![]() |
市場調査レポート
商品コード
1556158
RTDコーヒー/ティー市場:現状分析と予測(2024年~2032年)Ready-to-Drink (RTD) Coffee & Tea Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032) |
||||||
カスタマイズ可能
|
RTDコーヒー/ティー市場:現状分析と予測(2024年~2032年) |
出版日: 2024年08月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 即日から翌営業日
|
RTDコーヒー/ティー市場は、企業の合併・買収の増加に牽引され、約7.1%の安定した成長が見込まれています。例えば、2023年7月、Britvic plcの取締役会はJimmy's Iced Coffeeを買収し、製品ポートフォリオを拡大しました。英国のRTDアイスコーヒーのカテゴリーは、年間15.3%増と大きく急成長しています。この分野には、コールドブリューコーヒー、アイスコーヒー、フレーバーティーなどの製品があり、缶、ボトル、カートンなど様々な包装形態があります。既存ブランドが、健康志向で時間に追われる消費者のために、常に新しい品種やより健康的なオプション、機能的な利点を導入しているため、市場は拡大しています。現在進行中の動向としては、低糖質製品やオーガニック製品の消費拡大、持続可能包装の使用などが挙げられますが、これらは消費者行動の変化による影響に過ぎないです。この業界の大手企業は、自社の製品やサービスの位置づけを常に変化させており、それがこの市場の恒常的な高成長率にプラスの影響を与えています。
製品タイプに基づいて、市場はコーヒーとティーに二分されます。コーヒーセグメントは、準備が簡単で消費しやすく、費用対効果に優れた高品質のコーヒーベース製品に対する需要の増加によって、予測期間中に支配的な地位を占めると予想されます。このセグメントは、コールドブリュー、アイスコーヒー、抽出不要のスペシャルティコーヒーの人気によって特に成長しています。ニトロやフレーバーコールドブリューを含む新しいフレーバーの出現や、その他の機能性関連製品、低糖や植物性ミルク製品の参入といった要因も、市場の成長を後押ししています。さらに、多忙なスケジュールやグルメコーヒーへの関心の高まりにより、RTD飲料の消費が増加していることも、RTDコーヒー事業の高成長を後押しし、飲料市場における同分野の競争力を高めています。
市場は包装タイプによって、缶、ガラス瓶、PETボトル、その他に区分されます。PETボトル分野は、利便性、安全性、コストインパクトといった主な利点の結果、予測期間中に利用が急拡大すると予想されています。PETボトルは軽量で、特に飛散しにくいため、持ち運びや使用が容易なボトルを必要とする顧客にとって魅力的です。また、さまざまなサイズに成形しやすいため、1人前から複数人前まで、さまざまな量を提供するのに適しています。このため、PETボトルタイプは予測期間中に大きく成長すると予想されます。
流通チャネルに基づくと、市場はオンラインとオフラインに二分されます。オンラインセグメントは、eコマースと消費者直販の継続的な増加傾向に牽引され、今後数年間は優位を占めると予想されます。RTD飲料はインターネットで簡単に購入できるため、消費者はブランドやフレーバーの豊富な選択肢を得ることができます。宅配の利点は、商品の選択、消費者のフィードバックの閲覧、定期購入の申し出によって補完されています。さらに、デジタルメディアとセグメント別広告の継続的な進歩は、顧客への働きかけを改善し、ブランド認知度を高めています。オンラインショッピングの需要の増加に伴い、RTDコーヒー/ティー市場は、小売・消費分野で見られる動向により、このセグメントにおける成長においてさらなる発展を遂げる可能性が高いです。そのため、予測期間においては、流通チャネルの中でもオンラインセグメントが大きなシェアを占めると予想されます。
RTDコーヒー/ティーの市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域における世界の存在に基づいて分析されます。RTDコーヒー/ティー市場の北米セグメントは、消費者が手軽に飲める食品を求める傾向が強まり、コーヒー文化が台頭していることから、力強い成長を遂げています。フレーバー、製剤、パッケージの多様性が消費者の嗜好に合致している一方、携帯性と利便性を重視する社会への移行やeコマースサービスが商品化プロセスを促進しています。このような成長は、利便性、多様性、品質に対する消費者の要求によって誘発され、北米がRTDコーヒー/ティー市場の支配的な地域となっています。例えば、2023年2月、フランスの食品・飲料大手ダノンの子会社であるDanone North Americaは、米国でRTDコーヒーとクリーマー、オートミルクの生産を増やすため、今後2年間で6,500万米ドルを投資すると発表しました。この投資は、コーヒークリーマー「International Delight」、オートミルクブランド「Silk」、コールドブリューシリーズ「SToK」など、ダノンのコーヒーブランド数社に及びます。このように、地域別では北米が予測期間中に大きな成長を遂げると予想されています。
市場で事業展開している主要企業には、Danone S.A.、Harney &Sons Fine Teas、Nestle S.A.、Snapple Beverage Corp.、Starbucks Coffee Company、SUNTORY HOLDINGS LIMITED、Tata Consumer Products Limited、Coca-Cola HBC、Califia Farms, LLC、Unileverなどがあります。
Ready-to-drink (RTD) coffee and tea are convenient and easy options for individuals who desire a beverage that contains caffeine, or other beverages that do not require preparation of any form. These are ready-to-consume in cold brew format, iced coffee, and flavored teas which are pre-brewed and can be in cans, bottles, or cartons, or packed in single-serve portions or multi-serve ones. RTD drinks have evolved from focusing on basic traditional tastes to varying types of enriched and functional products to meet the market demands related to health. The growing trend is that consumers buy more worked-off products, natural aromas, less sugar, and packaging designed with environmental responsibilities in mind.
