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市場調査レポート
商品コード
1493466

ゲームストリーミングの市場規模、シェア、動向分析レポート:ソリューション別、収益モデル別、プラットフォームソリューション別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年

Game Streaming Market Size, Share & Trends Analysis Report By Solutions (Web-based, App-based), By Revenue Model, By Platform Solutions (PC, Console), By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~10営業日
カスタマイズ可能
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ゲームストリーミングの市場規模、シェア、動向分析レポート:ソリューション別、収益モデル別、プラットフォームソリューション別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年
出版日: 2024年05月17日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

ゲームストリーミング市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のゲームストリーミングの市場規模は、2024年から2030年にかけてCAGR11.8%で成長し、2030年までには212億米ドルに達する見込みです。

eスポーツやTwitch、YouTube Gaming、Facebook Gamingなどのライブストリーミングプラットフォームの人気は、市場に大きな影響を与えています。プロゲーマーやコンテンツクリエイターは多くのフォロワーを獲得し、スポンサーシップや広告、収益化の機会を生み出しています。また、ライブストリーミングは、ゲーム開発者やパブリッシャーにとって、視聴者とつながり、新作リリースの宣伝効果を高め、コミュニティのエンゲージメントを促進する強力なマーケティングツールとなっています。しかし、コンテンツクリエイターの過飽和と常時エンゲージメントの必要性は、ストリーマーと視聴者の双方に課題をもたらす可能性があります。

クラウドコンピューティングと高速インターネットの進歩は、ウェブベースのゲームストリーミングサービスを可能にしました。Google Stadia、NVIDIA GeForce Now、Amazon Lunaなどのプラットフォームは、クラウドを活用して高品質のゲームをウェブブラウザに直接ストリーミングするため、ローカルに強力なハードウェアを必要としません。このアプローチにより、ゲーマーはウェブブラウザとインターネット接続があれば、どんな対応デバイスからでもお気に入りのタイトルにアクセスできます。クラウドの拡張性とアクセシビリティがこれを可能にし、ゲーム体験の新たな道を開きました。しかし、クラウドベースのゲームストリーミングの普及には、待ち時間やデータ使用量、インターネットの信頼性に関する懸念が課題として残っています。

サブスクリプション・モデルは、ゲームストリーミング・プラットフォームとゲーム開発者/パブリッシャーに定期的な収入源を提供し、予測可能性と財務的安定性を高めます。この安定した収入は、継続的な開発、サポート、コンテンツのアップデートに再投資することができ、ゲームのエコシステム全体に利益をもたらします。しかし、高品質なサービスを維持し、加入者に一貫した価値を提供することは、定期的なコストを正当化し、解約を防止する上で極めて重要です。プラットフォームは、収益化と魅力的なユーザー体験の提供の間でバランスを取る必要があります。

