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市場調査レポート
商品コード
1494514
北米の食品・飲料用マスキングフレーバー市場:2030年までの予測- 地域別分析- タイプ別、用途別North America Flavor Masking Agents for Food and Beverages Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Type and Application |
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北米の食品・飲料用マスキングフレーバー市場:2030年までの予測- 地域別分析- タイプ別、用途別 |
出版日: 2024年04月05日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 97 Pages
納期: 即納可能
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北米の食品・飲料用マスキングフレーバー市場は、2022年に3,686万米ドルと評価され、2030年には5,980万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは6.2%を記録すると予測されます。
マスキングフレーバーの技術進歩が北米の食品・飲料用マスキングフレーバー市場を牽引
マスキングフレーバーは、マイクロカプセル化、ナノテクノロジー、ポリマーコーティング、有機食品法、ホットメルト押し出し、コンプレックス化、噴霧乾燥など、さまざまな技術や手法を通じて食品や飲食品に使用されています。ナノテクノロジーは、フレーバーの溶解性と安定性を高め、放出特性を制御するのに役立ちます。そのため、マスキングフレーバーの製造にナノテクノロジーを利用するメーカーが増えています。
さらに、マイクロカプセル化は比較的新しい技術で、フレーバー成分が固体マトリックスにカプセル化されています。フレーバーは、物質が加熱されたり水にさらされたりすると放出されます。マイクロカプセル化には、噴霧乾燥、コアセルベーション、重合などの技術が用いられます。マイクロカプセル化プロセスでは、油水混合物を壁材の存在下で均質化し、その後制御された噴霧乾燥を行う。壁材には、植物性ガム、デンプン、デキストリン、タンパク質、セルロースエステルなどが含まれます。マイクロカプセル化は、適切な場所と希望する時間に、コントロールされたフレーバー・リリースを提供します。有効成分(フレーバー)を湿気、酸、熱、酸化、成分の相互作用から保護します。また、乾燥し流動性があるため、成分の取り扱いが容易で、全体的な輸送および取り扱いコストを削減します。マイクロカプセル化されたフレーバー・マスキングは保存性が高く、他のフォーマットよりも望ましいです。この技術はフレーバーや臭いをマスキングするだけでなく、安定性を向上させ、成分の相互作用を防ぎ、成分の放出を修正することもできます。このように、マスキングフレーバーの製造における技術の進歩が、北米のマスキングフレーバー市場の成長を後押ししています。
北米の食品・飲料用マスキングフレーバー市場概要
北米は食品・飲料用マスキングフレーバーの世界市場で大きなシェアを占めています。同地域の市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。マスキングフレーバーは、不快で好ましくない味をマスキングしたり、様々な製品の特定のフレーバーを強化するために使用されます。例えば、塩味マスキング剤は、製品に実際に塩を加えることなく、バランスの取れた好ましい塩味を維持するために使用されます。また、過剰な塩味のマスキングにも使われます。消費者が健康志向になり、低糖、低脂肪、低ナトリウム、低塩の食品を積極的に求めるようになったため、マスキングフレーバーの需要が急増しています。このような減塩・減糖製品に対する需要の高まりにより、人工甘味料や砂糖代替品の使用量が増加しており、これらの甘味料には独特の後味があるため、マスキングが必要となっています。こうした要因から、北米地域ではフレーバー・マスキング剤の需要が急増しています。近年、北米では、ビーガン食品の健康上の利点に関する意識の高まりと、植物ベースの製品における技術革新の急増により、ビーガン動向が大きな盛り上がりを見せています。世界食糧機関によると、米国では人口の6%がビーガンであり、植物性食品の売上は2020年と比較して2021年には27%増加しています。このように、ビーガン、グルテンフリー、FODMAP食などの食事制限や嗜好の増加は、風味マスキング剤のニーズを生み出しています。これらの薬剤は、楽しい風味プロファイルを維持しながら、特定の食事要件を満たすように設計された製品の味を改善するのに役立ちます。さらに、北米の飲食品業界では、よりクリーンなラベルの製品へのシフトが進んでいます。消費者がナチュラルでクリーンな原材料を求める中、メーカーはマスキングフレーバーを使用して、天然原材料に由来する好ましくない味をカバーし、全体的な官能体験を向上させています。このように、上記の要因は北米の飲食品用風味マスキング剤市場の成長に寄与しています。
北米の食品・飲料用マスキングフレーバー市場の収益と2030年までの予測(金額)
北米の食品・飲料用マスキングフレーバー市場セグメンテーション
北米の食品・飲料用マスキングフレーバー市場は、タイプ、用途、国によって区分されます。
タイプ別では、北米の食品・飲料用マスキングフレーバー市場は、甘味、塩味、脂肪、苦味、その他に区分されます。苦味セグメントは2022年に最大のシェアを占めました。
用途別では、北米の食品・飲料用風味マスキング剤市場は、ベーカリー・菓子類、乳製品・冷菓類、飲食品、肉・鶏肉・魚介類、肉代替品、乳製品代替品、RTE・RTC食、その他に区分されます。飲料セグメントが2022年に最大のシェアを占めました。
国別に見ると、北米の食品・飲料用マスキングフレーバー市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。米国は2022年に北米の食品・飲料用マスキングフレーバー市場を独占しました。
Sensient Technologies Corp、Firmenich International SA、Tate &Lyle Plc、Archer-Daniels-Midland Co、Kerry Group Plc、Carmi Flavor &Fragrance Co Inc、Synergy Flavors Inc、Virginia Dare Extract Co Inc、GEO Specialty Chemicals Inc、Koninklijke DSM NVは、北米の食品・飲料用マスキングフレーバー市場で事業を展開している大手企業の一部です。
The North America flavor masking agents for food and beverages market was valued at US$ 36.86 million in 2022 and is expected to reach US$ 59.80 million by 2030; it is estimated to record a CAGR of 6.2% from 2022 to 2030.