The Ready-to-Drink (RTD) Coffee & Tea Market is expected to grow at a steady rate of around 7.1% driven by rising company mergers & acquisitions. For instance, in July 2023, the Board of Britvic plc acquired Jimmy's Iced Coffee to expand its product portfolio. The UK ready-to-drink iced coffee category is both large and fast-growing, with an annual increase of 15.3%. This sector contains products like cold brewed coffee, iced coffee, and flavored teas, they come in various packaging formats including cans, bottles, and cartons. The market is growing due to existing brands constantly introducing new varieties, healthier options, and functional benefits for health-conscious and time-starved consumers. Ongoing trends involve high consumption of low-sugar and organic products, and the use of sustainable packaging, which are just effects that have been a result of changes in consumer behaviors. Leading players of the industry are constantly varying the position of their products and services, which positively influences the constant high growth rate of this market.
Based on the product type, the market is bifurcated into coffee and tea. The coffee segment is expected to dominate in the forecast period driven by increased demand for quality coffee-based products that are easy to prepare, consume, and cost-effective. This segment has been growing particularly through the popularity of cold brew, iced coffee, and specialty coffee without needing brewed coffee. Factors like the emergence of new flavors including nitro and flavored cold brews and the entry of other functional related products, low sugar and plant-based milk products have also fueled the market growth. Moreover, the increasing consumption of ready-to-drink beverages due to busy schedules or increased interest in gourmet coffee is driving the high growth of the RT coffee business and making the segment very competitive in the beverage market.
Based on packaging type, the market is segmented into canned, glass bottle, PET bottle, and others. The PET bottle segment is anticipated to witness rapid growth in use during the forecast period as a result of key benefits like convenience, safety, and cost impact. PET bottles are lightweight and are particularly shatter-resistant and this can be attractive to customers who require bottles that are easy to carry and use. It is quite easier to shape them according to different sizes and this makes them suitable for serving different portions, right from the single-serve to the multi-serve serving sizes. Thus, the PET bottle segment is expected to grow significantly in the forecast period among the packaging type.
Based on the distribution channel, the market is bifurcated into online and offline. The online segment is expected to dominate in the upcoming years driven by the constantly growing trend of e-commerce and direct consumer sales. RTD beverages can be purchased easily on the internet which means that the consumers are offered a large choice of brands and flavors which can be sometimes lacking in local shops. The benefits of home delivery have been complemented by the choice of products, reading consumers' feedback, and offers of subscriptions. Moreover, the continuous advancement in digital media and segment-specific advertisement has improved customer outreach and increased brand recognition. With the increase in demand for online shopping, the RTD coffee and tea market is likely to experience further development in growth during this segment due to the trends that are being witnessed in the retail and consumption sector. Thus, the online segment is expected to hold a significant share in the forecast period among the distribution channels.
For a better understanding of the market adoption of ready-to-drink (RTD) coffee & teas, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. The North American segment of the Ready-to-Drink (RTD) coffee and tea market has experienced robust growth, as consumers increasingly seek easy-to-consume food products and a rising coffee culture. Flavor, formulation, and packaging diversities have met consumer tastes, whereas the shift to a more portable and convenience-oriented society as well as e-commerce services have fueled the commercialization process. This growth is induced by the consumers' demands for convenience, variety, and quality which propels North America to become a predominant area in the RTD coffee and tea market. For instance, in February 2023, Danone North America, a subsidiary of French food and beverage giant Danone, announced to invest USD 65 million over the next two years to increase ready-to-drink (RTD) coffee and creamer and oat milk production in the US. The investment will cover several of Danone's coffee brands including coffee creamer International Delight, oat milk brand Silk, and cold brew range SToK. Thus, amongst areas, North America is expected to grow at a significant rate in the forecast period.
Some of the major players operating in the market include Danone S.A.; Harney & Sons Fine Teas; Nestle S.A.; Snapple Beverage Corp.; Starbucks Coffee Company; SUNTORY HOLDINGS LIMITED; Tata Consumer Products Limited; Coca-Cola HBC; Califia Farms, LLC; Unilever.