ゲームストリーミング市場レポートハイライト

  • 市場には新たなプレーヤーが流入し、プラットフォームやサービス間の熾烈な競争につながっています。Google、Microsoft、Amazonなどの大手ハイテク企業が、独自のクラウドゲームサービスを開始しました。こうした競争の激化が技術革新を促し、プラットフォームがより優れた機能やサービスを提供することでユーザーを引き付け、囲い込もうとする動きを後押ししています。
  • ソリューション別では、ウェブベース・セグメンテーションが市場をリードし、2023年の世界売上高の60.9%を占めました。ウェブベースのプラットフォームは、コンソールやPCゲームストアなどの既存のゲームエコシステムやプラットフォームと統合する方法を模索しています。この統合により、ユーザーはウェブベースのサービスを通じて既存のゲーム・ライブラリにアクセスしたり、新しいタイトルを直接購入したりできるようになります。ゲーム業界では、クロスプラットフォームの互換性とシームレスな統合がますます重要になっています。
  • プラットフォーム・ソリューションに基づくと、2023年の市場収益シェアはPCゲーム・セグメントが最大となりました。esportsの成長は、主要なトーナメントやイベントが頻繁にライブストリーミングされるため、PCゲームストリーミングの人気を大幅に押し上げています。このような競合ゲームストリーミングは、ファンがお気に入りのチームや選手の競技を見るために視聴するため、多くの視聴者を魅了し、視聴者のエンゲージメントを促進します。ストリーミングプラットフォームは、esportsの視聴体験を高めるために特別に設計された機能やツールに投資しています。
  • ゲームストリーミングプラットフォームは、複数のゲームへのアクセス、独占コンテンツ、ゲーム内通貨や購入時の割引などの追加特典を含むバンドルサブスクリプションパッケージを提供するようになってきています。これらのバンドルは、ユーザー体験を向上させ、加入者により大きな価値を提供することで、顧客の維持とロイヤルティを高めることを目的としています。
  • 北米が市場を独占し、2023年のシェアは40.19%でした。特に知的財産権、データプライバシー、コンテンツモデレーションなどの規制状況や法的配慮が、北米におけるゲームストリーミングの状況を形成しています。各プラットフォームは、強固なコンプライアンス対策の実施、業界との対話への参加、進化する規制を遵守するためのビジネスモデルの適合によって、こうした複雑な状況を乗り切り、持続可能な成長を確保し、潜在的なリスクを軽減しています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 ゲームストリーミング市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 業界の課題
  • ゲームストリーミング市場分析ツール
    • 業界分析 - ポーターのファイブフォース分析
    • PESTEL分析

第4章 ゲームストリーミング市場:ソリューションの推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • ゲームストリーミング市場:ソリューション変動分析、2022年・2030年
  • ウェブベース
  • アプリベース

第5章 ゲームストリーミング市場:収益モデルの推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • ゲームストリーミング市場:収益モデル変動分析、2022年・2030年
  • サブスクリプション
  • 広告
  • その他

第6章 ゲームストリーミング市場:プラットフォームソリューションの推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • ゲームストリーミング市場:プラットフォームソリューション変動分析、2022年・2030年
  • モバイルゲーム
  • PCゲーム
  • コンソールゲーム

第7章 ゲームストリーミング市場:地域の推定・動向分析

  • ゲームストリーミング市場シェア、地域別、2022年・2030年、百万米ドル
  • 北米
    • 北米のゲームストリーミング市場推計・予測、2017年~2030年
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • 欧州のゲームストリーミング市場推計・予測、2017年~2030年
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
  • アジア太平洋
    • アジア太平洋のゲームストリーミング市場推計・予測、2017年~2030年
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • オーストラリア
  • ラテンアメリカ
    • ラテンアメリカのゲームストリーミング市場推計・予測、2017年~2030年
    • ブラジル
  • 中東・アフリカ
    • 中東・アフリカのゲームストリーミング市場推計・予測、2017年~2030年
    • アラブ首長国連邦
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ

第8章 競合情勢

  • 企業分類
  • 企業の市場ポジショニング
  • 参入企業の概要
  • 財務実績
  • 製品ベンチマーク
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
  • 企業プロファイル / 上場企業
    • AfreecaTV Corp.
    • Alphabet Inc.(Youtube)
    • Amazon.com Inc.
    • Apple Inc.
    • Genvid Holdings Inc.
    • GosuGamers
    • Huya
    • Meta Platforms Inc.
    • NVIDIA Corp.
    • Parsec Cloud Inc.
    • Sony Group Corp.
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Game Streaming market by Solutions, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 2 Global Game Streaming market by Revenue Model, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 3 Global Game Streaming market by Platform Solution, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 4 Global Game Streaming market by region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 5 North America Game Streaming market by country, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 6 Europe Game Streaming market by country, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 7 Asia Pacific Game Streaming market by country, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 8 Latin America Game Streaming market by country, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 9 MEA Game Streaming market by country, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 10 Key companies launching new products/services.
  • Table 11 Key companies engaged in mergers & acquisition.
  • Table 12 Key companies engaged in Research & development.
  • Table 13 Key Companies engaged in expansion.

