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市場調査レポート
商品コード
1226961
北米の植物性ハムの2028年までの市場予測-地域別分析-製品タイプ別、流通チャネル別North America Plant-Based Ham Market Forecast to 2028 - COVID-19 Impact and Regional Analysis - by Product Type and Distribution Channel |
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北米の植物性ハムの2028年までの市場予測-地域別分析-製品タイプ別、流通チャネル別 |
出版日: 2023年02月21日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 93 Pages
納期: 即納可能
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北米の植物性ハム市場は、2022年の1億7,065万米ドルから2028年には3億7,116万米ドルに成長すると予測されています。2022年から2028年までのCAGRは13.8%で成長すると推定されます。
ベジタリアンとビーガニズムへの転換が北米の植物性ハム市場を牽引する
多くの栄養士や健康管理士は、肥満、心臓病、高血圧、消化器疾患などの慢性的な健康問題のリスクを軽減するために、肉の消費を減らし、ベジタリアン食に切り替えることを推奨しています。2018年のギャラップ世論調査によると、米国では成人の5%がベジタリアンを自認しています。ベジタリアン・リソース・グループの委託で実施したハリス・ポールに基づくと、2019年3月現在、アメリカ国民の2%が自らをビーガンと公表しています。近年、肥満や糖尿病などの疾病の増加による人々の健康不安の高まりが、食生活の変化を促しています。植物性ハムは、一般的に動物性ハムに比べて健康的であると認識されています。植物性ハムは、従来のハムよりも飽和脂肪酸やカロリーが低くなっています。また、菜食主義者の増加の背景には、動物に対する共感や、屠殺場や同様の施設で動物が不当に扱われていることへの認識があり、消費者の間で動物保護に対する懸念が高まっていることが挙げられます。これらの要因が、植物性ハムの消費を後押ししています。このように、菜食主義やベジタリアニズムへの転換が、北米の植物性ハム市場を強化しています。
北米の植物性ハム市場の概要
Plant Based Foods Association」によると、米国における植物性食品の小売売上高は、2018年に報告された売上高と比較して2019年には11%増加し、45億米ドルの市場価値を記録しました。スライス&ストリップ、ロール、ローストなどの植物性ハム製品の高い栄養価が、ここ数年の北米における需要拡大の引き金となり、特に若年層の間で需要が拡大しています。北米の植物性ハム市場は、複数の新興企業と既存企業で構成されています。この地域で活動する企業には、Hain Celestial Canada ULC、Tofurky Co.、Lightlife Foods Inc.、Vbites Foods Ltd.などがあります。COVID-19のパンデミックは、動物由来の食品の摂取を避けるために、従来の肉や肉製品(加工肉)に代わる健康的な代替品への消費者の好みの変化により、この地域の北米の植物性ハム市場の成長に有利に働いています。世界保健機関(WHO)の予測によると、赤身肉を毎日14ポンド以上摂取している人は、生涯を通じて大腸がんを発症するリスクが17%高くなるとされています。しかし、大腸がんは、肉、豚肉、牛肉の摂取と関連するいくつかの病気のひとつに過ぎません。北米の人々は、肉類を頻繁に摂取することの有害性をよく認識しており、そのため、一般市民への啓蒙活動や広報キャンペーンが盛んに行われています。また、菜食主義者の増加も、北米における植物性ハム製品の需要を押し上げる要因となっています。
北米の植物性ハム市場の収益と2028年までの予測(金額)
北米の植物性ハム市場のセグメンテーション
北米の植物性ハム市場は、製品タイプ、流通チャネル、国別に区分されます。
製品タイプに基づき、北米の植物性ハム市場は、スライスとストリップ、ロール、ローストに区分されます。2022年、スライスとストリップスセグメントは、北米の植物性ハム市場で最大のシェアを記録しました。
流通チャネルに基づき、北米の植物性ハム市場はスーパーマーケットおよびハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン小売、その他に区分されます。2022年、スーパーマーケットとハイパーマーケットセグメントは、北米の植物性ハム市場で最大のシェアを記録しました。
国別に見ると、北米の植物性ハム市場は、米国、カナダ、メキシコに区分されます。2022年、米国セグメントは北米の植物性ハム市場で最大のシェアを記録しました。
Gourmet Evolution LLC、Hain Celestial Canada ULC、Lightlife Foods Inc、Nestle SA、Quorn Foods Ltd、Tofurky Co Inc、VBites Foods Ltd、Worthington Food Incは、北米の植物性ハム市場で活動している主要企業です。
The North America plant-based ham market is expected to grow from US$ 170.65 million in 2022 to US$ 371.16 million by 2028. It is estimated to grow at a CAGR of 13.8% from 2022 to 2028.
