reach USD 9.09 billion by 2030, registering a CAGR of 13.5% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market has reported rapid growth in recent years and has caught consumers' attention recently, as kombucha is considered to be a functional beverage. Growing consumer awareness of functional beverages has escalated the demand for kombucha. The product has grown into a commercial product in the U.S. and several companies are producing it, and the variety of kombuchas is increasing rapidly.
Kombucha has gained immense popularity in recent times due to various associated health benefits. The therapeutic effects of this beverage are thought to be derived from its chemical composition, mainly the polyphenols and secondary metabolites, which are produced during fermentation. Kombucha is considered a potential beverage and has replaced the consumption of carbonated beverages due to its possession of health benefits and therapeutic properties. The product has gained popularity in the U.S., China, Russia, Germany, and the Middle Eastern countries, and is produced on a large scale for consumption.
The conventional kombucha segment accounted for the dominant share of the global revenue in 2021. The growing availability of conventional kombucha in flavors of fruits and herbs, such as ginger, lemon, blueberry, raspberry, strawberry, lime, mint, and mango, is driving the product demand. With the current trend of growing cannabidiol (CBD) application in the U.S. food industry, some market players are launching CBD-infused kombucha in the market, thus driving the product demand.
The off-trade segment is expected to grow with a higher CAGR during the forecast period. Several brands are using proprietary filtration and encapsulation technologies that allow probiotic bacteria to survive pasteurization and survive at room temperatures, to make it suitable for kombucha to be kept on non-refrigerated shelves in supermarkets. These technologies are being employed by non-alcoholic (less than 5% alcohol) and alcoholic kombuchas like Flying Embers to make products sustain for a more extended period.
The market for kombucha is highly competitive and dominated by large multinational manufacturing companies. These companies face intense competition, especially from the top players in the kombucha industry, as they have a large consumer base, strong brand recognition, and vast distribution networks.