表紙:クラウドゲーミング市場- 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018-2028年
市場調査レポート
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1354755

クラウドゲーミング市場- 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018-2028年

Cloud Gaming Market - Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, 2018-2028F Segmented by Type, By Offering, By Device Type, By Deployment Mode, By Gaming System, By End Users By Region, Competition

出版日: | 発行: TechSci Research | ページ情報: 英文 185 Pages | 納期: 2~3営業日

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クラウドゲーミング市場- 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018-2028年
出版日: 2023年09月05日
発行: TechSci Research
ページ情報: 英文 185 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

クラウドゲーミングの予測市場規模は、2023年末までに18億4,000万米ドルに達し、予測期間中の年間平均成長率(CAGR)は37.26%に達すると予測されます。

世界のクラウドゲーミング市場は、ゲーム業界において急速に進化し、変革をもたらす分野であり、ゲームのプレイ方法、アクセス方法、体験方法に革命をもたらしています。ゲームストリーミングとしても知られるクラウド・ゲーミングは、クラウド・コンピューティング・インフラストラクチャを活用して高品質のゲームコンテンツをインターネット経由でユーザーのデバイスに直接配信するため、ローカルに強力なハードウェアを用意する必要がありません。この革新的なアプローチにより、ハードウェアの制限に関係なく、より多くのユーザーがゲームにアクセスできるようになり、ゲームの民主化が進みます。

市場促進要因

5G技術の台頭とインターネット接続の進歩

市場概要
予測期間 2024-2028
2023年の市場規模 18億4,000万米ドル
2028年の市場規模 123億米ドル
CAGR 2023-2028 37.36%
急成長セグメント ビデオストリーミング
最大市場 北米

世界のクラウドゲーム市場は、5G技術の急速な台頭とインターネット接続の目覚ましい進歩に後押しされ、変革的な進化を遂げつつあります。これらの技術的進歩は、クラウドゲーミングに関連する最も差し迫った課題や制限のいくつかに対処することで、ゲーミングの展望を再構築しています。5Gネットワークの展開は、かつてないスピード、超低遅延、信頼性の向上をもたらし、シームレスなクラウドベースのゲーム体験を妨げる障壁を効果的に低減します。5Gの卓越した機能は、クラウドゲーミングのエコシステムに大きな影響を与えます。ユーザーの入力と画面上のアクションの間の遅延であるレイテンシーを大幅に減少させ、よりスムーズで応答性の高いゲームプレイを実現します。この接続性の飛躍により、プレイヤーは顕著な遅延やラグを経験することなく、グラフィックを多用した没入感のあるゲームコンテンツに取り組むことができます。さらに、5Gのネットワークの安定性は、一貫した高品質のストリーミングを保証し、中断を緩和し、リソースを必要とするシナリオでも中断のないゲーム体験を提供します。

さまざまなデバイスでアクセス可能な高品質のゲーム体験に対する需要の急増

世界のクラウド・ゲーミング市場は、多様なデバイスでアクセス可能な高品質のゲーム体験に対するかつてない需要の急増に後押しされ、革命的な変化を遂げつつあります。現代のゲーマーは、もはや従来のゲーム機や高性能PCに縛られることなく、ハードウェアの制約をシームレスに超えた没入感のあるゲームプレイを求めています。このようなゲーム嗜好のパラダイムシフトは、最先端のクラウドコンピューティング技術を活用して、グラフィックを多用し、リソースを必要とするゲームをインターネット経由でプレイヤーのデバイスに直接配信するクラウドゲーミングが、破壊的な力として台頭する道を開きました。

スマートフォン、タブレット、ノートパソコン、スマートテレビなど、さまざまなデバイスで最高レベルのゲーム体験を提供できるクラウドゲーミングの能力は、業界の進化を決定づける特徴となっています。このような需要は、柔軟性、利便性、ユーザー中心のゲームへのアプローチへの要望によってもたらされています。ゲーマーは、高価なハードウェアのアップグレードやダウンロード、インストールを行うことなく、膨大なゲームライブラリにアクセスすることができます。さらに、クラウド・ゲーミングはデバイス間のシームレスな移行を促進し、プレイヤーはあるプラットフォームでゲームを始めても、中断することなく別のプラットフォームでゲームを続けることができます。さらに、アクセスしやすく高品質なゲーム体験に対する需要の急増とクラウドゲーミングの機能の融合は、ゲームエコシステムに革命をもたらしました。クラウド・ゲーミングは、ゲームをより包括的で手頃なものにすることでゲームを民主化するだけでなく、ゲーム開発者やパブリッシャーがより多くのユーザーにリーチするための新たな道を開くものでもあります。テクノロジー企業やゲーム・プラットフォームが堅牢なクラウド・ゲーミング・インフラに投資するにつれ、世界市場は飛躍的に拡大し、ゲームの遊び方、アクセス方法、楽しみ方が一変します。この変化はゲーム業界にとって大きな意味を持ち、プレイヤーが選択したデバイスに関係なく、好きなタイトルをシームレスに楽しむことができ、ハードウェアとゲーム体験の境界が曖昧になり、真に没入的でアクセスしやすいゲーム世界が実現する未来への道を開きます。

高まるゲーム人気

世界のクラウドゲーミング市場は、世界のゲーム人気の高まりに後押しされ、急成長を遂げています。ゲームが娯楽の主流として台頭するにつれ、ますます多様化する視聴者は、さまざまなプラットフォームで没入感のある体験を求めるようになっています。クラウドゲーミングは、アクセスしやすく利便性が高いため、ゲーマーは高価なハードウェアを必要とせずに高品質のタイトルを楽しむことができ、この拡大する需要に対応しています。この動向は、モバイルゲームの台頭によって増幅され、ゲームの展望を再構築し、より多くのプレイヤーをクラウドベースのソリューションへと駆り立てています。ゲームが年齢層や属性に関係なく個人の想像力をかき立て続ける中、世界のクラウドゲーム市場はこの勢いを利用し、ゲームのプレイ方法、アクセス方法、共有方法を再定義する態勢を整えています。