Technological Advancements in Flavor Masking Drive North America Flavor Masking Agents for Food and Beverages Market
Flavor masking agents are used in food products and beverages through various techniques and technologies such as microencapsulation, nanotechnology, polymer coating, organoleptic methods, hot melt extrusion, complexation, and spray drying. Nanotechnology aids in enhancing the solubility and stability of flavors, as well as providing controlled release properties. Thus, manufacturers increasingly use nanotechnology to make flavor masking agents.
Moreover, microencapsulation is a relatively new technology in which the flavor content is encapsulated in a solid matrix. The flavor is released when the substance is heated or exposed to water. Spray drying, coacervation, polymerization, and other techniques are used in microencapsulation. In the microencapsulation process, the oilwater mixture is homogenized in the presence of wall material, followed by controlled spray drying. Wall materials include vegetable gums, starches, dextrin, proteins, cellulose esters, and others. Microencapsulation provides controlled flavor release at the right place and desired time. It protects the active ingredients (flavors) from moisture, acid, heat, oxidation, and ingredient interaction. It also provides the ease of handling ingredients as they are dry and free flowing, reducing overall transportation and handling costs. Microencapsulated flavor masking is highly shelf-stable, making it more desirable than other formats. The technology is not just for flavor and odor masking; it can also improve stability, prevent ingredient interaction, and modify the release of ingredients. Thus, technological advancements in the manufacturing of flavor masking agents bolster the North America flavor masking agents market growth.
North America Flavor Masking Agents for Food and Beverages Market Overview
North America holds a prominent share of the global flavor masking agents for the food and beverages market. The market in the region is segmented into the US, Canada, and Mexico. Flavor masking agents are used to mask unpleasant and undesirable tastes and also to enhance certain flavors in various products. For instance, salt flavor masking agents are used to maintain a desirable and balanced salty flavor without actually adding salt to the product. It is also used to mask the excessive salty flavor in any product. The demand for flavor masking agents is surging as consumers become health-conscious and actively seek food products with low sugar, low fat, low sodium, and low salt. This rise in demand for reduced salt and sugar products has led to increased usage of artificial sweeteners and sugar substitutes, which can have distinct aftertastes, requiring masking. Due to this factor, the demand for flavor masking agents is surging in the North America region. In recent years, vegan trends have gained significant momentum in North America owing to increasing awareness about the health benefits of vegan food and surging innovation in plant-based products. The World Food Organization stated that 6% of the population in the US is vegan, and the sales of plant-based food have increased by 27% in 2021 as compared to 2020. Thus, the rise in dietary restrictions and preferences, such as vegan, gluten-free, and FODMAP diets, has created a need for flavor masking agents. These agents help improve the taste of products designed to meet specific dietary requirements while maintaining enjoyable flavor profiles. Furthermore, the food & beverages industry in North America has been experiencing a shift toward cleaner-label products. As consumers seek natural and clean-label ingredients, manufacturers use flavor masking agents to cover up the undesirable taste that may come from natural ingredients, ensuring a better overall sensory experience. Thus, factors mentioned above contribute to the growth of the North America flavor masking agents for food and beverages market.
North America Flavor Masking Agents for Food and Beverages Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
North America Flavor Masking Agents for Food and Beverages Market Segmentation
The North America flavor masking agents for food and beverages market is segmented based on type, application, and country.
Based on type, the North America flavor masking agents for food and beverages market is segmented into sweet, salt, fat, bitter, and others. The bitter segment held the largest share in 2022.
By application, the North America flavor masking agents for food and beverages market is segmented into bakery and confectionery, dairy and frozen desserts, beverages, meat, poultry, and seafood, meat substitutes, dairy alternatives, RTE and RTC meals, and others. The beverages segment held the largest share in 2022.
Based on country, the North America flavor masking agents for food and beverages market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America flavor masking agents for food and beverages market in 2022.
Sensient Technologies Corp, Firmenich International SA, Tate & Lyle Plc, Archer-Daniels-Midland Co, Kerry Group Plc, Carmi Flavor & Fragrance Co Inc, Synergy Flavors Inc, Virginia Dare Extract Co Inc, GEO Specialty Chemicals Inc, and Koninklijke DSM NV are some of the leading companies operating in the North America flavor masking agents for food and beverages market.