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市場調査レポート
商品コード
1494519
欧州の食品・飲料用マスキングフレーバー:2030年までの予測- 地域別分析- タイプ別、用途別Europe Flavor Masking Agents for Food and Beverages Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Type and Application |
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欧州の食品・飲料用マスキングフレーバー:2030年までの予測- 地域別分析- タイプ別、用途別 |
出版日: 2024年04月05日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 107 Pages
納期: 即納可能
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欧州の食品・飲料用マスキングフレーバー市場は、2022年に2,854万米ドルと評価され、2030年には4,814万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは6.8%を記録すると予測されています。
幅広い用途が欧州の食品・飲料用マスキングフレーバー市場を牽引
マスキングフレーバーは、様々な飲食品において不快で好ましくない風味をマスキングするために使用される食品添加物です。食品中の苦味、ビタミン・ミネラル風味、過度の甘味、金属風味、グリセリン風味は、最終製品に魅力的な味と風味を与えるために風味成分でマスキングされます。フレーバー・マスキング剤は、ベーカリーや菓子類、乳製品や冷菓、代替肉、代替乳製品、調理済み食品(RTE)および調理済み食品(RTC)、肉・魚介類製品などに広く使用されています。乳製品、肉製品、ベーカリー・菓子類など多くの加工強化食品には、ビタミン、タンパク質、その他の機能性成分が含まれており、不快な臭いや味がします。マスキングフレーバーは、所望の風味と味を得るために、これらの製品に広く使用されています。さらに、マスキングフレーバーによって、加工食品の糖分、塩分、脂肪分を減らすことができます。従って、加工食品の消費量の増加がマスキングフレーバーの需要を促進しています。
マスキングフレーバーや甘味増強剤などの成分は、製品の保存や味覚プロファイルの向上に役立ちます。ビターオレンジ由来のバイオフラボノイドであるネオヘスペリジンジヒドロカルコン(NHDC)は、風味増強剤、甘味増強剤、味覚マスカーとして使用できます。さらに、より健康的なライフスタイルに対する消費者の関心の高まりが、糖分を抑えた製品など、機能強化食品、機能性食品、その他の便利な機能性飲食品に対する需要を後押ししています。しかし、機能性を高めると、最終製品の味や風味が損なわれる可能性があります。そのため、機能性・簡便性食品メーカーは、望ましい風味を得るために、マスキングフレーバーを使用します。例えば、タンパク質ベースの食品では、タンパク質のオフフレーバーや好ましくないフレーバーを除去または中和するために、マスキングフレーバーが多用されています。
このように、様々な食品・飲料用マスキングフレーバーの幅広い用途が、欧州の食品・飲料用マスキングフレーバー市場の成長を後押ししています。
欧州の食品・飲料用マスキングフレーバー市場の概要
欧州の食品・飲料用マスキングフレーバー市場は、ドイツ、フランス、イタリア、英国、ロシア、その他欧州に区分されます。同地域の市場成長は、製品中の糖分含有量を減らすことへの消費者の関心の高まりと、植物由来製品への消費者の関心の高まりに起因しています。欧州市場では、肥満や関連する健康問題と闘うための公衆衛生イニシアチブの一環として、製品中の糖分含有量を減らすことへの注目が高まっています。2022年1月、世界保健機関(WHO)欧州は、より健康的な食生活を促進し、地域全体の消費者の肥満や過体重のレベルを低減するため、加盟国主導の新しい自主的な砂糖・カロリー削減ネットワークの立ち上げを発表しました。このため、マスキングフレーバーの需要が増加しています。これは、メーカーが砂糖を加えることなく甘味を調整するのに役立ち、健康志向の消費者にアピールできるからです。さらに、欧州地域では、より健康的で自然な食品への関心が高まっていることも、市場の成長に寄与しています。欧州の消費者はオーガニックや植物ベースの食生活を受け入れており、特定の野菜、穀物、豆類など、味が強かったり馴染みのない食材を取り入れることが多いです。こうした健康志向の選択肢をより魅力的なものにするため、食品メーカーは風味マスキングを使用して、強すぎる風味や不快な風味を緩和し、製品が自然でクリーンなラベルの動向を遵守しながら幅広い消費者の受容を維持できるようにしています。このような需要は、欧州の食品の品質、味覚、官能体験に対する意識と一致しており、これらすべてが同地域におけるマスキングフレーバーの採用に寄与しています。
欧州の食品・飲料用マスキングフレーバー市場の収益と2030年までの予測(金額)
欧州の食品・飲料用マスキングフレーバー市場セグメンテーション
欧州の食品・飲料用マスキングフレーバー市場は、タイプ、用途、国によって区分されます。
タイプ別では、欧州の食品・飲料用マスキングフレーバー市場は、甘味、塩味、脂肪、苦味、その他に区分されます。苦味セグメントは2022年に最大のシェアを占めました。
用途別では、欧州の食品・飲料用マスキングフレーバー市場は、ベーカリー・菓子類、乳製品・冷菓、飲食品、肉・鶏肉・魚介類、肉代替品、乳製品代替品、RTE・RTC食、その他に区分されます。飲料セグメントが2022年に最大のシェアを占めました。
国別に見ると、欧州の食品・飲料用マスキングフレーバー市場はドイツ、フランス、イタリア、英国、ロシア、その他欧州に区分されます。その他欧州は2022年の食品・飲料用マスキングフレーバー市場を独占しました。
Sensient Technologies Corp、Firmenich International SA、Tate &Lyle Plc、Archer-Daniels-Midland Co、Kerry Group Plc、Carmi Flavor &Fragrance Co Inc、Synergy Flavors Inc、Virginia Dare Extract Co Inc、GEO Specialty Chemicals Inc、Koninklijke DSM NVは、食品・飲料用マスキングフレーバー市場で事業展開している大手企業の一部です。
The Europe flavor masking agents for food and beverages market was valued at US$ 28.54 million in 2022 and is expected to reach US$ 48.14 million by 2030; it is estimated to record a CAGR of 6.8% from 2022 to 2030.