Switch to Vegetarianism and Veganism is Driving the North America Plant-Based Ham Market
Many dieticians and health practitioners recommend reducing meat consumption and switching to a vegetarian diet to reduce the risks of chronic health issues, such as obesity, heart diseases, hypertension, and digestive disorders. According to a 2018 Gallup poll, 5% of adults in the US identified themselves as vegetarians. Based on the Harris Poll conducted on behalf of the Vegetarian Resource Group, as of March 2019, 2% of American citizens announced themselves as vegans. Recently, the rising health concerns among people due to the increasing prevalence of obesity, diabetes, and other diseases are compelling people to change their dietary habits. Plant-based ham is generally perceived to be healthier than their animal-based counterparts. Plant-based ham has lower saturated fat and calorie content than conventional ham. The increasing adoption of veganism is also attributed to the empathy toward animals and awareness of the ill-treatment of animals in slaughterhouses and similar facilities, which has raised concerns about animal protection among consumers. These factors are boosting the consumption of plant-based ham. Thus, a switch to veganism and vegetarianism is bolstering the North America plant-based ham market .
North America Plant-Based Ham Market Overview
According to the "Plant Based Foods Association," retail sales of plant-based foods in the US increased by 11% in 2019, compared to the sales reported in 2018, hitting a market value of US$ 4.5 billion. The high nutritional value of plant-based ham products, such as slices & strips, rolls, and roasts, has triggered their demand growth in North America over the last few years, especially among young adults. The North America plant-based ham market in North America comprises several start-ups and established players. Companies operating in the region include Hain Celestial Canada ULC; Tofurky Co., Inc.; Lightlife Foods Inc.; and Vbites Foods Ltd. The COVID-19 pandemic has favored the North America plant-based ham market growth in this region due to a shift in consumer preference toward healthier alternatives to conventional meat and meat products (processed meat) to avoid consuming food of animal origin. According to projections of the World Health Organization (WHO), those who consume ~14 pounds of red meat each day are at a 17% greater risk of developing colon cancer throughout their lifetime. Nevertheless, colon cancer is only one of several diseases that are linked to regular meat, pork, or beef intake. People from North American countries are well aware of the harmful effects of frequent meat consumption due to significant public awareness initiatives and publicity campaigns. The rising vegan population is another factor boosting the demand for plant-based ham products in North American countries.
North America Plant-Based Ham Market Revenue and Forecast to 2028 (US$ Million)
North America Plant-Based Ham Market Segmentation
The North America plant-based ham market is segmented into product type, distribution channel, and country.
Based on product type, the North America plant-based ham market is segmented into slices and strips, rolls, and roasts. In 2022, the slices and strips segment registered a largest share in the North America plant-based ham market.
Based on distribution channel, the North America plant-based ham market is segmented into supermarkets and hypermarkets, convenience stores, online retail, and others. In 2022, the supermarkets and hypermarkets segment registered a largest share in the North America plant-based ham market.
Based on country, the North America plant-based ham market is segmented into the US, Canada, and Mexico. In 2022, the US segment registered a largest share in the North America plant-based ham market.
Gourmet Evolution LLC; Hain Celestial Canada ULC; Lightlife Foods Inc; Nestle SA; Quorn Foods Ltd; Tofurky Co Inc; VBites Foods Ltd; and Worthington Food Inc are the leading companies operating in the North America plant-based ham market.