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市場調査レポート
商品コード
1687758

女性用衛生用品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Feminine Hygiene - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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女性用衛生用品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

女性用衛生用品市場は予測期間中にCAGR 5.01%を記録すると予測されます。

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中期的には、個人衛生に対する意識の高まりと低価格製品の台頭が、女性用衛生用品市場の需要を押し上げると予想されます。さらに、タンポン、月経カップ、体内洗浄剤やスプレーなどの製品に対するニーズは、北米や西欧などの先進地域で高まると予想されます。生分解性および有機原料ベースの女性用衛生用品に対する需要は、長期的に市場プレーヤーに機会をもたらすと予想されます。生理用ナプキンのような製品には、レーヨン、ダイオキシン、金属染料、高度に加工された木材パルプのような合成物質や発がん性物質が含まれており、これらはしばしば女性の生殖器に炎症やアレルギーを引き起こします。そのため、オーガニック原料を使用した生理用ナプキン製品の需要が高まっています。

女性用衛生用品の非生分解性は、現在大きな環境問題になっています。しかし、この懸念に対応するため、再利用可能な代替グリーン製品が推進され、1回使い切りのナプキンやタンポン、使い捨ての消臭ウェットティッシュによる廃棄物発生の負担を減らしています。Plastic Oceans Internationalが2021年2月に発表した記事「生理用品をエコに」によると、世界では毎年450億個近くの生理用品が使用されており、ナプキン使用者が生涯に使用するビニール袋は平均4,125枚です。そのため、再利用可能な月経カップや再利用可能な生理用下着・パッドは、廃棄物発生を最小限に抑えるための女性用衛生用品分野で支持を集めているいくつかのソリューションです。

女性用衛生用品市場の動向

月経衛生に対する政府の取り組みの増加

月経衛生に関する消費者の意識の高まりと所得水準の上昇が、タンポン、生理用ナプキン、月経カップなどの女性用衛生用品の世界の成長を刺激する主な要因となっています。さらに、多くの国の政府が生理用ナプキンを無料で配布する取り組みを行っています。例えば2021年3月、日本政府は生理用品を必要とする女性を支援するために13億円の予算を計上しました。政府はまた、生理用ナプキンやタンポンを市民に無料で配布することで、地方自治体を支援しました。政府はまた、更年期の健康や症状に対する女性の意識を高める取り組みも行っています。同様に、インド政府はいくつかの民間団体や非政府組織と提携し、特に恵まれない農村部の女性に生理用ナプキンの使用を普及させるための取り組みを行いました。こうした取り組みには、「Reproductive and Child Health Program」、「Eco Femme」、「My Pad」などがあります。これによって女性の意識が高まり、低価格の生理用ナプキンの需要が高まり、生理用ナプキンは必需品となりました。

アジア太平洋が最大の市場

さまざまな企業が、社会のさまざまな経済層向けにさまざまなブランドの生理用品を発売しています。中国の生理用ナプキン市場は、アジア太平洋地域で最大の市場として浮上しています。アジア市場では衛生用品に関する認知度は低いですが、さまざまな企業が発展できる可能性があります。女性用衛生用品に対する需要の高まりを受けて、アジア太平洋地域のメーカーは複数の製品を発売しています。女性の月経衛生に関する政府やNGO主導の啓発プログラムがアジア全域でいくつか実施されているため、アジア太平洋地域ではこれらの製品に対する需要が伸びています。例えば、2021年5月、UNICEF IndiaはRed Dot Challengeと呼ばれるキャンペーンを開始しました。このキャンペーンを通じて、ユニセフは思春期の少女、女性、インフルエンサー、著名人と協力し、月経衛生と衛生習慣を含む生活のあらゆる側面における安全と衛生を推進しました。

女性用衛生用品業界の概要

生理用品市場は競争が激しく、様々な世界企業や地域企業が存在します。市場の主要企業には、Procter and Gamble、Unicharm Corporation、Kimberly-Clark Corporation、Johnson & Johnson、Essity ABなどがあります。調査によると、女性用衛生用品の普及率は低く、価格が大きな障壁となっています。こうした要因を考慮し、さまざまな地元企業が低価格の生理用ナプキンを提供し、女性用衛生を促進しています。企業は、新興国市場や将来性のある市場で新開発製品を頻繁に発売し、市場での地位と収益の向上に努めています。さらに、同市場で事業を展開する主要企業は、自社製品を顧客にとってより魅力的なものにするため、さまざまな要素を検討しています。例えば、Johnson & Johnsonは、天然植物エキスを配合した臭気制御技術付きStayfree Dry Max Coverを提供しており、新鮮な使用感が長続きするようにしています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 月経衛生を促進する政府の取り組み
    • 認知度向上のための広告・宣伝キャンペーン
  • 市場抑制要因
    • 月経に対するオーソドックスで慣習的なアプローチ
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • 生理用ナプキン/パッド
    • タンポン
    • 月経カップ
    • その他
  • 流通チャネル別
    • ハイパーマーケット・スーパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • ドラッグストア・薬局
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Procter & Gamble Company
    • Kimberly-Clark Corporation
    • Unicharm Corporation
    • Johnson & Johnson Services, Inc.
    • Essity AB
    • Ontex Group NV
    • Edgewell Personal Care Company
    • Unilever PLC
    • TZMO SA
    • Kao Corporation

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 65242

The Feminine Hygiene Market is expected to register a CAGR of 5.01% during the forecast period.