List of Figures

  • Fig. 1 Information procurement
  • Fig. 2 Primary research pattern
  • Fig. 3 Market research approaches
  • Fig. 4 Value chain-based sizing & forecasting
  • Fig. 5 Parent market analysis
  • Fig. 6 Game Streaming market snapshot
  • Fig. 7 Game Streaming market segment snapshot
  • Fig. 8 Game Streaming market competitive landscape snapshot
  • Fig. 9 Market research process
  • Fig. 10 Market driver relevance analysis (Current & future impact)
  • Fig. 11 Market restraint relevance analysis (Current & future impact)
  • Fig. 12 Game Streaming Market, Solutions outlook key takeaways (USD Million)
  • Fig. 13 Game Streaming Market: Solutions movement analysis 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 14 Web based Game Streaming market revenue estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 15 App based Game Streaming market revenue estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 16 Game Streaming Market: Revenue Model outlook key takeaways (USD Million)
  • Fig. 17 Game Streaming Market: Revenue Model movement analysis 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 18 Subscription Game Streaming market revenue estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 19 Advertisement Game Streaming market revenue estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 20 Others Game Streaming market revenue estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 21 Game Streaming Market: Platform Solutions outlook key takeaways (USD Million)
  • Fig. 22 Game Streaming Market: Platform Solutions movement analysis 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 23 Mobile Games Game Streaming market revenue estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 24 PC Games Game Streaming market revenue estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 25 Console Games Game Streaming market revenue estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 26 Regional marketplace: Key takeaways
  • Fig. 27 Game Streaming Market: Regional outlook, 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 28 North America Game Streaming market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 29 U.S. Game Streaming market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 30 Canada Game Streaming market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 31 Mexico Game Streaming market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 32 Europe Game Streaming market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 33 U.K. Game Streaming market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 34 Germany Game Streaming market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 35 France Game Streaming market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 36 Asia Pacific Game Streaming market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 37 Japan Game Streaming market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 38 China Game Streaming market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 39 India Game Streaming market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 40 South Korea Game Streaming market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 41 Australia Game Streaming market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 42 Latin America Game Streaming market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 43 Brazil Game Streaming market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 44 MEA Game Streaming market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 45 UAE Game Streaming market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 46 KSA Game Streaming market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 47 South Africa Game Streaming market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 48 Strategy framework
  • Fig. 49 Company Categorization
目次
Product Code: GVR-4-68040-270-4

Game Streaming Market Growth & Trends:

The global game streaming market size is expected to reach USD 21.20 billion by 2030, growing at a CAGR of 11.8% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The popularity of e-sports and live streaming platforms like Twitch, YouTube Gaming, and Facebook Gaming has significantly impacted the market. Professional gamers and content creators have amassed massive followings, creating opportunities for sponsorships, advertising, and monetization. Live streaming has also become a powerful marketing tool for game developers and publishers to connect with their audience, build hype around new releases, and foster community engagement. However, the oversaturation of content creators and the need for constant engagement can pose challenges for both streamers and viewers.

The advancement of cloud computing and high-speed internet has enabled web-based game streaming services. Platforms like Google Stadia, NVIDIA GeForce Now, and Amazon Luna leverage the cloud to stream high-quality games directly to web browsers, eliminating the need for powerful local hardware. This approach allows gamers to access their favorite titles from any compatible device with a web browser and an internet connection. The scalability and accessibility of the cloud have made this possible, opening up new avenues for gaming experiences. However, concerns around latency, data usage, and internet reliability remain challenges for widespread adoption of cloud-based game streaming.

The subscription model provides game streaming platforms and game developers/publishers with a recurring revenue stream, offering greater predictability and financial stability. This steady income can be reinvested into ongoing development, support, and content updates, benefiting the entire gaming ecosystem. However, maintaining a high-quality service and delivering consistent value to subscribers is crucial to justifying the recurring cost and preventing churn. Platforms must strike a balance between monetization and providing a compelling user experience.

Game Streaming Market Report Highlights:

  • The market has seen an influx of new players, leading to fierce competition among platforms and services. Major tech companies like Google, Microsoft, and Amazon have launched their own cloud gaming offerings. This increased competition is driving innovation and pushing platforms to offer better features and services to attract and retain users
  • Based on solutions, the web-based segment led the market and accounted for 60.9% of the global revenue in 2023. Web-based platforms are exploring ways to integrate with existing gaming ecosystems and platforms, such as consoles or PC gaming stores. This integration could allow users to access their existing game libraries or purchase new titles directly through the web-based service. Cross-platform compatibility and seamless integration are becoming increasingly important in the gaming industry
  • Based on platform solutions, the PC games segment accounted for the largest market revenue share in 2023. The growth of esports has significantly boosted the popularity of PC game streaming, as major tournaments and events are frequently streamed live. These competitive gaming streams attract large audiences and drive viewer engagement, as fans tune in to watch their favorite teams and players compete. Streaming platforms have invested in features and tools specifically designed to enhance the esports viewing experience
  • Game streaming platforms are increasingly offering bundled subscription packages that include access to multiple games, exclusive content, and additional perks like in-game currency or discounts on purchases. These bundles aim to enhance user experience and provide greater value for subscribers, driving customer retention and loyalty
  • North America dominated the market and accounted for a 40.19% share in 2023. Regulatory challenges and legal considerations, particularly around issues like intellectual property rights, data privacy, and content moderation, are shaping the game streaming landscape in North America. Platforms are navigating these complexities by implementing robust compliance measures, engaging in industry dialogue, and adapting their business models to comply with evolving regulations, ensuring sustainable growth and mitigating potential risks

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Research Methodology
    • 1.2.1. Information Procurement
  • 1.3. Information or Data Analysis
  • 1.4. Methodology
  • 1.5. Research Scope and Assumptions
  • 1.6. Market Formulation & Validation
  • 1.7. Country Based Segment Share Calculation
  • 1.8. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. Game Streaming Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Market Dynamics
    • 3.2.1. Market Driver Analysis
    • 3.2.2. Market Restraint Analysis
    • 3.2.3. Industry Challenge
  • 3.3. Game Streaming Market Analysis Tools
    • 3.3.1. Industry Analysis - Porter's
      • 3.3.1.1. Bargaining power of the suppliers
      • 3.3.1.2. Bargaining power of the buyers
      • 3.3.1.3. Threats of substitution
      • 3.3.1.4. Threats from new entrants
      • 3.3.1.5. Competitive rivalry
    • 3.3.2. PESTEL Analysis
      • 3.3.2.1. Political landscape
      • 3.3.2.2. Economic and Social landscape
      • 3.3.2.3. Technological landscape

Chapter 4. Game Streaming market: Solutions Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Segment Dashboard
  • 4.2. Game Streaming market: Solutions Movement Analysis, 2022 & 2030 (USD Million)
  • 4.3. Web based
    • 4.3.1. Web based Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 4.4. App based
    • 4.4.1. App based Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 5. Game Streaming market: Revenue model Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Game Streaming market: Revenue model Movement Analysis, 2022 & 2030 (USD Million)
  • 5.3. Subscription
    • 5.3.1. Subscription Game Streaming Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Advertisement
    • 5.4.1. Advertisement Game Streaming Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 5.5. Others
    • 5.5.1. Others Game Streaming Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Game Streaming market: Platform Solutions Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Game Streaming market: Platform Solutions Movement Analysis, 2022 & 2030 (USD Million)
  • 6.3. Mobile Games
    • 6.3.1. Mobile Games Game Streaming Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.4. PC Games
    • 6.4.1. PC Games Lake Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.5. Console Games
    • 6.5.1. Console Games Game Streaming Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Game Streaming market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Game Streaming Market Share, By Region, 2022 & 2030, USD Million
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. North America Game Streaming Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.2. U.S.
      • 7.2.2.1. U.S. Game Streaming Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.3. Canada
      • 7.2.3.1. Canada Game Streaming Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.4. Mexico
      • 7.2.4.1. Mexico Game Streaming Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 7.3. Europe
    • 7.3.1. Europe Game Streaming Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.2. U.K.
      • 7.3.2.1. U.K. Game Streaming Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.3. Germany
      • 7.3.3.1. Germany Game Streaming Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.4. France
      • 7.3.4.1. France Game Streaming Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 7.4. Asia Pacific
    • 7.4.1. Asia Pacific Game Streaming Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.2. China
      • 7.4.2.1. China Game Streaming Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.3. Japan
      • 7.4.3.1. Japan Game Streaming Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.4. India
      • 7.4.4.1. India Game Streaming Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.5. South Korea
      • 7.4.5.1. South Korea Game Streaming Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.6. Australia
      • 7.4.6.1. Australia Game Streaming Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 7.5. Latin America
    • 7.5.1. Latin America Game Streaming Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.2. Brazil
      • 7.5.2.1. Brazil Game Streaming Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 7.6. Middle East and Africa
    • 7.6.1. Middle East and Africa Game Streaming Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.2. UAE
      • 7.6.2.1. UAE Game Streaming Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.3. KSA
      • 7.6.3.1. KSA Game Streaming Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.4. South Africa
      • 7.6.4.1. South Africa Game Streaming Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. Competitive Landscape