ビデオゲーム・ストリーミング・サービスの利用可能性

世界のクラウド・ゲーミング市場は、ビデオゲーム・ストリーミング・サービスの普及により、大きな盛り上がりを見せています。高速インターネットの普及と技術の進歩により、プレイヤーはストリーミング・プラットフォームを通じて膨大なゲーム・ライブラリにオンデマンドでアクセスできるようになっています。このアクセシビリティにより、大がかりなダウンロードやインストールが不要となり、ゲームはよりシームレスでユーザーフレンドリーなものとなっています。大手ハイテク企業やゲーム会社がこうしたサービスに投資することで、プレイヤーは従来のハードウェアの制限を越えて、さまざまなデバイスで多様なタイトルを楽しむことができます。ビデオゲーム・ストリーミング・サービスが提供する利便性と即時アクセスは、世界のクラウド・ゲーミング市場の成長に拍車をかけ、幅広い層が夢中になるゲーム体験の新時代を切り開いています。

主な市場課題

データ・セキュリティとプライバシーへの懸念

データ・セキュリティとプライバシーへの懸念が、世界のクラウド・ゲーミング市場に影を落としています。プレイヤーは個人情報やゲームデータを遠隔地のサーバーに預けるため、不正アクセスやデータ漏洩、機密情報の悪用が懸念されています。クラウド環境におけるゲームプレイデータの転送と保存は、特に地域によって異なる規制を考慮すると、誰がこのデータにアクセスし、管理するのかという疑問を生じさせる。クラウド・ゲーミング・プロバイダーが広く信頼され、採用されるためには、強固なセキュリティ対策、透明性のあるデータの取り扱い方法、プライバシー規制の遵守を優先する必要があります。このような懸念に対処することは、クラウドゲーミングを利用するプレーヤーが安心し、安全に利用できるようにする上で極めて重要であり、ユーザーデータとプライバシーを守りながら市場を繁栄させることができます。

コスト遅延と入力遅延

世界のクラウドゲーミング市場は、コスト、遅延、入力ラグという大きな障害に直面しています。クラウド・ゲーミング・サービスのサブスクリプション・ベース・モデルは、特に可処分所得が限られている地域においては、プレーヤーにとって手頃な価格であるかどうかという懸念につながる可能性があります。さらに、遅延と入力ラグは、ゲームプレイの応答性とリアルタイム性に影響を与える課題です。技術の進歩にもかかわらず、インターネット接続のばらつきや、サーバーとプレイヤーの間の地理的距離が、こうした問題の一因となっています。プレイヤーはスムーズで没入感のある体験を優先するため、クラウドゲーミング市場を広く普及させ、持続的に成長させるためには、これらのハードルに対処することが極めて重要です。コストを最小限に抑え、ネットワークインフラを強化し、低遅延技術を最適化する努力は、これらの障害を克服し、世界中のプレーヤーにシームレスなゲーム体験を提供するために不可欠です。

主な市場動向

競合と没入型モバイルゲームの増加

世界のクラウド・ゲーミング市場は、市場競争と没入型モバイル・ゲーミング体験の急増に後押しされています。モバイルデバイスは強力なゲームプラットフォームとなり、グラフィックが印象的で魅力的なタイトルを豊富に提供しています。クラウド・ゲーミングはこの動向を活用し、大がかりなハードウェア機能を必要とせずに、モバイル・デバイス上で要求の厳しいゲームへのシームレスなアクセスを提供します。ゲーマーは、クロスプラットフォーム・プレイやソーシャル・インタラクションの恩恵を受けながら、外出先で高品質な競合ゲーム体験を満喫できるようになりました。モバイルゲームが本格的な競争の場として普及するにつれて、クラウド・ゲーミングは、プレイヤーが世界規模の競争に参加したり、没入感のあるマルチプレイヤー体験をしたりできるようにすることで、この傾向を強化し、市場の成長をさらに促進し、ゲーム業界を変革する力としての地位を確固たるものにしています。

低遅延機能が市場拡大を牽引

世界のクラウド・ゲーミング市場は、低遅延機能の統合によって大きく拡大しつつあります。低遅延技術は、シームレスで応答性の高いゲーム体験を実現する重要な手段として登場し、入力ラグや遅延に関連する従来の課題に対処しています。ユーザーのアクションと画面上の反応との間の遅延を最小限に抑えることで、低遅延機能はゲームプレイ全体の質を大幅に向上させます。この技術的進歩は、カジュアルゲーマーにもハードコアゲーマーにも魅力的で、さまざまなデバイスで流動的で没入感のある体験を保証します。クラウド・ゲーミング・プラットフォームが低遅延機能の統合を優先しているため、プレイヤーはパフォーマンスを損なうことなく、競争の激しいマルチプレイヤー・マッチ、グラフィックの激しいタイトル、リアルタイムのインタラクションを楽しむことができます。このような低遅延技術の重視は、市場の成長を促進し、より多くのプレイヤー層を惹きつけ、ゲーム業界を変革するイノベーションとしてのクラウドゲーミングの地位を確固たるものにしています。

