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市場調査レポート
商品コード
1494491
欧州のフレーバーマスキング剤市場の2030年予測-地域別分析-タイプ別、用途別Europe Flavor Masking Agents Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Type (Sweet, Salt, Fat, Bitter, and Others) and Application (Food and Beverages, Pharmaceuticals and Nutraceuticals, and Others) |
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欧州のフレーバーマスキング剤市場の2030年予測-地域別分析-タイプ別、用途別 |
出版日: 2024年04月05日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 102 Pages
納期: 即納可能
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欧州のフレーバーマスキング剤市場は、2022年に5,344万米ドルと評価され、2030年には9,246万米ドルに達すると予測され、2022~2030年のCAGRは7.1%と推定されます。
フレーバーマスキングにおける技術の進歩が欧州のフレーバーマスキング剤市場を牽引
フレーバーマスキング剤は、マイクロカプセル化、ナノ技術、ポリマーコーティング、有機的方法、ホットメルト押出、複合化、噴霧乾燥など、さまざまな技術や手法を通じて、さまざまな飲食品、医薬品、栄養補助食品、動物栄養製品に使用されています。ナノ技術は、フレーバーの溶解性と安定性を高め、制御された放出特性を提供するのに役立ちます。そのため、フレーバーマスキング剤の製造にナノ技術を利用するメーカーが増えています。
さらに、マイクロカプセル化は比較的新しい技術で、フレーバー成分が固体マトリックスにカプセル化されています。フレーバーは、物質が加熱されたり水にさらされたりすると放出されます。マイクロカプセル化には、噴霧乾燥、コアセルベーション、重合などの技術が用いられます。マイクロカプセル化プロセスでは、油と水の混合物は壁材の存在下で均質化され、その後制御された噴霧乾燥が行われます。壁材には、植物性ガム、デンプン、デキストリン、タンパク質、セルロースエステルなどが含まれます。マイクロカプセル化は、適切な場所と希望する時間に、コントロールされたフレーバー・リリースを記載しています。有効成分(フレーバー)を湿気、酸、熱、酸化、成分の相互作用から保護します。また、乾燥し流動性があるため、成分の取り扱いが容易で、全体的な輸送と取り扱いコストを削減します。マイクロカプセル化されたフレーバー・マスキングは保存性が高く、他のフォーマットよりも望ましいです。この技術はフレーバーや臭いをマスキングするだけでなく、安定性を向上させ、成分の相互作用を防ぎ、成分の放出を修正することもできます。
このように、フレーバーマスキング剤の製造における技術の進歩が、この地域のフレーバーマスキング剤市場の成長を後押ししています。
欧州のフレーバーマスキング剤市場概要
欧州のフレーバーマスキング剤市場は、ドイツ、フランス、イタリア、英国、ロシア、その他の欧州に区分されます。同地域の市場成長の背景には、製品中の糖分含有量を減らすことへの消費者の関心の高まりと、植物由来の製品に対する消費者の関心の高まりがあります。欧州市場では、肥満や関連する健康問題と闘うための公衆衛生イニシアチブの一環として、製品中の糖分含有量を減らすことへの注目が高まっています。2022年1月、世界保健機関(WHO)/欧州は、より健康的な食生活を促進し、地域全体の消費者の肥満と過体重レベルを低減するため、加盟国主導の新しい自主的な砂糖・カロリー削減ネットワークの立ち上げを発表しました。このため、フレーバーマスキング剤の需要が増加しています。これは、メーカーが砂糖を加えることなく甘味を調整するのに役立ち、健康志向の消費者にアピールできるからです。
さらに、欧州地域では、より健康的で自然な食品への関心が高まっていることも、市場の成長に寄与しています。欧州の消費者はオーガニックや植物ベースの食生活を受け入れており、特定の野菜、穀物、豆類など、味が強かったり馴染みのない食材を取り入れることが多いです。こうした健康志向の選択肢をより魅力的なものにするため、食品メーカーは風味マスキングを使用して、強すぎる風味や不快な風味を緩和し、製品が自然でクリーンなラベルの動向を遵守しながら幅広い消費者の受容を維持できるようにしています。このような需要は、欧州の食品の品質、味覚、官能体験に対する意識と一致しており、これらすべてが同地域における風味マスキング剤の採用に寄与しています。
欧州のフレーバーマスキング剤市場の収益と2030年までの予測
欧州のフレーバーマスキング剤市場セグメンテーション
欧州のフレーバーマスキング剤市場は、タイプ、用途、国によって区分されます。
タイプ別では、欧州のフレーバーマスキング剤市場は、甘味、塩味、脂肪、苦味、その他に分類されます。苦味セグメントは2022年に欧州のフレーバーマスキング剤市場で最大のシェアを占めました。
用途別では、欧州のフレーバーマスキング剤市場は飲食品、医薬品・栄養補助食品、その他に分類されます。飲食品セグメントは2022年に欧州のフレーバーマスキング剤市場で最大のシェアを占めました。飲食品セグメントはさらに、ベーカリー・菓子類、乳製品・冷凍デザート、飲料、食肉・鶏肉・魚介類、肉類代替品、乳製品代替品、RTE・RTC食、その他の飲食品に細分化されます。
国別に見ると、欧州のフレーバーマスキング剤市場はドイツ、フランス、イタリア、英国、ロシア、その他の欧州に分類されます。その他の欧州は2022年の欧州香料マスキング剤市場を独占しました。
Sensient Technologies Corp、Firmenich International SA、Tate &Lyle Plc、Archer-Daniels-Midland Co、Kerry Group Plc、Carmi Flavor &Fragrance Co Inc、Synergy Flavors Inc、Virginia Dare Extract Co Inc、GEO Specialty Chemicals Inc、Koninklijke DSM NVは、欧州のフレーバーマスキング剤市場で事業を展開している大手企業の一部です。
The Europe flavor masking agents market was valued at US$ 53.44 million in 2022 and is expected to reach US$ 92.46 million by 2030; it is estimated to register a CAGR of 7.1% from 2022 to 2030.