  • 8.1. Company Categorization
  • 8.2. Company Market Positioning
  • 8.3. Participant's Overview
  • 8.4. Financial Performance
  • 8.5. Product Benchmarking
  • 8.6. Company Heat Map Analysis
  • 8.7. Strategy Mapping
  • 8.8. Company Profiles/Listing
    • 8.8.1. AfreecaTV Corp.
      • 8.8.1.1. Company overview
      • 8.8.1.2. Financial performance
      • 8.8.1.3. Application benchmarking
      • 8.8.1.4. Strategic initiatives
    • 8.8.2. Alphabet Inc. (Youtube)
      • 8.8.2.1. Company overview
      • 8.8.2.2. Financial performance
      • 8.8.2.3. Application benchmarking
      • 8.8.2.4. Strategic initiatives
    • 8.8.3. Amazon.com Inc.
      • 8.8.3.1. Company overview
      • 8.8.3.2. Financial performance
      • 8.8.3.3. Application benchmarking
      • 8.8.3.4. Strategic initiatives
    • 8.8.4. Apple Inc.
      • 8.8.4.1. Company overview
      • 8.8.4.2. Financial performance
      • 8.8.4.3. Application benchmarking
      • 8.8.4.4. Strategic initiatives
    • 8.8.5. Genvid Holdings Inc.
      • 8.8.5.1. Company overview
      • 8.8.5.2. Financial performance
      • 8.8.5.3. Application benchmarking
      • 8.8.5.4. Strategic initiatives
    • 8.8.6. GosuGamers
      • 8.8.6.1. Company overview
      • 8.8.6.2. Financial performance
      • 8.8.6.3. Application benchmarking
      • 8.8.6.4. Strategic initiatives
    • 8.8.7. Huya
      • 8.8.7.1. Company overview
      • 8.8.7.2. Financial performance
      • 8.8.7.3. Application benchmarking
      • 8.8.7.4. Strategic initiatives
    • 8.8.8. Meta Platforms Inc.
      • 8.8.8.1. Company overview
      • 8.8.8.2. Financial performance
      • 8.8.8.3. Application benchmarking
      • 8.8.8.4. Strategic initiatives
    • 8.8.9. NVIDIA Corp.
      • 8.8.9.1. Company overview
      • 8.8.9.2. Financial performance
      • 8.8.9.3. Application benchmarking
      • 8.8.9.4. Strategic initiatives
    • 8.8.10. Parsec Cloud Inc.
      • 8.8.10.1. Company overview
      • 8.8.10.2. Financial performance
      • 8.8.10.3. Application benchmarking
      • 8.8.10.4. Strategic initiatives
    • 8.8.11. Sony Group Corp.
      • 8.8.11.1. Company overview
      • 8.8.11.2. Financial performance
      • 8.8.11.3. Application benchmarking
      • 8.8.11.4. Strategic initiatives