セグメント別インサイト

タイプ別インサイト

タイプ別では、ビデオストリーミングが予測期間を通じて一貫してこのセグメントを支配しています。このタイプは、クラウドゲーミングのアーキテクチャの基礎を形成し、グラフィックスリッチなゲームプレイをユーザーのデバイスにリアルタイムで直接配信することを容易にします。このアプローチは、ローカルハードウェアへの依存を最小限に抑え、シームレスでオンデマンドな体験を求める現代のゲーマーの嗜好に合致しています。高品質でアクセスしやすいゲームとの出会いに対する需要が急増する中、ビデオストリーミングの極めて重要な役割は、世界規模でクラウドゲーム市場の軌道を形成する原動力としての地位を確固たるものにしています。

提供サービスの洞察

オファリング別では、ゲームプラットフォームサービスが優勢なセグメントとして浮上しており、予測期間を通じて不動の優位を保っています。このセグメントの重要性は、ゲーマー、開発者、パブリッシャーのための包括的で統一された空間を作り出すという中心的な役割にあります。ゲームプラットフォームサービスは、キュレーションされたゲームコレクション、インタラクティブなソーシャル機能、シームレスなマルチプレイヤー機能、効率的なコンテンツ配信メカニズムなど、幅広い機能を包含し、総合的にゲーム体験全体を向上させます。ユーザー・エンゲージメントの促進、アクセスの容易さの確保、イノベーションの推進に揺るぎない献身を捧げるゲーム・プラットフォーム・サービスは、クラウドゲーム市場の発展を推進する上で主導的な地位を維持しています。魅力的で簡単にアクセスできるゲームコンテンツへの需要が急増し続ける中、ゲームプラットフォームサービスが引き続き注目されていることは、世界のゲーム産業の方向性を形作る上で不可欠な貢献であることを再確認しています。

地域別洞察

北米は、技術、デジタルインフラ、ゲーム文化におけるリーダーシップを確固たるものにする戦略的要因が組み合わさっているため、世界のクラウドゲーム市場で突出した地位を占めています。同地域の高度なネットワーク接続性、高いインターネット普及率、堅牢なクラウドインフラは、クラウドゲームサービスを広く採用するための肥沃な土壌となっています。さらに北米は、活気あるゲームコミュニティ、最先端のエンタテインメント体験に対する強い需要、テクノロジーの早期導入の歴史を誇っています。大手ゲーム会社、革新的な新興企業、研究機関の存在が、クラウドゲーム分野の継続的な発展と進化を後押ししています。さらに、北米の競合情勢とユーザー中心の体験を重視する姿勢は、クラウドゲーミングの進化する動向とシームレスに一致しています。さまざまなデバイスを介したシームレスで高品質なゲーム体験への需要が高まるなか、トレンドセッターであり技術の中心地でもある北米の影響力は、世界のクラウドゲーム市場の成長と軌道を形成し続けています。

主要市場プレイヤー

  • シャドウテック(ブレードSAS)
  • ニューメセント・ホールディングス
  • テンセント・ホールディングス
  • エヌビディア・コーポレーション
  • マイクロソフト株式会社
  • ユビタス
  • グーグル・スタディア(アルファベット・インク)
  • リモートマイアップSP ZOO
  • パーセク・クラウド
  • ウトミックBV

利用可能なカスタマイズ

Tech Sci Researchは、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに合わせたカスタマイズを提供します。レポートでは以下のカスタマイズが可能です:

企業情報

  • 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

目次

第1章 サービス概要

  • 市場の定義
  • 市場の範囲
    • 対象市場
    • 調査対象年
    • 主要市場セグメンテーション

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 世界のクラウドゲーム市場におけるCOVID-19の影響

第5章 顧客の声

第6章 世界のクラウドゲーム市場概要

第7章 クラウドゲーミングの世界市場クラウドゲーミングの世界市場展望

  • 市場規模と予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • タイプ別(ビデオストリーミング、ファイルストリーミング)
    • 提供サービス別(インフラ、ゲームプラットフォームサービス)
    • デバイスタイプ別(スマートフォン、タブレット、ゲーム機、PC&ノートPC、スマートTV、ヘッドマウントディスプレイ、その他)
    • 導入形態別(パブリッククラウド、ハイブリッドクラウド、プライベートクラウド)
    • ゲームシステム別(Gクラスタ、プレイステーション、Stream My Game、Steam in Home Streaming、リモートプレイ、その他)
    • エンドユーザー別(カジュアルゲーマー、熱心なゲーマー、ハードコアゲーマー)
    • 地域別(北米、欧州、南米、中東・アフリカ、アジア太平洋地域)
    • 上位10カ国別
    • 企業別(2022年)
  • 市場マップ

第8章 北米クラウドゲーミング市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • タイプ別
    • オファリング別
    • デバイスタイプ別
    • 導入形態別
    • ゲームシステム別
    • エンドユーザー別
  • 北米国別分析
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ

第9章 欧州クラウドゲーム市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア・予測
    • タイプ別
    • オファリング別
    • デバイスタイプ別
    • 導入形態別
    • ゲームシステム別
    • エンドユーザー別
  • 欧州国別分析
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア

第10章 南米クラウドゲーミング市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア・予測
    • タイプ別
    • オファリング別
    • デバイスタイプ別
    • 導入形態別
    • ゲームシステム別
    • エンドユーザー別
  • 南米国別分析
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • コロンビア

第11章 中東・アフリカクラウドゲーム市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • タイプ別
    • オファリング別
    • デバイスタイプ別
    • 導入形態別
    • ゲームシステム別
    • エンドユーザー別
  • 中東・アメリカ国別分析
    • イスラエル
    • カタール
    • アラブ首長国連邦
    • サウジアラビア

