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市場調査レポート
商品コード
1764966
アジア太平洋の冷凍ベーカリー製品市場の2031年までの予測-地域別分析-製品タイプ、カテゴリー、流通チャネル別Asia Pacific Frozen Bakery Products Market Forecast to 2031 - Regional Analysis - by Product Type, Category, and Distribution Channel |
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アジア太平洋の冷凍ベーカリー製品市場の2031年までの予測-地域別分析-製品タイプ、カテゴリー、流通チャネル別 |
出版日: 2025年04月17日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋の冷凍ベーカリー製品市場は、2023年に26億5,853万米ドルと評価され、2031年には42億5,098万米ドルに達すると予測され、2023~2031年までの市場推定・予測CAGRは6.0%です。
eコマースプラットフォームによる冷凍食品販売の拡大がアジア太平洋の冷凍ベーカリー製品市場を押し上げる
eコマースの登場は、人々の買い物や食品の購入方法を一変させました。インターネットとスマートフォンの普及、消費者の購買力の増加、オンライン小売ショッピングプラットフォームが提供する利便性の向上、新興技術への迅速なアクセスが、eコマースを強化する主要因のひとつです。
飲食品のオンライン販売は、実店舗の閉鎖と政府によるいくつかの社会的規制の発動により、COVID-19の発生時に大きく牽引されました。消費者は引き続き、オンライン小売チャネル経由で冷凍食品を購入することを好みます。
世界中でeコマースの普及が進む中、冷凍ベーカリー製品のメーカーは、Amazon、Tesco、Walmart、その他の確立されたeコマースプラットフォームを通じて製品を販売することで、オンラインでの存在感を高めています。eコマースプラットフォームの採用拡大により、オフラインの小売店への依存がなくなりつつあります。このように、eコマースプラットフォームを通じた冷凍食品販売の増加は、冷凍ベーカリー製品メーカーにとって、予測期間中に幅広い消費者層にリーチできる有利な機会を提供すると期待されています。
アジア太平洋の冷凍ベーカリー製品市場概要
近年、アジア太平洋のでは冷凍食品に対する消費者の需要が増加しています。中国、インド、日本、東南アジアのいくつかの国では、冷凍ベーカリー製品に対する需要が拡大しています。eコマースプラットフォームの拡大やコールドチェーン物流の改善により、製品へのアクセスも広くなっています。中国では、缶食品、冷凍・冷蔵食品、ミールキットや惣菜など、レディトゥイート食品の需要が増加しています。食品加工部門に対する政府の支援と資金援助、インフラへの投資は、市場の牽引役として重要な役割を果たしています。インドでは、「園芸総合開発ミッション」計画のもと、政府は最大5,000トンの長期冷蔵倉庫と流通ハブの建設に投資しています。これには、プロジェクトの資本コストの35%、北東部や丘陵地帯では50%に相当する信用連動型の補助金が含まれています。このように、アジア太平洋のライフスタイルの変化、技術の進歩、消費者意識の高まりに支えられ、市場は急速に拡大しています。
アジア太平洋の冷凍ベーカリー製品市場の収益と2031年までの予測(100万米ドル)
アジア太平洋の冷凍ベーカリー製品市場セグメンテーション
アジア太平洋の冷凍ベーカリー製品市場は、製品タイプ、カテゴリー、流通チャネル、国に分類されます。
製品タイプ別に見ると、アジア太平洋の冷凍ベーカリー製品市場はパンとロール、ケーキとペストリー、ビスケットとクッキー、その他に区分されます。2023年にはパンとロールのセグメントが最大の市場シェアを占めています。
カテゴリー別では、アジア太平洋の冷凍ベーカリー製品市場はグルテンフリーと従来型に二分されます。2023年には従来型セグメントがより大きな市場シェアを占めました。
流通チャネル別では、アジア太平洋の冷凍ベーカリー製品市場はスーパーマーケットとハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン小売、その他に分類されます。スーパーマーケットとハイパーマーケットのセグメントが2023年に最大の市場シェアを占めました。
国別では、アジア太平洋の冷凍ベーカリー製品市場は、中国、日本、インド、オーストラリア、韓国、その他のアジア太平洋のに区分されます。中国が2023年のアジア太平洋の冷凍ベーカリー製品市場シェアを独占しました。
Grupo Bimbo SAB de CV、Rhodes International Inc、General Mills Inc、Pepperidge Farm Inc、Bridgford Foods Corp、Conagra Brands Inc、Cole's Quality Foods Inc、Sara Lee Frozen Bakery LLC、T. Marzetti Company、The Edwards Baking Companyは、アジア太平洋の冷凍ベーカリー製品市場で事業を展開している主要企業の一部です。
The Asia Pacific frozen bakery products market was valued at US$ 2,658.53 million in 2023 and is expected projected to reach US$ 4,250.98 million by 2031; it is estimated to register a CAGR of 6.0% from 2023 to 2031.
