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市場調査レポート
商品コード
1452596
中南米のパン:2030年までの市場予測 - 地域別分析 - タイプ別、カテゴリー別、流通チャネル別South & Central America Bread Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Type ; Category ; and Distribution Channel |
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中南米のパン:2030年までの市場予測 - 地域別分析 - タイプ別、カテゴリー別、流通チャネル別 |
出版日: 2024年01月15日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 69 Pages
納期: 即納可能
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中南米のパン市場は2023年に281億2,772万米ドルとなり、2030年には356億1,797万米ドルに達すると予測され、2023年から2030年までのCAGRは3.4%で成長すると予測されています。
製品の革新が中南米のパン市場を後押し
健康とウェルネスに対する消費者の意識の高まりは、より健康的なパン品種に対する需要を大幅に増加させています。消費者は、グルテンフリー、低炭水化物、高繊維質、全粒粉パンなど、特定の原材料要件に厳格に従っています。消費者の健康志向の高まりも、パン、バゲット、ベーグル、パン、ロールパンなどの有機ベーカリー製品に対する需要を増大させています。そのため、増加する健康的な製品の需要に対応するため、パンメーカーは、種子、ナッツ、古代穀物、野菜、さまざまなビタミンやミネラルなどの機能性成分をパンに組み込むことで、職人技パン、機能性パン、強化パンなどの製品を幅広く革新しています。パン職人たちは、市場での競争力を維持し、顧客を惹きつけるために、絶えず斬新な新製品を発表しています。例えば、パン職人たちは、ニンジン、ビーツ、ホウレンソウ、その他の野菜など、珍しい食材の組み合わせを使って伝統的なパンやパンを作る。また、クミン、ターメリック、シナモンなどを特別な材料として取り入れ、風味を試しています。例えば、グルポ・ビンボSABデCVのパンメーカーのブランドであるサラ・リーは、2023年1月、同社の製品ポートフォリオに新たに加わった「野菜で作った白いパン」を発表しました。ビタミンA、D、Eを強化し、1斤あたり1カップ分の野菜を加えて焼き上げたもので、どんな食事にも栄養をプラスできる実用的な選択肢となっています。
パン製造業者は、消費者のために、軽くて自然、低炭水化物、高タンパク質、無添加のパンを開発するため、原材料に関する研究開発に絶えず投資しています。そのため、消費者の味覚や嗜好に対するニーズが変化し、特殊パンや機能性パンの需要が高まっており、パンメーカーに有利な機会を提供することが期待されています。
中南米のパン市場概要
ブラジル、アルゼンチン、その他の中南米諸国では人口の増加と都市化が進み、パンのような便利ですぐに食べられる食品の需要が高まっています。多忙なライフスタイルと食生活の嗜好の変化により、同地域では主食としてパンを含むベーカリー製品の消費が増加しています。パンは手軽で簡単な食事の選択肢であり、携帯性にも優れているため、外出先での食品ソリューションを求める消費者の間で人気があります。それゆえ、メーカーはますます製品を革新し、地域の消費者基盤を拡大しています。例えば、2023年3月、天然グルテンフリーの焼き菓子メーカー、ブラジ・バイツ(Brazi Bites)は、新タイプのパン「エブリシング・ブラジリアン・チーズ・ブレッド(Everything Brazilian Cheese Bread)」の発売を発表しました。このパンには、同ブランドのチェダーチーズとパルメザンチーズが練り込まれています。
また、健康と福祉に対する意識の高まりから、消費者の嗜好は、全粒粉、多穀物、栄養強化パンなど、より健康的なパンにシフトしています。中南米には豊かな食文化遺産があり、多種多様な地域パンや職人パンがあります。こうしたユニークなパンの品種を活用することで、この地域の市場プレーヤーに差別化と拡大の機会を創出することができます。また、中南米におけるeコマースやオンライン食料品プラットフォームの成長は、パンメーカーが幅広い消費者層にリーチし、市場での存在感を拡大する機会となります。しかし、小麦粉(ライ麦、大麦など)などの主要原材料の価格変動は、パンメーカーの収益性に悪影響を与えます。
中南米のパン市場の収益と2030年までの予測(億米ドル)
中南米のパン市場セグメンテーション
中南米のパン市場は、タイプ、カテゴリー、流通チャネル、国別にセグメント化されています。
タイプ別では、中南米のパン市場はローブ、サンドイッチブレッド、バゲット、バーガーバンズ、その他に区分されます。2022年の市場シェアはパン類が最大でした。
カテゴリー別に見ると、中南米のパン市場はオーガニックと従来型に二分されます。2022年には従来型セグメントがより大きな市場シェアを占めました。
流通チャネル別では、中南米のパン市場はスーパーマーケットとハイパーマーケット、専門店、オンライン小売、その他に区分されます。スーパーマーケットとハイパーマーケット部門が2022年に最大の市場シェアを占めました。
国別では、中南米のパン市場はブラジル、アルゼンチン、その他南米に区分されます。その他南米が2022年の中南米のパン市場シェアを独占しました。
Campbell Soup Co.、Groupo Bimbo SAB de CV、Dr Schar AG、Bread King Alimentos LTDAは、中南米のパン市場で事業を展開する大手企業です。
The South & Central America bread market was valued at US$ 28,127.72 million in 2023 and is expected to reach US$ 35,617.97 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 3.4% from 2023 to 2030.