第12章 アジア太平洋クラウドゲーミング市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア・予測
    • タイプ別
    • オファリング別
    • デバイスタイプ別
    • 導入形態別
    • ゲームシステム別
    • エンドユーザー別
  • アジア太平洋地域国別分析
    • 中国
    • 日本
    • 韓国
    • インド
    • オーストラリア

第13章 市場力学

  • 促進要因
  • 課題

第14章 市場動向と開拓

第15章 企業プロファイル企業プロファイル

  • Shawdow.tech(Blade SAS)
    • Business Overview
    • Key Financials & Revenue
    • Key Contact Person
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    • Key Product/Service Offered
  • Numecent Holdings Ltd.
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  • Tencent Holdings Ltd.
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第16章 戦略的提言

第17章 調査会社について・免責事項

目次
Product Code: 4647

The projected market size for Cloud Gaming is expected to reach USD 1.84 billion by the end of 2023, with a compound annual growth rate (CAGR) of 37.26% during the forecast period. The global cloud gaming market is a rapidly evolving and transformative sector within the gaming industry, revolutionizing how games are played, accessed, and experienced. Cloud gaming, also known as game streaming, leverages cloud computing infrastructure to deliver high-quality gaming content directly to users' devices over the internet, eliminating the need for powerful local hardware. This innovative approach democratizes gaming by making it more accessible to a broader audience, regardless of hardware limitations.

Key Market Drivers

The Rise of 5G Technology and Advancements in Internet Connectivity

Market Overview
Forecast Period2024-2028
Market Size 2023USD 1.84 billion
Market Size 2028USD 12.30 billion
CAGR 2023-202837.36%
Fastest Growing SegmentVideo Streaming
Largest MarketNorth America

The global cloud gaming market is undergoing a transformative evolution propelled by the rapid rise of 5G technology and remarkable advancements in internet connectivity. These technological advancements are reshaping the gaming landscape by addressing some of the most pressing challenges and limitations associated with cloud gaming. The deployment of 5G networks introduces unprecedented speed, ultra-low latency, and enhanced reliability, effectively reducing the barriers that hinder seamless cloud-based gaming experiences. 5G's remarkable capabilities have a profound impact on the cloud gaming ecosystem. It significantly diminishes latency, the delay between user input and on-screen action, resulting in smoother, more responsive gameplay. This leap in connectivity empowers players to engage in graphically intensive and immersive gaming content without experiencing noticeable delays or lag. Additionally, 5G's network stability ensures consistent and high-quality streaming, mitigating disruptions and providing an uninterrupted gaming experience even in resource-demanding scenarios.

Moreover, the fusion of 5G technology with advancements in internet connectivity, such as fiber-optic networks and edge computing, further optimizes the cloud gaming market. This amalgamation enables faster data transfer rates, real-time interactions, and instantaneous content delivery, laying the foundation for a new era of seamless and immersive gaming experiences. The integration of 5G and advanced internet connectivity unlocks the potential for more sophisticated cloud gaming offerings, including ultra-high-definition graphics, augmented reality (AR), and virtual reality (VR) experiences. As 5G technology continues its global rollout and internet connectivity advancements persist, the cloud gaming market is poised for exponential growth. This evolution not only addresses previous connectivity concerns but also transforms cloud gaming into a more accessible, versatile, and enjoyable form of interactive entertainment. Players across the world can look forward to an era where high-quality gaming content is at their fingertips, transcending the limitations of local hardware and geographical restrictions. The rise of 5G and advancements in internet connectivity is ushering in a new era of limitless possibilities, propelling the cloud gaming market to new heights, and shaping the future of gaming experiences worldwide.

The Surge in Demand for Accessible, High-Quality Gaming Experiences Across a Range of Devices

The global cloud gaming market is undergoing a revolutionary transformation fueled by the unprecedented surge in demand for accessible, high-quality gaming experiences across a diverse spectrum of devices. Modern gamers are no longer confined to traditional consoles or high-performance PCs; they seek immersive gameplay that seamlessly transcends hardware limitations. This paradigm shift in gaming preferences has paved the way for cloud gaming to emerge as a disruptive force, leveraging cutting-edge cloud computing technology to deliver graphically intensive and resource-demanding games directly to players' devices over the internet.

Cloud gaming's ability to provide top-tier gaming experiences across a range of devices, including smartphones, tablets, laptops, and smart TVs, has become a defining feature of the industry's evolution. This demand is driven by the desire for flexibility, convenience, and a user-centric approach to gaming. Gamers can access a vast library of games without the need for expensive hardware upgrades, downloads, or installations. Furthermore, cloud gaming enhances the seamless transition between devices, allowing players to start a game on one platform and continue another without interruption. Moreover, the convergence of the surge in demand for accessible, high-quality gaming experiences and the capabilities of cloud gaming has ignited a revolution in the gaming ecosystem. It not only democratizes gaming by making it more inclusive and affordable but also opens new avenues for game developers and publishers to reach a broader audience. As technology companies and gaming platforms invest in robust cloud gaming infrastructure, the global market is set to expand exponentially, transforming how games are played, accessed, and enjoyed. This shift has profound implications for the gaming industry, paving the way for a future where players can indulge in their favorite titles seamlessly, regardless of the device they choose, and where the boundaries between hardware and gaming experiences blur to create a truly immersive and accessible gaming world.

The Rising Popularity of Gaming

The global cloud gaming market is witnessing a robust surge in growth driven by the soaring popularity of gaming worldwide. As gaming emerges as a mainstream form of entertainment, an increasingly diverse audience is seeking immersive experiences across various platforms. Cloud gaming, with its accessibility and convenience, caters to this expanding demand by enabling gamers to enjoy high-quality titles without the need for expensive hardware. This trend is amplified by the rise of mobile gaming, which is reshaping the gaming landscape and driving more players toward cloud-based solutions. As gaming continues to capture the imagination of individuals across age groups and demographics, the global cloud gaming market is poised to capitalize on this momentum and redefine the way games are played, accessed, and shared.