Escalating Sales of Frozen Food Via E-Commerce Platforms Boost Asia Pacific Frozen Bakery Products Market
The emergence of e-commerce has transformed the way people shop and purchase food products. Increasing penetration of the Internet and smartphones, growing purchasing power of consumers, rising convenience provided by online retail shopping platforms, and rapid access to emerging technologies are among the key factors bolstering e-commerce.
The online sales of food and beverages were driven significantly during the COVID-19 outbreak due to the shutdown of brick-and-mortar stores and the imposition of several social restrictions by governments. Consumers continue to prefer buying frozen food via online retail channels.
With the rising penetration of e-commerce across the globe, the manufacturers of frozen bakery products are enhancing their online presence by selling products through Amazon, Tesco, Walmart, and other established e-commerce platforms. The growing adoption of e-commerce platforms is eliminating the dependency on offline retail stores. Thus, the increasing sales of frozen food products via e-commerce platforms are expected to provide lucrative opportunities for frozen bakery product manufacturers to reach a wide consumer base during the forecast period.
Asia Pacific Frozen Bakery Products Market Overview
In recent years, consumer demand for frozen food has increased in Asia Pacific. China, India, Japan, and a few countries in Southeast Asia are witnessing a growing demand for frozen bakery products. The expansion of e-commerce platforms and improved cold chain logistics have also made the products widely accessible. In China, the demand for ready-to-eat foods, such as canned foods, frozen and refrigerated foods, and meal kits or prepared dishes, has increased. The government support and funding for the food processing sector and investments in infrastructure play a significant role in driving the market. In India, the government invests in building long-term cold storage and distribution hubs of up to 5,000 MT capacity under the Mission for Integrated Development of Horticulture scheme. It includes credit-linked subsidies, amounting to 35% of the capital cost of the project or 50% in northeast and hilly areas. Thus, the market is expanding rapidly, supported by changing lifestyles, technological advancements, and increased consumer awareness in Asia Pacific.
Asia Pacific Frozen Bakery Products Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
Asia Pacific Frozen Bakery Products Market Segmentation
The Asia Pacific frozen bakery products market is categorized into product type, category, distribution channel, and country.
Based on product type, the Asia Pacific frozen bakery products market is segmented into breads and rolls, cakes and pastries, biscuits and cookies, and others. The breads and rolls segment held the largest market share in 2023.
In terms of category, the Asia Pacific frozen bakery products market is bifurcated into gluten-free and conventional. The conventional segment held a larger market share in 2023.
By distribution channel, the Asia Pacific frozen bakery products market is categorized into supermarkets and hypermarkets, convenience stores, online retail, and others. The supermarkets and hypermarkets segment held the largest market share in 2023.
By country, the Asia Pacific frozen bakery products market is segmented into China, Japan, India, Australia, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific frozen bakery products market share in 2023.
Grupo Bimbo SAB de CV, Rhodes International Inc, General Mills Inc, Pepperidge Farm Inc, Bridgford Foods Corp, Conagra Brands Inc, Cole's Quality Foods Inc, Sara Lee Frozen Bakery LLC, T. Marzetti Company, and The Edwards Baking Company are some of the leading companies operating in the Asia Pacific frozen bakery products market.