Product Innovations Fuel the South & Central America Bread Market
Growing consumer awareness regarding health and wellness has significantly increased the demand for healthier bread varieties. The consumers strictly follow their specific ingredient requirements, such as gluten-free, low-carb, high-fiber, or whole-grain bread. Growing consumer priorities and their increasing preference for healthier food consumption have also increased the demand for organic bakery products such as bread, baguettes, bagels, and buns and rolls. Therefore, to cater to the increasing number of healthy products demands, bread manufacturers are extensively innovating the products, including artisanal breads, functional breads, and fortified bread, by incorporating bread with functional ingredients such as seeds, nuts, ancient grains, vegetables, and different vitamins and minerals. Bakers continuously introduce new and innovative products to remain competitive in the market and attract customers. For instance, bakers create traditional breads and loaves using an unusual combination of ingredients such as carrots, beetroot, spinach, and other vegetables. They also incorporate cumin, turmeric, and cinnamon as special ingredients to experiment with the flavors. For instance, Sara Lee, a brand of Grupo Bimbo SAB de CV bread makers, in January 2023, announced the latest addition to its product portfolio, which is 'White Bread Made with Veggies.' It is enriched with vitamins A, D, and E and baked with the equivalent of one cup of vegetables per loaf, making a practical option for adding some extra nutrients to any meal.
The bread producers are continuously investing in R&D with respect to ingredients to develop light, natural, low-carb, high protein, and additive-free bread for consumers. Therefore, evolving change in consumers' need for taste and preference has resulted in a high demand for specialty and functional bread, which is expected to provide lucrative opportunities for bread producers.
South & Central America Bread Market Overview
The growing population and urbanization in Brazil, Argentina, and other South & Central American countries have increased the demand for convenient and ready-to-eat food products such as bread. Busy lifestyles and changing dietary preferences have led to higher consumption of bakery products, including bread, as a staple food in the region. Bread is a quick and easy meal option, along with its portability, which makes it a popular choice among consumers seeking on-the-go food product solutions. Hence, manufacturers are increasingly innovating their products and expanding their regional consumer bases. For instance, in March 2023, Brazi Bites, a naturally gluten-free baked goods manufacturer, announced the launch of a new type of bread-Everything Brazilian Cheese Bread. This bread is incorporated with the brand's cheddar and parmesan cheeses.
In addition, the rising awareness regarding health and well-being has led to a shift in consumer preferences toward healthier bread options, such as whole grain, multigrain, and fortified bread. South & Central America has a rich culinary heritage, offering a wide variety of regional and artisanal breads. Capitalizing on these unique bread varieties can create opportunities for differentiation and expansion to the market players in the region. Also, the growth of e-commerce and online grocery platforms in South & Central America presents an opportunity for bread manufacturers to reach a wide consumer base and expand their market presence. However, price fluctuations in the prices of key raw materials such as flour (wheat, rye, barley, etc.) adversely impact the bread manufacturers' profitability.
South & Central America Bread Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Billion)
South & Central America Bread Market Segmentation
The South & Central America bread market is segmented based on type, category, distribution channel, and country.
By type, the South & Central America bread market is segmented into loaves, sandwich bread, baguettes, burger buns, and others. The loaves segment held the largest market share in 2022.
Based on category, the South & Central America bread market is bifurcated into organic and conventional. The conventional segment held a larger market share in 2022.
By distribution channel, the South & Central America bread market is segmented into supermarkets and hypermarkets, specialty stores, online retail, and others. The supermarkets and hypermarkets segment held the largest market share in 2022.
In terms of country, the South & Central America bread market is segmented into Brazil, Argentina, and the Rest of South & Central America. The Rest of South & Central America dominated the South & Central America bread market share in 2022.
Campbell Soup Co., Groupo Bimbo SAB de CV, Dr Schar AG, and Bread King Alimentos LTDA are some of the leading players operating in the South & Central America bread market.