Availability of Video Game Streaming Services

The global cloud gaming market is experiencing a significant boost from the widespread availability of video game streaming services. With the proliferation of high-speed internet and technological advancements, players can now access a vast library of games on-demand through streaming platforms. This accessibility eliminates the need for extensive downloads or installations, making gaming more seamless and user-friendly. As major tech and gaming companies invest in these services, players can enjoy a diverse range of titles across various devices, transcending traditional hardware limitations. The convenience and instant access offered by video game streaming services are fueling the growth of the global cloud gaming market, ushering in a new era of gaming experiences that cater to a broad and engaged audience.

Key Market Challenges

Data Security and Privacy Concerns

Data security and privacy concerns are casting a shadow over the global cloud gaming market. As players entrust their personal and gaming data to remote servers, worries about unauthorized access, data breaches, and potential misuse of sensitive information have arisen. The transfer and storage of gameplay data in cloud environments raises questions about who has access and control over this data, especially considering regulatory variations across regions. To gain widespread trust and adoption, cloud gaming providers must prioritize robust security measures, transparent data handling practices, and compliance with privacy regulations. Addressing these concerns is pivotal in ensuring that players feel confident and secure while embracing cloud gaming, enabling the market to flourish while safeguarding user data and privacy.

Cost Latency and Input Lag

The global cloud gaming market is facing significant obstacles in the form of cost, latency, and input lag. The subscription-based model of cloud gaming services may lead to concerns over affordability for players, especially in regions with limited disposable income. Additionally, latency and input lag continue to be challenges, impacting the responsiveness and real-time nature of gameplay. Despite technological advancements, variations in internet connectivity and geographical distances between servers and players contribute to these issues. As players prioritize smooth and immersive experiences, addressing these hurdles is crucial for the wider adoption and sustained growth of the cloud gaming market. Efforts to minimize cost, enhance network infrastructure, and optimize low-latency technologies are vital to overcoming these obstacles and providing a seamless gaming experience for players around the globe.

Key Market Trends

Increase in Competitive and Immersive Mobile Gaming

The global cloud gaming market is being propelled by a surge in competitive and immersive mobile gaming experiences. Mobile devices have become powerful gaming platforms, offering a rich array of graphically impressive and engaging titles. Cloud gaming leverages this trend by providing seamless access to demanding games on mobile devices without the need for extensive hardware capabilities. Gamers can now indulge in high-quality, competitive gaming experiences on the go while also benefiting from cross-platform play and social interactions. As mobile gaming gains traction as a serious competitive arena, cloud gaming enhances this trend by enabling players to join global competitions and engage in immersive multiplayer experiences, further catalyzing the market's growth and solidifying its position as a transformative force in the gaming industry.

Low-Latency Features Drive Market Expansion

The global cloud gaming market is undergoing substantial expansion driven by the integration of low-latency features. Low-latency technology has emerged as a critical enabler of seamless and responsive gaming experiences, addressing the previous challenges associated with input lag and delays. By minimizing the delay between user actions and on-screen reactions, low latency features significantly enhance the overall gameplay quality. This technological advancement appeals to both casual and hardcore gamers alike, as it ensures a fluid and immersive experience across a variety of devices. As cloud gaming platforms prioritize the integration of low-latency capabilities, players can enjoy competitive multiplayer matches, graphically intensive titles, and real-time interactions without compromising performance. This emphasis on low-latency technology is fueling the market's growth, attracting a larger player base, and solidifying cloud gaming's position as a transformative innovation in the gaming industry.

Segmental Insights

Type Insights

Based on type, video streaming consistently dominates this segmentation across the entire forecast period. This type forms the foundation of cloud gaming's architecture, facilitating real-time delivery of graphics-rich gameplay directly to user's devices. This approach minimizes reliance on local hardware, aligning with modern gamers' preferences for seamless, on-demand experiences. As the demand for high-quality, accessible gaming encounters surges, video streaming's pivotal role solidifies its position as the driving force shaping the trajectory of the cloud gaming market on a global scale.

Offering Insights

Based on Offering, game platform services emerge as the predominant segment, exercising steadfast dominance throughout the forecast period. The significance of this segment lies in its central role, creating an all-encompassing and unified space for gamers, developers, and publishers. Game platform services encompass a wide range of functionalities, including curated game collections, interactive social features, seamless multiplayer capabilities, and efficient content distribution mechanisms, collectively elevating the overall gaming experience. With an unwavering dedication to fostering user engagement, ensuring ease of access, and driving innovation, game platform services retain their leading position in propelling the progression of the cloud gaming market. As the demand for captivating and easily accessible gaming content continues to surge, the continued prominence of game platform services reaffirms their essential contribution to shaping the course of the global gaming industry.

Regional Insights

North America holds a prominent position in the global cloud gaming market due to the combination of strategic factors that solidify its leadership in technology, digital infrastructure, and gaming culture. The region's advanced network connectivity, high internet penetration rates, and robust cloud infrastructure provide a fertile ground for the widespread adoption of cloud gaming services. Furthermore, North America boasts a vibrant gaming community, a strong demand for cutting-edge entertainment experiences, and a history of early technology adoption. The presence of major gaming companies, innovative startups, and research institutions fuels continuous development and evolution in the cloud gaming sector. Additionally, North America's competitive landscape and emphasis on user-centric experiences align seamlessly with the evolving trends in cloud gaming. As the demand for seamless, high-quality gaming experiences across various devices intensifies, North America's influential position as a trendsetter and technology hub continues to shape the growth and trajectory of the global cloud gaming market.

Key Market Players

  • Shadow.tech (Blade SAS)
  • Numecent Holdings Ltd.
  • Tencent Holdings Ltd.
  • Nvidia Corporation
  • Microsoft Corporation
  • Ubitus Inc.
  • Google Stadia (Alphabet Inc.)
  • RemoteMyApp SP ZOO
  • Parsec Cloud, Inc.
  • Utomik BV

Report Scope:

In this report, the Global Cloud Gaming Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends, which have also been detailed below:

Global Cloud Gaming Market, By Type:

  • Video Streaming
  • File Streaming

Global Cloud Gaming Market, By Offering:

  • Infrastructure
  • Game Platform Services

Global Cloud Gaming Market, By Device Type:

  • Smartphones
  • Tablets
  • Gaming Consoles
  • Pcs & Laptops
  • Smart TVs
  • Head Mounted Displays
  • Others

Global Cloud Gaming Market, By Deployment Mode:

  • Public Cloud
  • Hybrid Cloud
  • Private Cloud

Global Cloud Gaming Market, By Gaming System:

  • G-cluster
  • Playstation
  • Stream My Game
  • Steam In-Home Streaming
  • Remote Play
  • Others

Global Cloud Gaming Market, By End Users:

  • Casual Gamers
  • Avid Gamers
  • Hardcore Gamers

Global Cloud Gaming Market, By Region:

  • North America
  • Europe
  • South America
  • Middle East & Africa
  • Asia Pacific

Competitive Landscape

Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the Global Cloud Gaming Market.

Available Customizations:

Global Cloud Gaming market report with the given market data, Tech Sci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:

Company Information

  • Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).

Table of Contents

1. Service Overview

  • 1.1. Market Definition
  • 1.2. Scope of the Market
    • 1.2.1. Markets Covered
    • 1.2.2. Years Considered for Study
    • 1.2.3. Key Market Segmentations

2. Research Methodology

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Baseline Methodology
  • 2.3. Key Industry Partners
  • 2.4. Major Association and Secondary Sources
  • 2.5. Forecasting Methodology
  • 2.6. Data Triangulation & Validation
  • 2.7. Assumptions and Limitations

3. Executive Summary

4. Impact of COVID-19 on Global Cloud Gaming Market

5. Voice of Customer

6. Global Cloud Gaming Market Overview

7. Global Cloud Gaming Market Outlook

  • 7.1. Market Size & Forecast
    • 7.1.1. By Value
  • 7.2. Market Share & Forecast
    • 7.2.1. By Type (Video Streaming, File Streaming)
    • 7.2.2. By Offering (Infrastructure, Game Platform Services)
    • 7.2.3. By Device Type (Smartphones, Tablets, Gaming Consoles, PCs & Laptops, Smart TVs, Head Mounted Displays, Others)
    • 7.2.4. By Deployment Mode (Public Cloud, Hybrid Cloud, Private Cloud)
    • 7.2.5. By Gaming System (G-Cluster, Playstation, Stream My Game, Steam in Home Streaming, Remote Play, Others)
    • 7.2.6. By End Users (Casual Gamers, Avid Gamers, Hardcore Gamers)
    • 7.2.7. By Region (North America, Europe, South America, Middle East & Africa, Asia Pacific)
    • 7.2.8. By Top 10 Country
    • 7.2.9. By Company (2022)
  • 7.3. Market Map

8. North America Cloud Gaming Market Outlook

  • 8.1. Market Size & Forecast
    • 8.1.1. By Value
  • 8.2. Market Share & Forecast
    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By Offering
    • 8.2.3. By Device Type
    • 8.2.4. By Deployment Mode
    • 8.2.5. By Gaming System
    • 8.2.6. By End Users
  • 8.3. North America: Country Analysis
    • 8.3.1. United States Cloud Gaming Market Outlook
      • 8.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.1.1.1. By Value
      • 8.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.1.2.1. By Type
        • 8.3.1.2.2. By Offering
        • 8.3.1.2.3. By Device Type
        • 8.3.1.2.4. By Deployment Mode
        • 8.3.1.2.5. By Gaming System
        • 8.3.1.2.6. By End Users
    • 8.3.2. Canada Cloud Gaming Market Outlook
      • 8.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.2.1.1. By Value
      • 8.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.2.2.1. By Type
        • 8.3.2.2.2. By Offering
        • 8.3.2.2.3. By Device Type
        • 8.3.2.2.4. By Deployment Mode
        • 8.3.2.2.5. By Gaming System
        • 8.3.2.2.6. By End Users
    • 8.3.3. Mexico Cloud Gaming Market Outlook
      • 8.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.3.1.1. By Value
      • 8.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.3.2.1. By Type
        • 8.3.3.2.2. By Offering
        • 8.3.3.2.3. By Device Type
        • 8.3.3.2.4. By Deployment Mode
        • 8.3.3.2.5. By Gaming System
        • 8.3.3.2.6. By End Users

9. Europe Cloud Gaming Market Outlook

  • 9.1. Market Size & Forecast
    • 9.1.1. By Value
  • 9.2. Market Share & Forecast
    • 9.2.1. By Type
    • 9.2.2. By Offering
    • 9.2.3. By Device Type
    • 9.2.4. By Deployment Mode
    • 9.2.5. By Gaming System
    • 9.2.6. By End Users
  • 9.3. Europe: Country Analysis
    • 9.3.1. Germany Cloud Gaming Market Outlook
      • 9.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.1.1.1. By Value
      • 9.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.1.2.1. By Type
        • 9.3.1.2.2. By Offering
        • 9.3.1.2.3. By Device Type
        • 9.3.1.2.4. By Deployment Mode
        • 9.3.1.2.5. By Gaming System
        • 9.3.1.2.6. By End Users
    • 9.3.2. United Kingdom Cloud Gaming Market Outlook
      • 9.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.2.1.1. By Value
      • 9.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.2.2.1. By Type
        • 9.3.2.2.2. By Offering
        • 9.3.2.2.3. By Device Type
        • 9.3.2.2.4. By Deployment Mode
        • 9.3.2.2.5. By Gaming System
        • 9.3.2.2.6. By End Users
    • 9.3.3. France Cloud Gaming Market Outlook
      • 9.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.3.1.1. By Value
      • 9.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.3.2.1. By Type
        • 9.3.3.2.2. By Offering
        • 9.3.3.2.3. By Device Type
        • 9.3.3.2.4. By Deployment Mode
        • 9.3.3.2.5. By Gaming System
        • 9.3.3.2.6. By End Users
    • 9.3.4. Spain Cloud Gaming Market Outlook
      • 9.3.4.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.4.1.1. By Value
      • 9.3.4.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.4.2.1. By Type
        • 9.3.4.2.2. By Offering
        • 9.3.4.2.3. By Device Type
        • 9.3.4.2.4. By Deployment Mode
        • 9.3.4.2.5. By Gaming System
        • 9.3.4.2.6. By End Users
    • 9.3.5. Italy Cloud Gaming Market Outlook
      • 9.3.5.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.5.1.1. By Value
      • 9.3.5.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.5.2.1. By Type
        • 9.3.5.2.2. By Offering
        • 9.3.5.2.3. By Device Type
        • 9.3.5.2.4. By Deployment Mode
        • 9.3.5.2.5. By Gaming System
        • 9.3.5.2.6. By End Users

10. South America Cloud Gaming Market Outlook

  • 10.1. Market Size & Forecast
    • 10.1.1. By Value
  • 10.2. Market Share & Forecast
    • 10.2.1. By Type
    • 10.2.2. By Offering
    • 10.2.3. By Device Type
    • 10.2.4. By Deployment Mode
    • 10.2.5. By Gaming System
    • 10.2.6. By End Users
  • 10.3. South America: Country Analysis
    • 10.3.1. Brazil Cloud Gaming Market Outlook
      • 10.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 10.3.1.1.1. By Value
      • 10.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 10.3.1.2.1. By Type
        • 10.3.1.2.2. By Offering
        • 10.3.1.2.3. By Device Type
        • 10.3.1.2.4. By Deployment Mode
        • 10.3.1.2.5. By Gaming System
        • 10.3.1.2.6. By End Users
    • 10.3.2. Argentina Cloud Gaming Market Outlook
      • 10.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 10.3.2.1.1. By Value
      • 10.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 10.3.2.2.1. By Type
        • 10.3.2.2.2. By Offering
        • 10.3.2.2.3. By Device Type
        • 10.3.2.2.4. By Deployment Mode
        • 10.3.2.2.5. By Gaming System
        • 10.3.2.2.6. By End Users
    • 10.3.3. Colombia Cloud Gaming Market Outlook
      • 10.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 10.3.3.1.1. By Value
      • 10.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 10.3.3.2.1. By Type
        • 10.3.3.2.2. By Offering
        • 10.3.3.2.3. By Device Type
        • 10.3.3.2.4. By Deployment Mode
        • 10.3.3.2.5. By Gaming System
        • 10.3.3.2.6. By End Users

11. Middle East & Africa Cloud Gaming Market Outlook

  • 11.1. Market Size & Forecast
    • 11.1.1. By Value
  • 11.2. Market Share & Forecast
    • 11.2.1. By Type
    • 11.2.2. By Offering
    • 11.2.3. By Device Type
    • 11.2.4. By Deployment Mode
    • 11.2.5. By Gaming System
    • 11.2.6. By End Users
  • 11.3. Middle East & America: Country Analysis
    • 11.3.1. Israel Cloud Gaming Market Outlook
      • 11.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 11.3.1.1.1. By Value
      • 11.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 11.3.1.2.1. By Type
        • 11.3.1.2.2. By Offering
        • 11.3.1.2.3. By Device Type
        • 11.3.1.2.4. By Deployment Mode
        • 11.3.1.2.5. By Gaming System
        • 11.3.1.2.6. By End Users
    • 11.3.2. Qatar Cloud Gaming Market Outlook
      • 11.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 11.3.2.1.1. By Value
      • 11.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 11.3.2.2.1. By Type
        • 11.3.2.2.2. By Offering
        • 11.3.2.2.3. By Device Type
        • 11.3.2.2.4. By Deployment Mode
        • 11.3.2.2.5. By Gaming System
        • 11.3.2.2.6. By End Users
    • 11.3.3. UAE Cloud Gaming Market Outlook
      • 11.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 11.3.3.1.1. By Value
      • 11.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 11.3.3.2.1. By Type
        • 11.3.3.2.2. By Offering
        • 11.3.3.2.3. By Device Type
        • 11.3.3.2.4. By Deployment Mode
        • 11.3.3.2.5. By Gaming System
        • 11.3.3.2.6. By End Users
    • 11.3.4. Saudi Arabia Cloud Gaming Market Outlook
      • 11.3.4.1. Market Size & Forecast
        • 11.3.4.1.1. By Value
      • 11.3.4.2. Market Share & Forecast
        • 11.3.4.2.1. By Type
        • 11.3.4.2.2. By Offering
        • 11.3.4.2.3. By Device Type
        • 11.3.4.2.4. By Deployment Mode
        • 11.3.4.2.5. By Gaming System
        • 11.3.4.2.6. By End Users

12. Asia Pacific Cloud Gaming Market Outlook

  • 12.1. Market Size & Forecast
    • 12.1.1. By Value
  • 12.2. Market Share & Forecast
    • 12.2.1. By Type
    • 12.2.2. By Offering
    • 12.2.3. By Device Type
    • 12.2.4. By Deployment Mode
    • 12.2.5. By Gaming System
    • 12.2.6. By End Users
  • 12.3. Asia Pacific: Country Analysis
    • 12.3.1. China Cloud Gaming Market Outlook
      • 12.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 12.3.1.1.1. By Value
      • 12.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 12.3.1.2.1. By Type
        • 12.3.1.2.2. By Offering
        • 12.3.1.2.3. By Device Type
        • 12.3.1.2.4. By Deployment Mode
        • 12.3.1.2.5. By Gaming System
        • 12.3.1.2.6. By End Users
    • 12.3.2. Japan Cloud Gaming Market Outlook
      • 12.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 12.3.2.1.1. By Value
      • 12.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 12.3.2.2.1. By Type
        • 12.3.2.2.2. By Offering
        • 12.3.2.2.3. By Device Type
        • 12.3.2.2.4. By Deployment Mode
        • 12.3.2.2.5. By Gaming System
        • 12.3.2.2.6. By End Users
    • 12.3.3. South Korea Cloud Gaming Market Outlook
      • 12.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 12.3.3.1.1. By Value
      • 12.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 12.3.3.2.1. By Type
        • 12.3.3.2.2. By Offering
        • 12.3.3.2.3. By Device Type
        • 12.3.3.2.4. By Deployment Mode
        • 12.3.3.2.5. By Gaming System
        • 12.3.3.2.6. By End Users
    • 12.3.4. India Cloud Gaming Market Outlook
      • 12.3.4.1. Market Size & Forecast
        • 12.3.4.1.1. By Value
      • 12.3.4.2. Market Share & Forecast
        • 12.3.4.2.1. By Type
        • 12.3.4.2.2. By Offering
        • 12.3.4.2.3. By Device Type
        • 12.3.4.2.4. By Deployment Mode
        • 12.3.4.2.5. By Gaming System
        • 12.3.4.2.6. By End Users
    • 12.3.5. Australia Cloud Gaming Market Outlook
      • 12.3.5.1. Market Size & Forecast
        • 12.3.5.1.1. By Value
      • 12.3.5.2. Market Share & Forecast
        • 12.3.5.2.1. By Type
        • 12.3.5.2.2. By Offering
        • 12.3.5.2.3. By Device Type
        • 12.3.5.2.4. By Deployment Mode
        • 12.3.5.2.5. By Gaming System
        • 12.3.5.2.6. By End Users

13. Market Dynamics

  • 13.1. Drivers
  • 13.2. Challenges

14. Market Trends and Developments

15. Company Profiles

  • 15.1. Shawdow.tech (Blade SAS)
    • 15.1.1. Business Overview
    • 15.1.2. Key Financials & Revenue
    • 15.1.3. Key Contact Person
    • 15.1.4. Headquarters Address
    • 15.1.5. Key Product/Service Offered
  • 15.2. Numecent Holdings Ltd.
    • 15.2.1. Business Overview
    • 15.2.2. Key Financials & Revenue
    • 15.2.3. Key Contact Person
    • 15.2.4. Headquarters Address
    • 15.2.5. Key Product/Service Offered
  • 15.3. Tencent Holdings Ltd.
    • 15.3.1. Business Overview
    • 15.3.2. Key Financials & Revenue
    • 15.3.3. Key Contact Person
    • 15.3.4. Headquarters Address
    • 15.3.5. Key Product/Service Offered
  • 15.4. Nvidia Corporation
    • 15.4.1. Business Overview
    • 15.4.2. Key Financials & Revenue
    • 15.4.3. Key Contact Person
    • 15.4.4. Headquarters Address
    • 15.4.5. Key Product/Service Offered
  • 15.5. Microsoft Corporation
    • 15.5.1. Business Overview
    • 15.5.2. Key Financials & Revenue
    • 15.5.3. Key Contact Person
    • 15.5.4. Headquarters Address
    • 15.5.5. Key Product/Service Offered
  • 15.6. Ubitus Inc.
    • 15.6.1. Business Overview
    • 15.6.2. Key Financials & Revenue
    • 15.6.3. Key Contact Person
    • 15.6.4. Headquarters Address
    • 15.6.5. Key Product/Service Offered
  • 15.7. Google Stadia (Alphabet Inc.)
    • 15.7.1. Business Overview
    • 15.7.2. Key Financials & Revenue
    • 15.7.3. Key Contact Person
    • 15.7.4. Headquarters Address
    • 15.7.5. Key Product/Service Offered
  • 15.8. RemoteMyApp SP ZOO
    • 15.8.1. Business Overview
    • 15.8.2. Key Financials & Revenue
    • 15.8.3. Key Contact Person
    • 15.8.4. Headquarters Address
    • 15.8.5. Key Product/Service Offered
  • 15.9. Parsec Cloud, Inc.
    • 15.9.1. Business Overview
    • 15.9.2. Key Financials & Revenue
    • 15.9.3. Key Contact Person
    • 15.9.4. Headquarters Address
    • 15.9.5. Key Product/Service Offered
  • 15.10. Utomik BV
    • 15.10.1. Business Overview
    • 15.10.2. Key Financials & Revenue
    • 15.10.3. Key Contact Person
    • 15.10.4. Headquarters Address
    • 15.10.5. Key Product/Service Offered

16. Strategic Recommendations

17. About Us & Disclaimer