Technological Advancements in Flavor Masking Drive Europe Flavor Masking Agents Market
Flavor masking agents are used in various food and beverages, medicines and drugs, dietary supplements, and animal nutrition products through various techniques and technologies such as microencapsulation, nanotechnology, polymer coating, organoleptic methods, hot melt extrusion, complexation, and spray drying. Nanotechnology aids in enhancing the solubility and stability of flavors, as well as providing controlled release properties. Thus, manufacturers increasingly use nanotechnology to make flavor masking agents.
Moreover, microencapsulation is a relatively new technology in which the flavor content is encapsulated in a solid matrix. The flavor is released when the substance is heated or exposed to water. Spray drying, coacervation, polymerization, and other techniques are used in microencapsulation. In the microencapsulation process, the oil/water mixture is homogenized in the presence of wall material, followed by controlled spray drying. Wall materials include vegetable gums, starches, dextrin, proteins, cellulose esters, and others. Microencapsulation provides controlled flavor release at the right place and desired time. It protects the active ingredients (flavors) from moisture, acid, heat, oxidation, and ingredient interaction. It also provides the ease of handling ingredients as they are dry and free flowing, reducing overall transportation and handling costs. Microencapsulated flavor masking is highly shelf-stable, making it more desirable than other formats. The technology is not just for flavor and odor masking; it can also improve stability, prevent ingredient interaction, and modify the release of ingredients.
Thus, technological advancements in the manufacturing of flavor masking agents bolster the flavor masking agents market growth across the region.
Europe Flavor Masking Agents Market Overview
The flavor masking agents market in Europe is segmented into Germany, France, Italy, the UK, Russia, and the Rest of Europe. The market growth in the region is attributed to increasing consumer focus on reducing sugar content in products and upsurging consumer interest in plant-based products. The European market has seen an increasing focus on reducing sugar content in products as a part of public health initiatives to combat obesity and related health issues. In January 2022, the World Health Organization (WHO)/Europe announced the launch of a new, voluntary, Member State-led Sugar and Calories Reduction Network to promote healthier diets and reduce obesity and overweight levels among consumers across the region. This has led to increase in demand for flavor masking agents as it helps manufacturers to modulate sweetness without adding sugar, making them appealing to health-conscious consumers.
Additionally, the increasing interest in healthier and more natural food options in the European region contributes to market growth. European consumers have been embracing organic and plant-based diets, often incorporating ingredients with strong or unfamiliar tastes, such as certain vegetables, grains, and legumes; to make these health-conscious choices more appealing, food manufacturers use flavor masking to mitigate any overpowering or objectionable flavors, ensuring that products maintain wide consumer acceptance while adhering to natural and clean label trends. This demand aligns with the broader European food quality, taste, and an awareness of sensory experience, all contributing to the adoption of flavor masking agents in the region.
Europe Flavor Masking Agents Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Th)
Europe Flavor Masking Agents Market Segmentation
The Europe flavor masking agents market is segmented based on type, application, and country.
Based on type, the Europe flavor masking agents market is categorized into sweet, salt, fat, bitter, and others. The bitter segment held the largest Europe flavor masking agents market share in 2022.
By application, the Europe flavor masking agents market is segmented into food and beverages, pharmaceuticals and nutraceuticals, and others. The food and beverages segment held the largest Europe flavor masking agents market share in 2022. The food and beverages segment is further subsegmented into bakery and confectionery, dairy and frozen desserts, beverages, meat, poultry, and seafood, meat substitutes, dairy alternatives, RTE and RTC meals, and other food and beverages.
Based on country, the Europe flavor masking agents market is categorized into Germany, France, Italy, the UK, Russia, and the Rest of Europe. The Rest of Europe dominated the Europe flavor masking agents market in 2022.
Sensient Technologies Corp, Firmenich International SA, Tate & Lyle Plc, Archer-Daniels-Midland Co, Kerry Group Plc, Carmi Flavor & Fragrance Co Inc, Synergy Flavors Inc, Virginia Dare Extract Co Inc, GEO Specialty Chemicals Inc, and Koninklijke DSM NV are some of the leading companies operating in the Europe flavor masking agents market.