Feminine Hygiene - Market - IMG1

Over the medium term, increasing awareness about personal hygiene and emerging low-cost products are expected to boost demand for the feminine hygiene products market. Moreover, the need for products such as tampons, menstrual cups, and internal cleansers and sprays is expected to increase in more developed regions, such as North America and Western Europe. The demand for biodegradable and organic raw materials-based female hygiene products is expected to generate opportunities for market players over the long term. Products like sanitary pads contain synthetic and carcinogenic materials like rayon, dioxin, metal dyes, and highly processed wood pulp, which often cause irritation and allergy in the genital organs of women. Owing to this, the demand for organic raw material-based sanitary napkin products is increasing.

The non-biodegradability of feminine hygiene products is currently a major environmental problem. However, to cater to the concern, reusable and alternative green products are being promoted to reduce the burden of waste generation due to single-time use pads & tampons and disposable deodorizing wipes. According to the article 'Making Menstrual Products Eco-friendly,' published by Plastic Oceans International in February 2021, worldwide, nearly 45 billion menstrual products are used every year, and on average, 4,125 plastic bags are operated by a pad user over a lifetime. Therefore, reusable menstrual cups and reusable period underwear and pads are a few solutions gaining traction in the feminine hygiene products segment for minimizing waste generation.

Feminine Hygiene Products Market Trends

Increasing Government Initiatives Toward Menstrual Hygiene

The increasing awareness among consumers regarding menstrual hygiene and rising income levels are major factors stimulating the growth of feminine hygiene products, such as tampons, sanitary pads, and menstrual cups, globally. Moreover, governments of numerous countries are undertaking initiatives to distribute free sanitary pads. For instance, in March 2021, the Japanese government budgeted JPY 1.3 billion to help women needing menstrual products. The government also helped local municipalities by distributing sanitary pads and tampons to the public free of charge. The government is also taking initiatives to increase awareness of menopausal health and symptoms among women. Similarly, the Government of India partnered with several private entities and non-governmental organizations to take initiatives to popularize the use of sanitary napkins, particularly among underprivileged and rural women. These initiatives include the Reproductive and Child Health Program, Eco Femme, and My Pad. This generated awareness among women and increased the demand for budget-friendly sanitary pads, making them an essential commodity.

Asia-Pacific is the Largest Market

Various companies have introduced different brands of feminine hygiene products for various economic sections of society. China's local sanitary pads market has emerged as the largest market in the Asia-Pacific region. Though the awareness about hygiene products is less in the Asian markets, there is potential to be tapped into or explored by various companies. Owing to the increased demand for feminine hygiene products, manufacturers in Asia-Pacific are launching multiple products. Owing to several governments and NGO-led awareness programs across the region about women's menstrual hygiene, the demand for these products is growing in the Asia-Pacific region. For instance, in May 2021, UNICEF India launched a campaign called Red Dot Challenge. Through this campaign, UNICEF joined with adolescent girls, women, influencers, and celebrities and promoted safety and hygiene in all aspects of life, including menstrual hygiene and sanitation practices.

Feminine Hygiene Products Industry Overview

The feminine hygiene market is highly competitive, with the presence of various global and regional companies. Some major companies in the market include Procter and Gamble, Unicharm Corporation, Kimberly-Clark Corporation, Johnson & Johnson, and Essity AB. Studies indicate that feminine hygiene products have some of the lowest penetration rates, with their affordability being a significant barrier. Considering these factors, various local players are providing low-cost sanitary napkins to promote feminine hygiene. Companies are engaging in frequent launches of newly developed products in developing and potential markets to improve their market position and revenue. Additionally, key players operating in the market are considering various factors to make their products more appealing to customers. For instance, Johnson & Johnson offers its Stayfree Dry Max Cover with Odor Control Technology, incorporating natural plant extracts to ensure a prolonged fresh feel.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Government Initiatives Promoting Menstrual Hygiene
    • 4.1.2 Advertisement and Promotional Campaigns Raising Awareness
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Orthodox and Conventional Approach Towards Menstruation
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Sanitary Napkins/Pads
    • 5.1.2 Tampons
    • 5.1.3 Menstrual Cups
    • 5.1.4 Other Product Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Hypermarkets/Supermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Drug Stores/Pharmacies
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Procter & Gamble Company
    • 6.3.2 Kimberly-Clark Corporation
    • 6.3.3 Unicharm Corporation
    • 6.3.4 Johnson & Johnson Services, Inc.
    • 6.3.5 Essity AB
    • 6.3.6 Ontex Group NV
    • 6.3.7 Edgewell Personal Care Company
    • 6.3.8 Unilever PLC
    • 6.3.9 TZMO SA
    • 6.3.10 Kao Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS