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市場調査レポート
商品コード
1494515
アジア太平洋地域の食品・飲料用マスキングフレーバー市場:2030年までの予測- 地域別分析- タイプ別、用途別Asia Pacific Flavor Masking Agents for Food and Beverages Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Type and Application |
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アジア太平洋地域の食品・飲料用マスキングフレーバー市場:2030年までの予測- 地域別分析- タイプ別、用途別 |
出版日: 2024年04月05日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 97 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋地域の食品・飲料用マスキングフレーバー市場は、2022年に5,056万米ドルと評価され、2030年には7,615万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは5.3%を記録すると推定されます。
天然添加物への需要増加がアジア太平洋地域の食品・飲料用マスキングフレーバー市場を牽引
消費者は食生活に高い関心を寄せています。加工食品や飲食品に使用されている製品ラベルや添加物に注意を払っています。オーガニック製品の人気は、その健康上の利点から高まっています。有機食品には農薬、化学肥料、遺伝子組み換え作物(GMO)が使用されていないため、高価格を覚悟している消費者の間で人気が高まっています。さらに消費者は、合成着色料、香料、その他の添加物を含まないクリーン・ラベル食品を好むようになっています。さらに、消費者はホリスティックで意識的な消費を重視し、倫理的に調達された添加物を使用した製品を好むようになっています。そのため、飲食品業界では天然添加物の需要が増加しています。風味マスキング剤の有名メーカーのひとつであるケリー・グループは、天然風味マスキング剤「プロラミン・コーティング」を提供しています。これは、苦味マスキング剤として知られています。プロラミンは、米や麦などの穀物の種子に含まれる植物性貯蔵タンパク質で、これらの植物に含まれる全タンパク質の5~10%を占める。メーカーやフレーバー会社は、プロラミンを豊富に含む分画を抽出、分離、精製することにより、クリーンでラベル付きのフレーバーマスキング剤を製造することができます。このように、天然添加物に対する需要の高まりは、今後数年間、飲食品市場における風味マスキング剤に新たな潮流を生み出すと予想されます。
アジア太平洋地域の食品・飲料用マスキングフレーバー市場の概要
アジア太平洋地域の食品・飲料用マスキングフレーバー市場は、中国、日本、韓国、オーストラリア、インド、その他アジア太平洋地域に区分されます。同地域の先進国および新興諸国は、中流階級の人口増加と相まって都市化の成長を目の当たりにしており、市場関係者にいくつかの機会を提供しています。この地域は目が肥えてきており、多様で革新的な飲食品を求めるようになってきています。アジア太平洋地域の多様で多文化的な性質は、食事の制限と嗜好をもたらしました。同地域では、菜食主義者の急増と相まって、植物由来の食品に対する需要が増加しています。マスキングフレーバーは、メーカーが刺激的で斬新な風味の組み合わせを持つ植物性食品を製造する上で重要な役割を果たし、より幅広い消費者層への製品の訴求力を高めています。さらに、この地域では機能性・栄養強化製品へのシフトが顕著であり、市場の成長に寄与しています。機能性・栄養強化製品には、金属的、渋味、苦味などの強く好ましくない風味を持つ成分が含まれています。フレーバーマスキング剤は、健康上の利点を損なうことなくこれらの製品をおいしくするのに役立ち、機能性食品や飲食品に対する消費者の関心の高まりに合致しています。
アジア太平洋地域の食品・飲料用マスキングフレーバー市場の収益と2030年までの予測(金額)
アジア太平洋地域の食品・飲料用マスキングフレーバー市場セグメンテーション
アジア太平洋地域の食品・飲料用マスキングフレーバー市場は、タイプ、用途、国によって区分されます。
タイプ別では、アジア太平洋地域の食品・飲料用マスキングフレーバー市場は、甘味、塩味、脂肪、苦味、その他に区分されます。苦味セグメントは2022年に最大のシェアを占めました。
用途別では、アジア太平洋地域の食品・飲料用フレーバーマスキング剤市場は、ベーカリー・菓子類、乳製品・冷菓、飲食品、肉・鶏肉・魚介類、肉代替品、乳製品代替品、RTE・RTCミール、その他に区分されます。飲料セグメントが2022年に最大のシェアを占めました。
国別に見ると、アジア太平洋地域の食品・飲料用マスキングフレーバー市場は、中国、日本、インド、オーストラリア、韓国、その他アジア太平洋地域に区分されます。2022年の食品・飲料用マスキングフレーバーは中国がアジア太平洋地域市場を独占しました。
Sensient Technologies Corp、Firmenich International SA、Tate &Lyle Plc、Archer-Daniels-Midland Co、Kerry Group Plc、Carmi Flavor &Fragrance Co Inc、Synergy Flavors Inc、GEO Specialty Chemicals Inc、Koninklijke DSM NVは、アジア太平洋地域の食品・飲料用マスキングフレーバー市場で事業を展開している大手企業の一部です。
The Asia Pacific flavor masking agents for food and beverages market was valued at US$ 50.56 million in 2022 and is expected to reach US$ 76.15 million by 2030; it is estimated to record a CAGR of 5.3% from 2022 to 2030.