Wide Array of Applications Drive Europe Flavor Masking Agents for Food and Beverages Market
Flavor masking agents are food additives used to mask unpleasant and undesirable flavors in various food and beverage products. Bitterness, vitamins and minerals flavor, overly sweetness, metallic flavor, and glycerin flavor in food products are masked with flavor ingredients to give the end products an appealing taste and flavor. Flavor masking agents are widely used in bakery and confectionery, dairy and frozen desserts, meat substitutes, dairy alternative products, Ready-to-eat (RTE) and Ready-to-cook (RTC) meals, and meat and seafood products. Many processed fortified foods such as dairy items, meat products, and bakery and confectionery items contain vitamins, protein, and other functional ingredients with unpleasant odors and tastes. Flavor masking agents are widely used in these products to get the desired flavor and taste. Additionally, flavor masking agents allow for a reduction in the sugar, salt, and fat content of processed foods. Thus, increased consumption of processed foods propels the demand for flavor masking agents.
Components such as flavor maskers and sweetness enhancers help preserve products or boost the taste profiles of the products. Neohesperidin dihydrochalcone (NHDC), a bioflavonoid derived from bitter oranges, can be used as a flavor enhancer, heavy sweetness enhancer, and taste masker. Moreover, the growing interest of consumers in healthier lifestyles drives demand for fortified, functional, and other convenient, functional foods and beverages, such as products with less sugar. However, the boosting functional benefits can hamper the taste and flavors of the end product. Thus, to get the desired flavor, functional and convenient food manufacturers use flavor masking agents. For instance, flavor masking agents are significantly used in protein-based food products to eliminate or neutralize the off-flavor or undesirable flavor of protein.
Thus, the wide array of applications of flavor masking agents in various food and beverages boosts the Europe flavor masking agents for food and beverages market growth.
Europe Flavor Masking Agents for Food and Beverages Market Overview
The Europe flavor masking agents for food and beverages market is segmented into Germany, France, Italy, the UK, Russia, and the Rest of Europe. The market growth in the region is attributed to increasing consumer focus on reducing sugar content in products and upsurging consumer interest in plant-based products. The European market has seen an increasing focus on reducing sugar content in products as a part of public health initiatives to combat obesity and related health issues. In January 2022, the World Health Organization (WHO)Europe announced the launch of a new, voluntary, Member State-led Sugar and Calories Reduction Network to promote healthier diets and reduce obesity and overweight levels among consumers across the region. This has led to increase in demand for flavor masking agents as it helps manufacturers to modulate sweetness without adding sugar, making them appealing to health-conscious consumers. Additionally, the increasing interest in healthier and more natural food options in the European region contributes to market growth. European consumers have been embracing organic and plant-based diets, often incorporating ingredients with strong or unfamiliar tastes, such as certain vegetables, grains, and legumes; to make these health-conscious choices more appealing, food manufacturers use flavor masking to mitigate any overpowering or objectionable flavors, ensuring that products maintain wide consumer acceptance while adhering to natural and clean label trends. This demand aligns with the broader European food quality, taste, and an awareness of sensory experience, all contributing to the adoption of flavor masking agents in the region.
Europe Flavor Masking Agents for Food and Beverages Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Europe Flavor Masking Agents for Food and Beverages Market Segmentation
The Europe flavor masking agents for food and beverages market is segmented based on type, application, and country.
Based on type, the Europe flavor masking agents for food and beverages market is segmented into sweet, salt, fat, bitter, and others. The bitter segment held the largest share in 2022.
By application, the Europe flavor masking agents for food and beverages market is segmented into bakery and confectionery; dairy and frozen desserts; beverages; meat, poultry, and seafood; meat substitutes; dairy alternatives; RTE and RTC meals; and others. The beverages segment held the largest share in 2022.
Based on country, the Europe flavor masking agents for food and beverages market is segmented into Germany, France, Italy, the UK, Russia, and the Rest of Europe. The Rest of Europe dominated the Europe flavor masking agents for food and beverages market in 2022.
Sensient Technologies Corp, Firmenich International SA, Tate & Lyle Plc, Archer-Daniels-Midland Co, Kerry Group Plc, Carmi Flavor & Fragrance Co Inc, Synergy Flavors Inc, Virginia Dare Extract Co Inc, GEO Specialty Chemicals Inc, and Koninklijke DSM NV are some of the leading companies operating in the Europe flavor masking agents for food and beverages market.