|
市場調査レポート
商品コード
1764973
欧州の冷凍ベーカリー製品市場の2031年までの予測-地域別分析-製品タイプ、カテゴリー、流通チャネル別Europe Frozen Bakery Products Market Forecast to 2031 - Regional Analysis - by Product Type, Category, and Distribution Channel |
||||||
|
欧州の冷凍ベーカリー製品市場の2031年までの予測-地域別分析-製品タイプ、カテゴリー、流通チャネル別 |
出版日: 2025年04月17日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 141 Pages
納期: 即納可能
![]() |
欧州の冷凍ベーカリー製品市場は、2023年に36億8,489万米ドルと評価され、2031年には51億51万米ドルに達すると予測されており、2023~2031年のCAGRは4.1%と予測されています。
主要市場参入企業の戦略的取り組みが欧州の冷凍ベーカリー製品市場を後押し
消費者は焼き菓子を調理したり購入したりする際に、利便性、栄養、職人技による品質をますます求めるようになっており、メーカー各社は進化する消費者の需要に応えるために製品の品質を高め、革新的な製品を開発する必要に迫られています。メーカー各社は、幅広い顧客層を獲得し市場での地位を高めるため、製品革新、研究開発、M&A、事業拡大などの戦略的開発イニシアチブに多額の投資を行っています。2024年、ゴールデン・ベイクは冷凍ベーカリー製品シリーズに新鮮新しい外観を導入しました。1987年創業のゴールデン・ベイクは、ダブリンのクーロックにある施設でシュークリームとクッキー製品を専門に製造するアイルランド最大級の冷凍ベーカリーに成長しました。2022年、欧州のベーカリー製品メーカーであるBaker & Bakerは、初のヴィーガン製品ラインを発表しました。英国を拠点とする同社は、この製品ラインは欧州の全域で高まるヴィーガン製品への需要に応えて発売されたとしています。2024年、スペインの株式市場監督機関CNMVは、バルセロナを拠点とする冷凍ベーカリーメーカー、ユーロパストリーの新規株式公開の目論見書を承認しました。このように、主要企業による製品のイノベーションと発売の増加が冷凍ベーカリー製品市場を牽引しています。
欧州の冷凍ベーカリー製品市場概要
Tate and Lyleが2023年11月に実施した調査によると、欧州の若者の45%がベーカリー製品を食生活の重要な一部と考え、毎日購入しています。欧州のでは、忙しいライフスタイルで食事の準備に費やす時間が限られているため、冷凍食品は個人にとって便利で利用しやすいソリューションを提供しています。生鮮食品の入手は、輸送や倉庫保管中の腐敗、国内生産の不足、価格の高騰といった要因によって影響を受けています。国際冷凍協会によると、ドイツでは冷凍食品の数量が3.6%増加し、2022年には400万トンに達します。ここ数年、英国では食品価格のインフレにより、消費者が生鮮食品から冷凍食品に切り替えています。欧州の小売セクタは、ASDA、Metro AG、Mercadona、Aldi、J. Sainsbury、Auchan、Magnit、Intermarche、X5 Retail Group、E. Leclerc、Edeka-Gruppe、Carrefour、Tesco、Aldi、Rewe Group、Schwarz Groupといった大手スーパーマーケットの存在により、力強い成長を遂げようとしています。欧州のではスーパーマーケットが大きな存在感を示しており、主要な市場参入企業は広範な店舗網を活用して製品を流通させるという有利な機会を得ています。このように、冷凍食品への嗜好の高まりと小売インフラの開発は、この地域の市場成長を促進するいくつかの要因です。
欧州の冷凍ベーカリー製品市場の収益と2031年までの予測(金額)
欧州の冷凍ベーカリー製品市場セグメンテーション
欧州の冷凍ベーカリー製品市場は、製品タイプ、カテゴリー、流通チャネル、国に分類されます。
製品タイプに基づき、欧州の冷凍ベーカリー製品市場はパンとロール、ケーキとペストリー、ビスケットとクッキー、その他に区分されます。2023年にはパンとロールケーキのセグメントが最大の市場シェアを占めています。
カテゴリー別では、欧州の冷凍ベーカリー製品市場はグルテンフリーと従来型に二分されます。従来型セグメントが2023年に大きな市場シェアを占めました。
流通チャネル別では、欧州の冷凍ベーカリー製品市場はスーパーマーケット・ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン小売、その他に分類されます。スーパーマーケットとハイパーマーケットのセグメントが2023年に最大の市場シェアを占めました。
国別では、欧州の冷凍ベーカリー製品市場はドイツ、フランス、イタリア、英国、スペイン、その他の欧州のに区分されます。その他の欧州のが2023年の欧州の冷凍ベーカリー製品市場シェアを独占しました。
Grupo Bimbo SAB de CV、Rhodes International Inc、General Mills Inc、Pepperidge Farm Inc、Bridgford Foods Corp、Conagra Brands Inc、Cole's Quality Foods Inc、Sara Lee Frozen Bakery LLC、T. Marzetti Company、The Edwards Baking Companyは、欧州の冷凍ベーカリー製品市場で事業を展開する主要企業の一部です。
The Europe frozen bakery products market was valued at US$ 3,684.89 million in 2023 and is expected projected to reach US$ 5,100.51 million by 2031; it is estimated to register a CAGR of 4.1% from 2023 to 2031.