Increasing Demand for Natural Additives Drive Asia Pacific Flavor Masking Agents for Food and Beverages Market
Consumers are highly concerned about their diet. They pay attention to product labels and additives used in processed foods and beverages. The popularity of organic products is increasing owing to their perceived health benefits. They are free of pesticides, chemical fertilizers, and genetically modified organisms (GMOs), which increase their appeal among consumers who are ready to pay higher prices. Moreover, consumers increasingly prefer clean-label food products free of synthetic colors, flavors, and other additives. Further, they focus on holistic and conscious consumption and prefer products made with ethically sourced additives. Thus, the demand for natural additives is increasing in the food & beverage industry. Kerry Group, one of the known manufacturers of flavor masking agents, offers 'Prolamin Coating', a natural flavor masking agent. It is a known masking agent for bitter taste masking. Prolamin is a plant storage protein found in the seeds of cereal grains such as rice and oats and accounts for ~5-10 % of the total proteins in those plants. Manufacturers and flavor companies could produce clean, labeled flavor masking agents by extracting, separating, and purifying prolamin-rich fractionation. Thus, an upsurging demand for natural additives is expected to create a new trend in the flavor masking agents in the food & beverages market in the coming years.
Asia Pacific Flavor Masking Agents for Food and Beverages Market Overview
The Asia Pacific flavor masking agents for food and beverages market is segmented into China, Japan, South Korea, Australia, India, and the Rest of Asia Pacific. Developed and developing countries in the region witness growth in urbanization, coupled with the rising middle-class population, offering several opportunities for the market players. The region is becoming discerning and seeking diverse, innovative food and beverage options. The diverse and multicultural nature of Asia Pacific has resulted in dietary restrictions and preferences. The region reports increased demand for plant-based food products coupled with an upsurge in the vegan population. Flavor masking agents play a crucial role in enabling manufacturers to create plant-based food products with exciting and novel flavor combinations, enhancing the appeal of their products to a wider consumer base. In addition, the region is experiencing a significant shift toward functional and fortified products, contributing to market growth. The functional and fortified products contain ingredients with strong and undesirable flavors such as metallic, astringent, and bitter off-notes. Flavor masking agents help make these products palatable without compromising their health benefits, aligning with the increasing consumer interest in functional food and beverages.
Asia Pacific Flavor Masking Agents for Food and Beverages Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific Flavor Masking Agents for Food and Beverages Market Segmentation
The Asia Pacific flavor masking agents for food and beverages market is segmented based on type, application, and country.
Based on type, the Asia Pacific flavor masking agents for food and beverages market is segmented into sweet, salt, fat, bitter, and others. The bitter segment held the largest share in 2022.
By application, the Asia Pacific flavor masking agents for food and beverages market is segmented into bakery and confectionery; dairy and frozen desserts; beverages; meat, poultry, and seafood; meat substitutes; dairy alternatives; RTE and RTC meals; and others. The beverages segment held the largest share in 2022.
Based on country, the Asia Pacific flavor masking agents for food and beverages market is segmented into China, Japan, India, Australia, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific flavor masking agents for food and beverages market in 2022.
Sensient Technologies Corp, Firmenich International SA, Tate & Lyle Plc, Archer-Daniels-Midland Co, Kerry Group Plc, Carmi Flavor & Fragrance Co Inc, Synergy Flavors Inc, GEO Specialty Chemicals Inc, and Koninklijke DSM NV are some of the leading companies operating in the Asia Pacific flavor masking agents for food and beverages market.