|
市場調査レポート
商品コード
1452515
中南米女性用衛生用品市場2030年までの予測:地域別分析:製品タイプ別、流通チャネル別South & Central America Feminine Hygiene Products Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Product Type ; and Distribution Channel (Supermarkets and Hypermarkets, Drug Stores and Pharmacies, Health and Beauty Stores, Online Retail, and Others) |
||||||
|
中南米女性用衛生用品市場2030年までの予測:地域別分析:製品タイプ別、流通チャネル別 |
出版日: 2023年12月22日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 85 Pages
納期: 即納可能
![]() |
中南米の女性用衛生用品市場は、2022年の12億2,320万米ドルから2030年には18億348万米ドルに成長すると予測されます。2022年から2030年までのCAGRは5.0%と推定されます。
政府・団体による取り組みが中南米の女性用衛生用品市場を後押し
女性用衛生用品の価格が増税のために上昇しているため、消費者は女性用衛生用品の購入を控えています。そのため、消費者は健康を損なう可能性のある代替品を探しています。しかし、女性用衛生製品に対する意識が高まるにつれ、世界各国の政府は女性用衛生製品に対する税金を引き下げたり、無料で配布したりするなど、さまざまな取り組みを行っています。ブラジルは2022年、低所得の学生、ホームレスの女性、受刑者に生理用ナプキンやその他の女性用衛生用品へのアクセスを認める法案を可決しました。これは、女子生徒の25%が生理中に学校を休んでおり、600万人のブラジル人が女性用衛生用品を簡単に手に入れることができないため、必要なことでした。
このように、政府機関や組織による取り組みが、市場に有利な成長機会を生み出しています。
中南米の女性用衛生用品市場概要
中南米の女性用衛生用品市場は、ブラジル、アルゼンチン、その他の中南米に区分されます。女性用衛生と月経の健康に関する意識の高まり、月経と女性用衛生に関連する文化的規範の変化、可処分所得の増加、働く女性人口の増加が、この地域の女性用衛生製品市場の成長を促進するいくつかの要因です。この地域のさまざまな国の政府やいくつかの団体は、月経の健康と衛生を促進するための措置を講じています。特に学校や公共の場において、手頃な価格で質の高い女性用衛生用品へのアクセスを改善する政策を実施しており、これが同地域の女性用衛生用品市場の成長を促進しています。2021年10月、ブラジル大統領は、経済的に脆弱な状況にある女性、学校に通う10代の若者、刑務所の受刑者に生理用ナプキンを無料で配布することを発表しました。
また、メーカーは中南米で顧客のニーズに合わせた革新的な女性用衛生用品を継続的に発表しています。こうした技術革新には、吸収性の向上、快適性の向上、環境に優しい材料の使用、目立たないパッケージなどがあり、より多くの消費者を惹きつけています。これらの特徴はすべて、この地域の女性用衛生製品の需要に影響を与えています。2022年10月、eコマースは英国とブラジルで新たな更年期eコマース・プラットフォーム「Issviva」の立ち上げを発表しました。このプラットフォームは更年期の女性に知識、ソリューション、製品を提供します。
中南米:女性用衛生用品市場の収益と2030年までの予測(金額)
中南米の女性用衛生用品市場セグメンテーション
中南米の女性用衛生用品市場は、製品タイプ、流通チャネル、国別に区分されます。
製品タイプ別では、中南米の女性用衛生用品市場は月経ケア用品、洗浄・消臭用品、女性用衛生下着に区分されます。月経ケア用品セグメントは2022年に南米・中米の女性用衛生用品市場で最大のシェアを記録しました。
流通チャネルに基づき、中南米の女性用衛生用品市場はスーパーマーケットとハイパーマーケット、ドラッグストアと薬局、健康と美容の店、オンライン小売、その他に区分されます。2022年にはその他セグメントが最大の市場シェアを占めました。
国別では、中南米の女性用衛生用品市場はブラジル、アルゼンチン、その他の南米に分類されます。ブラジルは2022年に中南米の女性用衛生用品市場を独占しました。
Edgewell Personal Care Co、Kimberly-Clark Corp、Lune Group Oy Ltd、Mooncup Ltd、Ontex BV、Essity AB、The Procter &Gamble Coは、この地域の女性用衛生製品市場で事業を展開している大手企業の一部です。
The South & Central America feminine hygiene products market is expected to grow from US$ 1,223.20 million in 2022 to US$ 1,803.48 million by 2030. It is estimated to grow at a CAGR of 5.0% from 2022 to 2030.
Initiatives by Governments and Organizations Fuels South & Central America Feminine Hygiene Products Market
The increasing prices of feminine hygiene products owing to higher taxes prevent consumers from buying them. Thus, they search for alternatives, which can hamper their health. However, with increasing awareness about feminine hygiene, governments globally are taking various initiatives, such as reducing taxes on feminine hygiene products and distributing them free of cost. Brazil passed a bill in 2022 granting access to sanitary pads and other menstrual products to low-income students, homeless women, and prisoners. This was necessary because 25% of schoolgirls miss school during their periods and 6 million Brazilians do not have easy access to sanitary products.
Thus, initiatives taken by government bodies and organizations further create lucrative growth opportunities for the market.
South & Central America Feminine Hygiene Products Market Overview
The South & Central America feminine hygiene products market is segmented into Brazil, Argentina, and the Rest of South & Central America. Increasing awareness regarding feminine hygiene and menstrual health, changing cultural norms associated with menstruation and feminine hygiene, rising disposable income, and increasing working women population are a few factors driving the growth of the feminine hygiene products market in the region. Governments of various countries in the region, as well as several organizations, are taking steps to promote menstrual health and hygiene. They are implementing policies to improve access to affordable and quality feminine hygiene products, especially in schools and public places, which has propelled the growth of the feminine hygiene products market in the region. In October 2021, the President of Brazil announced the distribution of free sanitary pads to women in economically vulnerable situations, teenagers in school, and prison inmates.
In addition, manufacturers are continuously introducing innovative feminine hygiene products tailored to customer's needs in South & Central America. These innovations include improved absorbency, better comfort, use of eco-friendly materials, and discreet packaging, which attracts more consumers. All these features are influencing the demand for feminine hygiene products in the region. In October 2022, Essity announced the launch of Issviva, a new menopause e-commerce platform, in the UK and Brazil. The platform will provide knowledge, solutions, and products to women during menopause.
South & Central America Feminine Hygiene Products Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
South & Central America Feminine Hygiene Products Market Segmentation
The South & Central America feminine hygiene products market is segmented into product type, distribution channel, and country.
Based on product type, the South & Central America feminine hygiene products market is segmented into menstrual care products, cleaning and deodorizing products, and feminine hygiene underwear. The menstrual care products segment registered the largest South & Central America feminine hygiene products market share in 2022.
Based on distribution channel, the South & Central America feminine hygiene products market is segmented into supermarkets and hypermarkets, drug stores and pharmacies, health and beauty stores, online retail, and others. The others segment held the largest market share in 2022.
Based on country, the South & Central America feminine hygiene products market has been categorized into Brazil, Argentina, and the Rest of South & Central America. Brazil dominated South & Central America feminine hygiene products market in 2022.
Edgewell Personal Care Co, Kimberly-Clark Corp, Lune Group Oy Ltd, Mooncup Ltd, Ontex BV, Essity AB, and The Procter & Gamble Co are some of the leading companies operating in the feminine hygiene products market in the region.