Strategic Initiatives by Key Market Players Fuels Europe Frozen Bakery Products Market
Consumers increasingly seek convenience, nutrition, and artisanal quality while preparing or purchasing baked goods, prompting manufacturers to enhance product quality and develop innovative products to cater to evolving consumer demands. Manufacturers are investing significantly in strategic development initiatives such as product innovation, research and development, mergers and acquisitions, and business expansion to attract a broad customer base and enhance their market position. In 2024, Golden Bake introduced a fresh new look for its range of frozen baking products. Established in 1987, Golden Bake has grown into one of Ireland's largest frozen bakeries, specializing in puff pastry and cookie products from its facility in Coolock, Dublin. In 2022, Baker & Baker, a European manufacturer of bakery products, introduced its first line of vegan offerings. The UK-based company states that this range was launched in response to the growing demand for vegan products across Europe. In 2024, the Spanish stock market regulator CNMV approved the prospectus of Barcelona-based frozen bakery producer Europastry for its upcoming initial public offering-marking its fourth attempt at a listing on the Madrid stock exchange. Thus, increasing product innovations and launches by key players drive the frozen bakery products market.
Europe Frozen Bakery Products Market Overview
As per the research conducted by Tate and Lyle in November 2023, 45% of young people in Europe are buying baked goods daily as they see them as an important part of their diet. In Europe, with busy lifestyles and limited time for meal preparation, frozen food offers a convenient and accessible solution for individuals. The availability of fresh produce is impacted by factors such as spoilage during transportation and warehousing, lack of domestic production, and high prices. As per the International Institute of Refrigeration, in Germany, the sales of frozen foods rose by 3.6% in volume to reach ~4 million metric tons in 2022. In the past few years, consumers have switched from fresh to frozen food due to food price inflation in the UK. The European retail sector is poised for robust growth, driven by the presence of major supermarkets such as ASDA, Metro AG, Mercadona, Aldi, J. Sainsbury, Auchan, Magnit, Intermarche; X5 Retail Group, E. Leclerc, Edeka-Gruppe, Carrefour, Tesco, Aldi, Rewe Group, and Schwarz Group. The significant presence of supermarkets in Europe creates lucrative opportunities for key market players to leverage the extensive store networks for product distribution. Thus, the rise in the preference for frozen food and the development of retail infrastructure are a few factors fueling the market growth in the region.
Europe Frozen Bakery Products Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
Europe Frozen Bakery Products Market Segmentation
The Europe frozen bakery products market is categorized into product type, category, distribution channel, and country.
Based on product type, the Europe frozen bakery products market is segmented into breads and rolls, cakes and pastries, biscuits and cookies, and others. The breads and rolls segment held the largest market share in 2023.
In terms of category, the Europe frozen bakery products market is bifurcated into gluten-free and conventional. The conventional segment held a larger market share in 2023.
By distribution channel, the Europe frozen bakery products market is categorized into supermarkets and hypermarkets, convenience stores, online retail, and others. The supermarkets and hypermarkets segment held the largest market share in 2023.
By country, the Europe frozen bakery products market is segmented into Germany, France, Italy, the UK, Spain, and the Rest of Europe. The Rest of Europe dominated the Europe frozen bakery products market share in 2023.
Grupo Bimbo SAB de CV, Rhodes International Inc, General Mills Inc, Pepperidge Farm Inc, Bridgford Foods Corp, Conagra Brands Inc, Cole's Quality Foods Inc, Sara Lee Frozen Bakery LLC, T. Marzetti Company, and The Edwards Baking Company are some of the leading companies operating in the Europe frozen bakery products market.